Kumpikohan moottori on parempi, 135kw vai 160kw? Tuo 3.0 on varmaan aika hyvä moottori muutenkin, ajattelin vain, että onko 160kw jotain tyyppivikoja minkä takia sitä ei kannata ostaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by korbimotors View PostUutena jäsenenä kyselisin täältä foorumilta otsikon mukaisesta autosta että mitä osaisin katsoa autosta yms.. kun menen katsomaan autoa.
Kaikki oleellinen tieto kiinnostaa minua.
tyyppiviat kyseisessä autossa?
onko kova kulutus?
plussat ja miinukset ovat nyt tervetulleita ennen lopullista kauppaa.
Ja mikä tuo linkin auto on tyyppi merkinnältään että osaa lukea oikeasta autosta juttuja.
onko tuo esim. e53 tms..?
Ja onko tuo jokin ns. Sportti/M malli?
tässä vielä autosta linkki jota olen ostamassa:
http://www.nettiauto.com/bmw/x5/5175666
Tosin tuon lukeminen voi myös säikäyttää herkimmät
Miinuksia ja huonoja puolia noissa kulkineissa:
- sähköviat, pahimmillaan sähköhelvetti tai sitten pimputtelee vain palaneista takavalojen polttimoista turhaan
- kone voi olla kuin Exxon Valdezin jäljiltä, öljyä jokapuolella, v8:n ominaisuus
- Vanokset ääntää ja todennäköisesti jäähdytysnestettä hukkuu (ns. valley panin tiivisteen pettäessä ja ei se vesipumppukaan ihan varmin ole)
- bensan kulutus muiden mielestä
- Kun iskee "pieni" remontti päälle koneeseen, todennäköisesti se laajenee melkoisesti...puolikonetta purkuun ja vaihdetaan nyt tuokin kun tämä on levällään ja tuotakaan ei uskalla jättää vaihtamatta: venakoppien tiivisteet, vanokset, valley panin tiiviste, vesipumppu, ketjut ja laahaimet/kiristimet jne...samaan konkurssiin.
Tuo yhdessä vastauksessa mainittu öljypumpun irtoaminen taitaa olla enemmän vanhempien koneiden vaiva kuin m62TU b44:n
Plussaa:
- v8, kyllä se vaan tuntuu mukavalta ajaa ja tarvittaessa liikahtaa mukavasti
- tilaa riittävästi edessä ja takana (minun mielestä)
- maavara vrt tavalliset autot
- itse tykkään ulkonäöstä
- V8
Tuo neliveto on minusta vähän sama kuin että joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mikään maastoautohan tuo ei yritäkkään olla ja pärjätäänhän sitä takavetoisilla ja kuulemma myös etuvetoisilla näillä teillä.
Omassa on -01 e53:ssa jonkin verran tuota Valdezin oiretta, jonka saa kuntoon venttiillikoppien tiivisteet vaihtamalla. Vanokset ääntää joskus käynnistettäessä. Takaluukun aukaisu/rekisterivalopaketin olen uusinut ja takavalojen hapettumat hoitanut kuntoon. Etupyörän laakeri on vaihdettu.
Oikeastaan mitään uutta ei ole tullut, mitä ei muissakaan ex-bemuissa ei olisi ollut. Ja bemuthan on tehty korjaamista varten ja jos hyvin käy saattaa sillä keritä myös ajamaankin ennen seuraavaa sessiotaex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Originally posted by BMWFW24 View PostTäällä on kaikkea tietoa aika kattavasti:
Tosin tuon lukeminen voi myös säikäyttää herkimmät
Miinuksia ja huonoja puolia noissa kulkineissa:
- sähköviat, pahimmillaan sähköhelvetti tai sitten pimputtelee vain palaneista takavalojen polttimoista turhaan
- kone voi olla kuin Exxon Valdezin jäljiltä, öljyä jokapuolella, v8:n ominaisuus
- Vanokset ääntää ja todennäköisesti jäähdytysnestettä hukkuu (ns. valley panin tiivisteen pettäessä ja ei se vesipumppukaan ihan varmin ole)
- bensan kulutus muiden mielestä
- Kun iskee "pieni" remontti päälle koneeseen, todennäköisesti se laajenee melkoisesti...puolikonetta purkuun ja vaihdetaan nyt tuokin kun tämä on levällään ja tuotakaan ei uskalla jättää vaihtamatta: venakoppien tiivisteet, vanokset, valley panin tiiviste, vesipumppu, ketjut ja laahaimet/kiristimet jne...samaan konkurssiin.
Tuo yhdessä vastauksessa mainittu öljypumpun irtoaminen taitaa olla enemmän vanhempien koneiden vaiva kuin m62TU b44:n
Plussaa:
- v8, kyllä se vaan tuntuu mukavalta ajaa ja tarvittaessa liikahtaa mukavasti
- tilaa riittävästi edessä ja takana (minun mielestä)
- maavara vrt tavalliset autot
- itse tykkään ulkonäöstä
- V8
Tuo neliveto on minusta vähän sama kuin että joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mikään maastoautohan tuo ei yritäkkään olla ja pärjätäänhän sitä takavetoisilla ja kuulemma myös etuvetoisilla näillä teillä.
Omassa on -01 e53:ssa jonkin verran tuota Valdezin oiretta, jonka saa kuntoon venttiillikoppien tiivisteet vaihtamalla. Vanokset ääntää joskus käynnistettäessä. Takaluukun aukaisu/rekisterivalopaketin olen uusinut ja takavalojen hapettumat hoitanut kuntoon. Etupyörän laakeri on vaihdettu.
Oikeastaan mitään uutta ei ole tullut, mitä ei muissakaan ex-bemuissa ei olisi ollut. Ja bemuthan on tehty korjaamista varten ja jos hyvin käy saattaa sillä keritä myös ajamaankin ennen seuraavaa sessiota
säteilylämmitin vai jokin muu?
tätä tietoa nyt kaipailen enstilassa.
Comment
-
-
Originally posted by BMWFW24 View Post- sähköviat, pahimmillaan sähköhelvetti tai sitten pimputtelee vain palaneista takavalojen polttimoista turhaan
Tuo neliveto on minusta vähän sama kuin että joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mikään maastoautohan tuo ei yritäkkään olla ja pärjätäänhän sitä takavetoisilla ja kuulemma myös etuvetoisilla näillä teillä.BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Originally posted by korbimotors View PostMinkälainen kylmäpaketti sinulla on omassa 4.4 V8 X:ssä? siis meinaan onko miten toteutettu koneen lämmitys talvisin?
säteilylämmitin vai jokin muu?
tätä tietoa nyt kaipailen enstilassa.ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
No niin, nyt tuli X5 ostettua.
Nyt tietoa heti kanssa ihmisiltä.
Auto oli siisti ja kaikinpuolin tyytyväinen ostokseen. Koeajo lenkillä en huomannut mitään,mutta kun lähdin sitten pidempää matkaa ajamaan niin huomasin että auton ajo-ominaisuudet eivät olleet lähelläkään sielä mitä odotin. Autosta löytyi mielestäni vika ja vika ilmeni näin:
Suoralla tiellä kun ajoi niin autoa joutui koko ajan korjailemaan vasemmalle ja taas oikealle. Autolla ei pystyny ajamaan suoraan korjaamatta koko ajan.
Vasemmalle kun käänsi suoraa ajessa auto jatkoi matkaa vasemmalle eikä ratti oiennut itsestään vaan sitä piti kääntää ja sama myös oikealle. Myös ohjauksessa tunsin hieman klappia.
Joskus ollut muissa autoissa tälläistä vikaa ja vika on löytynyt eturenkaiden harituksesta/camber kumlista.
Muuten auto oli hieno vehe, äänet oli korvia hivelevät
Comment
-
-
väljää nivelissä ?
Originally posted by korbimotors View PostNo niin, nyt tuli X5 ostettua.
Nyt tietoa heti kanssa ihmisiltä.
Auto oli siisti ja kaikinpuolin tyytyväinen ostokseen. Koeajo lenkillä en huomannut mitään,mutta kun lähdin sitten pidempää matkaa ajamaan niin huomasin että auton ajo-ominaisuudet eivät olleet lähelläkään sielä mitä odotin. Autosta löytyi mielestäni vika ja vika ilmeni näin:
Suoralla tiellä kun ajoi niin autoa joutui koko ajan korjailemaan vasemmalle ja taas oikealle. Autolla ei pystyny ajamaan suoraan korjaamatta koko ajan.
Vasemmalle kun käänsi suoraa ajessa auto jatkoi matkaa vasemmalle eikä ratti oiennut itsestään vaan sitä piti kääntää ja sama myös oikealle. Myös ohjauksessa tunsin hieman klappia.
Joskus ollut muissa autoissa tälläistä vikaa ja vika on löytynyt eturenkaiden harituksesta/camber kumlista.
Muuten auto oli hieno vehe, äänet oli korvia hivelevät
tuo ohjauksen vetely vaiva korjaantuu esim. tällä "korjaus" sarjalla.
ohjauksen klappi VOI johtua siitä ratti akselissa olevasta kaksoisristikko nivelestä
eli tässä osa nro 3 ( bmw varaosa nro 32 30 6 758 076)
itselläni oli samaa vikaa X5 kanssa ja korjaantui noilla em. osien vaihdolla.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
En kyllä allekirjoita tämän moottorin kohdalla tuota säteilylämmittimien tehottomuutta. Päinvastoin ovat yllättävänkin tehokkaat. Missään -35 asteen pakkasissa en oo niitä päässyt testaamaan mutta ainakin -20 lämmittävät jo 2 tunnissa ihan hyvin.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by Kaasuttaja View PostPaskat renkaat huonontaa X5:n ajo-ominaisuuksia merkittävästi. Raskaassa autossa nivelet ja puslat on luonnollisesti kulutustavaraa.
Niin ja onneksi olkoon hankinnasta!
Alusta oli aikalailla uusittu puslien yms.. osalta. kuitteja oli pirupäineen tehdyistä töistä.
Tuo ohjaus ei mielestäni johdu renkaista tai voin olla väärässäkin.
Autoa oikeasti joutuu nyt ohjaamaan ja korjaamaan koko ajan. EI pitäis kyllä tuon auton olla tuollainen ajettava. Jotain on jossain vikana tiedän sen satavarmasti.
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Postonnittelut hankkinnasta ja tervetuloa 4wd ongelmien pariin !! heh heh
tuo ohjauksen vetely vaiva korjaantuu esim. tällä "korjaus" sarjalla.
ohjauksen klappi VOI johtua siitä ratti akselissa olevasta kaksoisristikko nivelestä
eli tässä osa nro 3 ( bmw varaosa nro 32 30 6 758 076)
itselläni oli samaa vikaa X5 kanssa ja korjaantui noilla em. osien vaihdolla.
Muutama ed. auto teki tällä tavalla ja vika oli auraus/4-pyöräsuuntauksessa vikaLast edited by korbimotors; 02-11-2012, 23:50.
Comment
-
-
Originally posted by korbimotors View PostSe ei ole ihan vetely nimikkeellä millä tuota sanoisin, vaan ohjaus jää sinne suuntaan ohjaamaan minne rattia kääntää ja joutuu itse sen oikaisemaan aina puolelta toiselle.
Muutama ed. auto teki tällä tavalla ja vika oli auraus/4-pyöräsuuntauksessa vikaLuukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostEn kyllä allekirjoita tämän moottorin kohdalla tuota säteilylämmittimien tehottomuutta. Päinvastoin ovat yllättävänkin tehokkaat. Missään -35 asteen pakkasissa en oo niitä päässyt testaamaan mutta ainakin -20 lämmittävät jo 2 tunnissa ihan hyvin.LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
nivelien kunto ?
Originally posted by korbimotors View PostSe ei ole ihan vetely nimikkeellä millä tuota sanoisin, vaan ohjaus jää sinne suuntaan ohjaamaan minne rattia kääntää ja joutuu itse sen oikaisemaan aina puolelta toiselle.
Muutama ed. auto teki tällä tavalla ja vika oli auraus/4-pyöräsuuntauksessa vika
Tämä sama pusla on luvattoman heikko kestämään lähes KAIKISSA BMW malleissa
löytyi muuten tuosta linkistä sitten pikkuisen kallis reaktiotanko osa nro 6
ja poikittainen alatukivarsi nro 10 !!!
noilla hinnoilla JOS oikeasti joutuisi ostamaan niin konkurssi tulisi välittömästi !!
Lienee hinnoittelu virhe ?!?!
sekä takapäästä http://bmwfans.info/parts/catalog/E5...el_suspension/
ne narina helat osa nro 2
jos on vaihto tarvetta niin myös osa nro 4 samalla kertaa__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Comment