Öljynsuodattimenjalka paras arvaus. Tiiviste kovoo ja alkaa vuotaa. Toinen kohta venakopan tiiviste. Mutta tutkimallahan se selviää.
tv vaatinee digiboxin.
Kertokaas viisaammat kuinka tahmeeseen paskaan astuisi jos ostaisi yli 250tkm ajetun 2000vm 4.4 X5:n?
Kävin koeajamassa enkä oikein pienten kosmeettisten vikojen lisäksi huomannut mitään erikoisempaa. Pientä sirinää ehkä tuli konehuoneesta vieressä seisoessani.
Mites tuo automaattivaihteiston toiminta? Tuntu ottavan kiinni ainakin tosi alhasilta kierroksilta asti jo. Yhtä 540i:tä koeajaneena ero oli kuin yöllä ja päivällä. Vaikea uskoa että tuossa olisi vain 286hp, kun tässä on tullut ajettua kaiken näköisellä bemarilla 150-350hp.
Kertokaas viisaammat kuinka tahmeeseen paskaan astuisi jos ostaisi yli 250tkm ajetun 2000vm 4.4 X5:n?
Kävin koeajamassa enkä oikein pienten kosmeettisten vikojen lisäksi huomannut mitään erikoisempaa. Pientä sirinää ehkä tuli konehuoneesta vieressä seisoessani.
Mites tuo automaattivaihteiston toiminta? Tuntu ottavan kiinni ainakin tosi alhasilta kierroksilta asti jo. Yhtä 540i:tä koeajaneena ero oli kuin yöllä ja päivällä. Vaikea uskoa että tuossa olisi vain 286hp, kun tässä on tullut ajettua kaiken näköisellä bemarilla 150-350hp.
Jos sulla on rahaa huoltaa (korjata) niin ei muuta kuin kaupoille.
Jos rahaa ei ole, niin e39 voisi olla järkevämpi valinta jollakin 6 kone versiolla.
Uutta dieseliä ollaan talouteen hankkimassa ja vaimo on pitkään toivonut X-sarjalaista, X3seen me ei mahduta (2 aikuista, 3 lasta ja 2 50kg koiraa). Eli katseet on tiukasti suunnattu X5 suuntaan, E70 on vielä liian kallis lompakolle, joten E53 haussa (toinen vaihtoehto tottakai E61 530xd).
Mutta asiaan, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon? Heitelkää ajatuksia ilmoille, kaikki joilla on kokemusta noista niin ajatuksia kehiin, meillä kun ei oo koskaa tollasta citimaasturia ollut.
Saksan valikoimaa oon jo selannutkin ja parista autosta bongannut takaluukusta oudot napit. Mihinkä lisävarusteeseen kuvien nappulat viittaa? :think
Takapenkin selkänojan sähkösäätöinen kippi, molemmin puolin napit.
Penkkihän ei kokonaan tässä mallissa kaadu niinkuin manuaali versiossa. Korjatkaa tämä jos olen väärässä
Mutta asiaan, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon? Heitelkää ajatuksia ilmoille, kaikki joilla on kokemusta noista niin ajatuksia kehiin, meillä kun ei oo koskaa tollasta citimaasturia ollut.
Koirille aika korkea tuo takaluukku jos paljon matkustavat autossa niin saattaa tulla ongelmia, riippuu tietty koirasta.
Meidän elukkaa joutuu vähäsen takapäästä avittamaan että pääsee kipuamaan tonne x:ään
Sitten se toinen asia mikä tulee itselle mieleen niin tuo x:ä aiheuttaa riippuvuutta, tosin en tiedä onko tästä mitään haittaa
Eka kerta kun käväisin x:n ratissa niin tiesin heti tällanen tulee meidän kotiin.
Miinuksena vois sanoa että iso auto isot kulut verot,vakuutukset ja jos tarvitsee korjata niin helpolla menee rahaa siihenkin, tosin aika vähällä korjaamisella on täällä pärjätty.
Takapenkin selkänojan sähkösäätöinen kippi, molemmin puolin napit.
Penkkihän ei kokonaan tässä mallissa kaadu niinkuin manuaali versiossa. Korjatkaa tämä jos olen väärässä
Nappulat on myös c pilareissa. Ja penkit kaatuu myös manuaalisesti.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Voiko joku vahvistaa että vaikuttaako tuo jotenkin kuljetusominaisuuksiin, siis eikä penkit oikeasti kaadu kokonaan?
Jos näin on niin sittenhän tuota varustetta kannattaa välttää...
Kaatuu ihan normaalisti, tuo on vain lisämukavuus/lastausvaruste. Mekanismi on C-pilarissa ja täysin itsenäinen eikä rajoita mitenkään selkänojien kippaamisen.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Mutta asiaan, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon? Heitelkää ajatuksia ilmoille, kaikki joilla on kokemusta noista niin ajatuksia kehiin, meillä kun ei oo koskaa tollasta citimaasturia ollut.
Koirille aika korkea tuo takaluukku jos paljon matkustavat autossa niin saattaa tulla ongelmia, riippuu tietty koirasta.
Meidän elukkaa joutuu vähäsen takapäästä avittamaan että pääsee kipuamaan tonne x:ään
Sitten se toinen asia mikä tulee itselle mieleen niin tuo x:ä aiheuttaa riippuvuutta, tosin en tiedä onko tästä mitään haittaa
Eka kerta kun käväisin x:n ratissa niin tiesin heti tällanen tulee meidän kotiin.
Miinuksena vois sanoa että iso auto isot kulut verot,vakuutukset ja jos tarvitsee korjata niin helpolla menee rahaa siihenkin, tosin aika vähällä korjaamisella on täällä pärjätty.
Joo, tota oon miettinyt kanssa että jaksaako varsinkin tuo meidän vanhempi koiruus tuonne hypätä, ikää alkaa olla jo 10v. Tähän toki auttas jos olis ilmajousitettu peli, vois laskea auton alas. Muutenkin vaikuttaa tuo tavaratila pienemmältä E39 toukan takatilaan verrattuna.
Sen olen kyllä jo sisäistänyt että korkeammat kuluthan tuossa väkisinkin on, mutta siihen ei voi paljon vaikuttaa.
Kaatuu ihan normaalisti, tuo on vain lisämukavuus/lastausvaruste. Mekanismi on C-pilarissa ja täysin itsenäinen eikä rajoita mitenkään selkänojien kippaamisen.
Noniin, hyvä tietää tämäkin. Eli ei ole tuosta haittaa, joskaan en näe ko. varustetta kovin tarpeelliseksi.
Mitäs ootte mieltä noista X5sen perus stereoista? E39sissä meillä on 677 - HIFI SYSTEM PROFESSIONAL, mutta noissa X5sissa jota oon kattonu on vaan tää 676 - HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM. Onko iso ero äänen laadussa?
Mitäs ootte mieltä noista X5sen perus stereoista? E39sissä meillä on 677 - HIFI SYSTEM PROFESSIONAL, mutta noissa X5sissa jota oon kattonu on vaan tää 676 - HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM. Onko iso ero äänen laadussa?
Sinällään raudan puolesta samantasoinen järjestelmä. E53:n bassokeskarissa hieman enemmän bassoulottuvuutta. Suurin ongelma mielestäni tuossa E53:ssa on edessä keskiäänielementtien sijoitus kojelaudan päälle aivan tuulilasin juureen. Etuelementtien keskinäinen etäisyysero on suuri, mikä väistämättä aiheuttaa vaihevirhettä eri taajuuksien toistoon. Tämä tekee äänikuvasta epämääräisen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Jos korkealle maavaralle ei ole tarvetta, niin pitäisin E61 530xd:tä kyllä kokonaisuutena käytännöllisempänä vaihtoehtona.
Muutama 530xd farkku on ollutkin tuossa vaihtoehtona, mutta tuntuvat järkevillä kilometreillä olevat menevän Saksassa tosi nopeasti kaupaksi. Ja toisaalta vaimo totesi että on jo asennoitunut meidän seuraavan auton olevan X5...
Sinällään raudan puolesta samantasoinen järjestelmä. E53:n bassokeskarissa hieman enemmän bassoulottuvuutta. Suurin ongelma mielestäni tuossa E53:ssa on edessä keskiäänielementtien sijoitus kojelaudan päälle aivan tuulilasin juureen. Etuelementtien keskinäinen etäisyysero on suuri, mikä väistämättä aiheuttaa vaihevirhettä eri taajuuksien toistoon. Tämä tekee äänikuvasta epämääräisen.
Ok, eli ei sitten välttämättä tarvise olla sitä DSP järjestelmää.
Nyt tarvitsisin todella kokemuspohjaista tietoa tuosta ilma-alustasta. Eli onko sellainen varuste jota kannattaa metsästää? Jos vaan on kokemusta, niin laittakaa kokemuksia puolesta ja vastaan.
Comment