Originally posted by Certified
View Post
Ainakin on kohtuulliset kilometrit, joten vaihteiston mekatroniikan kunnostukseen on vielä pitkästi matkaa. Edelliseen teetin sen n.340tkm ajettuna, mutta monet olisivat varmasti ajaneet paljonkin pidempäänkin. Toisaalta sillä sai laatikon toimimaan aivan kuten uutena. Ei se kilometrien määrä silti kerro koko totuutta auton kunnosta. Keväällä kävin katsomassa yhtä, nettiauton kalleimmasta päästä ollutta, joka kuvissa oli ihan ok:n oloinen, ajomääräkin oli vain vähän reilu 200tkm. Huoleton huolenpito oli vain aiheuttanut sen, että kaikki luukut oli ruosteessa, keulan puslat loppu, moottorin lämmön ei ikinä nousseet normaaliin jne. Olisin toki senkin voinut ostaa, kun korjattavissahan sekin olisi ollut, mutta minun ja myyjän näkemykset auton hinnasta poikkesivat liikaa.
Alustan puslat ja nivelet alkaa pehmenemään ja väljistymään tuossa 250-300tkm paikkeilla, jolloin paras korjaus olisi uusia kaikki kerralla. Osat ei sinällään ole kallita, ja esim keulan kaikki nivelet ja tangot saa laatuosinakin muutamalla satasella ja taas saa ajaa huoletta sen 250tkm. Suosittelen vaihtamaan siis kaikki kerralla. Nykyisellä ajokilla on ajettu nyt 270tkm, ja alustan vaihto on juuri meneillään.
Olipa se auto sitten tuo linkittämäsi yksilö, tai joku muu, niin auton kuntohan se ratkaisee enemmän, kuin ajokilometrit. Ostajan pitää sitten itse tehdä ratkaisu hinnan ja kunnon perusteella.
Leave a comment: