Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spottti
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 597
    • Valkeakoski

    Piippaako kenelläkään muulla kello aina vajaa minuuttia vaille tasatuntia?
    Miten sen saa pois? Suhteellisen rasittavaa.
    F11 530DA X-drive M-sport -12
    Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Comment

    • HerraHuu
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2012
      • 355
      • Keski-Suomi

      Originally posted by spottti View Post
      Piippaako kenelläkään muulla kello aina vajaa minuuttia vaille tasatuntia?
      Miten sen saa pois? Suhteellisen rasittavaa.
      Hour memo -toiminto. Katso ohjekirja tai googleta niin löytyy ratkaisu. (Esim e53 hour memo) Pahoittelut offtopic.
      Last edited by HerraHuu; 22-04-2015, 19:47. Reason: ratkaistu


      -e30 2d m10b18

      EX -e53 X5 3.0D
      EX -e39 523i Sedan
      EX -e36 325i Coupe
      EX -e46 323i Sedan
      EX -e36 320i Touring

      Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

      Comment

      • kama
        BTCF Member
        • Dec 2002
        • 1264
        • Savonmua

        Originally posted by djs^ View Post
        Onko mitään erityistä paikkaa tms, josta vuotaa?.
        Öljynsuodattimenjalka paras arvaus. Tiiviste kovoo ja alkaa vuotaa. Toinen kohta venakopan tiiviste. Mutta tutkimallahan se selviää.
        tv vaatinee digiboxin.
        E24 - M88/3 N/A
        E85 - M54 Supercharged
        G26 - M50 Supercharged
        IG:kamamikko

        Comment

        • mrNICEGUY
          Newbiemmer
          • Feb 2013
          • 3
          • Espoo

          Kertokaas viisaammat kuinka tahmeeseen paskaan astuisi jos ostaisi yli 250tkm ajetun 2000vm 4.4 X5:n?

          Kävin koeajamassa enkä oikein pienten kosmeettisten vikojen lisäksi huomannut mitään erikoisempaa. Pientä sirinää ehkä tuli konehuoneesta vieressä seisoessani.

          Mites tuo automaattivaihteiston toiminta? Tuntu ottavan kiinni ainakin tosi alhasilta kierroksilta asti jo. Yhtä 540i:tä koeajaneena ero oli kuin yöllä ja päivällä. Vaikea uskoa että tuossa olisi vain 286hp, kun tässä on tullut ajettua kaiken näköisellä bemarilla 150-350hp.

          Comment

          • Limit
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 144
            • Tsuomi

            Originally posted by mrNICEGUY View Post
            Kertokaas viisaammat kuinka tahmeeseen paskaan astuisi jos ostaisi yli 250tkm ajetun 2000vm 4.4 X5:n?

            Kävin koeajamassa enkä oikein pienten kosmeettisten vikojen lisäksi huomannut mitään erikoisempaa. Pientä sirinää ehkä tuli konehuoneesta vieressä seisoessani.

            Mites tuo automaattivaihteiston toiminta? Tuntu ottavan kiinni ainakin tosi alhasilta kierroksilta asti jo. Yhtä 540i:tä koeajaneena ero oli kuin yöllä ja päivällä. Vaikea uskoa että tuossa olisi vain 286hp, kun tässä on tullut ajettua kaiken näköisellä bemarilla 150-350hp.
            Jos sulla on rahaa huoltaa (korjata) niin ei muuta kuin kaupoille.
            Jos rahaa ei ole, niin e39 voisi olla järkevämpi valinta jollakin 6 kone versiolla.
            Limits in life

            Comment

            • mrNICEGUY
              Newbiemmer
              • Feb 2013
              • 3
              • Espoo

              Originally posted by Limit View Post
              Jos sulla on rahaa huoltaa (korjata) niin ei muuta kuin kaupoille.
              Jos rahaa ei ole, niin e39 voisi olla järkevämpi valinta jollakin 6 kone versiolla.
              Olikin sen verran pommi yksilö ettei tarvisekaan ainakaan tuota hommata.

              Osa kaiuttimista mykkiä, automaattivaihteisto korjauksen tarpeessa, kori kukki ja moottori kävi kuin dieselissä ym..
              Last edited by mrNICEGUY; 26-04-2015, 20:46.

              Comment

              • Okkim328touring
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 288
                • Porvoo

                X5 E53 hankinnassa

                Moro,

                Uutta dieseliä ollaan talouteen hankkimassa ja vaimo on pitkään toivonut X-sarjalaista, X3seen me ei mahduta (2 aikuista, 3 lasta ja 2 50kg koiraa). Eli katseet on tiukasti suunnattu X5 suuntaan, E70 on vielä liian kallis lompakolle, joten E53 haussa (toinen vaihtoehto tottakai E61 530xd).

                Mutta asiaan, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon? Heitelkää ajatuksia ilmoille, kaikki joilla on kokemusta noista niin ajatuksia kehiin, meillä kun ei oo koskaa tollasta citimaasturia ollut.

                Saksan valikoimaa oon jo selannutkin ja parista autosta bongannut takaluukusta oudot napit. Mihinkä lisävarusteeseen kuvien nappulat viittaa? :think
                Attached Files
                at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                Comment

                • Oxtar_
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 314
                  • Hämeenlinna

                  Takapenkin selkänojan sähkösäätöinen kippi, molemmin puolin napit.
                  Penkkihän ei kokonaan tässä mallissa kaadu niinkuin manuaali versiossa. Korjatkaa tämä jos olen väärässä
                  E39 540iA Oxfordgrün

                  ex:
                  E39 528iA
                  E53 3.0dA
                  E34 530iA
                  E34 525i

                  Comment

                  • pasianssi71
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2014
                    • 219
                    • Uusikaupunki

                    Mutta asiaan, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon? Heitelkää ajatuksia ilmoille, kaikki joilla on kokemusta noista niin ajatuksia kehiin, meillä kun ei oo koskaa tollasta citimaasturia ollut.

                    Koirille aika korkea tuo takaluukku jos paljon matkustavat autossa niin saattaa tulla ongelmia, riippuu tietty koirasta.
                    Meidän elukkaa joutuu vähäsen takapäästä avittamaan että pääsee kipuamaan tonne x:ään
                    Sitten se toinen asia mikä tulee itselle mieleen niin tuo x:ä aiheuttaa riippuvuutta, tosin en tiedä onko tästä mitään haittaa
                    Eka kerta kun käväisin x:n ratissa niin tiesin heti tällanen tulee meidän kotiin.
                    Miinuksena vois sanoa että iso auto isot kulut verot,vakuutukset ja jos tarvitsee korjata niin helpolla menee rahaa siihenkin, tosin aika vähällä korjaamisella on täällä pärjätty.

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      Originally posted by Oxtar_ View Post
                      Takapenkin selkänojan sähkösäätöinen kippi, molemmin puolin napit.
                      Penkkihän ei kokonaan tässä mallissa kaadu niinkuin manuaali versiossa. Korjatkaa tämä jos olen väärässä

                      Nappulat on myös c pilareissa. Ja penkit kaatuu myös manuaalisesti.
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • Okkim328touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 288
                        • Porvoo

                        Originally posted by buksin-1 View Post
                        Nappulat on myös c pilareissa. Ja penkit kaatuu myös manuaalisesti.
                        Voiko joku vahvistaa että vaikuttaako tuo jotenkin kuljetusominaisuuksiin, siis eikä penkit oikeasti kaadu kokonaan?

                        Jos näin on niin sittenhän tuota varustetta kannattaa välttää...
                        at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                        ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          Originally posted by Okkim328touring View Post
                          Voiko joku vahvistaa että vaikuttaako tuo jotenkin kuljetusominaisuuksiin, siis eikä penkit oikeasti kaadu kokonaan?

                          Jos näin on niin sittenhän tuota varustetta kannattaa välttää...
                          Kaatuu ihan normaalisti, tuo on vain lisämukavuus/lastausvaruste. Mekanismi on C-pilarissa ja täysin itsenäinen eikä rajoita mitenkään selkänojien kippaamisen.
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • Okkim328touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 288
                            • Porvoo

                            Originally posted by pasianssi71 View Post
                            Mutta asiaan, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon? Heitelkää ajatuksia ilmoille, kaikki joilla on kokemusta noista niin ajatuksia kehiin, meillä kun ei oo koskaa tollasta citimaasturia ollut.

                            Koirille aika korkea tuo takaluukku jos paljon matkustavat autossa niin saattaa tulla ongelmia, riippuu tietty koirasta.
                            Meidän elukkaa joutuu vähäsen takapäästä avittamaan että pääsee kipuamaan tonne x:ään
                            Sitten se toinen asia mikä tulee itselle mieleen niin tuo x:ä aiheuttaa riippuvuutta, tosin en tiedä onko tästä mitään haittaa
                            Eka kerta kun käväisin x:n ratissa niin tiesin heti tällanen tulee meidän kotiin.
                            Miinuksena vois sanoa että iso auto isot kulut verot,vakuutukset ja jos tarvitsee korjata niin helpolla menee rahaa siihenkin, tosin aika vähällä korjaamisella on täällä pärjätty.
                            Joo, tota oon miettinyt kanssa että jaksaako varsinkin tuo meidän vanhempi koiruus tuonne hypätä, ikää alkaa olla jo 10v. Tähän toki auttas jos olis ilmajousitettu peli, vois laskea auton alas. Muutenkin vaikuttaa tuo tavaratila pienemmältä E39 toukan takatilaan verrattuna.

                            Sen olen kyllä jo sisäistänyt että korkeammat kuluthan tuossa väkisinkin on, mutta siihen ei voi paljon vaikuttaa.

                            Originally posted by buksin-1 View Post
                            Kaatuu ihan normaalisti, tuo on vain lisämukavuus/lastausvaruste. Mekanismi on C-pilarissa ja täysin itsenäinen eikä rajoita mitenkään selkänojien kippaamisen.
                            Noniin, hyvä tietää tämäkin. Eli ei ole tuosta haittaa, joskaan en näe ko. varustetta kovin tarpeelliseksi.

                            Mitäs ootte mieltä noista X5sen perus stereoista? E39sissä meillä on 677 - HIFI SYSTEM PROFESSIONAL, mutta noissa X5sissa jota oon kattonu on vaan tää 676 - HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM. Onko iso ero äänen laadussa?
                            at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                            ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9158
                              • Oulu

                              Jos korkealle maavaralle ei ole tarvetta, niin pitäisin E61 530xd:tä kyllä kokonaisuutena käytännöllisempänä vaihtoehtona.

                              Originally posted by Okkim328touring View Post
                              Mitäs ootte mieltä noista X5sen perus stereoista? E39sissä meillä on 677 - HIFI SYSTEM PROFESSIONAL, mutta noissa X5sissa jota oon kattonu on vaan tää 676 - HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM. Onko iso ero äänen laadussa?
                              Sinällään raudan puolesta samantasoinen järjestelmä. E53:n bassokeskarissa hieman enemmän bassoulottuvuutta. Suurin ongelma mielestäni tuossa E53:ssa on edessä keskiäänielementtien sijoitus kojelaudan päälle aivan tuulilasin juureen. Etuelementtien keskinäinen etäisyysero on suuri, mikä väistämättä aiheuttaa vaihevirhettä eri taajuuksien toistoon. Tämä tekee äänikuvasta epämääräisen.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Okkim328touring
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2005
                                • 288
                                • Porvoo

                                Ilmajousituksesta

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Jos korkealle maavaralle ei ole tarvetta, niin pitäisin E61 530xd:tä kyllä kokonaisuutena käytännöllisempänä vaihtoehtona.
                                Muutama 530xd farkku on ollutkin tuossa vaihtoehtona, mutta tuntuvat järkevillä kilometreillä olevat menevän Saksassa tosi nopeasti kaupaksi. Ja toisaalta vaimo totesi että on jo asennoitunut meidän seuraavan auton olevan X5...

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Sinällään raudan puolesta samantasoinen järjestelmä. E53:n bassokeskarissa hieman enemmän bassoulottuvuutta. Suurin ongelma mielestäni tuossa E53:ssa on edessä keskiäänielementtien sijoitus kojelaudan päälle aivan tuulilasin juureen. Etuelementtien keskinäinen etäisyysero on suuri, mikä väistämättä aiheuttaa vaihevirhettä eri taajuuksien toistoon. Tämä tekee äänikuvasta epämääräisen.
                                Ok, eli ei sitten välttämättä tarvise olla sitä DSP järjestelmää.

                                Nyt tarvitsisin todella kokemuspohjaista tietoa tuosta ilma-alustasta. Eli onko sellainen varuste jota kannattaa metsästää? Jos vaan on kokemusta, niin laittakaa kokemuksia puolesta ja vastaan.
                                at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                                ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎