Originally posted by Tomba87
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		X5 (E53) ostamassa
				
					Collapse
				
			
		
	This is a sticky topic.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
Eipä tuo muutenkaan kuvien perusteella vakuuta. Näyttäisi olevan aika pahasti ruosteessa. Hinta on kyllä houkutteleva.
 - 
	
	
	
	
tai sit laatikon ohjausventtiilit vuotaa. mut joo ei varmaan se halvimmasta päästä vika.:thinkOriginally posted by Tomba87 View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/x5/7616712
Ei ois kallis mutta..."HUOM: Joskus kiihdyttäessä 40-60 km/h auto täristää/nykii. Isommissa nopeuksissa ei tärise. Ei haittaa ajamista. Vika huomioitu hinnassa."
Oisko turbiini? Ei varmaan kovin halpa vika ole kuitenkaan.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7616712
Ei ois kallis mutta..."HUOM: Joskus kiihdyttäessä 40-60 km/h auto täristää/nykii. Isommissa nopeuksissa ei tärise. Ei haittaa ajamista. Vika huomioitu hinnassa."
Oisko turbiini? Ei varmaan kovin halpa vika ole kuitenkaan.
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ei se oikein jaksa, riippuu tietysti paljon ajotavastaOriginally posted by EPDM View PostJaksaako 3.0l liikutta möhkön edes kohtalaisesti? Meinaa ettei 4.4l v8 kaan ole mitään raketti..
 Sillä on pidettävä lappu lattiassa melkein kokoajan 80km/h jälkeen.
Sain tuolla pre-mallin 3.0 koneisella bensaa palamaan satasella enemmän kuin 4.8is mallilla, ainaisen vitutuksen lisäksi tietysti.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
No juu, eihän tuo kaksisesti varusteltu ollut, mutta niin hyväkuntoinen, että tarttui mukaan. Saahan tuota varusteltua sitten jälkikäteen. Kyllä tuntuu hyvältä palata taas BMWn rattiin. Auto on hiljainen, moottorin äänimaailma mukava, ohjaustuntuma on hyvä, jousitus sopivasti viritetty. Minulle tuo 3.0 riittää. Moottoritienopeuksilla saisi vääntöä olla enemmänkin, mutta taajamapyöritykseen tämä lähinnä tuleekin.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Jaksaako 3.0l liikutta möhkön edes kohtalaisesti? Meinaa ettei 4.4l v8 kaan ole mitään raketti..
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Varustelista hyvä katsoa VIN-koodilla ennen kuin menee katsomaan autoa. Huomaat onko samat ratit, penkit jne, toki saa niitäkin samanlaisia mutta ainakin ttörkeimmät pikafixit käy ilmi. Kilometrien mukaan / perusteella en suosittele BMW:tä ostamaan. Maksat vain kunnon mukaan. Se "enemmän" ajettu on monesti parempi.Originally posted by vaviah View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/x5/7471385
Kovin pieneltä tuo mittarilukema vaikuttaa. Jos pitää paikkansa, voisi olla löytö.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Pitkästä aikaa taas BMW-kuume noussut, ja nyt etsinnässä alkuvuosien X5. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä yksilöstä: http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7471385
Kovin pieneltä tuo mittarilukema vaikuttaa. Jos pitää paikkansa, voisi olla löytö.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ei joudu... onhan tuo kokoonsa nähden aika eläin menemään tuolla koneella, talvella saa ajella ainakin ihan rauhassa, ei ole hirveästi ohi tulemmassa autoja.Originally posted by Eelumi View PostPerhe kasvaa ja olisi aika vaihtaa pieneksi käyvä nykyinen e91 isompaan. Katsellut tuollaista E53 facelift mallia 4.8 litraisella tekniikalla. Kuinka pahasti joutuu pettymään menohaluihin, vertailu nykyiseen ohjelmoituun 330D?

Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Perhe kasvaa ja olisi aika vaihtaa pieneksi käyvä nykyinen e91 isompaan. Katsellut tuollaista E53 facelift mallia 4.8 litraisella tekniikalla. Kuinka pahasti joutuu pettymään menohaluihin, vertailu nykyiseen ohjelmoituun 330D?
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Hankin sitten seuraava projekti.
Halvin e53 x5 vm2000 4.4i mikä chättiautosta löytyi.
http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7560486
Positiivistä on että vähäiset italo kilometrit voisi jopa pitää paikansa (185tkm) kun samankaltaiset luvut ovat mittaristossa ews, lcm, egr jne.. ainakin bmw scannerin mukaan.
Mutta onhan tässä tekemistä kun ei ole viimeisien omistajien aikana saannut paljon tlc. Ohjauksen ristinivel on esim niin väljä että on vaikea ymmärtää että on äskettäin saatu leimasta läpi..
Kaikenlaisia osia tilattu. alustan/valojen orkeuden säätöanturi, cpsit, oven kahva mekanismi, romikselta saatu halvalla ihan oikeavärinen takaluukku. Uudet etu ja takavalot. Ihan peruskauraa siis...
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Keväällä hain ruotsista ja on kyllä makein kärry mitä on mulla ollu. 3.0D 2004 facelift 270tkm, perinteisellä sport jousituksella. Alustaa joutui käymään alussa aika paljon läpi narinahelat, powerflexit laitoin sun muita kuluvia niveliä. Bensamittarin toinen sensori piti vaihtaa kun näytti vaan puoleenväliin asti. Hehkuboksi ja hehkut menossa myös uusiksi ennen talvea.
Nyt olen ajellut reilu puolisen vuotta ongelmitta mutta vastikään pakosarja alkoi vuotamaan. Se on näissä tyyppivika sillä on valmistettu ruostumattomasta teräksestä joka ajan myötä alkaa halkeilemaan. Kannattaa tämä huomioida myös kun ostelee. Tilalle saa valurautaisen pakosarjan jonka kanssa kyseistä ongelmaa ei pitäis tulla. Osan saa suht halvalla mutta joutuu purkaa aika paljon ylä ja alapuolelta.
Takarenkaan reunojen kulumasta pystyy päätellä onko alustaremppaa tiedossa kun kilkkeet väljenee sen verran ettei ei enää nelipyöräsuuntaus riitä. Nää renkaatkaan eivät ole halvimmasta päästä
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
10/2003 eteenpäin tulee zf laatikko.Originally posted by nachi View PostLienee yhtä hyvin tai huonosti, kuin aikaisempi tai myöhempikin GM.
Eivätkö muuten ainakin kaikki facelift-mallit, valmistuskuukaudesta tai vuodesta välittämättä ole varustettu ZF 6-vaihteisella, samoin kuin X-drivellä?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Lienee yhtä hyvin tai huonosti, kuin aikaisempi tai myöhempikin GM.Originally posted by Marduk View PostNo kuinkas toimii laatikot 2000 - elokuu 2002.
Eivätkö muuten ainakin kaikki facelift-mallit, valmistuskuukaudesta tai vuodesta välittämättä ole varustettu ZF 6-vaihteisella, samoin kuin X-drivellä?
Leave a comment:
 
					
Leave a comment: