Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vaviah
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7616712

    Ei ois kallis mutta..."HUOM: Joskus kiihdyttäessä 40-60 km/h auto täristää/nykii. Isommissa nopeuksissa ei tärise. Ei haittaa ajamista. Vika huomioitu hinnassa."

    Oisko turbiini? Ei varmaan kovin halpa vika ole kuitenkaan.
    Eipä tuo muutenkaan kuvien perusteella vakuuta. Näyttäisi olevan aika pahasti ruosteessa. Hinta on kyllä houkutteleva.

    Leave a comment:


  • Heiska
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7616712

    Ei ois kallis mutta..."HUOM: Joskus kiihdyttäessä 40-60 km/h auto täristää/nykii. Isommissa nopeuksissa ei tärise. Ei haittaa ajamista. Vika huomioitu hinnassa."

    Oisko turbiini? Ei varmaan kovin halpa vika ole kuitenkaan.
    tai sit laatikon ohjausventtiilit vuotaa. mut joo ei varmaan se halvimmasta päästä vika.:think

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied


    Ei ois kallis mutta..."HUOM: Joskus kiihdyttäessä 40-60 km/h auto täristää/nykii. Isommissa nopeuksissa ei tärise. Ei haittaa ajamista. Vika huomioitu hinnassa."

    Oisko turbiini? Ei varmaan kovin halpa vika ole kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Jaksaako 3.0l liikutta möhkön edes kohtalaisesti? Meinaa ettei 4.4l v8 kaan ole mitään raketti..
    Ei se oikein jaksa, riippuu tietysti paljon ajotavasta Sillä on pidettävä lappu lattiassa melkein kokoajan 80km/h jälkeen.

    Sain tuolla pre-mallin 3.0 koneisella bensaa palamaan satasella enemmän kuin 4.8is mallilla, ainaisen vitutuksen lisäksi tietysti.

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    No juu, eihän tuo kaksisesti varusteltu ollut, mutta niin hyväkuntoinen, että tarttui mukaan. Saahan tuota varusteltua sitten jälkikäteen. Kyllä tuntuu hyvältä palata taas BMWn rattiin. Auto on hiljainen, moottorin äänimaailma mukava, ohjaustuntuma on hyvä, jousitus sopivasti viritetty. Minulle tuo 3.0 riittää. Moottoritienopeuksilla saisi vääntöä olla enemmänkin, mutta taajamapyöritykseen tämä lähinnä tuleekin.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Jaksaako 3.0l liikutta möhkön edes kohtalaisesti? Meinaa ettei 4.4l v8 kaan ole mitään raketti..

    Leave a comment:


  • HerraHuu
    replied
    Originally posted by vaviah View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7471385
    Kovin pieneltä tuo mittarilukema vaikuttaa. Jos pitää paikkansa, voisi olla löytö.
    Varustelista hyvä katsoa VIN-koodilla ennen kuin menee katsomaan autoa. Huomaat onko samat ratit, penkit jne, toki saa niitäkin samanlaisia mutta ainakin ttörkeimmät pikafixit käy ilmi. Kilometrien mukaan / perusteella en suosittele BMW:tä ostamaan. Maksat vain kunnon mukaan. Se "enemmän" ajettu on monesti parempi.

    Leave a comment:


  • Eelumi
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Ei joudu... onhan tuo kokoonsa nähden aika eläin menemään tuolla koneella, talvella saa ajella ainakin ihan rauhassa, ei ole hirveästi ohi tulemmassa autoja.

    Hyvä, tarviikin mennä koeajamaan joku päivä

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    Pitkästä aikaa taas BMW-kuume noussut, ja nyt etsinnässä alkuvuosien X5. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä yksilöstä: http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7471385

    Kovin pieneltä tuo mittarilukema vaikuttaa. Jos pitää paikkansa, voisi olla löytö.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Eelumi View Post
    Perhe kasvaa ja olisi aika vaihtaa pieneksi käyvä nykyinen e91 isompaan. Katsellut tuollaista E53 facelift mallia 4.8 litraisella tekniikalla. Kuinka pahasti joutuu pettymään menohaluihin, vertailu nykyiseen ohjelmoituun 330D?
    Ei joudu... onhan tuo kokoonsa nähden aika eläin menemään tuolla koneella, talvella saa ajella ainakin ihan rauhassa, ei ole hirveästi ohi tulemmassa autoja.

    Leave a comment:


  • Eelumi
    replied
    Perhe kasvaa ja olisi aika vaihtaa pieneksi käyvä nykyinen e91 isompaan. Katsellut tuollaista E53 facelift mallia 4.8 litraisella tekniikalla. Kuinka pahasti joutuu pettymään menohaluihin, vertailu nykyiseen ohjelmoituun 330D?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Hankin sitten seuraava projekti.

    Halvin e53 x5 vm2000 4.4i mikä chättiautosta löytyi.



    Positiivistä on että vähäiset italo kilometrit voisi jopa pitää paikansa (185tkm) kun samankaltaiset luvut ovat mittaristossa ews, lcm, egr jne.. ainakin bmw scannerin mukaan.

    Mutta onhan tässä tekemistä kun ei ole viimeisien omistajien aikana saannut paljon tlc. Ohjauksen ristinivel on esim niin väljä että on vaikea ymmärtää että on äskettäin saatu leimasta läpi..

    Kaikenlaisia osia tilattu. alustan/valojen orkeuden säätöanturi, cpsit, oven kahva mekanismi, romikselta saatu halvalla ihan oikeavärinen takaluukku. Uudet etu ja takavalot. Ihan peruskauraa siis...

    Leave a comment:


  • Niilopi
    replied
    Keväällä hain ruotsista ja on kyllä makein kärry mitä on mulla ollu. 3.0D 2004 facelift 270tkm, perinteisellä sport jousituksella. Alustaa joutui käymään alussa aika paljon läpi narinahelat, powerflexit laitoin sun muita kuluvia niveliä. Bensamittarin toinen sensori piti vaihtaa kun näytti vaan puoleenväliin asti. Hehkuboksi ja hehkut menossa myös uusiksi ennen talvea.

    Nyt olen ajellut reilu puolisen vuotta ongelmitta mutta vastikään pakosarja alkoi vuotamaan. Se on näissä tyyppivika sillä on valmistettu ruostumattomasta teräksestä joka ajan myötä alkaa halkeilemaan. Kannattaa tämä huomioida myös kun ostelee. Tilalle saa valurautaisen pakosarjan jonka kanssa kyseistä ongelmaa ei pitäis tulla. Osan saa suht halvalla mutta joutuu purkaa aika paljon ylä ja alapuolelta.

    Takarenkaan reunojen kulumasta pystyy päätellä onko alustaremppaa tiedossa kun kilkkeet väljenee sen verran ettei ei enää nelipyöräsuuntaus riitä. Nää renkaatkaan eivät ole halvimmasta päästä

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by nachi View Post
    Lienee yhtä hyvin tai huonosti, kuin aikaisempi tai myöhempikin GM.

    Eivätkö muuten ainakin kaikki facelift-mallit, valmistuskuukaudesta tai vuodesta välittämättä ole varustettu ZF 6-vaihteisella, samoin kuin X-drivellä?
    10/2003 eteenpäin tulee zf laatikko.

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Originally posted by Marduk View Post
    No kuinkas toimii laatikot 2000 - elokuu 2002.
    Lienee yhtä hyvin tai huonosti, kuin aikaisempi tai myöhempikin GM.

    Eivätkö muuten ainakin kaikki facelift-mallit, valmistuskuukaudesta tai vuodesta välittämättä ole varustettu ZF 6-vaihteisella, samoin kuin X-drivellä?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎