Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • eizzi
    replied
    Kiitos "nappe74" tästä tiedosta.

    Realoem:n antaa näissä kahdessa eri bensa 3.0i:ssä on jakovaihteistoksi tuo NV125 tai ATC500. Siksi lähdin tätä selvittämään, mutta jos voi luottaa, että facelift on aina x-drive niin hyvä niin.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Entä bensa koneissa etenkin 3.0i:ssä missä menee tarkka raja milloin on ZF ja x-drive? Nettiautossa on nytkin pari -04 kaupattavaa bensaa jota myydään -04:sena, mutta valmistuspäivät on 09/03 ja 10/03. Toinen on manuaali.
    Joupilla on mun entinen (CYC-409) eli 2004 3.0i, valmistus 03/2004. Se on facelift ja x-drive mutta vielä GM lootalla. Oma käsitys bensavehkeitten suhteen on että facelift ja X-drive tuli -04 mallivuodeksi (valmistus voi olla -03 puolella) mutta laatikko vaihtui myöhemmin. Laatikonhan ymmärtääkseni erottaa siitä että GM on 5-v ja ZF 6-v.

    Onhan täällä x-drivestäkin keskustelua. Jonkun mielestä vanha ilman x-driveä oli loogisempi ajettava. Voisin uskoa, koska tuo ainakin oli aika puskeva möhkö eikä paljon tehnyt mieli kikkailla liukkailla. Vioista en osaa sanoa, ei kai kumpikaan kovin ongelmainen ole.
    Last edited by racing02; 23-01-2018, 10:37.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Minulla oli joskus -02 3.0d ja siinä oli suodatin konehuoneessa. Eli onko aina 184hv dieselissä GM ja 218hv ZF laatikko ja uudempi neliveto?

    Entä bensa koneissa etenkin 3.0i:ssä missä menee tarkka raja milloin on ZF ja x-drive? Nettiautossa on nytkin pari -04 kaupattavaa bensaa jota myydään -04:sena, mutta valmistuspäivät on 09/03 ja 10/03. Toinen on manuaali.

    Faceliftin lamput erottaa/erotan kyllä. En kysynyt sitä. Kysyin mistä tietää päälle päin onko x-drive vai ei?? Nyt on myynnissä faceliftin keulalla olevia bensa yksilöitä joiden epäilen olevan kuitenkin vanhalla nelivedolla..


    Kumpi on kestävämpi neliveto? Täällä on paljon juttua, että x-drive on "parempi" kun osaa jakaa jakosuhdetta. Kummassa on enemmän vikoja ja minkälaisia vikoja näissä on?
    Kyllä se päältäpäin just selviää onko uusi vai vanha neliveto... kun on facelift ulkoa niin aina on x-drive !!

    Faceliftin valmistus taisi alkaa juurikin 9/03.

    Dieselissä faceliftiin tuli ZF laatikko mutta 3.0 bensassa on GM muistaakseni "loppuun asti" eli vasta korimallin vaihtuessa E70:iin laatikko vaihtui ZF:ään...

    Vanhasta nelivedosta ei ole kokemusta mutta toistaiseksi hyvin itsellä ainakin on nämä x-drivet pelanneet !!

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos 3.0d kyseessä, niin M57 vs. M57N näkee heti, kun konepellin avaa. Eli esim. onko PA-suodatin konehuoneessa. Laatikko vaihtuu samalla, kuin konekin ja jakolaatikko samoin. Ja näkeehän sen faceliftin myös suoraan erilaisista etuvaloista.
    Minulla oli joskus -02 3.0d ja siinä oli suodatin konehuoneessa. Eli onko aina 184hv dieselissä GM ja 218hv ZF laatikko ja uudempi neliveto?

    Entä bensa koneissa etenkin 3.0i:ssä missä menee tarkka raja milloin on ZF ja x-drive? Nettiautossa on nytkin pari -04 kaupattavaa bensaa jota myydään -04:sena, mutta valmistuspäivät on 09/03 ja 10/03. Toinen on manuaali.

    Faceliftin lamput erottaa/erotan kyllä. En kysynyt sitä. Kysyin mistä tietää päälle päin onko x-drive vai ei?? Nyt on myynnissä faceliftin keulalla olevia bensa yksilöitä joiden epäilen olevan kuitenkin vanhalla nelivedolla..


    Kumpi on kestävämpi neliveto? Täällä on paljon juttua, että x-drive on "parempi" kun osaa jakaa jakosuhdetta. Kummassa on enemmän vikoja ja minkälaisia vikoja näissä on?

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Hei taas pitkästä aikaa. Olen tässä miettimässä että josko siirtyisi takaisin bemari leiriin kun ärsyttää tämä mersun politiikka näissä vikakoodin luku ja ohjelmointi hommeleissa. Star todella kallis kun inpa taas halpa ja helppo käyttää.

    Mitkä ovat kompastuskivet E53 ja E70 malleissa? Kertokaa pikaisesti jos joku jaksaa varsinkin dieseleitten tyyppiviat, ehkä myös bensojen...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Mistä tuntee päälle päin onko E53 x-drive vai ei? Jos valmistus kuukausi on 06/03 tai 10/03 ja myydään 2004:sena niin kumpi sellainen on?? sama koskee automaattia mikä on tarkka kuukausi onko GM vai ZF? Usein auton myyjäkään ei tiedä onko x-drive vai ei.
    Tuosta alusta numerosta käy ilmi, että NV125 tai ATC500 jakovaihteistolla
    Jos 3.0d kyseessä, niin M57 vs. M57N näkee heti, kun konepellin avaa. Eli esim. onko PA-suodatin konehuoneessa. Laatikko vaihtuu samalla, kuin konekin ja jakolaatikko samoin. Ja näkeehän sen faceliftin myös suoraan erilaisista etuvaloista.

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Mistä tuntee päälle päin onko E53 x-drive vai ei? Jos valmistus kuukausi on 06/03 tai 10/03 ja myydään 2004:sena niin kumpi sellainen on?? sama koskee automaattia mikä on tarkka kuukausi onko GM vai ZF? Usein auton myyjäkään ei tiedä onko x-drive vai ei.
    Tuosta alusta numerosta käy ilmi, että NV125 tai ATC500 jakovaihteistolla

    Leave a comment:


  • kawis
    replied
    Originally posted by inno.o View Post
    Kovasti kiinnostaa tuollainen m62 koneella oleva e53 pre-facelift. Mitäs muuta noissa pitää syynätä jakopään lisäksi? Siitä ei nykyisellä omistajalla ollut tietoa joten vaihdatuttaa tuo pitää. Missähän hinnoissa pyörii töineen?
    ite ainakin näin jälkiviisaana kattelisin sellasen yksilön jossa jakopää ja vaihteisto ainakin olisi laitettu hiljattain, vaikka siitä joutuis maksamaan hiukan enemmän.

    Varsinkin jos ei jakopäätä meinaa ite tehdä niin sillon vaihteisto- ja jakopää remonttiin saa äkkiä meneen 3500-5000e jos liikkeessä teettää..riippuen tietty mitä kaikkee joutuu laittamaan. :think

    Venttiilikopan vuodot kohtuu yleisiä, toki sen korjaus onnistuu kohtuu helposti.
    Jäähdytysjärjestelmä, kun kone käy kohtuu lämpösillä nesteillä. Termari taitaa olla 105 asteinen.

    Etupään tukivarsia,puslia jne..raskas auto kuluttaa niitä tietty, mutta samoja murheita näissä on kuin muissakin autoissa.

    Muutoin mukavia autoja, vaikka omaani olenkin juuri myymässä

    Leave a comment:


  • inno.o
    replied
    Kovasti kiinnostaa tuollainen m62 koneella oleva e53 pre-facelift. Mitäs muuta noissa pitää syynätä jakopään lisäksi? Siitä ei nykyisellä omistajalla ollut tietoa joten vaihdatuttaa tuo pitää. Missähän hinnoissa pyörii töineen?

    Leave a comment:


  • sami83
    replied
    Joo ilmeisesti on GM loota realoem mukaan. Tarvii varmaan jatkaa kattelua

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Faceliftissa on tuo 6HP26, joka on melko luotettava ja kestää vääntöä. Toinen prefaceliftissa ei ole xDrive.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Jos kyseessä on GM:n laatikolla oleva versio,niin itse ainakin kiertäisin kaukaa. Etenkin jos laatikko pitää jo valmiiksi ääntä.

    Leave a comment:


  • sami83
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Ei nyt ollut tietoa onko prefacelift vai ei mutta laatikko voi hyvinkin kestää tai sitten ei. Recro latviassa esimerkiksi tekee suht edullisia remppoja, kannattaa kysyä Tietty nyt alkuun on hyvä tarkistaa öljyn määrä.

    Itse kun etsin X5:sta niin kyllä hakuun lähti facelift.

    Takaluukkussa matkustaa meilläkin kultainen mutta täytyy kyllä sanoa sen verran että vanhempana joudutaan auttamaan/tekemään nousuramppi. Sen verran korkea se perä kuitenkin on.
    Itselläkin ensisijaisesti haussa facelift, mutta periaatteessa ei tuo pre-faceisuus nyt hirveä ongelma ole jos auto muuten ok, varusteet, kilometrit ym. Kyseinen "jurnuttaja" on pre-facelift.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by sami83 View Post
    Tässä jo ollut pidemmän aikaa unelmissa x5, 3.0d. Erästä myynnissä olevaa olen katsellut vähän sillä silmällä ja laittelin myyjälle kyselyä kunnosta. En ole vielä välimatkan takia käynyt itse katsomassa kyseistä vehjettä ja mietin vähän että kannattaako edes. Siksi kysynkin neuvoa täältä viisaammilta;

    Myyjän mukaan vaihdelaatikko pitää "jurnutusta" D:llä paikallaan ollessa, esim valoissa. :think Kannattaako unohtaa saman tien? Mistähän tuo voisi kertoa? Ei nyt heti viitsisi alkaa tekemään monen tonnin remppaa.

    Yleisesti vielä e53 koskien, kuinka hyvät tilat takahutlaarissa on koirille? Tulevina matkustajina sakemanni ja "kultsu".
    Ei nyt ollut tietoa onko prefacelift vai ei mutta laatikko voi hyvinkin kestää tai sitten ei. Recro latviassa esimerkiksi tekee suht edullisia remppoja, kannattaa kysyä Tietty nyt alkuun on hyvä tarkistaa öljyn määrä.

    Itse kun etsin X5:sta niin kyllä hakuun lähti facelift.

    Takaluukkussa matkustaa meilläkin kultainen mutta täytyy kyllä sanoa sen verran että vanhempana joudutaan auttamaan/tekemään nousuramppi. Sen verran korkea se perä kuitenkin on.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Takakonttitilaa kommentoin että korkeutta on mutta ei paljonkaan syvyyttä... farmariautoissa reilusti enemmän !!
    .. Ja tähän vielä lisäyksenä auton korkeus ja se perälauta systeemi, eli meidän koirat piti ainakin nostaa aina kyytiin, ei toivoakaan että itse pääsisivät hyppäämään vrt. farkkuun johon taas menevät nätisti itse kun vaan luukun avaa ja viheltää.

    Joissain tapauksissa tuo perälauta osoittautui kyllä todella käteväksi muuten, että ei sillai miinuksena voi pitää ja mukavia autojahan nämä muuten on, tosin puhun vain 6kk kokemuksella 3.0d faceliftista.

    tohon laatikkohommaan en osaa sanoa mitään.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎