Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A^A
    replied
    Bensa koneinen e53 ollut takaraivossa pitkään. Ymmärsinkö oikein että M54 koneisen jatkona näissä on aina GM:n automaattilaatikko? V8 motissa sitten Zf?
    Mielellään kyllä haluaisin M54 koneisen, tuttu kone, helppo korjailla ja huoltaa mutta pilaako tuo gm laatikko muuten aika pommin varman tekniikan? Manuaali tietysti menisi myös mutta aika kiven alla..

    Kulujen puolesta diesel varmaan näissä jo menee aika lähelle bensaa, faceliftin yhteydessä siis vaihtuu diesel koneen perään ZF?

    Ruosteista en ole hirveästi kuullut? Onko minkälaista ongelmaa / ongelmapaikkoja näissä?

    Leave a comment:


  • timant
    replied
    Kenelläkään kokemuksia bensa manuaalista? Kulutus ilmeisesti sama kuin v8 automaatti mutta ajettavuus liukkaalla ja kestävyys kiinnostaisi.

    Leave a comment:


  • H&K
    replied
    Onko e53 x5 automaatti, 3.0D, (184hp) mallissa hajoavia imusarjan läppiä?

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    ZF molemmissa, alkupäässä 5HP24 ja faceliftissä 6HP26.
    Vissiin ihan ok loota?
    Mitä muuta noissa menee jakopään hilujen lisäksi?
    Last edited by Kusilaitu; 30-06-2018, 14:03.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Kusilaitu View Post
    Nyt ollut jo jonkunaikaa E53 hakusessa 4,4l bensakoneella.
    Onko alkupään malleissa surullisenkuuluisa GM automaatti ja facelifteissä ZF?
    ZF molemmissa, alkupäässä 5HP24 ja faceliftissä 6HP26.

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Nyt ollut jo jonkunaikaa E53 hakusessa 4,4l bensakoneella.
    Onko alkupään malleissa surullisenkuuluisa GM automaatti ja facelifteissä ZF?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Nipea View Post
    Äxälle annettii katastuksella hylkyä käsijarrun riittämättömyydestä 2 akselilla, molemmin puolin, et valuu suoraa mäes ku vetäset päälle.

    Mitäs mahollisesti joutunee vaihtaa? kässärin kiriminen ei taida auttaa laisinkaa, joutaako jarrusatulat vaihattamaan, Ensviikolla pääsee vasta perehtymään tarkemmin, mutta näin alkutietoja jos antaa jos jollain on sama vika ollut.
    Käsijarru on rummulla takalevyn sisällä. Toki kannattaa ensin kokeilla pelkästään säätämällä. Ensin kahvan tyvestä vaijerit löysälle, sitten rummun säätöpyörästä perussäätö ja lopuksi vaijereiden kiristyssäätö.

    Leave a comment:


  • Nipea
    replied
    kässärii

    Äxälle annettii katastuksella hylkyä käsijarrun riittämättömyydestä 2 akselilla, molemmin puolin, et valuu suoraa mäes ku vetäset päälle.

    Mitäs mahollisesti joutunee vaihtaa? kässärin kiriminen ei taida auttaa laisinkaa, joutaako jarrusatulat vaihattamaan, Ensviikolla pääsee vasta perehtymään tarkemmin, mutta näin alkutietoja jos antaa jos jollain on sama vika ollut.

    Leave a comment:


  • Hene
    replied
    Tuli hankittua 02 3.0D, Hetki käynnistyksen jälkeen - kun kierrosluku laskee, samaan aikaan alkaa imupuolella (suodattimen puolella) kuulumaan aika kumea loplotus (ei ole kuitenkaan mekaaninen ääni), aivan kuin olisi alipainepumppu joka loplottaa. Onko imu/tai pakopuolella jotain avautuvia läppiä tms jotka voisi imuääneen tehdä noin voimakkaan muutoksen pienillä kierrosluvuilla?

    EDIT: Alipainepumppu siellä lotkottelee. Ääni muuttuu kun jarrua painelee, ilmenee vain kylmäkäynnistyksen jälkeen.
    Last edited by Hene; 30-04-2018, 16:32.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by Vani 61 View Post
    Iskarin yläpää siellä natisee, omassakin e53,ssa natisee vänkärin puoli, ja oikealle kääntyessä. 50-60€ kustantaa korjaussarja moiseen natinaan.
    Hyvä homma. Nämä odottaa hyllyssä jo mutta en vielä ole saanut aikaiseksi vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Vani 61
    replied
    Originally posted by sami83 View Post
    Pakkaset lähti ja kitinät samalla.. Hyvä niin
    Iskarin yläpää siellä natisee, omassakin e53,ssa natisee vänkärin puoli, ja oikealle kääntyessä. 50-60€ kustantaa korjaussarja moiseen natinaan.

    Leave a comment:


  • sami83
    replied
    Pakkaset lähti ja kitinät samalla.. Hyvä niin

    Leave a comment:


  • sami83
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Pakkasella natisee mutta lähempänä nollaa ei? En osaa sanoa mistä johtu mutta samallaista ilmiötä oli viime talvena kun lämpötila laski -20 pahemmalle puolelle.
    Joo sitä mietin että mahtaako olla vaikutusta, tässä viime päivät ollut täälläpäin yli 10 astetta pakkasta. Nyt näyttäisi lauhtuvan.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by sami83 View Post
    Noni.. Nyt ei tarvi olla enää ostamassa kun tuli nyt sitten ostettua:think Haaviin tarttui 2006 vuoden 3.0d. Kilsamääräkään ei ala edes kolmosella vielä. Täytyy sanoa että erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä autoon ollut, mitä nyt pari päivää tässä on tullut ajeltua. Koiratkin mahtuivat komeasti molemmat takakonttiin mitä alunperin vähän mietin. Ainoa vika mikä tässä nyt on tullut eteen on *ittumainen kitinä kuskinpuolen eturenkaasta. Tulee mieleen joku mummon vanha heteka. Varsinkin vasemmalle kääntyessä hitaalla vauhdilla ja möykkyisellä tiellä. Tuskin vika iso on.. Todennäköisesti selviää kun renkaan ottaa pois.
    Pakkasella natisee mutta lähempänä nollaa ei? En osaa sanoa mistä johtu mutta samallaista ilmiötä oli viime talvena kun lämpötila laski -20 pahemmalle puolelle.

    Leave a comment:


  • sami83
    replied
    Noni.. Nyt ei tarvi olla enää ostamassa kun tuli nyt sitten ostettua:think Haaviin tarttui 2006 vuoden 3.0d. Kilsamääräkään ei ala edes kolmosella vielä. Täytyy sanoa että erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä autoon ollut, mitä nyt pari päivää tässä on tullut ajeltua. Koiratkin mahtuivat komeasti molemmat takakonttiin mitä alunperin vähän mietin. Ainoa vika mikä tässä nyt on tullut eteen on *ittumainen kitinä kuskinpuolen eturenkaasta. Tulee mieleen joku mummon vanha heteka. Varsinkin vasemmalle kääntyessä hitaalla vauhdilla ja möykkyisellä tiellä. Tuskin vika iso on.. Todennäköisesti selviää kun renkaan ottaa pois.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎