Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • buksin-1
    replied
    Samat sanat

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    Täältä myös täydet pisteet parhaalle talviautolle joka itsellä on ollut.
    On tuota lunta jo odoteltukkin että pääsisi nauttimaan talviautoilusta

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    ylivoimaisesti paras talviauto mitä itellä ollu.
    +1
    Omiin harrasteisiin ja päivittäiseen käyttöön just oikea.
    Vaikka joidenkin foorumin asiantuntijoiden mukaan ei pitäisi tehdä mitään.

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by Limit View Post
    Nyt vain odottelen, että sitä lunta tulee sen 10cm, niin kuin lupaavat.
    Pääsee yöllä kavereita hakemaan pikkujoulun taksi jonoista. Voin melkein arvatam kuinka kiitollisia vesselit tulee olemaan.
    Eilen pääs ekaa kertaa lumelle X:llä ja täytyy sanoa että ylivoimaisesti paras talviauto mitä itellä ollu.

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    X5 kelit saapuivat pääkaupunki seudulle

    Nyt vain odottelen, että sitä lunta tulee sen 10cm, niin kuin lupaavat.
    Pääsee yöllä kavereita hakemaan pikkujoulun taksi jonoista. Voin melkein arvatam kuinka kiitollisia vesselit tulee olemaan.

    Leave a comment:


  • josh
    replied
    Paljonko tuollaiseen 4,4l kasiin maksaa jakopääremppa liikkeessä.. tai muualla?

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by pertsa View Post
    Mikä mahtaa olla E53 4.6is:n pienin vannekoko mikä mahtuu pyörimään? Levyt on jonkin verran isommat kuin pienempikoneisissa malleissa.
    Varmaa tietoa en tarkistanut, mutta taitaa se olla 18 tuumaa. Rengas koko pitäisi näkyä siinä ilmanpaine taulukossakin ja rekisteriotteessa.. Itselläni siinä on 17-19 tuuman renkaat lueteltuna.

    Leave a comment:


  • pertsa
    replied
    Mikä mahtaa olla E53 4.6is:n pienin vannekoko mikä mahtuu pyörimään? Levyt on jonkin verran isommat kuin pienempikoneisissa malleissa.

    Leave a comment:


  • _chris_
    replied
    Originally posted by Limit View Post
    Tässä voidaan todeta, että e53 BMW on siis yhtä hyvä kuin Discovery 4 vuodelta 2010
    Näin tehdään

    Itse asiassa tykkäsin aika paljon omasta E53:sta. Oli hyvä ajaa, koneessa riittävästi puhtia ja varusteet oli kohdillaan. Comformt-penkit oli parhaat mitä mulla on autoissa tähän asti ollut (D4 mukaan lukien). Pikkasen olisi vain kaivannut lisää tilaa konttiin, edelliseen E39 farkkuun verrattuna se oli jopa sitä pienempi. Olisin varmaan pitänyt X:n pidempäänkin, mutta alkoi tulla jo aika paljon kilometrejä mittariin.

    Tuo kommentti noista korjauksista oli lähinnä referenssinä siihen että jos etsii luotettavinta ja vähiten korjauksia tarvitsevaa autoa, niin ehkä BMW ei ole se varmin valinta (vaikka ei kyllä huonoinkaan).

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by _chris_ View Post
    Itsellä kokemusta vain Discovery 4:stä (nykyinen käyttis), mutta suhteellisen viaton se on ollut tämän parin vuoden ja 110tkm -> 160tkm välin aikana. Ärsyttävin asia on tyhmyydet joissain käyttöliittymissä ja satunnaiset sähköviat, joita pitänee kutsua ominaisuuksiksi, kun ovat aika harvinaisia ja sattuessaankin saa uudelleenkäynnistämällä korjattua.

    Eniten olen tykännyt huikeista sisä- ja tavaratiloista, ilmajousituksesta näiden nykyisten tiekunnostusmäärärahojen aikana ja tuosta kolmen litran tuplaturbosta, jossa on todella mukavasti vääntöä läpi koko kierrosalueen. Liikuttaa ihan kivasti tuollaista aika raskasta autoa.

    Edit. niin tarkennetaan lisäksi, että en tiedä eroaako Land Roverin laatu hirveästi BMW:n laadusta, kun Bemarissakin noita korjauksia joutunee myös tekemään aika lailla. Monet niistä perinteisiä tyyppivikoja.

    Mm. tällaista tuli aikoinaan tehtyä omaan E53:een:
    - Webaston vaihto (ohjainkortin ongelmat)
    - Pakosarjan vaihto (tunnettu halkeamisongelma)
    - Hehkujen ja niiden ohjainlaitteen vaihto (kulutustavaraa)
    - Kuskin ovenkahvan vaihto (tyyppivika)
    - Takavalojen kontaktipintojen korjaus (tyyppivika)
    - N. kpl alustan puslia ja tukivarsia
    ...
    Tässä voidaan todeta, että e53 BMW on siis yhtä hyvä kuin Discovery 4 vuodelta 2010
    Toki omassani on vaihdettu osia, mutta taitaa BMW investoinit olla rahallisesti muutamissa tonneissa. Kun olen ajannut autolla 10 vuotta, maksanee ylläpito noin 2t€ vuodessa autoon. Tämä perustuu kokemukseen ja arvioon.
    Jää autolle vain siis käyttöarvo, joka nousee autossa mielenkiintoiseksi.
    Odottelen tiemaksuja, vero uudistusta, ja katselen taas million autossa tulee "peltoauto" mökille. Laite kun taitaa kestää, kun sen vain huoltaa, edellisten omistajien yritysten jälkeen.

    Leave a comment:


  • _chris_
    replied
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Discovery kolmosesta ei itsellä kokemusta, mutta wetterin myyjän toteamus muutaman vuoden takaa oli, että land roverin uskaltaa kyllä ostaa, kunhan pysyy vain erossa discoverysta eli ilmeisesti vikoja on aikas paljon. Ko liike siis myy land roveria uutena.
    Itsellä kokemusta vain Discovery 4:stä (nykyinen käyttis), mutta suhteellisen viaton se on ollut tämän parin vuoden ja 110tkm -> 160tkm välin aikana. Ärsyttävin asia on tyhmyydet joissain käyttöliittymissä ja satunnaiset sähköviat, joita pitänee kutsua ominaisuuksiksi, kun ovat aika harvinaisia ja sattuessaankin saa uudelleenkäynnistämällä korjattua.

    Eniten olen tykännyt huikeista sisä- ja tavaratiloista, ilmajousituksesta näiden nykyisten tiekunnostusmäärärahojen aikana ja tuosta kolmen litran tuplaturbosta, jossa on todella mukavasti vääntöä läpi koko kierrosalueen. Liikuttaa ihan kivasti tuollaista aika raskasta autoa.

    Edit. niin tarkennetaan lisäksi, että en tiedä eroaako Land Roverin laatu hirveästi BMW:n laadusta, kun Bemarissakin noita korjauksia joutunee myös tekemään aika lailla. Monet niistä perinteisiä tyyppivikoja.

    Mm. tällaista tuli aikoinaan tehtyä omaan E53:een:
    - Webaston vaihto (ohjainkortin ongelmat)
    - Pakosarjan vaihto (tunnettu halkeamisongelma)
    - Hehkujen ja niiden ohjainlaitteen vaihto (kulutustavaraa)
    - Kuskin ovenkahvan vaihto (tyyppivika)
    - Takavalojen kontaktipintojen korjaus (tyyppivika)
    - N. kpl alustan puslia ja tukivarsia
    ...
    Last edited by _chris_; 22-10-2014, 13:43.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Land rovereista sen verran, että Freelander 2:sta kokemusta ja on kyllä luokassaan yksi parhaista. Tämä tietysti X3:aan verrannollinen enemmälti. Veljellä Freelander 2.2td4 automaatti ja ajettu noin 200tkm. Autoon piti perä laakeroida ite ( tyyppivikana pinjon laakerit) joskus uusiksi ja automaattiin piti vaihdattaa suodatin ja turbiini tänä kesänä ( kallis remontti kun koko laatikko pitää pistää levälleen, mutta itse laatikko on periaatteessa sama Aisin Warner TF80/TF81 sarjalainen, joka löytyy monista Volvoista.). Takapyörän laakerit on lisäksi vaihdettu ja edellisen omistajan aikaan oli turbo jostain jäätymissyystä uusittu.
    Muuten pelannut ok. Land Roverit on kalliita suomessa huoltaa, koska maahantuoja on hinnoitellut osat varmaan nopalla heittämällä, mutta kun osat tilaa itse englannista niin ovat oikeastaan jopa edullisia.

    Discovery kolmosesta ei itsellä kokemusta, mutta wetterin myyjän toteamus muutaman vuoden takaa oli, että land roverin uskaltaa kyllä ostaa, kunhan pysyy vain erossa discoverysta eli ilmeisesti vikoja on aikas paljon. Ko liike siis myy land roveria uutena.
    Last edited by ockelbo4500; 21-10-2014, 21:36.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Tänks vastauksista, vähän tämmöistä ajattelinkin, eikä varmaan olleet BMW lasit teillä päässä

    Mutta kaverille yritin sievästi puhua näistä lantikoista, mutta eipä taida uskoa. Kuori ilmeisesti tärkeämpi, ja meinas että noista jompikumpi tulee, kun ovat paremman näköisiä(joka on minustakin aika totta), mutta ei niin paljoa että laittasin clarksonin vehettä

    No siinäpähän taistelkoot sitte...

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by Limit View Post
    Aina kun olen Range kaverin tavannut, muistaa aina mainita, mikä nyt oli ollut vikana. Korjaaminen maksaa enemmän kuin BMW:n vaikka on ford.
    Jos taas päästään uuteen Rangeen kiinni, niin ok 3 vuotta. Sitten nopeasti kiertoon.
    BMW:tä on kuitenkin helpompi huoltaa, korjata ja tietoa sekä osia löytyy.
    +1. Täyttä asiaa

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    No heitetäänpä sitten toinen kyssäri. Miten nuo land roverin tuotteet verrattuna X5? Ilmeisesti rangessa bemmin motti, ja geeämmän laatikko(2003). Ja sitten tämä discovery 3, onko kokemuksia, tahi tietoa näistä, kun tuntuu vaikealta löytää netistä kokemuksia. Discoveryssä ford/psan v6 made by jaguar, onkohan siihen moottoriin luottamista?

    Näistä kaveri yrittää nyt arpoa. Eihän nuo ole bemareita, mutta ajattelin silti täällä kysästä nuista
    Joo, Ranget voi oikeasti jätää Jeremy Clarksonin hommiksi. Testailkoon niitä heinänurmilla.
    Sama koskee kaikkia jaguareja. Top gearissa ne menee kivasti.
    Aina kun olen Range kaverin tavannut, muistaa aina mainita, mikä nyt oli ollut vikana. Korjaaminen maksaa enemmän kuin BMW:n vaikka on ford.
    Jos taas päästään uuteen Rangeen kiinni, niin ok 3 vuotta. Sitten nopeasti kiertoon.
    BMW:tä on kuitenkin helpompi huoltaa, korjata ja tietoa sekä osia löytyy.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎