Originally posted by sami83
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Tässä jo ollut pidemmän aikaa unelmissa x5, 3.0d. Erästä myynnissä olevaa olen katsellut vähän sillä silmällä ja laittelin myyjälle kyselyä kunnosta. En ole vielä välimatkan takia käynyt itse katsomassa kyseistä vehjettä ja mietin vähän että kannattaako edes. Siksi kysynkin neuvoa täältä viisaammilta;
Myyjän mukaan vaihdelaatikko pitää "jurnutusta" D:llä paikallaan ollessa, esim valoissa. :think Kannattaako unohtaa saman tien? Mistähän tuo voisi kertoa? Ei nyt heti viitsisi alkaa tekemään monen tonnin remppaa.
Yleisesti vielä e53 koskien, kuinka hyvät tilat takahutlaarissa on koirille? Tulevina matkustajina sakemanni ja "kultsu".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Forsmanni View PostEli tonnin kinttaalla osissa siis mennään. Tuo oli helpotus että ovat ZF laatikolla. Onko äxässä siis huohotus toteutettu eritavalla? Esim M60 koneessahan separaattori on juurikin jakokopan sisällä ja separaattorin kalvo"venttiili" imusarjan päässä.
Leave a comment:
-
-
Eli tonnin kinttaalla osissa siis mennään. Tuo oli helpotus että ovat ZF laatikolla. Onko äxässä siis huohotus toteutettu eritavalla? Esim M60 koneessahan separaattori on juurikin jakokopan sisällä ja separaattorin kalvo"venttiili" imusarjan päässä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kawis View PostIte otin osat marmorilta..kaikki tiivisteet, ohjurit,ketjut,ketjunkiristimen jne..niin lievillä alennuksilla vajaa 700e muistaakseni.
Mukana ei tietenkään vanoksia..Lisäksi tarvii sit työkalut että koneen saa lukittua ja vanokset ajoitettua...nämä tilasin ebaystä vajaa vajaan 200e hintaan..toki työkalut voi vuokrata tai jos ostaa niin saa ne aina myytyä eteenpäin.
Noi vanokset on kans niin ja näin..jotkut niitä vaihtanu mutta ei ne välttämättä oo kovinkaan pitkään olleet hiljaiset :think
itellä siis vajaa 900e kaikkinensa + työt ite tehtynä..
Vaihdelaatikon huollatin Siekkisellä ennen joulua 2000e tasan..Kaikki vaihdettiin mitä tarve oli.
Vielä pitäs ohjaustehostimen pumppu vaihtaa niin sitten tuolla taas ajelee hyvän tovin..toivottavasti.
X5 V8 separaattori on koneen takaosassa imusarjan päässä..eli sen voi vaihtaa jälkikäteenkin..onnistuu imusarja paikallaan.
Pikaisesti postattessa ei tullut tajuttua, että kyseessä oli X5, näissä kun on eri tuo huohotus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOsissa voi päästä alle tonnin riippuen mitä kaikkea vaihtaa ja ostaako osat alkuperäsinä. Itse kyllä vaihtaisin aika kattavasti osat. esim. öljynseparaattori (OSV) on muovia ja siellä jakopään kotelon sisällä, joten sen vaihtaminen jälkikäteen vaatii taas melkoisen purkamisen. Kyllä siellä on ZF.
Mukana ei tietenkään vanoksia..Lisäksi tarvii sit työkalut että koneen saa lukittua ja vanokset ajoitettua...nämä tilasin ebaystä vajaa vajaan 200e hintaan..toki työkalut voi vuokrata tai jos ostaa niin saa ne aina myytyä eteenpäin.
Noi vanokset on kans niin ja näin..jotkut niitä vaihtanu mutta ei ne välttämättä oo kovinkaan pitkään olleet hiljaiset :think
itellä siis vajaa 900e kaikkinensa + työt ite tehtynä..
Vaihdelaatikon huollatin Siekkisellä ennen joulua 2000e tasan..Kaikki vaihdettiin mitä tarve oli.
Vielä pitäs ohjaustehostimen pumppu vaihtaa niin sitten tuolla taas ajelee hyvän tovin..toivottavasti.
X5 V8 separaattori on koneen takaosassa imusarjan päässä..eli sen voi vaihtaa jälkikäteenkin..onnistuu imusarja paikallaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Forsmanni View PostIsompi auto ollut kiikarissa jo pitkän aikaa ja nyt tullut siihen tulokseen että e53 M62b44 koneella olisi seuraava menopeli. Muutamaa käynyt ajamassa ja noilla omaan budjettiin sopivilla autoilla on rullattu jo se +280tkm. Eli jakopään laahainten + Vanosten huolto olisi edessä. Minkä hintainen setti pelkistä osista tulee tälle "huolto" toimenpiteelle? Meneekö hinta nelinumeroiseksi?
Toinen kyssäri koskien automaattilaatikkoa. Oliko nyt niin että Preface x5 on GM laatikko myös näiden bensa kasien perässä?
Leave a comment:
-
-
X5 kuume
Isompi auto ollut kiikarissa jo pitkän aikaa ja nyt tullut siihen tulokseen että e53 M62b44 koneella olisi seuraava menopeli. Muutamaa käynyt ajamassa ja noilla omaan budjettiin sopivilla autoilla on rullattu jo se +280tkm. Eli jakopään laahainten + Vanosten huolto olisi edessä. Minkä hintainen setti pelkistä osista tulee tälle "huolto" toimenpiteelle? Meneekö hinta nelinumeroiseksi?
Toinen kyssäri koskien automaattilaatikkoa. Oliko nyt niin että Preface x5 on GM laatikko myös näiden bensa kasien perässä?
Leave a comment:
-
-
Autokuumetta pukkaa ja E53 X5 yksi mikä harkinnassa, yhdestä facelift 3.0d+autom. kokemusta noin 6kk ajalta ja itse siitä ainakin tykkäsin todella paljon..
Mutta en jaksa koko lankaa selata eikä tuo 6kk ihan älyttömän laajaa kuvaa antanut kyseisestä laitteesta kuitenkaan joten kysytääs raadilta jolla enemmän tietoa/kokemusta.
Saisiko tiivistetyn listan risuista, ruusuista ja siitä, mitä erityisesti pitää näitä katsellessa ottaa huomioon, hakusessa 3.0d automaattina ja facelift ehdottomasti.. budjetti ei ihan chattiauton kalleimpiin taivu, mutta ei hakusessa se ihan halvinkaan.
Kiitoksia asiallisista vastauksista jo etukäteen.
-R.R
Leave a comment:
-
-
3.0d ja manuaalilaatikko. Kytkimen kestävyys. Varmaan normiajo menee. Mutta mites kärryn kans ahtaissa paikoissa tai lumessa vekslailu? Toivoton yhdistelmä?
Leave a comment:
-
-
Individual Maritime sisustus on ihan tyylikkään näköinen.
Yhden yksilön olen nähnyt suomessakin myynnissä nettiautossa, mutta lähinnä noita saksassa pyörii.
Tuli tuossa yks päivä koeajettua saman päivän aikana sekä vm2004 X5 ja vm2010 X5 ja en niissä nyt ajettavuudeltaan mitään kovin suurta eroa huomannut. Vielä vähän kahden vaiheilla kumpaan sitä sitten päätyisi.Last edited by Rey; 04-08-2017, 06:11.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi tosiaan näy tuossa varustelistassa. Vai oliko kyseessä viimeisiään vetelevä siirtopumppu, kävikö se jatkuvasti virrat päällä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huupi View PostPikaiset tyypit kävin ottamassa autosta heti tuoreeltaan. Kyllähän siellä kompressori hyrähtää takaosassa käyntiin, kun auton käynnistää.Mikä muu muka, kuin ilmapussien? En minä vain varustelistasta sellaista löydä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huupi View Post-ilma-alusta? Onko sille oma koodinsa, myös taakse?Originally posted by huupi View PostNäinhän se taitaa olla, että jos ei mainintaa ole, niin ei sitä ole varustettakaan.Mikä muu muka, kuin ilmapussien? En minä vain varustelistasta sellaista löydä.
Hieman oli nuhjuisen oloinen auto päälle päin, ei varmaan ollut koskaan myllytetty saati vahattu, ja harjapesussa oli varmasti viihdytti, sillä takavaloja ja rekisterikilpeä myöten oli oikein kunnolla hankaumia. Lisäksi naarmuja oli jonkin verran ja ovien alareunat kukkivat ainakin parista ovesta. Sisusta oli kuitenkin todella siisti ja ajolleen oikein maukas.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JP View Post
Haluaisin kyllä nähdä onko miten paljon lyhyemmät välitykset faceliftin manuaalissa.
-JP
1 = 5.08
2= 2,81
ja manuaalissa isompi ja harvempi perä 220mm (3,23 :1)ja automaatissa pienempi tiheämpi 188mm (3,91 :1)
Leave a comment:
-
Leave a comment: