memebuy23buy

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • korbimotors
    replied
    Tässä olis vahvat suunnitelmat yrittää taas kokeilla 3.v tauon jälkeen X5 bmw:tä. viimeksi oli 4.4 V8 koneella ja se jätti suuren suuret traumat minulle. Jouduin laittamaan autosta melkein koko auton uusiksi. sit kun sain suurinpiirtein sen kuosiin niin laitoin sen menemään. Sen jälkeen pitänyt totaali tauon bemareiden ihmeellisestä maailmasta. 3.v oli tämäkin foorumi minun osalta tauolla

    No niin nyt sitten asiaan:
    Olen miettinyt kakkos autoksi tuollaista X5 bemaria ja 3.0i koneella. Onko tuo suuri synti ja virhe mennä tuollaista X5 ostamaan 3.0i bensa koneisena? 4.4 koneisena se liikahti ihan mukavasti mutta muuta hyvää siitä ei jäänytkään mieleen koneen puolesta...
    Jos tuo 3.0 bensa liikkuu edes suunnilleenkaan sinnepäin kuin tuo 4.4 kasi niin tehojen puolesta se sitten riittäisi meille. Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.
    tuo mitä olen katsellut on gm:n laatikolla mutta se on vasta jokin aika sitten vahvistettu ja tehty koko laatikko uusiksi jonkun siekkisen toimesta. On ilmeisesti joku bemareita rakenteleva mies??
    Meillä on jo yks auto isolla diesel koneella niin tässä tapauksessa ei tule nyt kuuloonkaan hankkia perheeseen toista diesel autoa. Jos ei olis diesel autoa vielä perheessä niin päätös olisi satavarma eli 3.0 diesel X5. Tässä siis syy miksi olen ostamassa juuri bensa koneella ja vieläpä mielellään tuolla pienemmällä bensakoneella.
    Nyt otetaan vielä viime hetken mieltymyksiä vastaan, ja mielellään vielä sellaisilta kenellä sattuu olemaan esim. tällä hetkelläkin samaisella 3.0i bensana tälläinen X5 e53.
    Last edited by korbimotors; 06-03-2016, 21:21.

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Eipäs nyt sotketa alennusvaihteita ja voimansiirron lukkoja alamäkiavustimeen...
    Tuo alamäkiavustin on todellakin onneton. Vastaa sitä kun itse vuoronperään päästäisi jarrupolkimesta kokonaan ja antaisi vauhdin nousta, ja sitten survoisi jarrua pohjaan niin, että abseilla rynkytetään minne sattuu.

    Yksi plussa äksälle on takavetopainotteinen neliveto. Käytös on huomattavasti loogisempaa kuin etuvetoperusteisessa.

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    "Manuaalisesta keskilukosta ja alennusvaihteista plussaa Tregille".

    Eikö tämä oli vakiona kaikissa e53? Toisaalta siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, kokeilin sitä kerran jäisille alamäellä, luisti vaan kohtaa ojaan, paljon parempi itse hoitaa asia.
    Eipäs nyt sotketa alennusvaihteita ja voimansiirron lukkoja alamäkiavustimeen...

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    "Manuaalisesta keskilukosta ja alennusvaihteista plussaa Tregille".

    Eikö tämä oli vakiona kaikissa e53? Toisaalta siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, kokeilin sitä kerran jäisille alamäellä, luisti vaan kohtaa ojaan, paljon parempi itse hoitaa asia.

    Pienellä rahalla saa dieselin piristystä ja samalla litran pienempi kulutus maantienajossa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    On kyllä harvinaisen karvalakki X5. Olisko ihan Suomi-auto .

    Leave a comment:


  • HerraHuu
    replied
    Originally posted by ÖÖ. View Post
    Eilen olin ihan osto mielellä katsomassa yhtä kappaletta E53. http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7819418
    Onpas X5:ten hinnat nousussa.. :think kyllähän tuossa tinkivaraa on. Sillä ainakin saa eroa muitten merkkien tai kallimpien väliin valintaa tehdessä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by ÖÖ. View Post
    Konepelti myös klommoilla ja näyttä huohottavan öljyä jostain koneen vasemmalta reunalta. Onkos tuolla puolen joku tyyppivika letku/tiiviste mikä tuota aiheuttaa?
    Imusarjan läppien kauluksesta se näissä kaikissa vuotaa. Läpät kuikkaan, niin tämä vuoto-ongelmakin korjaantuu.

    Leave a comment:


  • ÖÖ.
    replied
    Eilen olin ihan osto mielellä katsomassa yhtä kappaletta E53. http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7819418

    Tuosta en varmaan kauppaan pääse kun erikseen mainitus "siististi pidetyn" sijaan maalit oli muutamasta kohtaa lähtenet ja ruostetta oli konepellin reunassa. Konepelti myös klommoilla ja näyttä huohottavan öljyä jostain koneen vasemmalta reunalta. Onkos tuolla puolen joku tyyppivika letku/tiiviste mikä tuota aiheuttaa? Tuosta ajotietokone/radion näytöstä ei myöskään saa mitään selvää pikselivian takia.

    Ennen tuota kävin vertailun vuoksi kokeilemassa myös Volkkarin Touaregia. Yllättävän erilaiset oli tuntumaltaan nuo vehkeet. Vähän vertailua:
    - Tasasella tiellä X5 alusta hakkaa volkkarin 100 - 0
    - Epätasasella taas päinvastoin, X5:sessa tuntuu joka monttu kun taas treg lilluu huomaamatta yli
    - Tregin 2.5 TDI vaikutti auttamattoman alitehoselta tuollaiseen tiiliskiveen. 70 kmh nopeudessa pineen ylämäkeen tultaessa saatto heittää 2 pykälää alas että jakso mennä. Liikkeelle lähtö tuntui myös siltä että 1 vaihteella laitetaan laatikko pyörimään ja 2. vaihteella vasta alkaa liikkumaan. 3.0 TDI pitää ehdottomasti käydä kokeilemassa, V10 TDI vois olla kiva mutta mutta..
    -X5 kone ja vaihteisto huomattavasti parempi, ehkä 100 kmh jälkeen tuntuu että vähän voimaa sais olla lisää jos meinaa monta rekkaa ohittaa kerralla. Muuten erittäin mukava jos perinteisen automaatin vaihteen arvontatilaisuudet pystyy sietämään.
    - Yritin tuollaisessa lumisessa metsäautotien mäessä ottaa molemmilla mäkilähtöjä. Jostain syystä siinä Treg tuntui lähtevän paremmin liikenteeseen. Rengastus ei tietty ollut sama. Manuaalisesta keskilukosta ja alennusvaihteista plussaa Tregille.
    - Sisutassa E53 on ehtaa 90-lukua varsinkin noin karvalakkina pikselivikojen kanssa. Ainakin näissä yksilöissä Treg mielytti enemmän vaikka transporter/skoda meininkiä ei pääse karkuun.
    -Tregissä taitaa olla isompi kontti mutta takapenkillä pää ottaa kattoon. En muista että E53 olisi ollut samaa ongelmaa.

    Kyllä vähän pahalta tuntuu nyt eilisen jälkeen kun Volkkarista jäi parempi fiilis. Millä tämä käännetään BMW voitoksi? Autokeskuksen myyjä vähän yritti josko heidän Tampereen liikkeen E70 4.8 vois käydä. Hinta vähän pompsahtaa ja tuo kone ei taida olla luotettavimmasta päästä (pitänee mennä E70 ketjua lukemaan)?
    Last edited by ÖÖ.; 14-02-2016, 09:07.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    Meillä ainakin tuossa -05vm 3l dieselissä toimii tuo 6-lovinen automaatti kuin ajatus, tosi hyvä ajaa.
    Vanhan 5-vaihteisen ja uudemman 6-vaihteisen välinen ero on huima. Samassa vaihtuva moottori m57 > m57n ero ei ole ollenkaan niin merkittävä.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Meillä ainakin tuossa -05vm 3l dieselissä toimii tuo 6-lovinen automaatti kuin ajatus, tosi hyvä ajaa.

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Automaatti sopii mainiosti x-sarjalaiseen. Eikä bensamalliset ZF laatikot (?) ole huonoja toisin kuin dieselin GM versiot.
    Omana kokemuksena tähän, että itsellä ainakin tuo GMn laatikko on parhaiten toimiva automaatti, mitä missään aiemmassa autossa on ollut. Vaihtaa todella nätisti (lähes huomaamattomasti), ja muokkaa käytöstään ajotavan mukaan juuri sopivasti. Aiemmissa ZFn laatikoissa onkin molemmissa ollut häikkää (toinen vuosi öljyä ja toinen ei vaihtanut kick-downin jälkeen takaisin suuremmalle). Lieneekö sitten poikkeus vai parjataanko GMn laatikkoa tällä palstalla vähän turhaan...

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Automaatti sopii mainiosti x-sarjalaiseen. Eikä bensamalliset ZF laatikot (?) ole huonoja toisin kuin dieselin GM versiot.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Noinhan se varmaan on. Enpä vaan koskaan ole tykännyt automaateista mutta lienee tottumiskysymys.

    Löysin sentään kolme mobilesta ja on noita manuaaleja joskus osunut Suomessakin myyntiin. Harvinaisia ovat silti.

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Ei kauheesti valinnanvaraa jos tavoitespeksit olisi facelift, bensa, manuaali sopivalla hinta/kilometrit suhteella. Ts. ei yhtään ainakaan nettiautossa.

    Kai siihen automaattiinkin voisi oppia mutta mahdolliset korjauskustannuksetkin kauhistuttaa. Pelkäänkö turhaan?

    Ilmeisesti jostain vaatimuksesta pitäisi tinkiä...

    Entä dieselin käyttökustannukset kymppitonnin vuosikilometreillä?
    Tosin ei dieseleitäkään ole manuaalilla.
    Olisin ennemmin huolissani manuaalin jälleenmyyntiarvosta kun automaatin korjauskuluista. Ei se ole sattumaa ettei kukaan ole ostanut manuaalia.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Ei kauheesti valinnanvaraa jos tavoitespeksit olisi facelift, bensa, manuaali sopivalla hinta/kilometrit suhteella. Ts. ei yhtään ainakaan nettiautossa.

    Kai siihen automaattiinkin voisi oppia mutta mahdolliset korjauskustannuksetkin kauhistuttaa. Pelkäänkö turhaan?

    Ilmeisesti jostain vaatimuksesta pitäisi tinkiä...

    Entä dieselin käyttökustannukset kymppitonnin vuosikilometreillä?
    Tosin ei dieseleitäkään ole manuaalilla.
    Mobile.de sivuston 4000 x5 mallin joukosta taitaa yksi täyttää nuo kriteerit, nettiauto tarjoaa tasan nolla manuaalia. Manuaalien puuttumiseen on syynsä, se ei vaan kuulu x5 malliin.

    Last edited by Zoui; 01-02-2016, 08:24.

    Leave a comment:

Working...
X