Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mikäs luokitus tähän N52 moottoriin pitää olla öljyn suhteen? LL-04 käy? Joku 5w40?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by polis View PostLueskelin noita aikaisempia juttuja ja jollain muullakin on nähtävästi samoja ongelmia ollut umpioon kertyvän kosteuden kanssa..
Itsellä apukuskin puoleinen umpio kerää kosteutta ja sen eilen kuivatin ja saman tien rupesi keräämään uudestaan kosteutta..
Takakannen tiiviste ei näyttänyt enää kauhean tiiviiltä joten mistä sellaisen voisin tilata?
Vai onko jotain hyvää keino saada kosteus pysymään poissa? kenties reikä takakanteen tai jotain
Mites onko umpio vaikea saada irti?
Jaahas ongelma ohiKostutin tiivistettä jarrunesteellä ja käänsin viel tiivisteen väärinpäin
Nyt pysyy kosteus pois..
Leave a comment:
-
-
Lueskelin noita aikaisempia juttuja ja jollain muullakin on nähtävästi samoja ongelmia ollut umpioon kertyvän kosteuden kanssa..
Itsellä apukuskin puoleinen umpio kerää kosteutta ja sen eilen kuivatin ja saman tien rupesi keräämään uudestaan kosteutta..
Takakannen tiiviste ei näyttänyt enää kauhean tiiviiltä joten mistä sellaisen voisin tilata?
Vai onko jotain hyvää keino saada kosteus pysymään poissa? kenties reikä takakanteen tai jotain
Mites onko umpio vaikea saada irti?
Leave a comment:
-
-
Tulipaha iso lasku Laakkoselta... Katsastuksen jälkeen heitti jonkun virhekoodin. Aattelin, että termostaatin vaihto oli edessä. Mut ei, puhelimessa sanottiin, et vesipumppukin pitäis vaihtaa. Tullu ajettua 70 000 km tolla vehkeellä. Onko se normaali hajoamisajankohta tolle pumpulle? Sähkönenhän se on... Nitroja ois tarvinnu laskua maksaessa. Makso 560 euroa pelkkä pumppu. Jäin vain miettimään, et miten lämmöt on pysynyt tasan tarkkaan keskellä, jos kerran pumppu on reistaillu.
Millos ootte laatikon ja perän öljyjä vaihdellu?
Leave a comment:
-
-
Laakkoselta sanottiin, että ne on vaihtaneet Castrolin öljyistä Shellin tavaraan. Valittavissa on joku hemmetin kallis timantteja sisältävä öljy tai sitten huokeampi perus Shellin 5w-30.
Castrolin tuotteista mä valkkaisin jonku Bemarin hyväksymän tuotteen. Esim. Edge 0w-30-öljystä on kahta eri versiota, joista toinen on Bemarin hyväksymä. Motonetistä löytyy 0w-40 Bemarin hyväksymänä versiona mutta 0w-30 ei ole:
BMW Longlife-01:
"Väärä" öljy:
Tosta jälkimmäisestä on Bemarin hyväksymäkin versio (A3/B4) saatavilla, mutta ei näköjään Motonetistä löydy. Castrolin öljynvalintaoppaasta kandee tsekata: http://applications.castrol.com/oils...fi_fi/c/search
En tiiä, onko tää turhaa hifistelyä vai ei, mutta mielenrauhan sillä ainakin saa.
Leave a comment:
-
-
Tulpiksi NGK BKR6EQUP
Öljyksi käy 5w-30 tai 5w-40
Ei sen tarvi olla castrolia, toki voit laittaa jos haluat. Teboil diamond 5w-40 käy oikein hyvin. tokmannilta 26eur 4litraa tms.
Olen E46:lla 2.5i variantilla m54 moottorilla ajanut Diamondilla. Se on testeissäkin pärjännyt hyvin.Last edited by Antti O; 29-03-2016, 20:52.
Leave a comment:
-
-
Häiritään vielä teitä kysymyksillä :think
Eli bmw z4 3.0 2004 mallia
Kävin kyselemässä varaosaliikkeestä mitä castrollin öljyä ja mitkä tulpat kannattaa laittaa niin sain ympäripyöreitä vastauksia joten en uskaltanut vielä ostaa..
Sanokaapa te mitkä castrollin öljyt mä tuohon laitan?
Entä mitkä tulpat?
Leave a comment:
-
-
1. Laittaisin tulpat ja suodattimet kaikkien nesteiden kanssa vaihtoon. Ei ole kovin iso kustannus, ja antaa mielenrauhaa.
2. Rengaspainevahti on oikea vastaus.
3. Saa, jos on oikein tiukka tilanne ja joku meinaa tulla Audilla ohi.
4. Englanninkielisiä on taatusti, löytyy googlella. Mulla on alkuperäinen suomenkielinen omassani, mutta sekään ei ole netissä. Ois varmaan kiva skannata ja ladata se johonkin, mutta ei ole aikaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by polis View PostJeppis!
Olis vaikka kuinka paljon kysyttävää bmw z:ta mut täs pari aluksi
Eli bmw z4 3.0 2004 mallia
Mitähän kannattaisi huoltaa nyt kun ajattelin viedä johonkin pikku pajalle?
60 500 km öljynvaihto
86 900 km inspektion 2
104 500 km öljynvaihto
121 000km inspektion 1
Nyt ajettu 135 000 km eli mitä kannattaisi vaihtaa moottoriöljyn ja suodattimen lisäksi? perä/ laatikko öljyt? vai mitä? :think
Toinen kysymys olis: mikä nappi on DSC napin vieressä missä on huutomerkkin kuva?
kolmas: saako sport nappulaa painaa vauhdissa?v
Löytyykö netistä suomen tai englannin kielistä ohjekirjaa zetaan?
2. Veikkaisin näkemättä rengaspainevahtia.
3. Saa, mutta ottaa toiminnon vastaan sen jälkeen, kun kaasu on käytetty ylhäällä.
4. Tähän en osaa vastata.
Leave a comment:
-
-
Jeppis!
Olis vaikka kuinka paljon kysyttävää bmw z:ta mut täs pari aluksi
Eli bmw z4 3.0 2004 mallia
Mitähän kannattaisi huoltaa nyt kun ajattelin viedä johonkin pikku pajalle?
60 500 km öljynvaihto
86 900 km inspektion 2
104 500 km öljynvaihto
121 000km inspektion 1
Nyt ajettu 135 000 km eli mitä kannattaisi vaihtaa moottoriöljyn ja suodattimen lisäksi? perä/ laatikko öljyt? vai mitä? :think
Toinen kysymys olis: mikä nappi on DSC napin vieressä missä on huutomerkkin kuva?
kolmas: saako sport nappulaa painaa vauhdissa?v
Löytyykö netistä suomen tai englannin kielistä ohjekirjaa zetaan?Last edited by polis; 19-03-2016, 18:09.
Leave a comment:
-
-
Jotta menisi ihan yksinpuheluksi, niin nyt on sitten M5 typ 210 perä tuolla tallissa odottelemassa ylipainekitin kanssa kevättä. Siitä muokaten jokin 70-80 prosenttinen kitkalukko ja 3.91 tiheäempi välitys, niin jää tuo turha ykkönen kokonaan joutilaaksi. Jospa sitten saisi piirreltyä tuplaraitaa asfalttiin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: