Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H4ck
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 659
    • Helsinki/Eesti

    Kumpikohan moottori on parempi, 135kw vai 160kw? Tuo 3.0 on varmaan aika hyvä moottori muutenkin, ajattelin vain, että onko 160kw jotain tyyppivikoja minkä takia sitä ei kannata ostaa?
    Varaosat, huolto ja maalaus.

    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

    Comment

    • BMWFW24
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 276
      • Jämsä

      Originally posted by korbimotors View Post
      Uutena jäsenenä kyselisin täältä foorumilta otsikon mukaisesta autosta että mitä osaisin katsoa autosta yms.. kun menen katsomaan autoa.

      Kaikki oleellinen tieto kiinnostaa minua.
      tyyppiviat kyseisessä autossa?
      onko kova kulutus?
      plussat ja miinukset ovat nyt tervetulleita ennen lopullista kauppaa.

      Ja mikä tuo linkin auto on tyyppi merkinnältään että osaa lukea oikeasta autosta juttuja.
      onko tuo esim. e53 tms..?
      Ja onko tuo jokin ns. Sportti/M malli?

      tässä vielä autosta linkki jota olen ostamassa:

      http://www.nettiauto.com/bmw/x5/5175666
      Täällä on kaikkea tietoa aika kattavasti:
      X5 (E53) Forum - General discussions, questions, facts and figures about the 2000 - 2006 BMW X5

      Tosin tuon lukeminen voi myös säikäyttää herkimmät

      Miinuksia ja huonoja puolia noissa kulkineissa:
      - sähköviat, pahimmillaan sähköhelvetti tai sitten pimputtelee vain palaneista takavalojen polttimoista turhaan
      - kone voi olla kuin Exxon Valdezin jäljiltä, öljyä jokapuolella, v8:n ominaisuus
      - Vanokset ääntää ja todennäköisesti jäähdytysnestettä hukkuu (ns. valley panin tiivisteen pettäessä ja ei se vesipumppukaan ihan varmin ole)
      - bensan kulutus muiden mielestä
      - Kun iskee "pieni" remontti päälle koneeseen, todennäköisesti se laajenee melkoisesti...puolikonetta purkuun ja vaihdetaan nyt tuokin kun tämä on levällään ja tuotakaan ei uskalla jättää vaihtamatta: venakoppien tiivisteet, vanokset, valley panin tiiviste, vesipumppu, ketjut ja laahaimet/kiristimet jne...samaan konkurssiin.
      Tuo yhdessä vastauksessa mainittu öljypumpun irtoaminen taitaa olla enemmän vanhempien koneiden vaiva kuin m62TU b44:n

      Plussaa:
      - v8, kyllä se vaan tuntuu mukavalta ajaa ja tarvittaessa liikahtaa mukavasti
      - tilaa riittävästi edessä ja takana (minun mielestä)
      - maavara vrt tavalliset autot
      - itse tykkään ulkonäöstä
      - V8

      Tuo neliveto on minusta vähän sama kuin että joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mikään maastoautohan tuo ei yritäkkään olla ja pärjätäänhän sitä takavetoisilla ja kuulemma myös etuvetoisilla näillä teillä.

      Omassa on -01 e53:ssa jonkin verran tuota Valdezin oiretta, jonka saa kuntoon venttiillikoppien tiivisteet vaihtamalla. Vanokset ääntää joskus käynnistettäessä. Takaluukun aukaisu/rekisterivalopaketin olen uusinut ja takavalojen hapettumat hoitanut kuntoon. Etupyörän laakeri on vaihdettu.

      Oikeastaan mitään uutta ei ole tullut, mitä ei muissakaan ex-bemuissa ei olisi ollut. Ja bemuthan on tehty korjaamista varten ja jos hyvin käy saattaa sillä keritä myös ajamaankin ennen seuraavaa sessiota
      ex. 316i e36 1991
      ex. 318iS Coupe e36 1992
      ex. 528iA Touring e39 1997
      ex 316i e30 1990, vaimon
      ex. X5 4.4i e53 2001
      ex 316 e46 2003, vaimon
      525iX e60 2008
      Z4 e85 2003, vaimon​

      Comment

      • korbimotors
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 195
        • Salla

        Originally posted by BMWFW24 View Post
        Täällä on kaikkea tietoa aika kattavasti:
        X5 (E53) Forum - General discussions, questions, facts and figures about the 2000 - 2006 BMW X5

        Tosin tuon lukeminen voi myös säikäyttää herkimmät

        Miinuksia ja huonoja puolia noissa kulkineissa:
        - sähköviat, pahimmillaan sähköhelvetti tai sitten pimputtelee vain palaneista takavalojen polttimoista turhaan
        - kone voi olla kuin Exxon Valdezin jäljiltä, öljyä jokapuolella, v8:n ominaisuus
        - Vanokset ääntää ja todennäköisesti jäähdytysnestettä hukkuu (ns. valley panin tiivisteen pettäessä ja ei se vesipumppukaan ihan varmin ole)
        - bensan kulutus muiden mielestä
        - Kun iskee "pieni" remontti päälle koneeseen, todennäköisesti se laajenee melkoisesti...puolikonetta purkuun ja vaihdetaan nyt tuokin kun tämä on levällään ja tuotakaan ei uskalla jättää vaihtamatta: venakoppien tiivisteet, vanokset, valley panin tiiviste, vesipumppu, ketjut ja laahaimet/kiristimet jne...samaan konkurssiin.
        Tuo yhdessä vastauksessa mainittu öljypumpun irtoaminen taitaa olla enemmän vanhempien koneiden vaiva kuin m62TU b44:n

        Plussaa:
        - v8, kyllä se vaan tuntuu mukavalta ajaa ja tarvittaessa liikahtaa mukavasti
        - tilaa riittävästi edessä ja takana (minun mielestä)
        - maavara vrt tavalliset autot
        - itse tykkään ulkonäöstä
        - V8

        Tuo neliveto on minusta vähän sama kuin että joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mikään maastoautohan tuo ei yritäkkään olla ja pärjätäänhän sitä takavetoisilla ja kuulemma myös etuvetoisilla näillä teillä.

        Omassa on -01 e53:ssa jonkin verran tuota Valdezin oiretta, jonka saa kuntoon venttiillikoppien tiivisteet vaihtamalla. Vanokset ääntää joskus käynnistettäessä. Takaluukun aukaisu/rekisterivalopaketin olen uusinut ja takavalojen hapettumat hoitanut kuntoon. Etupyörän laakeri on vaihdettu.

        Oikeastaan mitään uutta ei ole tullut, mitä ei muissakaan ex-bemuissa ei olisi ollut. Ja bemuthan on tehty korjaamista varten ja jos hyvin käy saattaa sillä keritä myös ajamaankin ennen seuraavaa sessiota
        Minkälainen kylmäpaketti sinulla on omassa 4.4 V8 X:ssä? siis meinaan onko miten toteutettu koneen lämmitys talvisin?
        säteilylämmitin vai jokin muu?
        tätä tietoa nyt kaipailen enstilassa.

        Comment

        • _chris_
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 442
          • Nokia

          Originally posted by BMWFW24 View Post
          - sähköviat, pahimmillaan sähköhelvetti tai sitten pimputtelee vain palaneista takavalojen polttimoista turhaan
          Tuohon auttaa kun käyttää takavalot irti ja putsaa hiomalla polttimoiden kontaktipinnat, joissa on todennäköisesti kipinöinnistä tullutta mustumista. Ei se muuten välttämättä turhaan huutele, valot saattaa palaa hiukan normaalia himmeämmin, minkä tosin huomaa vasta pimeällä.
          Tuo neliveto on minusta vähän sama kuin että joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mikään maastoautohan tuo ei yritäkkään olla ja pärjätäänhän sitä takavetoisilla ja kuulemma myös etuvetoisilla näillä teillä.
          Kyllä sillä esimerkiksi talvella etenee suhteellisen syvässäkin hangessa, kunhan vain pitää liikkeen yllä. Myös kaistanvaihdot ja ohitukset lumi- tai sohjokasojen yli tapahtuu todella vakaasti, tietty raskaahko kori auttaa myös.
          BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
          Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

          Comment

          • BMWFW24
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 276
            • Jämsä

            Originally posted by korbimotors View Post
            Minkälainen kylmäpaketti sinulla on omassa 4.4 V8 X:ssä? siis meinaan onko miten toteutettu koneen lämmitys talvisin?
            säteilylämmitin vai jokin muu?
            tätä tietoa nyt kaipailen enstilassa.
            Lämmin talli. Säteilylämmittimiä olen harkinnut. Munuaiset olen peittänyt kovimmilla pakkasilla, tämä keino auttoi jo e39 majoneesiongelmaan joten uskon sen toimivan muissakin huohotin potilaissa. Itse konehan lämpiää todella nopeasti.
            ex. 316i e36 1991
            ex. 318iS Coupe e36 1992
            ex. 528iA Touring e39 1997
            ex 316i e30 1990, vaimon
            ex. X5 4.4i e53 2001
            ex 316 e46 2003, vaimon
            525iX e60 2008
            Z4 e85 2003, vaimon​

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              ..........
              Last edited by Raine; 16-05-2013, 16:38.
              ///Motorporot

              Comment

              • korbimotors
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 195
                • Salla

                No niin, nyt tuli X5 ostettua.
                Nyt tietoa heti kanssa ihmisiltä.
                Auto oli siisti ja kaikinpuolin tyytyväinen ostokseen. Koeajo lenkillä en huomannut mitään,mutta kun lähdin sitten pidempää matkaa ajamaan niin huomasin että auton ajo-ominaisuudet eivät olleet lähelläkään sielä mitä odotin. Autosta löytyi mielestäni vika ja vika ilmeni näin:
                Suoralla tiellä kun ajoi niin autoa joutui koko ajan korjailemaan vasemmalle ja taas oikealle. Autolla ei pystyny ajamaan suoraan korjaamatta koko ajan.
                Vasemmalle kun käänsi suoraa ajessa auto jatkoi matkaa vasemmalle eikä ratti oiennut itsestään vaan sitä piti kääntää ja sama myös oikealle. Myös ohjauksessa tunsin hieman klappia.
                Joskus ollut muissa autoissa tälläistä vikaa ja vika on löytynyt eturenkaiden harituksesta/camber kumlista.
                Muuten auto oli hieno vehe, äänet oli korvia hivelevät

                Comment

                • Kaasuttaja
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 211
                  • Rajalla

                  Paskat renkaat huonontaa X5:n ajo-ominaisuuksia merkittävästi. Raskaassa autossa nivelet ja puslat on luonnollisesti kulutustavaraa.

                  Niin ja onneksi olkoon hankinnasta!
                  Pitää olla veekasi

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    väljää nivelissä ?

                    Originally posted by korbimotors View Post
                    No niin, nyt tuli X5 ostettua.
                    Nyt tietoa heti kanssa ihmisiltä.
                    Auto oli siisti ja kaikinpuolin tyytyväinen ostokseen. Koeajo lenkillä en huomannut mitään,mutta kun lähdin sitten pidempää matkaa ajamaan niin huomasin että auton ajo-ominaisuudet eivät olleet lähelläkään sielä mitä odotin. Autosta löytyi mielestäni vika ja vika ilmeni näin:
                    Suoralla tiellä kun ajoi niin autoa joutui koko ajan korjailemaan vasemmalle ja taas oikealle. Autolla ei pystyny ajamaan suoraan korjaamatta koko ajan.
                    Vasemmalle kun käänsi suoraa ajessa auto jatkoi matkaa vasemmalle eikä ratti oiennut itsestään vaan sitä piti kääntää ja sama myös oikealle. Myös ohjauksessa tunsin hieman klappia.
                    Joskus ollut muissa autoissa tälläistä vikaa ja vika on löytynyt eturenkaiden harituksesta/camber kumlista.
                    Muuten auto oli hieno vehe, äänet oli korvia hivelevät
                    onnittelut hankkinnasta ja tervetuloa 4wd ongelmien pariin !! heh heh

                    tuo ohjauksen vetely vaiva korjaantuu esim. tällä "korjaus" sarjalla.


                    ohjauksen klappi VOI johtua siitä ratti akselissa olevasta kaksoisristikko nivelestä
                    eli tässä osa nro 3 ( bmw varaosa nro 32 30 6 758 076)


                    itselläni oli samaa vikaa X5 kanssa ja korjaantui noilla em. osien vaihdolla.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • juho-85
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 753
                      • Pirkkala

                      En kyllä allekirjoita tämän moottorin kohdalla tuota säteilylämmittimien tehottomuutta. Päinvastoin ovat yllättävänkin tehokkaat. Missään -35 asteen pakkasissa en oo niitä päässyt testaamaan mutta ainakin -20 lämmittävät jo 2 tunnissa ihan hyvin.
                      F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                      Tilattu i4 M50

                      Exät:
                      e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                      Comment

                      • korbimotors
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 195
                        • Salla

                        Originally posted by Kaasuttaja View Post
                        Paskat renkaat huonontaa X5:n ajo-ominaisuuksia merkittävästi. Raskaassa autossa nivelet ja puslat on luonnollisesti kulutustavaraa.

                        Niin ja onneksi olkoon hankinnasta!
                        Tuohon asennettiin tänään aivan uudet nastarenkaat ja vanteet. renkaat on 235-65-17.
                        Alusta oli aikalailla uusittu puslien yms.. osalta. kuitteja oli pirupäineen tehdyistä töistä.
                        Tuo ohjaus ei mielestäni johdu renkaista tai voin olla väärässäkin.
                        Autoa oikeasti joutuu nyt ohjaamaan ja korjaamaan koko ajan. EI pitäis kyllä tuon auton olla tuollainen ajettava. Jotain on jossain vikana tiedän sen satavarmasti.

                        Comment

                        • korbimotors
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 195
                          • Salla

                          Originally posted by e46touring View Post
                          onnittelut hankkinnasta ja tervetuloa 4wd ongelmien pariin !! heh heh

                          tuo ohjauksen vetely vaiva korjaantuu esim. tällä "korjaus" sarjalla.


                          ohjauksen klappi VOI johtua siitä ratti akselissa olevasta kaksoisristikko nivelestä
                          eli tässä osa nro 3 ( bmw varaosa nro 32 30 6 758 076)


                          itselläni oli samaa vikaa X5 kanssa ja korjaantui noilla em. osien vaihdolla.
                          Se ei ole ihan vetely nimikkeellä millä tuota sanoisin, vaan ohjaus jää sinne suuntaan ohjaamaan minne rattia kääntää ja joutuu itse sen oikaisemaan aina puolelta toiselle.

                          Muutama ed. auto teki tällä tavalla ja vika oli auraus/4-pyöräsuuntauksessa vika
                          Last edited by korbimotors; 02-11-2012, 23:50.

                          Comment

                          • Tomba87
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 4029
                            • Imatra

                            Originally posted by korbimotors View Post
                            Se ei ole ihan vetely nimikkeellä millä tuota sanoisin, vaan ohjaus jää sinne suuntaan ohjaamaan minne rattia kääntää ja joutuu itse sen oikaisemaan aina puolelta toiselle.

                            Muutama ed. auto teki tällä tavalla ja vika oli auraus/4-pyöräsuuntauksessa vika
                            Mikset sitten käytä sitä autoa nelipyöräsuuntauksessa?
                            Luukku auki ja risut kyytiin

                            Comment

                            • zanta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 2908
                              • Oulu

                              Originally posted by juho-85 View Post
                              En kyllä allekirjoita tämän moottorin kohdalla tuota säteilylämmittimien tehottomuutta. Päinvastoin ovat yllättävänkin tehokkaat. Missään -35 asteen pakkasissa en oo niitä päässyt testaamaan mutta ainakin -20 lämmittävät jo 2 tunnissa ihan hyvin.
                              Minulla oli säteilylämppäri M5:n S62:ssa(5 litranen V8 jos ei joku tiedä), napapiirin korkeudella, ei nyt ihan yhtä pitkiä pakkaskausia kuin Sallassa, mutta kyllä se lämmitti kovimmillakin pakkasilla öljyt+lohkon reilusti plussan puolelle, jos jänskättää niin asentaa rinnalle letkulämppärin, sitten on jäähdytysnesteetkin lämpimänä jo lähdettäessä.
                              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                              eksälista:
                              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                              Comment

                              • e46touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1327
                                • Tornio

                                nivelien kunto ?

                                Originally posted by korbimotors View Post
                                Se ei ole ihan vetely nimikkeellä millä tuota sanoisin, vaan ohjaus jää sinne suuntaan ohjaamaan minne rattia kääntää ja joutuu itse sen oikaisemaan aina puolelta toiselle.

                                Muutama ed. auto teki tällä tavalla ja vika oli auraus/4-pyöräsuuntauksessa vika
                                kurkkaa kuitenkin varoiksi tämän osa nro 7 kunto


                                Tämä sama pusla on luvattoman heikko kestämään lähes KAIKISSA BMW malleissa

                                löytyi muuten tuosta linkistä sitten pikkuisen kallis reaktiotanko osa nro 6
                                ja poikittainen alatukivarsi nro 10 !!!
                                noilla hinnoilla JOS oikeasti joutuisi ostamaan niin konkurssi tulisi välittömästi !!
                                Lienee hinnoittelu virhe ?!?!

                                sekä takapäästä http://bmwfans.info/parts/catalog/E5...el_suspension/
                                ne narina helat osa nro 2
                                jos on vaihto tarvetta niin myös osa nro 4 samalla kertaa
                                __________________________________________________ ____________
                                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎