Originally posted by Roito
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Eilen olin ihan osto mielellä katsomassa yhtä kappaletta E53. http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7819418
Tuosta en varmaan kauppaan pääse kun erikseen mainitus "siististi pidetyn" sijaan maalit oli muutamasta kohtaa lähtenet ja ruostetta oli konepellin reunassa. Konepelti myös klommoilla ja näyttä huohottavan öljyä jostain koneen vasemmalta reunalta. Onkos tuolla puolen joku tyyppivika letku/tiiviste mikä tuota aiheuttaa? Tuosta ajotietokone/radion näytöstä ei myöskään saa mitään selvää pikselivian takia.
Ennen tuota kävin vertailun vuoksi kokeilemassa myös Volkkarin Touaregia. Yllättävän erilaiset oli tuntumaltaan nuo vehkeet. Vähän vertailua:
- Tasasella tiellä X5 alusta hakkaa volkkarin 100 - 0
- Epätasasella taas päinvastoin, X5:sessa tuntuu joka monttu kun taas treg lilluu huomaamatta yli
- Tregin 2.5 TDI vaikutti auttamattoman alitehoselta tuollaiseen tiiliskiveen. 70 kmh nopeudessa pineen ylämäkeen tultaessa saatto heittää 2 pykälää alas että jakso mennä. Liikkeelle lähtö tuntui myös siltä että 1 vaihteella laitetaan laatikko pyörimään ja 2. vaihteella vasta alkaa liikkumaan. 3.0 TDI pitää ehdottomasti käydä kokeilemassa, V10 TDI vois olla kiva mutta mutta..
-X5 kone ja vaihteisto huomattavasti parempi, ehkä 100 kmh jälkeen tuntuu että vähän voimaa sais olla lisää jos meinaa monta rekkaa ohittaa kerralla. Muuten erittäin mukava jos perinteisen automaatin vaihteen arvontatilaisuudet pystyy sietämään.
- Yritin tuollaisessa lumisessa metsäautotien mäessä ottaa molemmilla mäkilähtöjä. Jostain syystä siinä Treg tuntui lähtevän paremmin liikenteeseen. Rengastus ei tietty ollut sama. Manuaalisesta keskilukosta ja alennusvaihteista plussaa Tregille.
- Sisutassa E53 on ehtaa 90-lukua varsinkin noin karvalakkina pikselivikojen kanssa. Ainakin näissä yksilöissä Treg mielytti enemmän vaikka transporter/skoda meininkiä ei pääse karkuun.
-Tregissä taitaa olla isompi kontti mutta takapenkillä pää ottaa kattoon. En muista että E53 olisi ollut samaa ongelmaa.
Kyllä vähän pahalta tuntuu nyt eilisen jälkeen kun Volkkarista jäi parempi fiilis. Millä tämä käännetään BMW voitoksi? Autokeskuksen myyjä vähän yritti josko heidän Tampereen liikkeen E70 4.8 vois käydä. Hinta vähän pompsahtaa ja tuo kone ei taida olla luotettavimmasta päästä (pitänee mennä E70 ketjua lukemaan)?Last edited by ÖÖ.; 14-02-2016, 10:07.E39 528i -99
Comment
-
-
Originally posted by ÖÖ. View PostKonepelti myös klommoilla ja näyttä huohottavan öljyä jostain koneen vasemmalta reunalta. Onkos tuolla puolen joku tyyppivika letku/tiiviste mikä tuota aiheuttaa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by ÖÖ. View PostEilen olin ihan osto mielellä katsomassa yhtä kappaletta E53. http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7819418
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
-
On kyllä harvinaisen karvalakki X5. Olisko ihan Suomi-auto .Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
"Manuaalisesta keskilukosta ja alennusvaihteista plussaa Tregille".
Eikö tämä oli vakiona kaikissa e53? Toisaalta siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, kokeilin sitä kerran jäisille alamäellä, luisti vaan kohtaa ojaan, paljon parempi itse hoitaa asia.
Pienellä rahalla saa dieselin piristystä ja samalla litran pienempi kulutus maantienajossa.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View Post"Manuaalisesta keskilukosta ja alennusvaihteista plussaa Tregille".
Eikö tämä oli vakiona kaikissa e53? Toisaalta siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, kokeilin sitä kerran jäisille alamäellä, luisti vaan kohtaa ojaan, paljon parempi itse hoitaa asia.
Comment
-
-
Originally posted by BMWE39 View PostEipäs nyt sotketa alennusvaihteita ja voimansiirron lukkoja alamäkiavustimeen...
Yksi plussa äksälle on takavetopainotteinen neliveto. Käytös on huomattavasti loogisempaa kuin etuvetoperusteisessa.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Tässä olis vahvat suunnitelmat yrittää taas kokeilla 3.v tauon jälkeen X5 bmw:tä. viimeksi oli 4.4 V8 koneella ja se jätti suuren suuret traumat minulle. Jouduin laittamaan autosta melkein koko auton uusiksi. sit kun sain suurinpiirtein sen kuosiin niin laitoin sen menemään. Sen jälkeen pitänyt totaali tauon bemareiden ihmeellisestä maailmasta. 3.v oli tämäkin foorumi minun osalta tauolla
No niin nyt sitten asiaan:
Olen miettinyt kakkos autoksi tuollaista X5 bemaria ja 3.0i koneella. Onko tuo suuri synti ja virhe mennä tuollaista X5 ostamaan 3.0i bensa koneisena? 4.4 koneisena se liikahti ihan mukavasti mutta muuta hyvää siitä ei jäänytkään mieleen koneen puolesta...
Jos tuo 3.0 bensa liikkuu edes suunnilleenkaan sinnepäin kuin tuo 4.4 kasi niin tehojen puolesta se sitten riittäisi meille. Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.
tuo mitä olen katsellut on gm:n laatikolla mutta se on vasta jokin aika sitten vahvistettu ja tehty koko laatikko uusiksi jonkun siekkisen toimesta. On ilmeisesti joku bemareita rakenteleva mies??
Meillä on jo yks auto isolla diesel koneella niin tässä tapauksessa ei tule nyt kuuloonkaan hankkia perheeseen toista diesel autoa. Jos ei olis diesel autoa vielä perheessä niin päätös olisi satavarma eli 3.0 diesel X5. Tässä siis syy miksi olen ostamassa juuri bensa koneella ja vieläpä mielellään tuolla pienemmällä bensakoneella.
Nyt otetaan vielä viime hetken mieltymyksiä vastaan, ja mielellään vielä sellaisilta kenellä sattuu olemaan esim. tällä hetkelläkin samaisella 3.0i bensana tälläinen X5 e53.Last edited by korbimotors; 06-03-2016, 22:21.
Comment
-
-
Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.
Tuolla hieman juttua bensamallien kulutuksesta. Hieman yllättäen kulutus on about samaa luokkaa rivi6 ja V8-koneissa. Ilmeisesti rivi6-joutuu aika koville tuon 2200kg massan liikuttamisessa, koska eroja ei ole? Oma valintani olisi 4.8is, mutta ymmärrän jos luottamus V8-bemmujen kestävyyteen ei ole kovin suuri.
Comment
-
-
Itse olen kyllä ollut 3.0 bensaan erittäin tyytyväinen. Eikä GMn laatikossakaan suurempaa valittamista ole. Molemmat toimivat 15-vuotta vanhana vielä kuin uutena. Moottorissa ei ole ollut pienintäkään harmia (mitä nyt venttiilikopan tiiviste vähän tihkuttaa). Sanoisin, että tähän autoon 3.0 bensa on luotettavin moottori (siinä ei kai ole mitään pahoja/kalliita tyyppivikoja). Taajamanopeuksilla paketti toimii oikein hyvin, ja kyllä sillä moottoritielläkin vielä ihan ilokseen ohittelee. Mäkisellä maantiellä olisi kyllä toivomisen varaa sen suhteen, että laatikko vaihtaa helposti ylämäissä kaksi pykälää pienemmälle vaikka varmaan vääntö riittäisi isommallakin vaihteella. Tämä korostuu vielä vakionopeudensäätimellä, jossa on pidempi viive kaasuun kuin mitä muilla autoilla olen tottunut. Olen ollut erittäin positiivisesti yllättynyt 3.0 äänimaailmasta. Pakoäänet on viritetty varsin mukaviksi.
GMn laatikkoa paljon parjataan, mutta ainakin minulla se vaihtaa lähes huomaamattomasti, eikä siinä ikinä ole ollut mitään suurempaa ongelmaa. Joissain ennalta arvaamattomissa tilanteissa se vaihtaa äkillisesti suurempaa pykälää, jos nostaa kaasun kesken kiihdytyksen. Tästä on tällä foorumilla paljon keskustelua. Ikään kuin laatikko ei ehdi kaasun nostoon mukaan, vaan jatkaa vaihtamista suuremmalle, vaikka tilanne muuttuu.
Ja mitä kulutukseen tulee, minulla taajama-ajossa ilman keskustan seisomista valoissa keskikulutus on 14-15 litraa sadalla. Jos joutuu ydinkeskustassa ajelemaan, nousee 16-17 litraan. Maantiellä vaimo pääsee alimmillaan reiluun 12 litraan sadalla. Tuon alle ei ikinä ole mennyt. Aika reilusti siis syö. Onneksi on iso tankki!X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by Rey View Posthttp://www.autos.ca/used-car-reviews...-x5-2000-2006/
Tuolla hieman juttua bensamallien kulutuksesta. Hieman yllättäen kulutus on about samaa luokkaa rivi6 ja V8-koneissa. Ilmeisesti rivi6-joutuu aika koville tuon 2200kg massan liikuttamisessa, koska eroja ei ole? Oma valintani olisi 4.8is, mutta ymmärrän jos luottamus V8-bemmujen kestävyyteen ei ole kovin suuri.
Tuota pientä bensavehjettä tuli korjattua aika paljonkin, vetareita, laatikkoa ja myytyä pois kun laatikko alkoi enemmän porsia, taas tuossa V8 vehkeessä ei ollut mitään vikaa/remppaa.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by korbimotors View PostTässä olis vahvat suunnitelmat yrittää taas kokeilla 3.v tauon jälkeen X5 bmw:tä. viimeksi oli 4.4 V8 koneella ja se jätti suuren suuret traumat minulle. Jouduin laittamaan autosta melkein koko auton uusiksi. sit kun sain suurinpiirtein sen kuosiin niin laitoin sen menemään. Sen jälkeen pitänyt totaali tauon bemareiden ihmeellisestä maailmasta. 3.v oli tämäkin foorumi minun osalta tauolla
No niin nyt sitten asiaan:
Olen miettinyt kakkos autoksi tuollaista X5 bemaria ja 3.0i koneella. Onko tuo suuri synti ja virhe mennä tuollaista X5 ostamaan 3.0i bensa koneisena? 4.4 koneisena se liikahti ihan mukavasti mutta muuta hyvää siitä ei jäänytkään mieleen koneen puolesta...
Jos tuo 3.0 bensa liikkuu edes suunnilleenkaan sinnepäin kuin tuo 4.4 kasi niin tehojen puolesta se sitten riittäisi meille. Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.
tuo mitä olen katsellut on gm:n laatikolla mutta se on vasta jokin aika sitten vahvistettu ja tehty koko laatikko uusiksi jonkun siekkisen toimesta. On ilmeisesti joku bemareita rakenteleva mies??
Meillä on jo yks auto isolla diesel koneella niin tässä tapauksessa ei tule nyt kuuloonkaan hankkia perheeseen toista diesel autoa. Jos ei olis diesel autoa vielä perheessä niin päätös olisi satavarma eli 3.0 diesel X5. Tässä siis syy miksi olen ostamassa juuri bensa koneella ja vieläpä mielellään tuolla pienemmällä bensakoneella.
Nyt otetaan vielä viime hetken mieltymyksiä vastaan, ja mielellään vielä sellaisilta kenellä sattuu olemaan esim. tällä hetkelläkin samaisella 3.0i bensana tälläinen X5 e53.
3.0l on omasta mielsestä hieman alitehoinen tähän möyköön bensamuodossa.
Diesel olisi kai se järkevä auto mutta jäät äänimailmassa paitsioon.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostMikä 4.4l v8 sinulla oli? Se facelift tai prefacelift. Itselleni huonoja kokemuksia fl mallista ( valvetronic + vesipumppu). Nykyinen pfl on kai hieman luotettavampi ja teho eroja ei tunne hirveästi.
3.0l on omasta mielsestä hieman alitehoinen tähän möyköön bensamuodossa.
Diesel olisi kai se järkevä auto mutta jäät äänimailmassa paitsioon.
Ja ei se varmasti raketti ole tuolla 3.0 bensalla mutta en usko että se ihan umpi laiskakaan on, onhan sielä kuitenki 230hv/300Nm. Ja tuo mitä olen nyt harkinnut ostavani on jonkun SIEKKISEN laittamalla/ vahvistamalla laatikolla( takuutkin vielä voimassa laatikossa).
Comment
-
-
Ekstravinkkinä koeajolle: Kannattaa testata, että jakolaatikko on tikissä. Ovi auki, ja liikkeellelähtöjä eteen ja taaksepäin (mieluusti vielä ylämäkeen). Ei saisi kuulua ylimääräisiä ääniä jakolaatikon suunnalta (suoraan kuskin alapuolella).X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
Comment