Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jopi
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 374
    • Oulu

    #76
    Originally posted by biglimited View Post
    No nii, luukku auki mattopuukolla ja sitten ruuvari kädessä metallilätkä auki. Anturista ei havaintoa.. Kaveri meinas että koko pumppu pitää irrottaa ja sieltä takaa voisi löytyä..? Penkkikin pitää siis irroittaa tilan saamiseksi. Ei kuulemma ole ennen tämänmalliseen systeemiin törmännyt BMW:ssä :think
    Onko joku teistä siis uusinut kyseisen anturin?

    E: Realoem antoi ainoastaan koko pumpun eli ei anturia erikseen... Shaatana sentään!
    Ei tarvii uusia!!! Todennäköiseti siitä kannesta jossa pumppu ja koho ovat kiinni on mennyt piuha vain poikki läpiviennistä tankin puolelta. Irti se paletti tankista ja kolvi käteen "Nakinpalahomma"
    Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
    e39 M5

    Comment

    • biglimited
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1519
      • Turku

      #77
      Juu kiitti, tätä kokeillaan kun saadaan aikaa työlle!
      Deutchland uber alles!

      Comment

      • Dandy
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1438
        • ....

        #78
        Originally posted by biglimited View Post
        Bensamittari sanoi kaputt vähän aikaa sitten eli lepää pohjassa ja valo palaa vaikka tankki täys. Ajotietokone näyttää range - - - . Onko kokemuksia moisesta? Kohon anturi paskana ilmeisesti... :think Onkohan hankala päästä käsiksi siihen?
        Taistelin juurikin kyseisen ongelman kanssa edellisessä Z3 coupessa. Itsellä oli anturiosa irronnut pumpusta ja anturin vastus rikki. Pelkkää vastusta tai anturia ei voi uusia, vaan täytyy uusia koko pumppu. En selvittänyt syytä miksi vastus oli hajonnut ja ostin uuden pumpun 210 eurolla marmoritiskiltä. Laitoin kiinni ja noin 15 min ajon jälkeen anturi taas paskana. Tässä vaiheessa alkoi jo hieman hajottamaan.

        Lopulta vikana oli osittain tukkeutunut hiilisuodatin ja sille tuleva ilmaletku. Tankkiin muodostui siis alipaine, joka ei kupristanut tankkia, mutta riitti särkemään tuon keraamisen vastuksen. Ostin purkaamolta vielä yhden bensapumpun 80 eurolla, puhdistin hiilisuodattimen ja ilmaletkun paineilmalla hiekasta ja taas pelasi.

        Pumppuun pääset tosiaan käsiksi pelkääjän puolen penkin takaa. Ota penkki ja selkänoja niin eteen kuin menee, penkkiä ei tarvitse irrottaa. Kiristysrenkaan irrotus ja kiristys kannattaa suorittaa isolla meisselillä ja vasaralla naputtelemalla siihen muoviseen kiristysrenkaaseen. Muista huolehtia, että tankissa on noin 5 l bensaa, kun avaat renkaan. Zetassa pumppu tulee sivusta, eikä ylhäältä kuten yleensä, joten tankin pitää olla melko tyhjä tai bensa valuu yli. Jos keraaminen vastus on rikki, tai jos hyvällä tuurilla pelkkä anturi on irronnut pumpusta, lähtisin selvittämään vikaa hiilisuodattimesta ja sille tulevasta ilmaletkusta.

        Toivottavasti tarinasta on apua, etkä toista samoja virheitä jotka itse tein. Tekemällä oppii...
        Last edited by Dandy; 11-08-2010, 16:02.

        Comment

        • biglimited
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1519
          • Turku

          #79
          Hatun nosto Dandylle joka jaksaa muistella vanhoja uusien iloksi!
          Deutchland uber alles!

          Comment

          • biglimited
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1519
            • Turku

            #80
            Nupin valo

            Kysyn ensin etten tee turhaa työtä/riko mitään: Tuulettajan säätönupista on valo kaputt. Lähteekö kovemmin vetämällä vai pitääkö purkaa keskikonsoli..?
            Deutchland uber alles!

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #81
              Originally posted by biglimited View Post
              Kysyn ensin etten tee turhaa työtä/riko mitään: Tuulettajan säätönupista on valo kaputt. Lähteekö kovemmin vetämällä vai pitääkö purkaa keskikonsoli..?
              ......
              Last edited by mika68; 14-09-2012, 14:47.

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #82
                Originally posted by biglimited View Post
                Kysyn ensin etten tee turhaa työtä/riko mitään: Tuulettajan säätönupista on valo kaputt. Lähteekö kovemmin vetämällä vai pitääkö purkaa keskikonsoli..?
                Mankka irti ja lämmönsäätöpaneeli ns. takakautta irti(parilla ruuvilla mankan takana kiinni) ja siihen mankan aukon kohalle niin pääsee vaihtamaan polttimot. On tosi v-mäinen homma. Polttimoit on kaks, vaiha molemmat samalla.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Riedle
                  BTCF Member
                  • Dec 2003
                  • 440
                  • Kokkola

                  #83
                  Coupén ulkolämpötilamittari näyttää jatkuvati noin 3° liian vähän. Ei ole merkitystä onko ulkona 0° vai 35°, heittoa on aina saman verran.
                  Tämä ominaisuus on ollut siitä asti kun ostin auton.

                  Kokeilin nyt kesällä vaihtaa keulassa sijaitsevan anturin, mutta tuo heitto pysyi edelleen samana.
                  Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
                  Z3 Coupé 2.8
                  Pajero Pinin
                  BMW Cruise Bike

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17534
                    • Turku

                    #84
                    Originally posted by Riedle View Post
                    Coupén ulkolämpötilamittari näyttää jatkuvati noin 3° liian vähän. Ei ole merkitystä onko ulkona 0° vai 35°, heittoa on aina saman verran.
                    Tämä ominaisuus on ollut siitä asti kun ostin auton.

                    Kokeilin nyt kesällä vaihtaa keulassa sijaitsevan anturin, mutta tuo heitto pysyi edelleen samana.
                    Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
                    Tuli vaan mieleeni, että saisitko tuon jotenkin kalibroitua uusiksi :think? Anturissa ei selvästikään ole vikaa, joten piilovalikon kautta...?
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Riedle
                      BTCF Member
                      • Dec 2003
                      • 440
                      • Kokkola

                      #85
                      Originally posted by Laku View Post
                      Tuli vaan mieleeni, että saisitko tuon jotenkin kalibroitua uusiksi :think? Anturissa ei selvästikään ole vikaa, joten piilovalikon kautta...?
                      Sellasen kalibroinnin teko on itselläkin ollu mielessä...mutta miten?
                      Itse ajotietokoneessa ei liene olevan mitään piilovalikkoja? :think
                      Z3 Coupé 2.8
                      Pajero Pinin
                      BMW Cruise Bike

                      Comment

                      • mika68
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1966
                        • ......

                        #86
                        Kadonneiden ABS jarrujen metsästys part II

                        .....
                        Last edited by mika68; 14-09-2012, 14:47.

                        Comment

                        • biglimited
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1519
                          • Turku

                          #87
                          Tervetuloa valovikaisten z-kerhoon...
                          Itsellä vikakoodit anto pump motorin tai johtosarjan. ABS pumppu avattiin ja tarkistettiin hiilet jotka täysin ehjät eli ei siinä vikaa. Kaikki pyöränanturit myös tikissä. Johtosarjaa aletaan katsella seuraavaksi kun kaveri vaan ehtii... Pump motorissa voi myös olla muuta vikaa, ehkä :think
                          Katsastus onneksi vasta 03/11 mennessä
                          Deutchland uber alles!

                          Comment

                          • mika68
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1966
                            • ......

                            #88
                            Originally posted by biglimited View Post
                            Tervetuloa valovikaisten z-kerhoon...
                            Itsellä vikakoodit anto pump motorin tai johtosarjan. ABS pumppu avattiin ja tarkistettiin hiilet jotka täysin ehjät eli ei siinä vikaa. Kaikki pyöränanturit myös tikissä. Johtosarjaa aletaan katsella seuraavaksi kun kaveri vaan ehtii... Pump motorissa voi myös olla muuta vikaa, ehkä :think
                            Katsastus onneksi vasta 03/11 mennessä
                            ......
                            Last edited by mika68; 14-09-2012, 14:46.

                            Comment

                            • biglimited
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 1519
                              • Turku

                              #89
                              Originally posted by biglimited View Post
                              Bensamittari sanoi kaputt vähän aikaa sitten eli lepää pohjassa ja valo palaa vaikka tankki täys. Ajotietokone näyttää range - - - . Onko kokemuksia moisesta? Kohon anturi paskana ilmeisesti... :think Onkohan hankala päästä käsiksi siihen?
                              Mitään ei ollut onneksi rikki! Bensapumpusta oli irronnut hahloistaan anturi&koho yhdistelmä. Kellui siellä tankissa, tiedottomana. Niksnaks takaisin kiinni pumppuun ja taas näyttää oikein (tai edes sinnepäin)
                              Deutchland uber alles!

                              Comment

                              • mika68
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2004
                                • 1966
                                • ......

                                #90
                                Originally posted by biglimited View Post
                                Mitään ei ollut onneksi rikki! Bensapumpusta oli irronnut hahloistaan anturi&koho yhdistelmä. Kellui siellä tankissa, tiedottomana. Niksnaks takaisin kiinni pumppuun ja taas näyttää oikein (tai edes sinnepäin)
                                ......
                                Last edited by mika68; 14-09-2012, 14:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎