No heitetäänpä sitten toinen kyssäri. Miten nuo land roverin tuotteet verrattuna X5? Ilmeisesti rangessa bemmin motti, ja geeämmän laatikko(2003). Ja sitten tämä discovery 3, onko kokemuksia, tahi tietoa näistä, kun tuntuu vaikealta löytää netistä kokemuksia. Discoveryssä ford/psan v6 made by jaguar, onkohan siihen moottoriin luottamista?
Näistä kaveri yrittää nyt arpoa. Eihän nuo ole bemareita, mutta ajattelin silti täällä kysästä nuista
Itse ollaan ainakin tyytyväisiä oltu tuohon e53:seen ja kun on melkein kaikki varusteetkin ruksittu niin nekin tuovat mukavuutta päivittäiseen käyttöön.
Alusta ja loota kun ovat kunnossa niin on kyllä mukava auto ajaa.
Olen tuon nähnyt (stc) myynnissä olevan laitteen. Varauksella menisin sitä katsomaan.
Mutta en tiedä autosta mitään. Vaihto hinta näköjään lapussa.
Tämän auton ongelma on se, että aikaisemmat ovat ajanneet autolla ilman tarkuutta huolloissa tai muuten säästäneet. Auto tuntuu pommin kestävältä, mutta vaatii huoltoa ja ymmärrystä.
Ja RAHAA...
Pommin paikka on webasto. Omassa uusi, mutta on minusta turha laite. Lohko lämmitin olisi parempi. Syynä se, että auton akku on takana, joten kuitenkin ladattava defa laturilla talvisin. Akku ei lämpene.
Alusta on oltava kunnossa ja mitään tärinöitä ei saa olla jarruttaessa, ajaessa suoraan ilman uria tai urissa. Ratti on oltava suorassa.
Kaikki muut rengastukset kuin 18 ja 19 tuuma menee jo auton ominaisuuksissa liian isoksi. On hyvän näköistä, mutta sitten parempi olla valittamatta kovasta alustasta tai urista tai tärinöistä. Se on "vittu" maasturi. Toyota Landgruiseri on oikea maasturi, joten käy ajamassa sitä ja osta sitten paskin BMW maasturi niin olet kuitenkin tyytyväinen.
Jep jep, Tuo Webasto nyt ei ole ongelma sinänsä, minä pidän ehdottomana omissa kotteroissa, kaverilla ei niin välttämätön. Se hakeekin just tämmöstä "välimallin" maasturia, kun ajelee välillä huonommissa maastoissa, mutta pääsääntöisesti asfaltilla.
Ja varmaan nuo rahahuollot, ei tule suurena yllätyksenä, kun ajelee nykyisin samanlaisella, kuin allekirjoittaneen sigun kulkine
Tuo STC:in auto on varmaan unhoitettu tapaus jo
Mutta tuo jenkkilaatu, ei varmaan ole este tämmöistä ostaessa? Vai onko se niin paha miltä välistä kuulostaa?
Olen tuon nähnyt (stc) myynnissä olevan laitteen. Varauksella menisin sitä katsomaan.
Mutta en tiedä autosta mitään. Vaihto hinta näköjään lapussa.
Tämän auton ongelma on se, että aikaisemmat ovat ajanneet autolla ilman tarkuutta huolloissa tai muuten säästäneet. Auto tuntuu pommin kestävältä, mutta vaatii huoltoa ja ymmärrystä.
Ja RAHAA...
Pommin paikka on webasto. Omassa uusi, mutta on minusta turha laite. Lohko lämmitin olisi parempi. Syynä se, että auton akku on takana, joten kuitenkin ladattava defa laturilla talvisin. Akku ei lämpene.
Alusta on oltava kunnossa ja mitään tärinöitä ei saa olla jarruttaessa, ajaessa suoraan ilman uria tai urissa. Ratti on oltava suorassa.
Kaikki muut rengastukset kuin 18 ja 19 tuuma menee jo auton ominaisuuksissa liian isoksi. On hyvän näköistä, mutta sitten parempi olla valittamatta kovasta alustasta tai urista tai tärinöistä. Se on "vittu" maasturi. Toyota Landgruiseri on oikea maasturi, joten käy ajamassa sitä ja osta sitten paskin BMW maasturi niin olet kuitenkin tyytyväinen.
Last edited by Limit; 17-09-2014, 15:30.
Reason: Lisävastaus
Tyyppivikana väärennetty huoltokirja? Jos ei ole uutena suomesta ostettu auto, niin kannattaa olla noitten kilometrien kanssa erittäin tarkkana. Tuolla ajomäärällä auton pitäisi olla lähes uutta vastaava, eikä alustassakaan mitään sanottavaa. Ei noilla kilometreillä pitäisi olla vielä mitään vikoja.
Joo, kuullostaa pahalta. Toi kilometri asia. Ohjeeksi voisin sanoa, että käy ensin katsomassa Vuohtoniemeltä.fi beigeä x5, jossa kilsat n. 123tkm. siinä kuskin penkki olisi aika lähellä kilometriä, jos sitten ei ole vaihdettu? Mutta, noin yleisesti, niin 2003/10-2006 väliltä auto, ja kilometreja ei pitäisi katsella, vaan tietää mitä siitä on tehty. Itse hain auton yleiskunnon, ulkonäön ja vuosimallin mukaan. Miellummin 2004, säästää rahaa. No, 2005 on MP3 levyjä soittava CD, jonka sitten myös vaihdoin omaani.
JOs mikään ei auta, niin voin pullakahvista tulla renkaita potkimaan, ihan itseänikin kiinnostaa, että mistä löytyy se parempi kuin minulla. Yhden tiedän, mutta kahden viikon pasta sekin taitaa olla mun laitteelle kakkonen.
morjesta, eli isäukko on kattellu tollasta e53 ja ollaan menossa vklp katsomaan 2006vm 3litran dieseliä automaatti laatikolla ja autolla ajettu 100tkm.
eli siis onko niissä jotakin vikoja mitä pystyy paikanpäällä katsomaan tai mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Mikäs niitten ns. tyyppivikoja sitten on?
Tyyppivikana väärennetty huoltokirja? Jos ei ole uutena suomesta ostettu auto, niin kannattaa olla noitten kilometrien kanssa erittäin tarkkana. Tuolla ajomäärällä auton pitäisi olla lähes uutta vastaava, eikä alustassakaan mitään sanottavaa. Ei noilla kilometreillä pitäisi olla vielä mitään vikoja.
morjesta, eli isäukko on kattellu tollasta e53 ja ollaan menossa vklp katsomaan 2006vm 3litran dieseliä automaatti laatikolla ja autolla ajettu 100tkm.
eli siis onko niissä jotakin vikoja mitä pystyy paikanpäällä katsomaan tai mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Mikäs niitten ns. tyyppivikoja sitten on?
Mulla on ylittämätön henkinen kynnys laittaa BMW:n alle halpiskumeja, mutta onhan se myönnettävä että 275&315 Misukat tempovat urissa hieman liikaa. Siis pyöreäolkainen laatupallo hakusessa, onko tekemätön paikka?
Auttaisko jos mä tilaan sulle autossa hyvin toimiviksi todetut halpiskumit ja myyn ne sitten sulle kalliilla? Tuntuvat alla hyvältä ja ovat ihanan kalliit..
Leikki sikseen. Jos tuntuu, että brändi on tärkein valintakriteeri renkaalle, niin olkoon sitten. Varsinkaan kesärenkaissa en näe tarvetta välttää edullisempia merkkejä, kun tuntuvat toimivan siinä missä premiumkumitkin. Talvella pyrin pitämään alla kunnolliset premiumrenkaat, koska kokemus on osoittanut, että kun on vähän kitkaa, niin ero hyvän ja huonon kumin välillä on valtava. Kesäkeleillä pitoa on aina ollut riittävästi, kunhan renkaissa on pintaa jäljellä.
Onko olemassa mitään merkkirengasta, joka toimisi Suomen uraisilla teillä?
Mulla on ylittämätön henkinen kynnys laittaa BMW:n alle halpiskumeja, mutta onhan se myönnettävä että 275&315 Misukat tempovat urissa hieman liikaa. Siis pyöreäolkainen laatupallo hakusessa, onko tekemätön paikka?
Se ei tuo pyöreäolkaisuus pelkästään riitä. Koko rungon ja seoksen on hyvä olla pehmeä.
kokeile näitä, ei ole halvimmat, mutta ei kalliitkaan...
Onko olemassa mitään merkkirengasta, joka toimisi Suomen uraisilla teillä?
Mulla on ylittämätön henkinen kynnys laittaa BMW:n alle halpiskumeja, mutta onhan se myönnettävä että 275&315 Misukat tempovat urissa hieman liikaa. Siis pyöreäolkainen laatupallo hakusessa, onko tekemätön paikka?
Juurikin näin. Itsellä nangkang ja toimii. Melkein voisi sanoa, että osta halvimmat niin sitten tietää. Tällä laitteella ei kyllä merkkirengas brändillä hyödytä ajella, ainakaan kesällä.
Onko olemassa mitään merkkirengasta, joka toimisi Suomen uraisilla teillä?
Mulla on ylittämätön henkinen kynnys laittaa BMW:n alle halpiskumeja, mutta onhan se myönnettävä että 275&315 Misukat tempovat urissa hieman liikaa. Siis pyöreäolkainen laatupallo hakusessa, onko tekemätön paikka?
Joo tosiaan lienee joku sakemannin tai suomi-pojan "anopin heittoistuin preparation" tms. varuste. johdot siis menee varapyöräkotelon sulakeboksille, mutta ei ole mihinkään kytketty :think
Ja tosiaan e53 tarjoaa kyllä hintaansa nähden paljon. Pidän autosta enemmän kuin haluaisin
Tarkoitus oli vaan talvi ajella, mutta ei tuosta taida raskia luopua kun tukee niin hyvin muita harrastuksia.
Ja tosiaan varusteet tekee pajon. esim servotronic saa aikaan illuusion et olis ketterämpi pyöritellä kun tuo pihassa oleva e46:nen...
Hienoa kiitos vaan vastauksista Ajetaan siis nuo misukat loppuun ja sitten vaan halpaa korealaista alle.
Tosin kyllä nuo misukatkin ihan kelpo kyydin antaa jos vaan rata on kunnossa.
Vaimolle pitää kyllä antaa iso kiitos kun rupesi vaatimaan x5:sta perheeseen on se aivan eri peli kuin entinen e46 toukka jolla mentiin perse maata viistäen, nyt on näköala kunnossa ja erittäin turvallinen olo ajella.
Voin kyllä omien kokemuksieni perusteella lämpimästi suositella x:n hankintaa jos joku vielä on mietintävaiheessa
Leave a comment: