memebuy23buy

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mikae34
    replied
    Originally posted by _Bäri_ View Post
    Aika tasainen. Itsellä on välillä ilmasänky takana käytössä. Ja se on hitusen yli 2metriä pitkä.
    Maalipurkkeja varten yms raksatavaraa varten tekisin itse vanerista pohjan?
    Roadtripeillä on tullu muutaman kerran kirottua kontin pienuutta. Varsinkin kun meillä on taloudessa toisena autona V70.
    Kiitos tiedoista. On se kyllä pieni kontti. Se on omiin tarpeisiin iso miinus. Eipä sinne montaa purkkiakaan mahdu. Tuossa mussossa on todella iso tavaratila ja siitä en haluaisi kyllä tinkiä yhtään. Täytyy mietiskellä vielä tarkemmin omien tarpeiden priorisointia. Ei se tavaratilan koko ole ainoa kriteeri, joskin sillä on aika paljon painoarvoa.

Leave a comment:

• _Bäri_
    replied
    Aika tasainen. Itsellä on välillä ilmasänky takana käytössä. Ja se on hitusen yli 2metriä pitkä.
    Maalipurkkeja varten yms raksatavaraa varten tekisin itse vanerista pohjan?
    Roadtripeillä on tullu muutaman kerran kirottua kontin pienuutta. Varsinkin kun meillä on taloudessa toisena autona V70.
    Last edited by _Bäri_; 08-09-2019, 16:21.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Koirahäkkiä vartenko mittoja tarvit?
    En, vaan maalipurkkeja ym. perustavaraa jota joudun kuljettamaan lähes päivittäin.

Originally posted by _Bäri_ View Post
    Lattiaa pitkin mitattuna 83cm. Selkänojasta korkeimmasta kohdasta 62cm. Leveys pyörä koteloiden kohdalta 115cm. Leveimillään 125cm. Näissä saattaa olla muutaman sentin heitto.
    Kiitos paljon! On tuo sitten kyllä melko pieni vielä. Mussossa on metri takapenkin jälkeen ja se on aika hyvä jo. Jos takapenkit kääntää alas niin muodostuuko siihen tavaratilaan tasainen jatko vai jääkö penkit ylemmäs?

Leave a comment:

• _Bäri_
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Semmoinen huomio vielä, et 3.0i koneisessa on myös facelift automaatimalleissa GM-vaihteisto, joka ainakin jenkkifoorumeilla ei kovin kestävässä maineessa..
    Omien empiiristen kokemusten mukaan tuo gm vaihteisto ei hajoa niin helposti bensakoneissa.

Leave a comment:

• _Bäri_
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Viitsisikö joku mitata kuinka syvä on tavaratila. Eli syvyys takapenkin selkänojan alareunasta takaluukkuun kansi kiinni. Myös tavaratilan leveys kiinnostaa.

Edit: tämä yksilö kiinnostaisi. Mitä tuollaisesta kannattaisi tarjota?

https://www.nettiauto.com/bmw/x5/10665508
    Lattiaa pitkin mitattuna 83cm. Selkänojasta korkeimmasta kohdasta 62cm. Leveys pyörä koteloiden kohdalta 115cm. Leveimillään 125cm. Näissä saattaa olla muutaman sentin heitto.

Leave a comment:

• MeisterW
    replied
    Semmoinen huomio vielä, et 3.0i koneisessa on myös facelift automaatimalleissa GM-vaihteisto, joka ainakin jenkkifoorumeilla ei kovin kestävässä maineessa..

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Viitsisikö joku mitata kuinka syvä on tavaratila. Eli syvyys takapenkin selkänojan alareunasta takaluukkuun kansi kiinni. Myös tavaratilan leveys kiinnostaa.
    Koirahäkkiä vartenko mittoja tarvit?

Leave a comment:

• mikae34
    replied

Edit: tämä yksilö kiinnostaisi. Mitä tuollaisesta kannattaisi tarjota?

Last edited by mikae34; 08-09-2019, 13:13.

Leave a comment:

• MeisterW
    replied
    Kiitos vastauksista. Minkälainen neliveto tuo x-drive käytännössä on? Pääseekö sillä oikeasti vaikkapa 30cm hangessa eteenpäin?

Onhan noilla ikää mutta on ne sen verta yksinkertaisempia kuitenkin, että en usko niiden kanssa elektroniikan puolesta kuitenkaan niin paljoa joutuvan stressaamaan mitä näiden idrive sukupolven autojen kanssa.

Itse haluaisin bensakoneella, kierrejousilla ja manuaalina. Katsotaan nyt tuleeko hankittua moista koskaan, hieman kyllä kiinnostaisi. Ovatka nuo muuten kovin mätävikaisia yleensä?
    Kyl sillä Etelä-Suomen mökkiteillä talvella pärjää. Uusilla nastoilla ainakin ihmettelin aina miten hyvin eteni. Tässä itänaapurista mallia https://youtu.be/bgqgUwjemTE

Leave a comment:

• asse21
    replied
    Kiitos vastauksista. Minkälainen neliveto tuo x-drive käytännössä on? Pääseekö sillä oikeasti vaikkapa 30cm hangessa eteenpäin?

Onhan noilla ikää mutta on ne sen verta yksinkertaisempia kuitenkin, että en usko niiden kanssa elektroniikan puolesta kuitenkaan niin paljoa joutuvan stressaamaan mitä näiden idrive sukupolven autojen kanssa.

Itse haluaisin bensakoneella, kierrejousilla ja manuaalina. Katsotaan nyt tuleeko hankittua moista koskaan, hieman kyllä kiinnostaisi. Ovatka nuo muuten kovin mätävikaisia yleensä?
    X-driven kans pääsee kyllä. Se kyllä siirtää hyvin voimaa sinne missä sitä tarvii.
    Itse en ole peräkärryn kans koskaan jäänyt pulaan syvässäkään lumessa.
    Ovien saumat varmaan pahimmat ruosteen ottajat. Kaaret ym aika hyvin muovilla suojattu.

Edit: keväällä huomasin että esim pitkä liukas ylämäki ja kärry perässä alkoi jakovaihteisto haisemaan. Nyt oli ajatus öljyt sinne vaihtaa.

Leave a comment:

• mikae34
    replied

Leave a comment:

• asse21
    replied
    Itse ainakin koen, että 300tkm ajettu x5 alkaa olemaan enemmän harrasteauto vikamäärän puolesta mitä päivittäinen käyttis. Yhden paikan korjaat, niin seuraava jo antautuu.
    Elektroniikka alkaa sieltä täältä antautumaan, kaikki nivelet saa läpikäydä.
    Omani on rautajousillä ja facelift, joten joiltain osin parempi kuin pre.
    Seuraavaksi pakosarjan vaihtoa tiedossa...

Leave a comment:

• MeisterW
    replied
    Onko nämä vanhat äksät (e53) yleisesti luotettavan auton maineessa vai eivät. Hieman kiinnostaisi ostaa tällainen bensakoneella ja nimenomaan tämä vanha mallisukupolvi ennen iDriven tuloa kiinnostaa. Olen ymmärtänyt, että kyseessä on miltei sama auto kuin e39 (?) ja ainakin se seikka puoltaisi luotettavuuden puolelle omiin kokemuksiini nojaten kyseisestä mallista. Itse näkisin tämän mallin riittävän vanhana ollakseen hyvä. Neliveto nyt on mikä on eikä varmasti ole mitenkään esimerkiksi mussoon verrattavissa.
    Kyllä e53 on samaa fiilistä kuin e39, mut vähän niin kuin tankilla ajais. Itsellä oli 4.8is ja ei mitään ihmeempiä murheita ollut, muuta kuin tuon mallin 2-akseli ilmajousitus, joka tunnetusti vikaherkkä. LCI malleissa on jo xdrive, joka ihan kohtuullinen neliveto. M54 manuaalina ja rautajousilla lienee varmin voimalinja, mutta ei tietty mikään raketti ole noin painavaan autoon. Mut joo kyllähän tuon ikäisessä harrastettavaa riittää.

Leave a comment:

• _Bäri_
    replied
    Mulla on vasta kolme kuukautta ollu sigun kulkine. Mut kilometrejä tullu 20tkm, ilman murheita ja kohtuu kulutuksella. Pitkään arvoin otanko bensa v8 vai dieselin.
    Annoin sen verta kulutukselle arvoo et päädyin dieseliin.
    Omasta mielestäni toi 3litranen bensa on liian pieni.
    Anturi vikoja näissä on ollu ja vaihteisto on ilmeisesti heikoin lenkki ainakin dieselissä. Omassa vaihdettu kertaalleen.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Onko nämä vanhat äksät (e53) yleisesti luotettavan auton maineessa vai eivät. Hieman kiinnostaisi ostaa tällainen bensakoneella ja nimenomaan tämä vanha mallisukupolvi ennen iDriven tuloa kiinnostaa. Olen ymmärtänyt, että kyseessä on miltei sama auto kuin e39 (?) ja ainakin se seikka puoltaisi luotettavuuden puolelle omiin kokemuksiini nojaten kyseisestä mallista. Itse näkisin tämän mallin riittävän vanhana ollakseen hyvä. Neliveto nyt on mikä on eikä varmasti ole mitenkään esimerkiksi mussoon verrattavissa.

Leave a comment:

Working...
X