Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • polis
    replied
    Lueskelin noita aikaisempia juttuja ja jollain muullakin on nähtävästi samoja ongelmia ollut umpioon kertyvän kosteuden kanssa..

    Itsellä apukuskin puoleinen umpio kerää kosteutta ja sen eilen kuivatin ja saman tien rupesi keräämään uudestaan kosteutta..

    Takakannen tiiviste ei näyttänyt enää kauhean tiiviiltä joten mistä sellaisen voisin tilata?

    Vai onko jotain hyvää keino saada kosteus pysymään poissa? kenties reikä takakanteen tai jotain

    Mites onko umpio vaikea saada irti?

    Leave a comment:


  • hezu
    replied
    Mulle tuli tosiaan nyt Shell 5w-30. Jotenki vaikutti et tehoja hävis tai ainaki kierrosherkkyys kärsi. Onkoha liian jähmeää siirappia
    Last edited by hezu; 31-03-2016, 21:54.

    Leave a comment:


  • Ozie
    replied
    Autokeskuksella laittoivat viimeksi mun E89:n Neste City Pro 5W-40

    Lienee tätä

    Leave a comment:


  • ripatsu
    replied
    Castrolin Edgeä longlifenä ainakin viimeksi laitatin

    Leave a comment:


  • hezu
    replied
    Tulipaha iso lasku Laakkoselta... Katsastuksen jälkeen heitti jonkun virhekoodin. Aattelin, että termostaatin vaihto oli edessä. Mut ei, puhelimessa sanottiin, et vesipumppukin pitäis vaihtaa. Tullu ajettua 70 000 km tolla vehkeellä. Onko se normaali hajoamisajankohta tolle pumpulle? Sähkönenhän se on... Nitroja ois tarvinnu laskua maksaessa. Makso 560 euroa pelkkä pumppu. Jäin vain miettimään, et miten lämmöt on pysynyt tasan tarkkaan keskellä, jos kerran pumppu on reistaillu.

    Millos ootte laatikon ja perän öljyjä vaihdellu?

    Leave a comment:


  • hezu
    replied
    Laakkoselta sanottiin, että ne on vaihtaneet Castrolin öljyistä Shellin tavaraan. Valittavissa on joku hemmetin kallis timantteja sisältävä öljy tai sitten huokeampi perus Shellin 5w-30.

    Castrolin tuotteista mä valkkaisin jonku Bemarin hyväksymän tuotteen. Esim. Edge 0w-30-öljystä on kahta eri versiota, joista toinen on Bemarin hyväksymä. Motonetistä löytyy 0w-40 Bemarin hyväksymänä versiona mutta 0w-30 ei ole:

    BMW Longlife-01:


    "Väärä" öljy:


    Tosta jälkimmäisestä on Bemarin hyväksymäkin versio (A3/B4) saatavilla, mutta ei näköjään Motonetistä löydy. Castrolin öljynvalintaoppaasta kandee tsekata: http://applications.castrol.com/oils...fi_fi/c/search

    En tiiä, onko tää turhaa hifistelyä vai ei, mutta mielenrauhan sillä ainakin saa.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Tulpiksi NGK BKR6EQUP



    Öljyksi käy 5w-30 tai 5w-40
    Ei sen tarvi olla castrolia, toki voit laittaa jos haluat. Teboil diamond 5w-40 käy oikein hyvin. tokmannilta 26eur 4litraa tms.
    Olen E46:lla 2.5i variantilla m54 moottorilla ajanut Diamondilla. Se on testeissäkin pärjännyt hyvin.
    Last edited by Antti O; 29-03-2016, 20:52.

    Leave a comment:


  • polis
    replied
    Häiritään vielä teitä kysymyksillä :think

    Eli bmw z4 3.0 2004 mallia

    Kävin kyselemässä varaosaliikkeestä mitä castrollin öljyä ja mitkä tulpat kannattaa laittaa niin sain ympäripyöreitä vastauksia joten en uskaltanut vielä ostaa..

    Sanokaapa te mitkä castrollin öljyt mä tuohon laitan?
    Entä mitkä tulpat?

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    1. Laittaisin tulpat ja suodattimet kaikkien nesteiden kanssa vaihtoon. Ei ole kovin iso kustannus, ja antaa mielenrauhaa.

    2. Rengaspainevahti on oikea vastaus.

    3. Saa, jos on oikein tiukka tilanne ja joku meinaa tulla Audilla ohi.

    4. Englanninkielisiä on taatusti, löytyy googlella. Mulla on alkuperäinen suomenkielinen omassani, mutta sekään ei ole netissä. Ois varmaan kiva skannata ja ladata se johonkin, mutta ei ole aikaa.

    Leave a comment:


  • Midas
    replied
    Originally posted by polis View Post
    Jeppis!
    Olis vaikka kuinka paljon kysyttävää bmw z:ta mut täs pari aluksi

    Eli bmw z4 3.0 2004 mallia
    Mitähän kannattaisi huoltaa nyt kun ajattelin viedä johonkin pikku pajalle?

    60 500 km öljynvaihto
    86 900 km inspektion 2
    104 500 km öljynvaihto
    121 000km inspektion 1

    Nyt ajettu 135 000 km eli mitä kannattaisi vaihtaa moottoriöljyn ja suodattimen lisäksi? perä/ laatikko öljyt? vai mitä? :think

    Toinen kysymys olis: mikä nappi on DSC napin vieressä missä on huutomerkkin kuva?

    kolmas: saako sport nappulaa painaa vauhdissa?v

    Löytyykö netistä suomen tai englannin kielistä ohjekirjaa zetaan?
    1. Omaan vaihdoin viime kesänä vajaassa 70tkm laatikon öljyt. Toimii paljon nöyremmin nyt.

    2. Veikkaisin näkemättä rengaspainevahtia.

    3. Saa, mutta ottaa toiminnon vastaan sen jälkeen, kun kaasu on käytetty ylhäällä.

    4. Tähän en osaa vastata.

    Leave a comment:


  • polis
    replied
    Jeppis!
    Olis vaikka kuinka paljon kysyttävää bmw z:ta mut täs pari aluksi

    Eli bmw z4 3.0 2004 mallia
    Mitähän kannattaisi huoltaa nyt kun ajattelin viedä johonkin pikku pajalle?

    60 500 km öljynvaihto
    86 900 km inspektion 2
    104 500 km öljynvaihto
    121 000km inspektion 1

    Nyt ajettu 135 000 km eli mitä kannattaisi vaihtaa moottoriöljyn ja suodattimen lisäksi? perä/ laatikko öljyt? vai mitä? :think

    Toinen kysymys olis: mikä nappi on DSC napin vieressä missä on huutomerkkin kuva?

    kolmas: saako sport nappulaa painaa vauhdissa?v

    Löytyykö netistä suomen tai englannin kielistä ohjekirjaa zetaan?
    Last edited by polis; 19-03-2016, 18:09.

    Leave a comment:


  • Midas
    replied
    Jotta menisi ihan yksinpuheluksi, niin nyt on sitten M5 typ 210 perä tuolla tallissa odottelemassa ylipainekitin kanssa kevättä. Siitä muokaten jokin 70-80 prosenttinen kitkalukko ja 3.91 tiheäempi välitys, niin jää tuo turha ykkönen kokonaan joutilaaksi. Jospa sitten saisi piirreltyä tuplaraitaa asfalttiin.

    Leave a comment:


  • Midas
    replied
    Ilmeisesti periä ei ole rakenneltu, mutta mites putkia tai ennemmin vaimentimia? Stromungia ja Remusta olen nyt vähän sillä silmällä katsellut, että voisi takavaimentimet vaikka vaihtaa. Hakusessa olisi siis lievästi miehekkäämpää säveltä ilman maantiellä kuuluvaa kuminaa. Eikä tietenkään pieni lisävirtauskaan pahitteeksi olisi...

    Leave a comment:


  • Midas
    replied
    Onkos kukaan rakentanut neloseen uutta perää. Itsellä oli se lyhyempi vetarin tumppi ehtinyt syömään uraa pesäänsä ja kaverin kanssa suunniteltiin, että rakennetaan perinteinen kitkalukkoperä. Lähinnä kiinnostaisi, että onko kukaan lyhentänyt välityksiä esim 535 automaatin välityksillä ja onko tuosta kitkaprosenteista kokemuksia? Olisiko esim 80 hyvä?

    Leave a comment:


  • Sampsa
    replied
    Vasemman puoleisten takavalon umpioon on päässyt kosteutta, täytyy katsoa mistä johtuu ja mitä olisi tehtävissä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎