Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #31
    Nyt on perä- ja laatikkoöljyt vaihdettu. Laatikkoon meni BMW Original MTF-LT2 ja perään castrolin SAF-X. Ainoa "erikoistyökalu" mitä tossa tarvittiin oli 14 mm. kuusiokolohylsy. Laatikkoon meni noin 1,5 litraa ja perään saatiin menemään vain 1,2 litraa, vaikka auto melkein vaaterissa oli (ihan pienessä takavasenkenossa). Pitää varmaan huomenna kallistaa autoa vähän toiseen suuntaan ja kattoo meniskö sinne lisää. Rupes jo puskemaan öljyä täyttöreiästä takasin eli ihme kyllä, jos sinne vielä puol litraa sais mahtumaan. Eikö?

    Jäähdytinnesteetkin vaihdettu ja samalla apulaitehihna todettu valmiiksi ja oli siinä 118 tkm. ajetussa vesipumpussakin klappia selvästi. No nyt on uus pumppu ja hihna paikallaan. Oli aika vmäinen laittaa hihna paikalleen, kun ei meinannut millään saada kiristintä käännettyä kireelle.

    Lopuksi zeta kiitti huollosta sytyttämällä airbagvalon, kun istahdin kuskin penkille. Katotaan jos se saatais huomenna sammumaan niin vois suunnata leimalle.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Komu
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 1038
      • Nurmijärvi

      #32
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Nyt on perä- ja laatikkoöljyt vaihdettu. Laatikkoon meni BMW Original MTF-LT2 ja perään castrolin SAF-X. Ainoa "erikoistyökalu" mitä tossa tarvittiin oli 14 mm. kuusiokolohylsy. Laatikkoon meni noin 1,5 litraa ja perään saatiin menemään vain 1,2 litraa, vaikka auto melkein vaaterissa oli (ihan pienessä takavasenkenossa). Pitää varmaan huomenna kallistaa autoa vähän toiseen suuntaan ja kattoo meniskö sinne lisää. Rupes jo puskemaan öljyä täyttöreiästä takasin eli ihme kyllä, jos sinne vielä puol litraa sais mahtumaan. Eikö?

      Jäähdytinnesteetkin vaihdettu ja samalla apulaitehihna todettu valmiiksi ja oli siinä 118 tkm. ajetussa vesipumpussakin klappia selvästi. No nyt on uus pumppu ja hihna paikallaan. Oli aika vmäinen laittaa hihna paikalleen, kun ei meinannut millään saada kiristintä käännettyä kireelle.

      Lopuksi zeta kiitti huollosta sytyttämällä airbagvalon, kun istahdin kuskin penkille. Katotaan jos se saatais huomenna sammumaan niin vois suunnata leimalle.
      Sorry hitaista huolto-ohjeista.
      Jos leimalle ei ole mitään vikaa, niin miksi suorittaa huoltoja aikaisemmin? Toisaalta rituaaleja on. Vakuutusviikko sinne tänne ei voi tuntua niin paljoa lompakossa? Itse aion täräyttää auton suoriltaan seisonnasta katsastukseen ja olen varma läpimenosta. Olisin katastuksen oikeestaan voinut suorittaa ennen seisomaan panoa, ni nyt ois vapaampaa.
      E70 X5 40d + F31 330d
      Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
      Myyty tämäkin335d E91 perheauto
      Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4988
        • 013

        #33
        Tuo ilmastoinninhihna on kyllä todella veemäinen vaihtaa. Todella hadas rako ym. Tappelin nimittäin vastikää itekkin sen kanssa

        Itsellähän aikanaan syttyi tuo airbag merkkivalo kanssa samalla tapaa eli istuin penkille mut apukuskin jakkaralle. Syynä oli vain hapettunut liitin ja riitti putsaus ja nollaus.

        Comment

        • Karva
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 125

          #34
          saa poistaa

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #35
            Originally posted by Komu View Post
            Sorry hitaista huolto-ohjeista.
            Jos leimalle ei ole mitään vikaa, niin miksi suorittaa huoltoja aikaisemmin? Toisaalta rituaaleja on. Vakuutusviikko sinne tänne ei voi tuntua niin paljoa lompakossa? Itse aion täräyttää auton suoriltaan seisonnasta katsastukseen ja olen varma läpimenosta. Olisin katastuksen oikeestaan voinut suorittaa ennen seisomaan panoa, ni nyt ois vapaampaa.
            Ei mitään, sain homman hoidettua! Niin tapoja on monia, mutta mä aattelin hoitaa sen nyt alta pois niin ei tarvii sitten enää jännittää, kun ottaa sen liikenteeseen, kun katsastusaika jo silloin ohi. Ei tossa pitäis mitään leimaa estävää olla, mutta mul on aina ollu vähän huonoo karmaa katsastuksissa. Samalla lenkillä saa sitten tankin täytettyä tuoreella bensalla ja huuhtastua pölyt päältä. Ja on muuten noi talvirenkaatki turhaan, jos niit ei kerran talvessa käytä.

            Originally posted by Janza182 View Post
            Tuo ilmastoinninhihna on kyllä todella veemäinen vaihtaa. Todella hadas rako ym. Tappelin nimittäin vastikää itekkin sen kanssa

            Itsellähän aikanaan syttyi tuo airbag merkkivalo kanssa samalla tapaa eli istuin penkille mut apukuskin jakkaralle. Syynä oli vain hapettunut liitin ja riitti putsaus ja nollaus.
            Ei mulla ilmastointia ole, mutta silti vittumainen homma. No kai se siellä taas seuraavan vuosikymmenen pyörii.

            Mä sain valon nollattua renklaamalla penkkiä ees taas ja aina välillä carsoftilla nollaamalla. Joku tunti siihen meni. Toivotaan ettei nyt syty, mutta pitää vielä ennen ajoonottoa penkki irti muutenkin niin samalla kattoo liittimet.

            Tulpatkin vaihdoin. Kutospytyn kanssa sai vähän kikkailla, kun ei meinannu mahtua työkalut tulpanreikään. Ja perään meni vielä kuutisen desiä öljyä, kun hieman kallisti autoa eteenpäin. Nyt siel on jotain 1,7 ja 1,8 litran väliltä. Osa on tallin lattialla kiitos Bilteman öljynvaihtopumpun, joka oli pienoinen pettymys.

            Ei kenelläkään oo tietoa mihin toi hälyn merkkivalon johtojen pitäis tulla kiinni? En löytäny sille sopivaa paikkaa keskikonsolin takaa niin taitaa jäädä kytkemättä. Ite, kun en oo sitä irrottanu niin paha sanoo.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • gmmxza
              Newbiemmer
              • Jul 2009
              • 20
              • Southern Finland

              #36
              Millasia vanteita kannattais hankkia zetan alle keäks? viime sysksyna haetussa bemmissä on tällähetkellä suhtkoht rumat 16" alkuperäis vanteet mallia: http://www.windsor-web.com/cgi/diary...file/277-1.jpg


              Onko kukaan muuten piristänyt mopokoneella olevaa zetaa mitenkään? itse mietin että mitehköhän pakosarja+lasta+vapari auttaisi valoista lähtemiseen`?

              Comment

              • lousku
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 38
                • Kangasala

                #37
                Vetokoukku ja Z3

                Moikka,

                Onkohan kukaan saanut sovitettua vetokoukkua Zetaan?

                Pitäis päästä vetään tommosta 9,3m pitkää ja kokonaismassaltaan noin 2 tonnia painavaa vaunua...




                Tottapuhuen koukkua tarvitsisin lähinnä mm. purjekoneen vetoon kentällä ja ehkä joskus putken siirtoon...
                Nykyinen harrastepeli: E46 325ci -03
                Ex: -00 E39 530da ja -96 Z3 1.8 Roadster

                Comment

                • Janza182
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4988
                  • 013

                  #38
                  Originally posted by lousku View Post
                  Moikka,

                  Onkohan kukaan saanut sovitettua vetokoukkua Zetaan?

                  Pitäis päästä vetään tommosta 9,3m pitkää ja kokonaismassaltaan noin 2 tonnia painavaa vaunua...




                  Tottapuhuen koukkua tarvitsisin lähinnä mm. purjekoneen vetoon kentällä ja ehkä joskus putken siirtoon...
                  Zetoriin saa (paitsi ///M) alkuperäistä vetokoukkua
                  Nyt en nimimerkkiä muista mutta kajaanin suunnalla saattaa vieläkin olla moinen tarjolla. Omisti aikanaan sinisen american individual mallin..

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6936
                    • N/A

                    #39
                    Miten iso merkitys auton kulkuun on tuolla osalla numero 6?




                    Kävin yhtä zetaa koeajamassa ja siinä tuo piti aikamoista meteliä ton osan kohdalta, hiljeni kun kädellä painoi. Tuo osa menee ilmeisesti vaihtoon?

                    Edit: ei mitään. Se kerkesi mennä kun jäin miettimään
                    Mutta sen se jätti että roadsteri tulee. ennemmi tai myöhemmin.
                    Last edited by Antti O; 25-03-2010, 12:32.

                    Comment

                    • mmh79
                      BTCF Member
                      • Oct 2008
                      • 1067
                      • Vihti

                      #40
                      Mahtuuko miten hyvin 8,5" ja 10"x17 kokoiset vanteet pyörimään noin 30mm (h&r) madalletussa z3 coupessa? ET 20 joka nurkassa. Renkaat 235/45 ZR17 ja 255/40 ZR17.
                      Omasta mielestä noi renkaat on ainaki turhan pulleat.
                      sigpic
                      2006 Z4 ///M
                      2009 Mercedes W639 111cdi

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #41
                        Originally posted by mmh79 View Post
                        Mahtuuko miten hyvin 8,5" ja 10"x17 kokoiset vanteet pyörimään noin 30mm (h&r) madalletussa z3 coupessa? ET 20 joka nurkassa. Renkaat 235/45 ZR17 ja 255/40 ZR17.
                        Omasta mielestä noi renkaat on ainaki turhan pulleat.

                        ei todellakaan mahdu. järkyttävät pullat... 215/40 ja 245/35 on sopivat kumit noille vanteille ja niillä mahtuu just ja just.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • mmh79
                          BTCF Member
                          • Oct 2008
                          • 1067
                          • Vihti

                          #42
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          ei todellakaan mahdu. järkyttävät pullat... 215/40 ja 245/35 on sopivat kumit noille vanteille ja niillä mahtuu just ja just.
                          Tota rengaskokoa ajattelin, jos nyt noi hankin. Toinen vaihtoehto ois vissiin 225/45 ja 245/40, jos mahtuu pyörimään. Et noissa taitaa ollakki 13

                          Siinä jonkullaista mallikuvaa. Tosin rengastus on turhan kaponen http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1368310 Ja noi rondell 58.
                          Speksit noissa vanteissa

                          front wheels 17", offset 13, width 8,5", tires are toyo t1r 205/40R17

                          rear wheels 17", offset 15, width 10", tires are kumho ecsta 225/45R17
                          sigpic
                          2006 Z4 ///M
                          2009 Mercedes W639 111cdi

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #43
                            Originally posted by mmh79 View Post
                            Tota rengaskokoa ajattelin, jos nyt noi hankin. Toinen vaihtoehto ois vissiin 225/45 ja 245/40, jos mahtuu pyörimään. Et noissa taitaa ollakki 13

                            Siinä jonkullaista mallikuvaa. Tosin rengastus on turhan kaponen http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1368310 Ja noi rondell 58.
                            Speksit noissa vanteissa

                            front wheels 17", offset 13, width 8,5", tires are toyo t1r 205/40R17

                            rear wheels 17", offset 15, width 10", tires are kumho ecsta 225/45R17

                            mulla oli 9,5" ET13 235/40 kumilla ja nekin jo raapi kiinni ja näytti vähän pullalta. 225/45 ja 245/40 sopii korkeintaan vakio alustaiseen ja ET:t pitää olla isommat.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              #44
                              Onkos kukaan paininut zetan selkänojaongelmien kanssa? Eli ongelmana on se, että käsisäätöisen selkänojan kahva on ihan löysä eli varmaankin vaijeri irti ja/tai katki. Mistä tuo vaijeri menee ja mitä kaikkee pitää purkaa? Varmaan ainakin se sivumuovi, mutta en ymmärrä miten se tulee sen kahvan yli? Ja miten se istuinosan sähkösäädön kytkin lähtee irti?

                              Penkki on siis irti autosta.

                              Samalla aattelin vaihtaa ne penkin puslat, vaikka ei hirveesti vielä välystä oo. Tenkkapoo tuli, kun toinen kisko jatkuu pidemmälle eli sen T50 Torxin päälle. :/

                              Muuten alkais oleeki auto jo kesäkunnossa.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                #45
                                Penkin selkänojan kaveri korjaski ja puslia en jaksanut vaihtaa, kun olivat täysin ehjät.

                                Onko tuossa zetassa muuten tosiaan H7 sumarit? (Ei ole auto tässä käsillä)
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎