Bensa koneinen e53 ollut takaraivossa pitkään. Ymmärsinkö oikein että M54 koneisen jatkona näissä on aina GM:n automaattilaatikko? V8 motissa sitten Zf?
Mielellään kyllä haluaisin M54 koneisen, tuttu kone, helppo korjailla ja huoltaa mutta pilaako tuo gm laatikko muuten aika pommin varman tekniikan? Manuaali tietysti menisi myös mutta aika kiven alla..
Kulujen puolesta diesel varmaan näissä jo menee aika lähelle bensaa, faceliftin yhteydessä siis vaihtuu diesel koneen perään ZF?
Ruosteista en ole hirveästi kuullut? Onko minkälaista ongelmaa / ongelmapaikkoja näissä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kenelläkään kokemuksia bensa manuaalista? Kulutus ilmeisesti sama kuin v8 automaatti mutta ajettavuus liukkaalla ja kestävyys kiinnostaisi.
Leave a comment:
-
-
Onko e53 x5 automaatti, 3.0D, (184hp) mallissa hajoavia imusarjan läppiä?
Leave a comment:
-
-
Nyt ollut jo jonkunaikaa E53 hakusessa 4,4l bensakoneella.
Onko alkupään malleissa surullisenkuuluisa GM automaatti ja facelifteissä ZF?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nipea View PostÄxälle annettii katastuksella hylkyä käsijarrun riittämättömyydestä 2 akselilla, molemmin puolin, et valuu suoraa mäes ku vetäset päälle.
Mitäs mahollisesti joutunee vaihtaa? kässärin kiriminen ei taida auttaa laisinkaa, joutaako jarrusatulat vaihattamaan, Ensviikolla pääsee vasta perehtymään tarkemmin, mutta näin alkutietoja jos antaa jos jollain on sama vika ollut.
Leave a comment:
-
-
kässärii
Äxälle annettii katastuksella hylkyä käsijarrun riittämättömyydestä 2 akselilla, molemmin puolin, et valuu suoraa mäes ku vetäset päälle.
Mitäs mahollisesti joutunee vaihtaa? kässärin kiriminen ei taida auttaa laisinkaa, joutaako jarrusatulat vaihattamaan, Ensviikolla pääsee vasta perehtymään tarkemmin, mutta näin alkutietoja jos antaa jos jollain on sama vika ollut.
Leave a comment:
-
-
Tuli hankittua 02 3.0D, Hetki käynnistyksen jälkeen - kun kierrosluku laskee, samaan aikaan alkaa imupuolella (suodattimen puolella) kuulumaan aika kumea loplotus (ei ole kuitenkaan mekaaninen ääni), aivan kuin olisi alipainepumppu joka loplottaa. Onko imu/tai pakopuolella jotain avautuvia läppiä tms jotka voisi imuääneen tehdä noin voimakkaan muutoksen pienillä kierrosluvuilla?
EDIT: Alipainepumppu siellä lotkottelee. Ääni muuttuu kun jarrua painelee, ilmenee vain kylmäkäynnistyksen jälkeen.Last edited by Hene; 30-04-2018, 16:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MarQu View PostPakkasella natisee mutta lähempänä nollaa ei? En osaa sanoa mistä johtu mutta samallaista ilmiötä oli viime talvena kun lämpötila laski -20 pahemmalle puolelle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sami83 View PostNoni.. Nyt ei tarvi olla enää ostamassa kun tuli nyt sitten ostettua:think Haaviin tarttui 2006 vuoden 3.0d. Kilsamääräkään ei ala edes kolmosella vielä. Täytyy sanoa että erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä autoon ollut, mitä nyt pari päivää tässä on tullut ajeltua. Koiratkin mahtuivat komeasti molemmat takakonttiin mitä alunperin vähän mietin. Ainoa vika mikä tässä nyt on tullut eteen on *ittumainen kitinä kuskinpuolen eturenkaasta. Tulee mieleen joku mummon vanha heteka. Varsinkin vasemmalle kääntyessä hitaalla vauhdilla ja möykkyisellä tiellä. Tuskin vika iso on.. Todennäköisesti selviää kun renkaan ottaa pois.
Leave a comment:
-
-
Noni.. Nyt ei tarvi olla enää ostamassa kun tuli nyt sitten ostettua:think Haaviin tarttui 2006 vuoden 3.0d. Kilsamääräkään ei ala edes kolmosella vielä. Täytyy sanoa että erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä autoon ollut, mitä nyt pari päivää tässä on tullut ajeltua. Koiratkin mahtuivat komeasti molemmat takakonttiin mitä alunperin vähän mietin. Ainoa vika mikä tässä nyt on tullut eteen on *ittumainen kitinä kuskinpuolen eturenkaasta. Tulee mieleen joku mummon vanha heteka. Varsinkin vasemmalle kääntyessä hitaalla vauhdilla ja möykkyisellä tiellä. Tuskin vika iso on.. Todennäköisesti selviää kun renkaan ottaa pois.
Leave a comment:
-
Leave a comment: