Originally posted by buksin-1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Magor View PostTuo dsp hifeillä varustettu äxä soi omasta mielestäni yllättävänkin hyvin.
Komppaan tätä. Omassa exässä oli DSP-hifit ja soi kyllä todella tasapainoisesti/ lujaa ollakseen orkkis-hifit. Bassoa tosin olis voinu ehkä aavistuksen enemmänkin olla...W201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
-
Yhdyn DSP kehuihin. Ei se mikään huippu ole, mutta ihan toimiva setti. Mulla oli alkuperäinen subbari korvattu kontissa hihnoilla kiinni olevalla putkisubarilla, jolloin bassotoistokin oli suht kohdallaan ja tilaa tarvittaessa sai helposti irti. Paremmin soi kuin E39:n DSP-setti.Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
-
Viikonlopun aikana olisi tarkoitus käydä ostamassa auto ja tämä vähän polttelisi, onko muuta huomioon otettavaa kuin se että soittaessa on hyvä olla Suomi-Ruotsi sanakirja auki mikäli rannalla ei Suomea puhutakaan :think
Kilometrejä en pelkää, muuten on nämä äxät aika vieraita!BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Muusta en tiä mut mulla oli reilu 3v tuo 3.0i/autom 2001 X5 ostaessa 100tkm -> myydessä 158tkm
1. Paskapuhetta jos joku väittää et kaksivetoisella autolla pääsee lukkoperän kanssa paremmin kuin alkupään X5:lla. Aina voi lähteä kaasupohjassa talvellakaan hirveämmin sutimatta. Hangessakin kulkee ihan ok mitä syksyisin /alkutalvisin kelkkareittejä sillä ajettiin huoltotöissä. Koskaan en kiinni jäänyt.
2. Melko paska talviauto muutoin. Ovet ja ovien tiivisteet jäätyy todella herkästi kiinni, ovet ei aukeamisen jälkeen pysy kiinni, kahvat hajoilee useastikkin vaikkei edes käytä voimaa (rouva rikkoi 2 kahvaa).
Joo ja kaikki kokeiltiin puhdistukset, eri tökötit, ilman mitän tököttejä jne.
Listojen ja tiivisteiden kiinnike nastoja kun ostaa 20kpl joka laatua pärjää talven.
Huurtuu hiljalleen ajossa -25 asteilla semmoiset ohuet sektorit tuulilasiin+sivulaseihin. (Juu ja kaikki taas kokeiltu + uudet suodattimet yms.)JA Muuten huurtuu.
3. Valmistusmaa USA näkyy ja tuntuu hyvin.
4. On kova äänisempi sisämelultaan kuin e39, e60, e61
5. Hiukan uraherkkä kesät talvet (puslat, tukivarret, pyöränkulmat duunattunakin)
6. Todella ketterä auto muutoin, renkaat kääntyy paljon yms.
7. Kulutus matkassa 10.3l/100km sekalainen ympäri vuoden alle 13
8. Renkaat kalliita, Muut kulutusosat samoilla hinnoilla e39, e60 tms. kanssa
9. Ei muuta vikaa ollut koko aikana kuin nokka-akselin asentotunnistin
(sai muuten kyytiä kohtuu reippaasti koko ajan 50tkm eri maastoissa sekä eri tilanteissa)
Askissa tai muussakaan voimansiirrossa ei häikkää eikä sivuääniä.
Askiin tosin vaihtelin öljyt jossain 130tkm korvilla.
10. Tykkäsin kuin hullu puurosta! ! Oikeasti
11. Nyt mulla E61 ja on ihan paska ja mitätön laite vrt e53
T, TeemuLast edited by zzracing; 20-11-2013, 12:46.X6 35D
Comment
-
-
Pakko laittaa omiakin kokemuksia vuoden ajelusta X5:lla, kun pari juttua oli niin tutun kuuloisia
Originally posted by zzracing View Post1. Paskapuhetta jos joku väittää et kaksivetoisella autolla pääsee lukkoperän kanssa paremmin kuin alkupään X5:lla. Aina voi lähteä kaasupohjassa talvellakaan hirveämmin sutimatta. Hangessakin kulkee ihan ok mitä syksyisin /alkutalvisin kelkkareittejä sillä ajettiin huoltotöissä. Koskaan en kiinni jäänyt.
Kuitenkin tykkään enemmän Mersun ja Audin nelivedoista, kuin tuosta Bemarin.
Kahden muun edellä mainitun nelivedot olivat ajoltaan jotenkin johdonmukaisemmat, ja paremmin tiesi mitä auto milloinkin tulee tekemään.
Toi X5 on välillä puskemassa, välillä taas tarjoaa perää vähän sivulle, eikä muutenkaan ole yhtä looginen noiden kahden muun nelivedon jälkeen. Muut meni tasaista nelikon kylkimyyryä, johon toi X5 ei tunnu kykenevän millään.
Originally posted by zzracing View Post2. Melko paska talviauto muutoin. Ovet ja ovien tiivisteet jäätyy todella herkästi kiinni, ovet ei aukeamisen jälkeen pysy kiinni, kahvat hajoilee useastikkin vaikkei edes käytä voimaa (rouva rikkoi 2 kahvaa).
Joo ja kaikki kokeiltiin puhdistukset, eri tökötit, ilman mitän tököttejä jne.
Listojen ja tiivisteiden kiinnike nastoja kun ostaa 20kpl joka laatua pärjää talven.
Huurtuu hiljalleen ajossa -25 asteilla semmoiset ohuet sektorit tuulilasiin+sivulaseihin. (Juu ja kaikki taas kokeiltu + uudet suodattimet yms.)JA Muuten huurtuu.
Tiivisteet ja kahvat on jäässä, tekee niille mitä vaan. Itse oon purkanut ovet, öljynnyt mekanismit, laittanut silikonia tiivisteisiin, ja ovi on aina yhtä jäässä.
Ja sitten kun se saa auki, niin eihän sitä perkelettä enää saa kiinni. Sitten ihmetellään parkkipaikalla flekti täysillä, ja odotellaan että ovi lämpenee sen verran, että menee lukkoon asti.
Originally posted by zzracing View Post6. Todella ketterä auto muutoin, renkaat kääntyy paljon yms.
Esim. edellinen maasturi (ML -07) oli uskomattoman ketterä tuohon verrattuna, ja kääntyi vaikka missä. E53 on kyllä sellainen traktori, ettei tunnu taittuvan missään, ja parkkipaikat ynnä hallit on tuskaa. Onneksi on tutkat edessä ja takana, niin mikäs siinä sahatessa.
Mutta siis on niitä ketterämpiäkin maastureita samassa kokoluokassa
Mutta voin kyllä suositella kaikille ostamista miettiville, ja varsinkin V8:n murinat lämmittää joka kerta yhtä paljonBMW X5 E53 4.8is
Comment
-
-
Morjesta!
Mikäs tuo DSP-hifit oikee o? Tuli hankittua tuossa kuun alussa X5 vm. '05 ja auto on muuten hyvin miellyttävä, mut popit on aika kehnot. Oon miettiny jos päivittäis vahvistinta parempaa ja laittais samalla paremmat kajarit etee ja iPod-liitännän, koska nyt siinä ei oo AUXia eikä mitää ni sais oman soittimen kiinni. Mut mut, ei oo kyllä mitään käryä mistä alkaa kattelemaa mitään. Itseasiassa oleellisin olis saaha se iPodi kiinni, kyllä tolla vanhalla äänentoistolla pärjää välttävästi.
Tällä hetkellä siinä on alkuperäiset: Professional navi (melko varmasti), digi-tv, cd-vaihtaja kontissa, subbareita ei liene missää.
Saisko apuja mitä aletaan laittamaan? Oon surffaillu ja ettiny, mut ei löyvy enkä ymmärrä. Rahaa en aio laittaa iha sikana, koska toisaalta aateltuna, koska äänentoisto ei oo maailman paras, ni kyllähä siihe välttäis iha vaikka FM-lähetinkii, lie maksaa alle 30€...
-TommiJos autot olisi tarkoitettu vetämään edestä, ihmiset kävelisivät käsillään.
Comment
-
-
[QUOTE=Tuuve;3192600]Pakko laittaa omiakin kokemuksia vuoden ajelusta X5:lla, kun pari juttua oli niin tutun kuuloisia
"Kuitenkin tykkään enemmän Mersun ja Audin nelivedoista, kuin tuosta Bemarin.
Kahden muun edellä mainitun nelivedot olivat ajoltaan jotenkin johdonmukaisemmat, ja paremmin tiesi mitä auto milloinkin tulee tekemään.
Toi X5 on välillä puskemassa, välillä taas tarjoaa perää vähän sivulle, eikä muutenkaan ole yhtä looginen noiden kahden muun nelivedon jälkeen. Muut meni tasaista nelikon kylkimyyryä, johon toi X5 ei tunnu kykenevän millään."
Täysin samaa mieltä asiasta ! ! !
"Tästä joutuu omien kokemusten perusteella olemaan eri mieltä.
Esim. edellinen maasturi (ML -07) oli uskomattoman ketterä tuohon verrattuna, ja kääntyi vaikka missä. E53 on kyllä sellainen traktori, ettei tunnu taittuvan missään, ja parkkipaikat ynnä hallit on tuskaa. Onneksi on tutkat edessä ja takana, niin mikäs siinä sahatessa.
Mutta siis on niitä ketterämpiäkin maastureita samassa kokoluokassa "
Joo uskon kyllä, mut verokkina mulla on ainoastaan Volvo xc90 ja vanha ML ja jotain Land Rover disco 3 niin näille ei kalpene ketteryydessä.
T, TeemuX6 35D
Comment
-
-
Monenlaista kokemusta tuntuu löytyvän tuosta e53:sta täällä..
Itse olen omistanut tuon X5:n (3.0d -05) nyt 4v enkä ole raaskinut luopua siitä koska koen sen hyödyllisimmäksi/monikäyttöisimmäksi bmw:ksi mitä minulla on ollut, sillä olen saanut hoidettua kaiken mihin henkilöauton omistaja olisi tarvinnut traktorit, pakut ja kuorma-autot, edellyttäen tietysti että autossa on koukku ja omistaa peräkärryn... -On hinailtu autoja pitkin suomea ja pitkin ojia sekä puita vedelty metsästä juurineen päivineen, sekä kaikki raksa hommat hoituneet tuolla.
Oikeastaan ainut negatiivinen asia on tuo rengasmelu kesällä 20" 315 renkailla mutta tuon jälkeen kun syksyllä vaihtaa 19" 255 kitkat niin tunne on kuin sukkasillaan menisi, eli tuokin on aika pitkälti omasta rengasvalinnasta kiinni.
Se mitä ketteryyteen tulee jossain parkkipaikoilla yms, niin itse en ole kyllä huomannut tuollaista ongelmaa ikinä eikä ole edes tullut mieleenkään ennen kuin täällä joku siitä mainitsi.
Talvella tuo sladissa ajelu nyt ei muutenkaan maasturilla oikein houkuttele mutta toki olen sitäkin harrastanut ja todennut tuon saman mitä täälläkin, että se kylkimyyryssä eteneminen ei ole kovin johdonmukaista sillä xDrive siirtää sitä tehoa sen verran nopeasti akseleiden välillä pidosta riippuen että sitä ei voi oikein ennakoida, mutta sehän sen tarkoitus onkin, edetä mahdollisimman hyvin eikä jäädä paikoilleen sutimaan, eikä se että miltä se näyttää tai tuntuu.
Tämä on ensimmäinen bmw mikä on ollut minulla näin pitkään ja ihan syystäkin, sillä tämä on minun "hyötyajoneuvo" ja kun en toistaiseksi sitä pois viitsinyt/voinut myydä kun kokemukset on näinkin positiivisia niin ostin rinnalle vielä tuon X6:n niin voin tulevaisuudessa alkaa harkitakin luopumista sillä yksi xDrive kuitenkin pitää taloudessa olla.
Eli tämän auton hinta/laatusuhde on minun kannaltani erittäin kohdallaan.
Sanottakoon vielä että nuo -04vm vanhemmat ei ole vertailukelpoisia tähän tarinaan sillä niissä ei ole esim. xDriveä.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko xDrive vakio vai lisävaruste faceliftissä?
eipä tuhon Rahun juttuun mitään lisättävää ole X5 E53/ 3.0D käy moneen tarkoitukseen traktorista lähtien.
oliskohan nuo ZZRACING:n kankeat kääntely kokemukset SERVOTRONIC:n puutteesta johtuvia ??__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Comment