Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

Originally posted by Limit View Post
    Juurikin näin. Tuonnin voi unohtaa, ellet sitten hae varaosa autoksi. Tai jos on into ja halu itse kaikki paikat käydä läpi.
    Eikös näistä verot nyt juuri aika hyvin pudonnut, jos uittamalla?
    Elämä on pihakivestä.

Comment

• Jaska.T
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1520
      • TaNpere

Mitä tuollaiseen 07-08 4.8i 150tkm ajettuun on verot suurinpiirtein nyt? Näytti oleva dieselit vahvoilla kun tullin sivuja vilkaisin

G30 530e Msport
      -------------------------------------------------
      F30 330e Msport
      E60 525d Msport LCI
      E39 530d Touring
      Ex E46 320i coupé
      Ex AC Schnitzer S5 3.0d
      Ex ALPINA B6
      Ex E34 525i Touring
      Ex E36 328i Coupe
      Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
      Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
      Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
      Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
      Never Drive Faster Than
      Your GuardianAngel Can Fly

Comment

• rjm
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 353
        • Pirkanmaa

Verotustahan taas muuttui loppuvuodesta. Jos on valmistettu 31.12.2007 tai myöhemmin niin veroa tulee 27% suomikilpisen verrokin hinnasta.

Comment

• Limit
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 144
          • Tsuomi

Originally posted by rjm View Post
          Verotustahan taas muuttui loppuvuodesta. Jos on valmistettu 31.12.2007 tai myöhemmin niin veroa tulee 27% suomikilpisen verrokin hinnasta.
          Niin, nyt siis käsitellään E53:sta- jos sitä oikeasti vielä löytyy luotettavilla kilometreillä aluperäisellä huoltokirjalla ja korjauskuiteilla jostakin, niin kannattaa tuoda. Ehtona siis että on ajettu sen 120tkm-130tkm. Suomesta saa enemmän ajettua täydellisellä korjaushistorialla. Itse en siis harkitsisi tuontia E53.sta. Valmiiksi tuotu siis ok 2004-2006 väliltä oleva facelift.
          Limits in life

Comment

• mikkoman80
            Newbiemmer
            • Feb 2015
            • 1
            • Kajjjaani

Oon kattellu kakkosautoo taloon ja kun sen pitäs olla bensa ja neliveto ja ei paljoo yli kympin kyyti nii alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Rouvan silmää miellyttäisi X5 ja mulle passaa kunhan vaan on bensanelikko...

Tätä linkissä olevaa kampetta oon mietiskelly, kun ei voi tummaa autoa laittaa kun soratien päässä asuu, ei kestä kenenkää hermo pestä autoo niin useesti ku tarviis...

Jos tää on jonkun foorumilaisen kampe niin saa huutaa hep, muuten tarttisin kommentteja kun viimeksi ollu E30 joskus vuonna 1999...eli ei kokemuksia näistä nykyautoista...:think

Comment

• BMWE39
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 134

Originally posted by mikkoman80 View Post
              Oon kattellu kakkosautoo taloon ja kun sen pitäs olla bensa ja neliveto ja ei paljoo yli kympin kyyti nii alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Rouvan silmää miellyttäisi X5 ja mulle passaa kunhan vaan on bensanelikko...

http://www.nettiauto.com/bmw/x5/6985408
              Ennen kuin foorumin asiantuntijakaarti ennättää julistaa ABT-X:n täysin onnettomaksi, eikä missään nimessä edes harkittavaksi, niin ihan asialliseltahan tuo vaikuttaa.
              Ainoa kriteeri, jonka kanssa tulee tiukkaa, on tuo kulutus, tuohon matalaan kymppiin pitää olla suht hyvä tie ja kevytjalkainen kuljettaja.
              Lisäksi nuo kesäpallot kannattaa heti kärkeen sotkea suohon tai laittaa kiertoon, kun kerran soratien päässä asut; oma oli jo 20" renkailla ihan mahdoton täryjyrä hiekkatiellä, 18" pärjää jo jotenkin.

Seuraavat kommentoijat voivat alkaa haukkumaan pre-faceliftejä, monikohan lie oikeasti sellaisella edes pidempää aikaa ajanut.

Comment

• Timelord
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 504
                • Loimaa

Tätä linkissä olevaa kampetta oon mietiskelly, kun ei voi tummaa autoa laittaa kun soratien päässä asuu, ei kestä kenenkää hermo pestä autoo niin useesti ku tarviis...

Onhan tää hintasekseen ihan pätevän oloinen laite; DSP:kin kun löytyy. Ja suurena plussana jakopää ja vanokset tehtynä. Kyllähän tuon sitten luulis toimivan.
                Kaikki aina haukkuu täällä pre-LCI:tä mutta itse muutaman vuoden tuollaisella ajaneena en voi kuin kehua. Mikään maastoauto se ei ole koska oikea neliveto puuttuu mutta muuten tarjoaa hintaisekseen kyllä erittäin loistavaa kyytiä. GM:n laatikosta joku varmaan vinkuu seuraavaksi mutta omassa ex- autossa pelitti virheettömästi; toki laatikkoöljyt/ suodattimen siihen vaihdoin.

Renkaat kannattaa kyllä vaihtaa, vaikka orkkis 19- tuumaisiin, max. Talvipyörinä menee hyvin 17" ja on todella pehmeetä kyytiä.

Suosittelen!
                W201 2,5D
                W123 280ce
                E21 316
                ex-E60 530ia
                ex-E53 4,4i
                ex-E39 523i
                ex-E34 520ia
                ex-E21 318i

Comment

• juho-85
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 753
                  • Pirkkala

Jos tää on jonkun foorumilaisen kampe niin saa huutaa hep, muuten tarttisin kommentteja kun viimeksi ollu E30 joskus vuonna 1999...eli ei kokemuksia näistä nykyautoista...:think

Minun autohan tuo oli. Lähti tänään jo uudelle omistajalle.
                  Ei ollut myynti vaikeaa kun oli siisti auto ja hinta linjassa. Hieman yli kaksi viikkoa ehti myynnissä olemaan.

Mutta asiaan, koskeeko tuo jakopään laahaimen hajoaminen myös uudempaa konetyyppiä vuodesta 2004 eteenpäin?
                  Entä 4,6is ja 4,8is koneita ja e70 korin 4,8 konetta?

Ja onko näissä uudemmissa joitain muita isoja tyyppivikoja, esim. e65 korisista tuttuja vesiputken vuotoja tai valvetronic vikoja?
                  F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                  Tilattu i4 M50

Exät:
                  e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

Comment

• djs^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1177
                    • Mikkeli

Morjesta väelle. Oon tässä jo pitempään harkinnut x5 e53 ostos, ja alkaa olemaan ajankohtaista, auton käyn hakemassa Latviasta, hintojen ja kuntojen vuoksi. Mitä tulee tämmöisessä maasturissa ottaa huomioon? Koneena tulee toimimaan 3ltr diiseli ja facelift malli tietenkin. Mitenkä näissä laatikot on toiminut? Mitä maksaa automaattilaatikon korjautus? Miten lastutus? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
                    EX :
                    -E36 316
                    -E36 325
                    -E39 523
                    -E39 530dA M-Sportx2
                    -E60 525dA M-Sport x2
                    -E60 545i Matte white
                    -E53 x5
                    -E91 3xx

Comment

• Milko75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 853
                      • Kuopio

Originally posted by djs^ View Post
                      Morjesta väelle. Oon tässä jo pitempään harkinnut x5 e53 ostos, ja alkaa olemaan ajankohtaista, auton käyn hakemassa Latviasta, hintojen ja kuntojen vuoksi. Mitä tulee tämmöisessä maasturissa ottaa huomioon? Koneena tulee toimimaan 3ltr diiseli ja facelift malli tietenkin. Mitenkä näissä laatikot on toiminut? Mitä maksaa automaattilaatikon korjautus? Miten lastutus? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
                      Itse kunnostutin laatikon mekatroniikan kokonaan; venttiilikoneisto, solkut yms. tykötarpeet ~ 2 ke.
                      G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                      Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

Comment

• djs^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 1177
                        • Mikkeli

Originally posted by Milko75 View Post
                        Itse kunnostutin laatikon mekatroniikan kokonaan; venttiilikoneisto, solkut yms. tykötarpeet ~ 2 ke.
                        Eli ei maksa maltaita. Ajatuksena kävikin käydä vahvistuttamassa laatikko, kun tulee kuitenkin kesäisin vedettyä venettä yms perässä. Katselin tuolta www.auto.lv sivulta jo autoja, ja tosiaankin on sisältä ainakin hyvässä kunnossa autot. Latviassa on laki, että jos yksityinen myy yksityiselle auton, joka hajoaa puolenvuoden sisään, on myyjä vastuussa korjauksesta, joten tekniikankin odottaisi olevan kunnossa. Sen verran hyvä tuuri kävi että tätä foorumia käyttää yksi Latvialainen, joka nyt yrittää Riigan läheltä katsoa hyviä yksilöitä.
                        Mitenkäs näissä voimansiirto muuten toiminut? Onko tukivarsissa tai muissa osissa tyyppi väljyyksiä?
                        EX :
                        -E36 316
                        -E36 325
                        -E39 523
                        -E39 530dA M-Sportx2
                        -E60 525dA M-Sport x2
                        -E60 545i Matte white
                        -E53 x5
                        -E91 3xx

Comment

• janne320d
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1342
                          • jns

.................................................
                          Last edited by janne320d; 20-02-2015, 13:12.
                          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

Comment

• Rrooppee
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2015
                            • 119
                            • Pirkanmaa

Täälläkin on mietitty tollasta -06 3.0d millä 160tkm ajettu ostoa. Onko näissä facelifteissä jotenkin parempi tai eri laatikko kun pre facelifteis? Ja missä kilometreissä nuo yleensä tuppaa hajoilemaan?
                            BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport

EDELLISET

BMW F31 320d -13 ///M-sport
                            BMW F31 320d -14 sportline
                            BMW E46 330i -05 ///M-sport
                            BMW E46 328i -00
                            BMW E46 320i -02

Comment

• Oxtar_
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 314
                              • Hämeenlinna

Originally posted by Rrooppee View Post
                              Täälläkin on mietitty tollasta -06 3.0d millä 160tkm ajettu ostoa. Onko näissä facelifteissä jotenkin parempi tai eri laatikko kun pre facelifteis? Ja missä kilometreissä nuo yleensä tuppaa hajoilemaan?
                              On uusi kestävämpi laatikko faceliftissä. Ja oliko myös jo x-drive nelivetokin.

Varmaan riippuu vähän miten on ajettu ja onko vedetty painavia kärryjä tms. mutta itsellä hajosi pre-faceliftin laatikko noin 262 tkm kohdalla.
                              E39 540iA Oxfordgrün

ex:
                              E39 528iA
                              E53 3.0dA
                              E34 530iA
                              E34 525i

Comment

• Rrooppee
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2015
                                • 119
                                • Pirkanmaa

Originally posted by Oxtar_ View Post
                                On uusi kestävämpi laatikko faceliftissä. Ja oliko myös jo x-drive nelivetokin.

Varmaan riippuu vähän miten on ajettu ja onko vedetty painavia kärryjä tms. mutta itsellä hajosi pre-faceliftin laatikko noin 262 tkm kohdalla.
                                Seelvä, millastas ajoa itelläs oli?
                                Ja tarkotuksena olis sillontällön vedellä n.2000kg painavaa kärryä.
                                BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport

EDELLISET

BMW F31 320d -13 ///M-sport
                                BMW F31 320d -14 sportline
                                BMW E46 330i -05 ///M-sport
                                BMW E46 328i -00
                                BMW E46 320i -02

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰