Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JP
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Kaverin puolesta kyselen, astuuko paskaan jos ottaa vaihdossa tollasen 2002 m57d30 jolla rullattu 400tkm?
    Hyvällä ja tarkalla pidolla, ei varmaankaan. Huonolla tai liisingillä.. todella syvälle paskaan.. todella syvälle.. mut jos päätyy/päätyi vaihtamaan niin toivota onnea ja menestystä.

Nimim. -03 e53 x5 3.0d ja ei päivää ilman tonnin vahinkoa connection.

-JP

Leave a comment:

• Rey
    replied
    Originally posted by djs^ View Post
    Morjesta väelle. Oon tässä jo pitempään harkinnut x5 e53 ostos, ja alkaa olemaan ajankohtaista, auton käyn hakemassa Latviasta, hintojen ja kuntojen vuoksi. Mitä tulee tämmöisessä maasturissa ottaa huomioon? Koneena tulee toimimaan 3ltr diiseli ja facelift malli tietenkin. Mitenkä näissä laatikot on toiminut? Mitä maksaa automaattilaatikon korjautus? Miten lastutus? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
    Lainaan nyt jotain ikivanhaa viestiä, mutta oli pakko. Naurahdin ensin että kuka hullu tuo auton Latviasta, mutta menin itse huvikseni katselemaan E53:sia tuonne auto.lv sivustolle niin sehän oli suorastaan paratiisi E53:n ostajalle Älyttömän iso valikoima hyvin varusteltuja, ja ainakin päällepäin siistin näköisiä yksilöitä. Lättäpenkeistä ei tietoakaan. Harmi ettei itsellä ole ketään tuttuja Baltiassa.
    Last edited by Rey; 30-04-2017, 09:36.

Leave a comment:

• Morriz
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    On!!!
    Joo niinpä näköjään on saanu Olispa joskus niin hilloa, että pääsis tilaamaan uuden auton ja hassuttelis varustelistan kanssa

Leave a comment:

• e46touring
    replied
    Originally posted by Morriz View Post
    Onko faceliftiä saanu ilman automaatti-ilmastointia? Tuli vain vastaan varustelista josta ei moista löydy.
    On!!!

Leave a comment:

• Morriz
    replied
    Onko faceliftiä saanu ilman automaatti-ilmastointia? Tuli vain vastaan varustelista josta ei moista löydy.

Leave a comment:

• peltone
    replied
    Kaverin puolesta kyselen, astuuko paskaan jos ottaa vaihdossa tollasen 2002 m57d30 jolla rullattu 400tkm?

Leave a comment:

• Takamisakari
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    Millä tavalla ilmajousitus oli parempi rautajousiin verrattuna? Itse olen sitä täydellistä E53:sta etsiessäni lähinnä hylännyt nuo ilmajousitetut, koska kuullut niin paljon kauhutarinoita viallisten ilmajousien korjauskustannuksista..
    Onhan se selkeästi mukavampi, pikku töyssyt ei tunnu missään ja menee todella tasaisesti. Ainakin oma nykyinen rautajousitettu on jämäkkä mutta pintakova.

Leave a comment:

• Vani 61
    replied
    X5,n tuli ostettua pari viikkoa sitten, ja vaikka onkin 2001 vuosmallia, nii kyllä se santa fen voittaa kyydeissä mennen tullen. Bensa rohmu kasi on keulalla, ja hyvinhän tuo lotjake sillä liikkuu. Yhden omistajan auton onnistuin saamaan, ja vieläpä hyvin huollettukki on. Isommat kalliimmat remontit jo oli eka omistaja teettänyt, mm, jakopää, ja kaikista remonteista tuli mukana merkkiliikkeen kuitit tehtyistä töistä, ja osista. Vielä ei ole moitittavaa moisesta autosta, kyyti hyvää, ja hiljaista.

Leave a comment:

• Rey
    replied
    Originally posted by Takamisakari View Post
    Mulla oli joitakin vuosia sitten juuri tuommoinen 4.6iS, tosin vaan puolisen vuotta, eli en ehtinyt särkeä /huoltaa juurikaan mitään. Mä tykkäsin ilmajousituksesta mutta laatikosta taas en (vs nykyinen E53 fl). Onhan siinä tietty "äiäfaktori" kohdallaan..
    Millä tavalla ilmajousitus oli parempi rautajousiin verrattuna? Itse olen sitä täydellistä E53:sta etsiessäni lähinnä hylännyt nuo ilmajousitetut, koska kuullut niin paljon kauhutarinoita viallisten ilmajousien korjauskustannuksista.

Originally posted by EPDM View Post
    juu, netistä lukee kyllä aika paljon ongelmia tämäkin 5-vaihteinen (5hp-24) laatikon kanssa, vaikka onko vahvistettu versio normi 4.4l pfl verrattuna. Samankaltaiset siis kun mikä oli minun fl 4.4l 6 vaihteisessakin, eli jos esim jarrutuksessa 2-> 1 vaihteen niin auto joskus pomppasi kangaroo maisesti eteenpäin....

En tiedä, taidan pitää ämmä toistaiseksi, juuri siihenkin upposi toistatonnia huoltoihin ja tuulilasivaihtoon..:think
    Miksei saman tien 4.8is? okei, hinta toki nousee ja myyntiin noita tulee vain satunnaisesti.
    Last edited by Rey; 29-03-2017, 06:48.

Leave a comment:

• nappe74
    replied
    Mielenkiinnosta kyselen...

Mitä eroa on ulkonäöllisesti E53 Facelift vs Vanhempi??

Eli mistä pystyy sisätiloista/ulkoapäin erottamaan kys. mallit?? Vai pystyykö mistään...

Entä VINillä katsottuna varustelistaa, erottuuko siellä FL muusta kuin prod.datesta??

EDIT: jotain löysinkin...

Last edited by nappe74; 25-03-2017, 13:52.

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    No nythän näkyy olevan hyvin tarjontaa nettiautossa 4.6iS mallista. Harmi kun ei ole itsellä tällä hetkellä mahdollisuutta vaihtaa sellaiseen. Kiinnostaisi nimittäin, järkevyydestä viis..

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    juu, netistä lukee kyllä aika paljon ongelmia tämäkin 5-vaihteinen (5hp-24) laatikon kanssa, vaikka onko vahvistettu versio normi 4.4l pfl verrattuna. Samankaltaiset siis kun mikä oli minun fl 4.4l 6 vaihteisessakin, eli jos esim jarrutuksessa 2-> 1 vaihteen niin auto joskus pomppasi kangaroo maisesti eteenpäin....

En tiedä, taidan pitää ämmä toistaiseksi, juuri siihenkin upposi toistatonnia huoltoihin ja tuulilasivaihtoon..:think
    Last edited by EPDM; 10-02-2017, 10:05.

Leave a comment:

• Takamisakari
    replied
    Mulla oli joitakin vuosia sitten juuri tuommoinen 4.6iS, tosin vaan puolisen vuotta, eli en ehtinyt särkeä /huoltaa juurikaan mitään. Mä tykkäsin ilmajousituksesta mutta laatikosta taas en (vs nykyinen E53 fl). Onhan siinä tietty "äiäfaktori" kohdallaan..

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    e53 4.6is M62 (alpina 347hv) tai facelift 4.4l n62 320hv?

Yritän täälä päättää mikä olisi parempi vaihtoehto. Molemmat about sama hinta.

4.6is m62

+ harvinaisuus ( estoril sininenkin) alle 4t rakenettu, about tuhat Euroopaan.
    + ehkä luotettavampi laatikko
    + parempi näköinen ( mielipide tietysti).
    + Äija faktori..:-)

- varaosoien saanti voi olla "mielenkiintoinen".

4.4l n62

+ x-drive paljon kehittyneempi.
    + 6-vaihteinen
    + pihi verrattuna 4.6is
    + marginaalisesti modernempi mutta yleisempi.

- valvetronic
    - vesipumppu

Itselleni on siis ollut toi n62 aikaisemminkin sekä myös m62 4.4l 286hv. Myin n62 pois kun tuli sekä laatikko että valvetronic ongelmia....m62 jäin kaipaamaan...

Hmm...ok. asiahan on selvä-.. :-)

Leave a comment:

• Kiko750
    replied
    Muutaman vuoden ajelin 2004 E53 3.0i:llä, sporttipaketti oli, lammasnahkat yms.
    Ihan mukava peli, tasainen ja leppoisa kyyti. M54 jaksaa viedä jos ei yletön kiirus ole. 200km/h+ saa mittariin kun jaksaa pitää lapun lattiassa. Kuten aiemmin todettu bensaa palaa! Seka-ajossa 14-16l, maantiellä oikeen hissutellen pääsi 10l. Normiajossa maantielläkin 11-12l.
    M54 on perusluotettava mosa.

Vetohommissa hyvä peli, ei paljon huojuta isompikaan kärry tuota möhköä. Auraamattomia teitä tuli ajeltua paljon ja ei pikku kinokset ollu haitoiksi.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎