Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • asse21
    replied
    Originally posted by Morriz View Post
    Meet koeajolle pakkasilla niin kyllä se kuume siihen hyytyy kun kahvat on jääs
    Itsellä kahvat lienee joskus uusittu. Pelaa kuin unelma, 310tkm menty.
    2004 malleja ainakin löytyy ilman egr ja dpf.

    Leave a comment:


  • Morriz
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    Nyt on jälleen alkanut e53-kuume 5 vuoden tauon jälkeen. Ajo-ominaisuuksiltaan on mielestäni yhtä hyvä ellei parempikin kuin monet selvästi uudemmat SUV:it. Ulkonäöstä voi olla varmaan montaa eri mieltä, itse tykkään.

    Diesel facelift hyvillä varusteilla, <250tkm kilsoilla ja mieluummin vielä niin että olisi lähtenyt tehtaalta ilman dpf-pönttöä. :-)
    Meet koeajolle pakkasilla niin kyllä se kuume siihen hyytyy kun kahvat on jääs

    Leave a comment:


  • Rey
    replied
    Nyt on jälleen alkanut e53-kuume 5 vuoden tauon jälkeen. Ajo-ominaisuuksiltaan on mielestäni yhtä hyvä ellei parempikin kuin monet selvästi uudemmat SUV:it. Ulkonäöstä voi olla varmaan montaa eri mieltä, itse tykkään.

    Diesel facelift hyvillä varusteilla, <250tkm kilsoilla ja mieluummin vielä niin että olisi lähtenyt tehtaalta ilman dpf-pönttöä. :-)
    Last edited by Rey; 17-11-2019, 13:03.

    Leave a comment:


  • buubaa
    replied
    Facelifthän tämä tosiaan onkin

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by buubaa View Post
    Onko e53 saanut tehtaalta bi-xenoneilla? Huomasin vaan tossa kun lisävalot asensin ja seinää vasten löin pitkät päälle et halogenejen lisäks xenoneistakin kuvio nousee.
    Faceliftin xenonit on bi-xenon.

    Leave a comment:


  • buubaa
    replied
    Onko e53 saanut tehtaalta bi-xenoneilla? Huomasin vaan tossa kun lisävalot asensin ja seinää vasten löin pitkät päälle et halogenejen lisäks xenoneistakin kuvio nousee.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by kama View Post
    E53 tarjoaa paljon vastinetta rahalle.
    Kannattaa hankkia mahd. uusi ja vähillä kilsoilla. Hintaero kuitenkin aika pieni euroissa vs. 400tkm ajetut Pre-fl:t.
    Esim. tuo linkin auto näyttää hyvältä 👍
    Muistan jo aikoinaan E39 katellessa kuinka neuvottiin että pitää olla uudempi kuin -99 jotta vähemmän sähkövikoja jne. No kyllä, ei ole tuo -96 sisältänyt niitäkään murheiksi asti. Ja monesti se 250tkm rullattu uudempi on just se mihin saat tehdä ihan kaikki rempat, ja 400 rullattuun ne kalleimmat onkin jo tehty. Mutta jälkimmäinen toki makuasia, eka ihan puhdas fakta. 9 vuotta ilman niitä murheita joista foorumilla varoteltiin "asiantuntijoina"

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/x5/10581358

    Tämä yksilö iski silmään. On kyllä upean näköinen.
    Hyvältä näyttää. Diesel sopii X5 hyvin ja M57 on hyvä kone myös.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    E53 tarjoaa paljon vastinetta rahalle.
    Kannattaa hankkia mahd. uusi ja vähillä kilsoilla. Hintaero kuitenkin aika pieni euroissa vs. 400tkm ajetut Pre-fl:t.
    Esim. tuo linkin auto näyttää hyvältä 👍

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Ehdottomasti. Tuollainen kelpais itsellekin.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by _Bäri_ View Post
    Saman tuloksen itsekin aikanaan sain kun mietin dieselin ja bensan välillä. Vetämiseen oikein hyvä peli. Vetokyky taitaa olla yksi isoimmista? Jos nyt valitsisin niin ottaisin ehkä kuitenki facelift mallin, sais 6 vaihteen.
    Omassa kulutus ollu 6l luokkaa maantiellä, vetäessä yli 2 tonnia on kulutus noussut 9l. Ja motarilla hitusen yli rajotusten 8l. Keskimäärin 7,5-8l/100km. Kierrokset aika korkeet motarilla, siksi 6 vaihde olis kiva.
    Toisaalta vanhempi kone on itselle tutumpi e39 ajoilta.
    Facelift kestää enenmän ottaa vääntöä (~600nm).
    Näin ajateltuna ostaisin ehdottomasti facelift ja sport varustuksen. Toki maku kysymys, mut nuo penkit on selkä ja perse ystävälliset.


    Tämä yksilö iski silmään. On kyllä upean näköinen.

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Saman tuloksen itsekin aikanaan sain kun mietin dieselin ja bensan välillä. Vetämiseen oikein hyvä peli. Vetokyky taitaa olla yksi isoimmista? Jos nyt valitsisin niin ottaisin ehkä kuitenki facelift mallin, sais 6 vaihteen.
    Omassa kulutus ollu 6l luokkaa maantiellä, vetäessä yli 2 tonnia on kulutus noussut 9l. Ja motarilla hitusen yli rajotusten 8l. Keskimäärin 7,5-8l/100km. Kierrokset aika korkeet motarilla, siksi 6 vaihde olis kiva.
    Toisaalta vanhempi kone on itselle tutumpi e39 ajoilta.
    Facelift kestää enenmän ottaa vääntöä (~600nm).
    Näin ajateltuna ostaisin ehdottomasti facelift ja sport varustuksen. Toki maku kysymys, mut nuo penkit on selkä ja perse ystävälliset.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Laskeskelin tuossa, että saattaisi se diesel kuitenkin olla tämän auton kohdalla järkevämpi vaihtoehto kuin bensa. Voisi myös kuvitella, että dieselin vääntö olisi tällaisessa autossa aika paljon kivempi ominaisuus myös, varsinkin kärryä/dinoa tmv. vedettäessä.

    Onko nuo dieselit huonossa maineessa? Entäs mahdollinen ohjelmointi, kestääkö paikat?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Mutta eikös nämä viimeiset faceliftit ole M54 + Zf, vaihtui muistaakseni joskus 2005. Tämä kompo varmasti paras mahdollinen bensa malleista.
    Jos automaatista puhutaan, niin mielestäni bensakutonen oli loppuun asti GM. Aikanaan kun olin ostamassa niin VIN perusteella real oem antoi GM vaihteiston kaikkiin. (Dieselissä vaihtui faceliftissä GM->ZF)

    Manuaali oli aina ZF, ensin 5v ja lci 6v.

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Semmoinen huomio vielä, et 3.0i koneisessa on myös facelift automaatimalleissa GM-vaihteisto, joka ainakin jenkkifoorumeilla ei kovin kestävässä maineessa..
    Mutta eikös nämä viimeiset faceliftit ole M54 + Zf, vaihtui muistaakseni joskus 2005. Tämä kompo varmasti paras mahdollinen bensa malleista.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎