Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC-Tuning
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 267
    • Itärajalla

    Kokemuksia kaivattaisiin x5 3.0d ja faceliftistä. Varmaan löytyisikin tietoa topicin lukemalla mutta kysytään nyt kuitenkin.

    Onko näissä laatikoissa ollut ongelmia eli onko sama laatikko vielä kuin e39 diiseleissä?
    Onko käyttövoima ja perusvero minkä suuruinen? Kilsoja vuodessa tulee about 20-25tkm.
    Nykyisellä manuaali e39 diisselillä olen kyllä tykännyt ajella mutta maavaraa ja nelikkoa tarvisin kun maalla ei nuo aurat hirveästi kulje.

    Onko 2004-2006 tullut muutoksia? Jos niin mitä?

    Comment

    • nachi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 378

      Onko mahdollista viritellä OEM-tyyliset molemminpuoliset pakoputkien ulostulot "puskurin läpi" faceliftissa dieselmalliin kuten V8-bensakoneissa, ilman älytöntä työmäärää? Ainakin puskureissa olevat "reiät" näyttää olevan kaikissa malleissa vakiona.

      Onko 3.0d facelift mallissa vanha kunnon GM paskamaatti vai uudempi ZF?
      Last edited by nachi; 13-01-2015, 23:01.

      Comment

      • Limit
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 144
        • Tsuomi

        Originally posted by HC-Tuning View Post
        Kokemuksia kaivattaisiin x5 3.0d ja faceliftistä. Varmaan löytyisikin tietoa topicin lukemalla mutta kysytään nyt kuitenkin.

        Onko näissä laatikoissa ollut ongelmia eli onko sama laatikko vielä kuin e39 diiseleissä?
        Onko käyttövoima ja perusvero minkä suuruinen? Kilsoja vuodessa tulee about 20-25tkm.
        Nykyisellä manuaali e39 diisselillä olen kyllä tykännyt ajella mutta maavaraa ja nelikkoa tarvisin kun maalla ei nuo aurat hirveästi kulje.

        Onko 2004-2006 tullut muutoksia? Jos niin mitä?
        Verot on 800€ vuodessa. Vertailuna uudehkossa naapurin F10 520d:ssä 620€. Että on se melkein 180€ vuodessa kalliimpaa kuin säästöposulla ajelu. Säästöpossu tosin maksaa 50t€.
        Missä sitten säästää?
        2004 ja 2006 suurin ero mikä tulee mieleen on cd soitin, joka on uudemmassa MP3:tukeva. Itse päivittelin omaani tuon uudemman. Varusteissa ei ole sitten muuta eroa, kuin se mitä on raksittu uutena ostaessa. Näissä se ZF laatikko, jolla pelastaa koko auton.
        Limits in life

        Comment

        • HC-Tuning
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 267
          • Itärajalla

          Originally posted by Limit View Post
          Verot on 800€ vuodessa. Vertailuna uudehkossa naapurin F10 520d:ssä 620€. Että on se melkein 180€ vuodessa kalliimpaa kuin säästöposulla ajelu. Säästöpossu tosin maksaa 50t€.
          Missä sitten säästää?
          2004 ja 2006 suurin ero mikä tulee mieleen on cd soitin, joka on uudemmassa MP3:tukeva. Itse päivittelin omaani tuon uudemman. Varusteissa ei ole sitten muuta eroa, kuin se mitä on raksittu uutena ostaessa. Näissä se ZF laatikko, jolla pelastaa koko auton.
          Eli hieman enemmän kuin tuossa kolmiysissä vero. Tuliko mp3 nimenomaan vasta 2006? Isolla näytöllä ja dsp vai mikä se näissä paras äänentoisto onkaan niin on oltava. Tuolta saksasta näitä katselin niin yksi kiinnostava kova askinenki oli tarjolla. Paljonko näissä kulutukset about on? Onkos lisälämmitin vakiona niinkuin 530d:ssä?

          Comment

          • Limit
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 144
            • Tsuomi

            Originally posted by HC-Tuning View Post
            Eli hieman enemmän kuin tuossa kolmiysissä vero. Tuliko mp3 nimenomaan vasta 2006? Isolla näytöllä ja dsp vai mikä se näissä paras äänentoisto onkaan niin on oltava. Tuolta saksasta näitä katselin niin yksi kiinnostava kova askinenki oli tarjolla. Paljonko näissä kulutukset about on? Onkos lisälämmitin vakiona niinkuin 530d:ssä?
            Mikä on kova aski? Manuaalia ei sitten kannata ostaa, koska kytkin ei vain kestä millään. Tehopaino suhde on ainakin ennen ollut manuaalikytkimille liikaa. Hifeihin saa erillisiä räätälöintejä, joten se on minusta pienin huoli. Lisälämmitin ei on minulle arvoitus. Paskoja ne on kaikki, merkistä riippumatta. Itsellä uusi weba. Isonäyttö on kyllä pakollinen, sen on kyllä sitten oltava kunnossa.
            Limits in life

            Comment

            • HC-Tuning
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 267
              • Itärajalla

              Originally posted by Limit View Post
              Mikä on kova aski? Manuaalia ei sitten kannata ostaa, koska kytkin ei vain kestä millään. Tehopaino suhde on ainakin ennen ollut manuaalikytkimille liikaa. Hifeihin saa erillisiä räätälöintejä, joten se on minusta pienin huoli. Lisälämmitin ei on minulle arvoitus. Paskoja ne on kaikki, merkistä riippumatta. Itsellä uusi weba. Isonäyttö on kyllä pakollinen, sen on kyllä sitten oltava kunnossa.
              Kovalla askilla meinaan manuaalia. Täytynee siis jättää pois laskuista joka on ihan hyvä koska paljon parempi tarjonta kotimaassa automaateista. Tuossa eukon toukassa on dsp hifit ja ei kyllä kovin kaksisen kuuloiset ole, mutta kait sen kestää mikäli nyt samaiset näissä e53. Täytynee siis etsiä mahdollisimman hyvillä varusteilla kohtuu kilsoilla. Ilmajousitustakin näkyy olevan joka kulmaan joissakin jossa ruksittu lisävarusteena. Onko tuolla ajotuntumaan paljonki vaikutusta? Kiitoksia vastauksista.

              Comment

              • Magor
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 574
                • Oulu

                Originally posted by HC-Tuning View Post
                Kovalla askilla meinaan manuaalia. Täytynee siis jättää pois laskuista joka on ihan hyvä koska paljon parempi tarjonta kotimaassa automaateista. Tuossa eukon toukassa on dsp hifit ja ei kyllä kovin kaksisen kuuloiset ole, mutta kait sen kestää mikäli nyt samaiset näissä e53. Täytynee siis etsiä mahdollisimman hyvillä varusteilla kohtuu kilsoilla. Ilmajousitustakin näkyy olevan joka kulmaan joissakin jossa ruksittu lisävarusteena. Onko tuolla ajotuntumaan paljonki vaikutusta? Kiitoksia vastauksista.
                Automaatilla ilman muuta, kunhan vain on facelift.
                E53:sen dsp hifit on paljon paremmat kuin E39:n.
                Ilmajousitukselle kyllä ja ei. Toimiessaan oikeinkin mukava, mutta voi olla aikanen rahareikä vanhuuttaan kun pussit/anturit/johdotukset/kompura alkaa hapristua.
                Oman seuraavani valitsisin ilman täysilma-alustaa.
                G31 540d xdrive
                E28 535iA ikiprojekti

                Comment

                • janne320d
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1342
                  • jns

                  itsellä nyt 4kk ollut e53 3.0ia -00 ja ei voi moittia autoa lainkaan,hinta/laatu täys 10. tuo 3.0i riittää perus normiajoon ihan hyvin,eihän se mikään tykki ole muttei nyt laiskakaan.
                  laatikkoremontti tuohon on tehty juuri ennenkuin minulle tuli ja nyt pelaa laatikko kyllä nätisti, gm:n laatikkohan tuossa kai on?
                  ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                  Comment

                  • Limit
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 144
                    • Tsuomi

                    Originally posted by Magor View Post
                    Automaatilla ilman muuta, kunhan vain on facelift.
                    E53:sen dsp hifit on paljon paremmat kuin E39:n.
                    Ilmajousitukselle kyllä ja ei. Toimiessaan oikeinkin mukava, mutta voi olla aikanen rahareikä vanhuuttaan kun pussit/anturit/johdotukset/kompura alkaa hapristua.
                    Oman seuraavani valitsisin ilman täysilma-alustaa.
                    Juurikin näin. Takana ilmat ymmärrän, mutta en kyllä edessä. Kuormatessa mökille kamoja ei ole mitään väliä määrästä. Auto on ryhdissään ja valot näyttää tielle. Toki metsään mennessä täysi-ilma satsi olisi tarpeen. Silloin mukavampi auto nostaa niin ylös kuin saa.
                    Limits in life

                    Comment

                    • Limit
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 144
                      • Tsuomi

                      Originally posted by janne320d View Post
                      itsellä nyt 4kk ollut e53 3.0ia -00 ja ei voi moittia autoa lainkaan,hinta/laatu täys 10. tuo 3.0i riittää perus normiajoon ihan hyvin,eihän se mikään tykki ole muttei nyt laiskakaan.
                      laatikkoremontti tuohon on tehty juuri ennenkuin minulle tuli ja nyt pelaa laatikko kyllä nätisti, gm:n laatikkohan tuossa kai on?
                      Kyllä, sinulla on GM laatikko 5. vaihteisena. Sitten kun "subbari" ääni kumisee ja pärisee kontissa, on aika vaihtaa turbiini. Vaihdettuna 1500€. Sitten taas mennään. Paremmin gm laatikko kestää tässä autossa kuitenkin kuin manuaali.
                      Limits in life

                      Comment

                      • HC-Tuning
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 267
                        • Itärajalla

                        Tuossa näitä on nyt tullut katseltua ja pari kyssäriä taas pukkaa, kun yksi mukavilla varusteilla oleva olisi tarjolla..
                        Tässä yksilössä olisi varusteita vähintäänkin kiitettävästi. Onko tuo panoraama katto kuin vikaherkkä? Onko climate windscreen lämmitettävä tuulilasi? Tämä on myös ohjelmoitu uusiksi ja tehoja ilmoituksen mukaan 286hv niin kestääkö paikat tuollasia tehoja? Hifeinä tässä oli tälläset 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM onko hyvät vai onko parempiakin ollut tarjolla?

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7524
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by HC-Tuning View Post
                          Tuossa näitä on nyt tullut katseltua ja pari kyssäriä taas pukkaa, kun yksi mukavilla varusteilla oleva olisi tarjolla..
                          Tässä yksilössä olisi varusteita vähintäänkin kiitettävästi. Onko tuo panoraama katto kuin vikaherkkä? Onko climate windscreen lämmitettävä tuulilasi? Tämä on myös ohjelmoitu uusiksi ja tehoja ilmoituksen mukaan 286hv niin kestääkö paikat tuollasia tehoja? Hifeinä tässä oli tälläset 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM onko hyvät vai onko parempiakin ollut tarjolla?
                          Climate Windscreen on lämpöeristetty lasi, ei se lämpeä.

                          Hifit ovat keskitasoa.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Limit
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 144
                            • Tsuomi

                            Originally posted by HC-Tuning View Post
                            Tuossa näitä on nyt tullut katseltua ja pari kyssäriä taas pukkaa, kun yksi mukavilla varusteilla oleva olisi tarjolla..
                            Tässä yksilössä olisi varusteita vähintäänkin kiitettävästi. Onko tuo panoraama katto kuin vikaherkkä? Onko climate windscreen lämmitettävä tuulilasi? Tämä on myös ohjelmoitu uusiksi ja tehoja ilmoituksen mukaan 286hv niin kestääkö paikat tuollasia tehoja? Hifeinä tässä oli tälläset 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM onko hyvät vai onko parempiakin ollut tarjolla?
                            Tehoa se kestää-teho varmaankin ilmoitettu se mitä joku myy. Tästä saa sen 265 irti.
                            Uudesta e70 saa enemmän. Mutta väännöllä mennään ja dieselillä.
                            Last edited by Limit; 15-01-2015, 23:11. Reason: taas kirjoitus virhe
                            Limits in life

                            Comment

                            • Magor
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 574
                              • Oulu

                              Originally posted by HC-Tuning View Post
                              Tuossa näitä on nyt tullut katseltua ja pari kyssäriä taas pukkaa, kun yksi mukavilla varusteilla oleva olisi tarjolla..
                              Tässä yksilössä olisi varusteita vähintäänkin kiitettävästi. Onko tuo panoraama katto kuin vikaherkkä? Onko climate windscreen lämmitettävä tuulilasi? Tämä on myös ohjelmoitu uusiksi ja tehoja ilmoituksen mukaan 286hv niin kestääkö paikat tuollasia tehoja? Hifeinä tässä oli tälläset 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM onko hyvät vai onko parempiakin ollut tarjolla?
                              Panoraamassa vikaherkin osa taitaa olla lyhyt takaosa joka jumii hiukan auki yleensä, mutta sen saa kohtuu työllä myös pois käytöstä jolloin pysyy kiinni koko ajan, eikä vaikuta ison etuosan toimintaan. Juutuubissa hyvät ohjeet videolla tuon takaosan deactivoimiseen.
                              Vedenpoisto putket kannattaa tarkastaa että ovat auki ja etteivät ole puristuksissa paneeleiden alla.
                              Mulla meni vasemmalta puolelta sisävetari omasta 4,8iS:stä. Muualla ei tuntunut mitään väljiä voimansiirrossa vaikka kilsoja oli 250tkm.
                              Uskoisinpa kestävän diisselinkin kovemmilla väännöillä kun jonkun tolkun pitää käytössä.
                              Esim mitä tuli kärryä vedettyä niin aina käsivalinnalla vaihteisto ja max 5. vaihde matka-ajossa ja kiekat ennemmin päälle kuin alle 2000.
                              G31 540d xdrive
                              E28 535iA ikiprojekti

                              Comment

                              • HC-Tuning
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 267
                                • Itärajalla

                                Originally posted by Magor View Post
                                Panoraamassa vikaherkin osa taitaa olla lyhyt takaosa joka jumii hiukan auki yleensä, mutta sen saa kohtuu työllä myös pois käytöstä jolloin pysyy kiinni koko ajan, eikä vaikuta ison etuosan toimintaan. Juutuubissa hyvät ohjeet videolla tuon takaosan deactivoimiseen.
                                Vedenpoisto putket kannattaa tarkastaa että ovat auki ja etteivät ole puristuksissa paneeleiden alla.
                                Mulla meni vasemmalta puolelta sisävetari omasta 4,8iS:stä. Muualla ei tuntunut mitään väljiä voimansiirrossa vaikka kilsoja oli 250tkm.
                                Uskoisinpa kestävän diisselinkin kovemmilla väännöillä kun jonkun tolkun pitää käytössä.
                                Esim mitä tuli kärryä vedettyä niin aina käsivalinnalla vaihteisto ja max 5. vaihde matka-ajossa ja kiekat ennemmin päälle kuin alle 2000.
                                Tässä nyt vaan taas sellainen homma että tarpeeksi hyvillä varusteilla olevaa ei tahdo löytää. Blocket myös katsottu mutta ei mitään sytyttävää löydy. Saa yv:llä heittää mikäli tietää kohtuu kilsoilla olevan ja oikeesti kunnon varusteilla olevan yksilön myynnissä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎