
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Täältä myös täydet pisteet parhaalle talviautolle joka itsellä on ollut.
On tuota lunta jo odoteltukkin että pääsisi nauttimaan talviautoilusta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Limit View PostNyt vain odottelen, että sitä lunta tulee sen 10cm, niin kuin lupaavat.
Pääsee yöllä kavereita hakemaan pikkujoulun taksi jonoista. Voin melkein arvatam kuinka kiitollisia vesselit tulee olemaan.
Leave a comment:
-
-
X5 kelit saapuivat pääkaupunki seudulle
Nyt vain odottelen, että sitä lunta tulee sen 10cm, niin kuin lupaavat.
Pääsee yöllä kavereita hakemaan pikkujoulun taksi jonoista. Voin melkein arvatam kuinka kiitollisia vesselit tulee olemaan.
Leave a comment:
-
-
Paljonko tuollaiseen 4,4l kasiin maksaa jakopääremppa liikkeessä.. tai muualla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pertsa View PostMikä mahtaa olla E53 4.6is:n pienin vannekoko mikä mahtuu pyörimään? Levyt on jonkin verran isommat kuin pienempikoneisissa malleissa.
Leave a comment:
-
-
Mikä mahtaa olla E53 4.6is:n pienin vannekoko mikä mahtuu pyörimään? Levyt on jonkin verran isommat kuin pienempikoneisissa malleissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Limit View PostTässä voidaan todeta, että e53 BMW on siis yhtä hyvä kuin Discovery 4 vuodelta 2010
Itse asiassa tykkäsin aika paljon omasta E53:sta. Oli hyvä ajaa, koneessa riittävästi puhtia ja varusteet oli kohdillaan. Comformt-penkit oli parhaat mitä mulla on autoissa tähän asti ollut (D4 mukaan lukien). Pikkasen olisi vain kaivannut lisää tilaa konttiin, edelliseen E39 farkkuun verrattuna se oli jopa sitä pienempi. Olisin varmaan pitänyt X:n pidempäänkin, mutta alkoi tulla jo aika paljon kilometrejä mittariin.
Tuo kommentti noista korjauksista oli lähinnä referenssinä siihen että jos etsii luotettavinta ja vähiten korjauksia tarvitsevaa autoa, niin ehkä BMW ei ole se varmin valinta (vaikka ei kyllä huonoinkaan).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _chris_ View PostItsellä kokemusta vain Discovery 4:stä (nykyinen käyttis), mutta suhteellisen viaton se on ollut tämän parin vuoden ja 110tkm -> 160tkm välin aikana. Ärsyttävin asia on tyhmyydet joissain käyttöliittymissä ja satunnaiset sähköviat, joita pitänee kutsua ominaisuuksiksi, kun ovat aika harvinaisia ja sattuessaankin saa uudelleenkäynnistämällä korjattua.
Eniten olen tykännyt huikeista sisä- ja tavaratiloista, ilmajousituksesta näiden nykyisten tiekunnostusmäärärahojen aikana ja tuosta kolmen litran tuplaturbosta, jossa on todella mukavasti vääntöä läpi koko kierrosalueen. Liikuttaa ihan kivasti tuollaista aika raskasta autoa.
Edit. niin tarkennetaan lisäksi, että en tiedä eroaako Land Roverin laatu hirveästi BMW:n laadusta, kun Bemarissakin noita korjauksia joutunee myös tekemään aika lailla. Monet niistä perinteisiä tyyppivikoja.
Mm. tällaista tuli aikoinaan tehtyä omaan E53:een:
- Webaston vaihto (ohjainkortin ongelmat)
- Pakosarjan vaihto (tunnettu halkeamisongelma)
- Hehkujen ja niiden ohjainlaitteen vaihto (kulutustavaraa)
- Kuskin ovenkahvan vaihto (tyyppivika)
- Takavalojen kontaktipintojen korjaus (tyyppivika)
- N. kpl alustan puslia ja tukivarsia
...
Toki omassani on vaihdettu osia, mutta taitaa BMW investoinit olla rahallisesti muutamissa tonneissa. Kun olen ajannut autolla 10 vuotta, maksanee ylläpito noin 2t€ vuodessa autoon. Tämä perustuu kokemukseen ja arvioon.
Jää autolle vain siis käyttöarvo, joka nousee autossa mielenkiintoiseksi.
Odottelen tiemaksuja, vero uudistusta, ja katselen taas million autossa tulee "peltoauto" mökille. Laite kun taitaa kestää, kun sen vain huoltaa, edellisten omistajien yritysten jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostDiscovery kolmosesta ei itsellä kokemusta, mutta wetterin myyjän toteamus muutaman vuoden takaa oli, että land roverin uskaltaa kyllä ostaa, kunhan pysyy vain erossa discoverysta eli ilmeisesti vikoja on aikas paljon. Ko liike siis myy land roveria uutena.
Eniten olen tykännyt huikeista sisä- ja tavaratiloista, ilmajousituksesta näiden nykyisten tiekunnostusmäärärahojen aikana ja tuosta kolmen litran tuplaturbosta, jossa on todella mukavasti vääntöä läpi koko kierrosalueen. Liikuttaa ihan kivasti tuollaista aika raskasta autoa.
Edit. niin tarkennetaan lisäksi, että en tiedä eroaako Land Roverin laatu hirveästi BMW:n laadusta, kun Bemarissakin noita korjauksia joutunee myös tekemään aika lailla. Monet niistä perinteisiä tyyppivikoja.
Mm. tällaista tuli aikoinaan tehtyä omaan E53:een:
- Webaston vaihto (ohjainkortin ongelmat)
- Pakosarjan vaihto (tunnettu halkeamisongelma)
- Hehkujen ja niiden ohjainlaitteen vaihto (kulutustavaraa)
- Kuskin ovenkahvan vaihto (tyyppivika)
- Takavalojen kontaktipintojen korjaus (tyyppivika)
- N. kpl alustan puslia ja tukivarsia
...Last edited by _chris_; 22-10-2014, 13:43.
Leave a comment:
-
-
Land rovereista sen verran, että Freelander 2:sta kokemusta ja on kyllä luokassaan yksi parhaista. Tämä tietysti X3:aan verrannollinen enemmälti. Veljellä Freelander 2.2td4 automaatti ja ajettu noin 200tkm. Autoon piti perä laakeroida ite ( tyyppivikana pinjon laakerit) joskus uusiksi ja automaattiin piti vaihdattaa suodatin ja turbiini tänä kesänä ( kallis remontti kun koko laatikko pitää pistää levälleen, mutta itse laatikko on periaatteessa sama Aisin Warner TF80/TF81 sarjalainen, joka löytyy monista Volvoista.). Takapyörän laakerit on lisäksi vaihdettu ja edellisen omistajan aikaan oli turbo jostain jäätymissyystä uusittu.
Muuten pelannut ok. Land Roverit on kalliita suomessa huoltaa, koska maahantuoja on hinnoitellut osat varmaan nopalla heittämällä, mutta kun osat tilaa itse englannista niin ovat oikeastaan jopa edullisia.
Discovery kolmosesta ei itsellä kokemusta, mutta wetterin myyjän toteamus muutaman vuoden takaa oli, että land roverin uskaltaa kyllä ostaa, kunhan pysyy vain erossa discoverysta eli ilmeisesti vikoja on aikas paljon. Ko liike siis myy land roveria uutena.Last edited by ockelbo4500; 21-10-2014, 21:36.
Leave a comment:
-
-
Tänks vastauksista, vähän tämmöistä ajattelinkin, eikä varmaan olleet BMW lasit teillä päässä
Mutta kaverille yritin sievästi puhua näistä lantikoista, mutta eipä taida uskoa. Kuori ilmeisesti tärkeämpi, ja meinas että noista jompikumpi tulee, kun ovat paremman näköisiä(joka on minustakin aika totta), mutta ei niin paljoa että laittasin clarksonin vehettä
No siinäpähän taistelkoot sitte...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Limit View PostAina kun olen Range kaverin tavannut, muistaa aina mainita, mikä nyt oli ollut vikana. Korjaaminen maksaa enemmän kuin BMW:n vaikka on ford.
Jos taas päästään uuteen Rangeen kiinni, niin ok 3 vuotta. Sitten nopeasti kiertoon.
BMW:tä on kuitenkin helpompi huoltaa, korjata ja tietoa sekä osia löytyy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikiis View PostNo heitetäänpä sitten toinen kyssäri. Miten nuo land roverin tuotteet verrattuna X5? Ilmeisesti rangessa bemmin motti, ja geeämmän laatikko(2003). Ja sitten tämä discovery 3, onko kokemuksia, tahi tietoa näistä, kun tuntuu vaikealta löytää netistä kokemuksia. Discoveryssä ford/psan v6 made by jaguar, onkohan siihen moottoriin luottamista?
Näistä kaveri yrittää nyt arpoa. Eihän nuo ole bemareita, mutta ajattelin silti täällä kysästä nuista
Sama koskee kaikkia jaguareja. Top gearissa ne menee kivasti.
Aina kun olen Range kaverin tavannut, muistaa aina mainita, mikä nyt oli ollut vikana. Korjaaminen maksaa enemmän kuin BMW:n vaikka on ford.
Jos taas päästään uuteen Rangeen kiinni, niin ok 3 vuotta. Sitten nopeasti kiertoon.
BMW:tä on kuitenkin helpompi huoltaa, korjata ja tietoa sekä osia löytyy.
Leave a comment:
-
Leave a comment: