Originally posted by Laku
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		X5 (E53) ostamassa
				
					Collapse
				
			
		
	This is a sticky topic.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
Sama suositus täältä. Edellisessä E46:ssa oli sportit, ja kyllä E53 comfortit on huomattavasti paremmat. Siis nimenomaan matka-ajon mukavuudessa. Urheilullisessa ajossa sportit toki antavat paremman sivuttaistuen.
 - 
	
	
	
	
Suosittelen kyllä comfort-penkkejä, ovat mukavammat kyllä etenkin pitkään ajoon.
Ei taida muulla tavoin saada Saksan autoista viniä.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Mites onko mitään järkeä tuoda E53:sta enää Saksasta, kun tuontikululuihin ja webaston asennukseen uppoaa kuitenkin useampi tonni? Hyväkuntoinen VOLL 3.0d comfort penkeillä vaan himottaisi ja ne on Suomessa aika harvassa. Onko noi comfort penkit edes niin paljon sport-penkkejä mukavammat että sen perusteella kannattaa tehdä valintaa? Tietysti kannattaisi varmaan käydä kokeilemassa eikä kysyä täällä
 
Saksan autojen vin-koodeja ei taida selville muuta kuin suoraan myyjältä kysymällä?Last edited by Rey; 14-12-2016, 16:20.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Jeps, kiitoksia vastauksista. Kyllähän siinä hinnassa tota autoliike lisää on juu. Suorituskyky nyt varmasti riittävä tähän käyttötarkoitukseen. Täytyy se varmaan paikapäällä käydä pällistelemässä.Originally posted by Rey View PostKuten täällä on jo miljoonaan kertaan varmaan mainittu, niin tuo 3-litrainen bensakone syö saman verran bensaa kuin V8/4.4 (eli paljon). Kaikille se ei tietenkään ole mikään ongelma
. Auto on melko painava, joten monen mielestä vääntöä ei välttämättä ole riittävästi tuossa moottorissa, mutta makuasioita varmaan. Toki auto kiihtyy speksien mukaan 0-100km/h alle 10 sekunnissa, joten eihän se nyt mikään nuhainen suoritus ole.
Hinta on mielestäni hieman suolainen, kun varustelutaso on kuitenkin aika karvalakkitasoa. Siistissä kunnossa toki näyttäisi olevan. Facelifift-malli kannattaa ehdottomasti ostaa, joten siinä mielessä ei tuo auto nyt huonoimmasta päästä ole.
(auton vin-koodi: WBAFA110X0LT49593). Rautajousilla näytti olevan.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Jep. M54lla pärjää hyvin, mutta reippaampiin kiihdytyksiin täytyy käyttää kierroksia (alle 3000 rpm kulkee varsin rauhallisesti verrattuna dieseliin). 14-15 tuo vie sadalla. Alle kolmentoista todella vaikea päästä. Pre-FL kannattaa ostaa jos haluaa kiinteän jakosuhteen = loogisen takavetopainotteisen ajokokemuksen. Jos taas pito on tärkeää, varmaan Xdrive parempi.Originally posted by Rey View PostKuten täällä on jo miljoonaan kertaan varmaan mainittu, niin tuo 3-litrainen bensakone syö saman verran bensaa kuin V8/4.4 (eli paljon). Kaikille se ei tietenkään ole mikään ongelma
. Auto on melko painava, joten monen mielestä vääntöä ei välttämättä ole riittävästi tuossa moottorissa, mutta makuasioita varmaan. Toki auto kiihtyy speksien mukaan 0-100km/h alle 10 sekunnissa, joten eihän se nyt mikään nuhainen suoritus ole.
Hinta on mielestäni hieman suolainen, kun varustelutaso on kuitenkin aika karvalakkitasoa. Siistissä kunnossa toki näyttäisi olevan. Facelifift-malli kannattaa ehdottomasti ostaa, joten siinä mielessä ei tuo auto nyt huonoimmasta päästä ole.
(auton vin-koodi: WBAFA110X0LT49593). Rautajousilla näytti olevan.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Kuten täällä on jo miljoonaan kertaan varmaan mainittu, niin tuo 3-litrainen bensakone syö saman verran bensaa kuin V8/4.4 (eli paljon). Kaikille se ei tietenkään ole mikään ongelmaOriginally posted by Tonto! View PostKysytääs täälä, vaikka aikapaljon sai kyllä vastauksia lukemalla tätä topikkia.
Astuuko syvälle paskaan jos tälläsen hommaahttp://m.nettiauto.com/bmw/x5/8069298 vaimolla polte tälläseen käyttikseen. Mitä pitäs ottaa huomioon, kun käy kattomassa? Moottori on tuttu ja tietty laatikon toiminta tsekattava.. mitäs muuta? Ja nyt ei käyny selväks onko tämä x-drive vai ei? Luetun perusteella se olis parempi, kun pre fl mallissa oleva hässäkkä..
. Auto on melko painava, joten monen mielestä vääntöä ei välttämättä ole riittävästi tuossa moottorissa, mutta makuasioita varmaan. Toki auto kiihtyy speksien mukaan 0-100km/h alle 10 sekunnissa, joten eihän se nyt mikään nuhainen suoritus ole.
Hinta on mielestäni hieman suolainen, kun varustelutaso on kuitenkin aika karvalakkitasoa. Siistissä kunnossa toki näyttäisi olevan. Facelifift-malli kannattaa ehdottomasti ostaa, joten siinä mielessä ei tuo auto nyt huonoimmasta päästä ole.
(auton vin-koodi: WBAFA110X0LT49593). Rautajousilla näytti olevan.Last edited by Rey; 11-10-2016, 13:31.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Aika arvokas mielstäni ja vääntöä voi jäädä kaipaamaan. Toki vaimoni tulee toumeen 2.5l x3 kanssa mikä on aika samanlainen yhdistelmä
Imuvuodot, alustan ilmapussit jos on ( voi olla rautajousetkin, tai ilmapussit vain takana tai kaikkialla, varustelistasta näkysi). Oven kahvat...
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
On xdrive. Tuli 09/03 faceliftin myötä. Eikai se prefl kiinteä vetosuhdekkaan huono ole perusajossa minun mielestä.
Itsekkiin vähän sivusilmällä tuota M54 koneista katsellut, mutta voihan se olla vähän pieni kippo tohon painavaan lohjakkeeseen. Diesel softalla lienee se järkevin vaihtoehto.
M62 jakopään puolesta ainaki jarruttaa omia ostohaluja.Last edited by zener; 11-10-2016, 07:04.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Kysytääs täälä, vaikka aikapaljon sai kyllä vastauksia lukemalla tätä topikkia.
Astuuko syvälle paskaan jos tälläsen hommaahttp://m.nettiauto.com/bmw/x5/8069298 vaimolla polte tälläseen käyttikseen. Mitä pitäs ottaa huomioon, kun käy kattomassa? Moottori on tuttu ja tietty laatikon toiminta tsekattava.. mitäs muuta? Ja nyt ei käyny selväks onko tämä x-drive vai ei? Luetun perusteella se olis parempi, kun pre fl mallissa oleva hässäkkä..
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Vähän samoja oireita, V8 äxää tekis mieli. B44 kelpais käyttöauton virkaa toimittamaan. Tohtis vaan kaupata 750:stä pois...
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Jees, pitää lueskella. Autohan se vaan on, eiköhän ne voi aina korjata.Originally posted by jrbeemer View Posthttp://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/
Tätä tuli selattua paljon silloin kun itsellä oli 4.8is. Onhan nissä vaikka mitä tyyppiviaksi luokiteltavaa, mutta omassani ei ollut ainakaan mitään normaalia kummempaa. Ajoin autolla jokin reilut 30t ennenkuin vaihdoin.
Originally posted by Rey View PostLaskeskelin diesel-laskuri.net laskurilla että 18tkm vuotuisalla ajomäärällä 4.4/4.8 malli tulisi noin 880e kalliimmaksi kuin diesel (per vuosi), kun laskelmassa käyttää ilmoitettuja kulutuslukemia ja 400e dieselveroa. Mahtaakohan todelliset kulut olla yhtään sinne päin..? Mietin vaan kuinka paljon niistä v8-äänistä on valmis maksamaan
 Harrasteautoon tuollaisia laskelmia ei tietenkään voi soveltaa.
Aika sama mulle mitä ne kulut on, johonkin se raha menee kuitenkin. Yksi 3.0d on jo ollut (E70), mutta jotenkin tollanen E53 4.8is olisi kiva ja vieläpä megavollina....
Ja ei tulisi mulle käyttikseksi, harrasteauto erikseen. Ja onhan se V8 aina V8
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Laskeskelin diesel-laskuri.net laskurilla että 18tkm vuotuisalla ajomäärällä 4.4/4.8 malli tulisi noin 880e kalliimmaksi kuin diesel (per vuosi), kun laskelmassa käyttää ilmoitettuja kulutuslukemia ja 400e dieselveroa. Mahtaakohan todelliset kulut olla yhtään sinne päin..? Mietin vaan kuinka paljon niistä v8-äänistä on valmis maksamaan
 Harrasteautoon tuollaisia laskelmia ei tietenkään voi soveltaa.
					Last edited by Rey; 22-08-2016, 07:27.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Tätä tuli selattua paljon silloin kun itsellä oli 4.8is. Onhan nissä vaikka mitä tyyppiviaksi luokiteltavaa, mutta omassani ei ollut ainakaan mitään normaalia kummempaa. Ajoin autolla jokin reilut 30t ennenkuin vaihdoin.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Mua on alkanut kiinnostamaan tollanen 4.8is :think jos löytäisi "megavoll" ja punaisena vielä. Oliko noissa jotain tyyppivikoja ?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Eiköhän tuo ole vielä normaalia. Omassa E53:ssa ei tämä ääni kokonaan poistunut jakoketjun vaihdon myötä, vaikkakin vaimeni kyllä.Originally posted by kawis View Postmites tuo oma äksä kun välillä aina kun kytkee D tai R päälle niin kuuluu pieni klik ääni juurikin jostain kuskin kohdilta..Eli saisko sieltä kuulua mitään ääntä vai pitäskö vaihtaa jakolaatikon öljyt vai joko se on lopun alkua?? :think
Leave a comment:
 
	
Leave a comment: