Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by vgo View Post
    E53:sta faceliftiä kasin koneella olen vähän katsellut kauppakassiksi ja se peräkontti hiukan epäilyttää. Miten paljon painoa se takalaita kestää alaskäännettynä? En uskaltanut istua ja kokeilla kun vaikutti niin rimpulalta.

    Entä mikä olisi sopiva järkevä rengastus, koeajoin yksilön (pre-facelift) jolla oli 20-tuumaiset vanteen sporttialustan kaverina ja kyyti oli aivan järkyttävää. Vanha kasini on helvetin paljon mukavampi. Ajattelin että 17-18 -tuumaiset vanteet, eikä ehkä sitä sporttialustaakaan tarvitse, vai toimiiko se paremmin pienemmillä vanteilla?

    Huonolla rengasvalinnalla ja loppuun kuluneilla puslilla meno on taatusti järkyttävää. Eihän tuota nyt muutenkaan voi mihinkään kasiin verrata.

    Alustan nivelet kaikki uusiksi ja sopivan pyöreäolkaiset uudet kumit alle, niin on nuokin ihan mukavia ajella. Sport alusta on pintakova ja töksähtelevä. Jos pehmeää kyytiä haluaa, niin seiska voi olla oikea valinta.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Magor
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 574
      • Oulu

      Originally posted by vgo View Post
      Enpä muista että olisin missään X5:ssa ilma-alustaa vielä nähnyt, taitaa olla melko harvinainen lisävaruste?
      Oman tietoni mukaan, jokasessa 4,8iS vakiona ja muihinkin lisävarusteena ollut saatavissa.
      G31 540d xdrive
      E28 535iA ikiprojekti

      Comment

      • vgo
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 112
        • Kauhajoki

        Originally posted by bemu2000 View Post
        Huonolla rengasvalinnalla ja loppuun kuluneilla puslilla meno on taatusti järkyttävää. Eihän tuota nyt muutenkaan voi mihinkään kasiin verrata.
        Ok, tietääpä seuraavalla kerralla sanoa myyjälle, kun tämäkään ei osannut alustasta mitään sanoa.

        Alustan nivelet kaikki uusiksi ja sopivan pyöreäolkaiset uudet kumit alle, niin on nuokin ihan mukavia ajella. Sport alusta on pintakova ja töksähtelevä. Jos pehmeää kyytiä haluaa, niin seiska voi olla oikea valinta.
        Ajattelinkin että 17-18 olisi järkevin valinta.

        Seiska ei ole vaihtoehto kun pitäisi olla korkeampi ja isompi takapaksi. Tällä hetkellä mulla on mielessä joko X5, MB ML tai Range Rover. Range vähän arveluttaa kun ainakin vanhemmissa L322-malleissa on kai vaihdelaatikkona joku pikkubemarin loota joka ei kestä noin isossa autossa...
        Ex:
        E31 840CiA -93

        Comment

        • Inglorius_spurius
          Banned
          • Apr 2014
          • 42
          • Kehä III Sisäpuoli

          Tarkoitetaanko ilma-alustalla sellaista missä takana ilmajousitus vai sellaista missä molemmissa päissä?

          Onko tuo ilmajousitus mahdollista korvata normaaleilla iskareilla kuinka helposti jos tuo korkkaa omasta?

          Comment

          • Magor
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 574
            • Oulu

            Originally posted by Inglorius_spurius View Post
            Tarkoitetaanko ilma-alustalla sellaista missä takana ilmajousitus vai sellaista missä molemmissa päissä?

            Onko tuo ilmajousitus mahdollista korvata normaaleilla iskareilla kuinka helposti jos tuo korkkaa omasta?
            Ilma-alustalla itse ainakin käsitän täysilma-alustan eli kummallakin akselilla ilmapalkeet.
            Perän automaattinen tasonsäätö sitte erikseen.
            G31 540d xdrive
            E28 535iA ikiprojekti

            Comment

            • Magor
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 574
              • Oulu

              Originally posted by Inglorius_spurius View Post
              Onko tuo ilmajousitus mahdollista korvata normaaleilla iskareilla kuinka helposti jos tuo korkkaa omasta?
              En ole varma kuinka hankala homma, mutta muistan lukeneeni xoutpostin syövereistä jonku nuinki tehneen.
              Saksasta saa koko alustan ilmapalkeet vahvistetuilla etusilla noin 1k€ jos korkkaa.
              G31 540d xdrive
              E28 535iA ikiprojekti

              Comment

              • kama
                BTCF Member
                • Dec 2002
                • 1264
                • Savonmua

                ehc2:ssa on ilmat sekä takana, että edessä.
                Sakemanni aikoinaan on ihan kivasti ruksinu varusteita tähän mun autoon et pääsee tällä pohjolassakin nauttimaan hyvästä kyydistä
                X5-möhkö + sportti ei kyllä mahtu samaan kontekstiin... vaikka miten tykkäis bodystä, sportista ja tsempistä..

                Kyllä nuo voi korvata myös ei-ilma-palikoilla, mutta miksi ihmeessä? ilma-alustoja on kuitenkin jo maailman sivu käyetty raskaassa kalustossa, ja ei tässä ehc2:ssa mitään erityistä tyyppivikaa ole?
                Palkeissa on varmankin joku tuntimäärä mitä ne kestää, ja kompura kannattaa/voi huoltaa jos/kun tehot ei enää riitä.
                E24 - M88/3 N/A
                E85 - M54 Supercharged
                G26 - M50 Supercharged
                IG:kamamikko

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by vgo View Post
                  Ok, tietääpä seuraavalla kerralla sanoa myyjälle, kun tämäkään ei osannut alustasta mitään sanoa.



                  Ajattelinkin että 17-18 olisi järkevin valinta.

                  Seiska ei ole vaihtoehto kun pitäisi olla korkeampi ja isompi takapaksi. Tällä hetkellä mulla on mielessä joko X5, MB ML tai Range Rover. Range vähän arveluttaa kun ainakin vanhemmissa L322-malleissa on kai vaihdelaatikkona joku pikkubemarin loota joka ei kestä noin isossa autossa...

                  19-20" on hyvä rengaskoko. 18" ihan minimi.

                  X5:ssä ei ole iso kontti. 500 sarjalaisen konttiin menee enemmän tavaraa ja on helpompi lastata.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • joni88
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 308

                    onkos kellään kokemusta bensakoneissa tälläsestä:



                    itellä muutamassa dieselkoneessa tehoboxista, mutta toimiiko tollanen miten bensakoneessa?

                    E:

                    onko kellään tietoa linkkien autoista? jos vaikka kävis poistamassa...



                    Last edited by joni88; 03-05-2014, 04:34.
                    G11 740e

                    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                    Comment

                    • Rado
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 716

                      Kävit sit nopeilla ostoksilla ja valitsit bensan ?
                      Mistä makuun hyvä tehoboxi ?
                      Itseänikin kiinnostais mut 500€ ohjelmointi tuntuu järkyttävän kalliilta ja sitten sitä ei voi edes poistaa(lue myydä eteenpäin)

                      Ihan sivukommenttina olis kiva tietää et paljonko viritettyjä myydään vakioina ?
                      Harvoin kuitenkaan 500€-800€ lastutukselle tulee mitään lisä jälleenmyyntiarvoa.

                      Kaksi asiaa jotka yleisesti pahasta varusteluettelissa on vetokoukku sekä viriboxi.

                      Niin ja en tarvitse kommentteja niiden hyödyistä, ne tiedän itsekin.
                      Last edited by Rado; 03-05-2014, 22:14.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        Turbottoman ohjelmointi ilman mittavia tekniikkamuutoksia on ihan joutilanpäiväistä hommaa, rahat menee hukkaan,
                        vain muutamia alikellotettuja poikkeuksia lukuunottamatta...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Inglorius_spurius
                          Banned
                          • Apr 2014
                          • 42
                          • Kehä III Sisäpuoli

                          Pari kysymystä.

                          Miten nuo ikkunalistat lähtee helposti irti ja mites tuo keulan "munuaiset" vaikka miksikä niitä kutsutaan?


                          Voinko päivittää FL mallin 16:9 soittimen vanhempaan koriin?

                          Comment

                          • FCU
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 165
                            • Yka

                            Originally posted by Rahu View Post
                            Tarkistin koneelta tuon BMW:n kannan 20" vanteisiin, ja siellä lukikin tosiaan että niitä ei suositella mikäli autossa on jo astinlaudat ja/tai puskurin läpi esiin tulevat pakoputken päät, voi mahdollisesti aiheuttaa kanssa autoilijoissa maksimaalista kateus vitutusta.
                            *reps*
                            sigpic
                            ML

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Onko nuo ilma-alustat aivan tuhoon tuomittuja näissä, siis sellaiset joissa tasonsäätö etu- sekä taka-akselilla?
                              M550d

                              Comment

                              • Magor
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 574
                                • Oulu

                                Originally posted by jumbo View Post
                                Onko nuo ilma-alustat aivan tuhoon tuomittuja näissä, siis sellaiset joissa tasonsäätö etu- sekä taka-akselilla?
                                En nyt manaisi huonoksi, vaikka olen joutunut uusimaan aika paljon palikkaa alle.
                                Osat vain tullu ikänsä päähän ja täten menny antureita ja pussit vaihtoon.
                                Alusta on kohtuu jämäkkä ajella ja itse olen mieltynyt siihen.
                                Voin suositella.
                                G31 540d xdrive
                                E28 535iA ikiprojekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎