Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ilmeisesti periä ei ole rakenneltu, mutta mites putkia tai ennemmin vaimentimia? Stromungia ja Remusta olen nyt vähän sillä silmällä katsellut, että voisi takavaimentimet vaikka vaihtaa. Hakusessa olisi siis lievästi miehekkäämpää säveltä ilman maantiellä kuuluvaa kuminaa. Eikä tietenkään pieni lisävirtauskaan pahitteeksi olisi...
-
Onkos kukaan rakentanut neloseen uutta perää. Itsellä oli se lyhyempi vetarin tumppi ehtinyt syömään uraa pesäänsä ja kaverin kanssa suunniteltiin, että rakennetaan perinteinen kitkalukkoperä. Lähinnä kiinnostaisi, että onko kukaan lyhentänyt välityksiä esim 535 automaatin välityksillä ja onko tuosta kitkaprosenteista kokemuksia? Olisiko esim 80 hyvä?
Leave a comment:
-
Vasemman puoleisten takavalon umpioon on päässyt kosteutta, täytyy katsoa mistä johtuu ja mitä olisi tehtävissä.
Leave a comment:
-
No nyt!
Erikoinen vika käy välillä päällä Z4:ssä. Professional Navi (päivitetty '15-vuoden kartoille) on eksynyt kaksi kertaa - piirtää reitin about 5-8 kilometriä pieleen, eikä tahdo löytää sinne missä auto on ennenkuin ollaan kotipihassa. Auton sammuttaminen ei auta.
Vika on ilmennyt kaksi kertaa, ja molemmilla olen ollut tulossa Hämeenlinnantieltä Kehä III:lle ja lähtenyt ajamaan kohti itää. Navin mielestä autolla tosin lähdetään ajamaan jonnekin eteläluoteeseen, ja se seikkailee läpi metsien, yli kehäradan ja halki jokien. Myös Sanoman painotalon läpi mennään että heilahtaa, ja päädytään kaiketi jossain vaiheessa myös ehkä Silvolan tekojärven rannalle.
Itse auto kuitenkin koko ajan kulkee siististi Kehä III:tä ja Tuusulantietä. Yhtäkkiä kotiosoitteen lähellä navi kuitenkin löytää itsensä. Vika on ilmennyt kaksi kertaa, mutta ei peräkkäin, eikä millään kovin loogisella frekvenssillä.
Repikääpä siitä huumoria!
Leave a comment:
-
Originally posted by toniwe View PostRättikatollakin pärjää talvella tosiaan ihan hyvin.
Itse hain uuden kovakato....
Leave a comment:
-
Rättikatollakin pärjää talvella tosiaan ihan hyvin.
Itse hain uuden kovakaton tehdaspaketissa suoraan Münchenin BMW Niederlassungilta siitä ihan keskustan lieppeiltä. Paketissa oli kaikki suojamuovit, suojapussit ohjekirjat yms eli koko setti. En muista kadun nimeä mutta samalla alueella oli aivan mieletön määrä kaikkea BMW toimintaa. Oli kuitenkin jonkun matkan päässä BMW Weltistä, ehkä 10-15 km? Oman katon hain -13 keväällä ja silloin ainakin kattoja jäi vielä todella korkea pino varastoon eri väreissä ja myyjä sanoi että Saksaan niitä ei oikein tahdo enää mennä kaupaksi. Hinta katolla oli 550 euroa eli huomattavasti vähemmän kuin mitä suomessa pyydetään käytetyistä. Mikäs sen mukavampaa kuin heittää loppukesän reissu Müncheniin pitkin autobahnoja ja hakea samalla katto
Leave a comment:
-
Ainakin rättikattosessa oli niin tehokas lämppäri että hyvin sopii talvikäyttöön.
Leave a comment:
-
Originally posted by Baabylon85 View PostKiitokset kattavasta vastauksesta. Siinähän ne isoimmat jutut jo tulikin käsiteltyä. Lisävarusteitahan noistakin tuntuu löytyvän laidasta laitaan. Onko kuitenkin jotain mitä kokisitte "tärkeiksi" ja mitkä puuttuvat vakiovarusteista. Edellämainittu webasto/eber ja aerokiti tulee itselle ensimmäisenä mieleen. Eikä varmasti vakkarikaan olisi huono ruksaus?
Vakkarin saa muistaakseni ainaki E85:n aika helpolla asennettua jälkikäteenkin. Kannatanee katsoa hieman Z4-forumeilta. Samoin AUX-liittimet saa aika helpolla tehtyä itse, jos semmosta ei muuten löydy.
Tuulisuoja penkkien väliin on hyvä katsoa, että löytyy. Itselläni puuttui tästä uudemmasta zetasta niin uusi maksaa BMW:llä yli 400e ja eBaystä jne saa n. 150e hintaan.
Kovaa kattoa saa metsästellä myös aika paljon jos erikseen ostaa. Itse ostin aikoinaan auton missä tuo oli mukana.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ozie View PostMulla on ollu Z4 käytössä ympärivuotisessa käytössä joku 4-5 vuotta. Vanha 2004 Z4 2.2 oli madallusjousilla ja irrallisella kovalla katolla varustettu. Vähän sai kovan lumisateen jälkeen aurata katuja ja piti hieman varoa autoista irronneita jääklönttejä. Kovalla katolla ihan sama kun olisi umpinainen katto. Pieni ohjaamo lämpee nopeesti ja takaveto kiva talvella.
Eli ihan hyvin sopii myös ympärivuotiseen käyttöön.
Leave a comment:
-
Originally posted by Baabylon85 View PostZ4:sta ympärivuotinen käyttis?
Eli pidempään oon onnistunu pysymään erossa BMW kuumeesta. Sitten haettiin Riikasta kaverille e39 M5 ja faijakin vaihtoi käyttiksen e60 diiseliin joten tauti puras. Ajatuksena olikin alunperin katsella e60:sta käyttikseksi, mutta koska perhettä ei ole siunaantunut niin 500 sarja on tarpeettomankin iso, 300 sarja omaan makuun tylsä. Fiilis vetäisi Z4:ään ja saksan reissuun.
Kysymys kuuluukin: Voiko noilla käytännössä ajaa talvisin ja onko kyyti kovakattopalan kanssa kylmää? Coilover setti varmaan olisi käytännöllinen, jotta kesällä mentäis matalammalla ja talvella korkeammal.
Etsinnässä olisi tuo perus 3.0 + manuaali, aerokitin kanssa tietysti plussaa
Nykyinen 2010 sDrive35is näki vaan huonon viime talven, mutta en näe että siinä olis mitään eroa johonkin 335 tms. Vehkeeseen.
Kumpikin auto on ollut moottorin lämmittimellä varustettu, mikä vielä jeesaa talvella. Osat ja asennus n. 500-600e. Zetan lämmitysjärjestelmät on kuitenkin melko tehokkaat kummassakin, niin kyllä sinne sisälle saa ruotsalaisen saunan lämpötilat myös kovemmalla pakkasella jos pitempää matkaa ajaa.
Eli ihan hyvin sopii myös ympärivuotiseen käyttöön.Last edited by Ozie; 02-08-2015, 17:23.
Leave a comment:
-
Z4:sta ympärivuotinen käyttis?
Eli pidempään oon onnistunu pysymään erossa BMW kuumeesta. Sitten haettiin Riikasta kaverille e39 M5 ja faijakin vaihtoi käyttiksen e60 diiseliin joten tauti puras. Ajatuksena olikin alunperin katsella e60:sta käyttikseksi, mutta koska perhettä ei ole siunaantunut niin 500 sarja on tarpeettomankin iso, 300 sarja omaan makuun tylsä. Fiilis vetäisi Z4:ään ja saksan reissuun.
Kysymys kuuluukin: Voiko noilla käytännössä ajaa talvisin ja onko kyyti kovakattopalan kanssa kylmää? Coilover setti varmaan olisi käytännöllinen, jotta kesällä mentäis matalammalla ja talvella korkeammal.
Etsinnässä olisi tuo perus 3.0 + manuaali, aerokitin kanssa tietysti plussaa
Leave a comment:
-
Nyt olen pikkuisen ehtinyt noilla Eibacheilla ajella ja en pidä ollenkaan huonona muutoksena. Pikkuisen on vielä laskeutunut alemmas ja nyt silmään erottaa selkeästi, että tonttiinpäin on tultu. Kuitenkaan nuo eivät ole mitenkään yltiöjäykät, vaan hyvin lähellä alkuperäistä.
Leave a comment:
-
Samaa mieltä. Tehtaan alusta toimii erinomaisesti. Erinomainen ajettava, myös korkeissa nopeuksissa
Originally posted by Antti O;3564476[IMGresource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3564476]Voisin kertoa oman mielipiteeni. Minulla oli 2.5i Z4 roadster M-Sport alustalla ja 18" style 108 vanteilla (rengastus 225/40/18 + 255/35/18).
Pääasiassa ajelin mutkapätkiä ja erilaisia maaseututeitä, välistä myös kaupungissa. Tykästyin siinämielessä tuohon oem alustaan että se sopi monenlaiseen ajoon. Mutkapätkillä pysty laskemaan melko reippaasti. Jos tiessä oli routapomppu se ei ollut katastrofi ajaa siihen vaan jousitus hoiti homman hyvin. Lisäksi ajettavuus oli mielestäni melko hyvä ja käytös järkevää. Kaupungissa mukulakivillä ei pudonnut leegot suusta.
Onhan se ihan selvä että tehtaan insinöörien pitää tehdä kompromissi sen urheilullisuuden, mukavuuden ja auton ulkonäön = alustan korkeuden välillä. Mielestäni Z4 alusta oli niin hyvin balanssissa tehtaan jäljiltä ettei ollut mitään intoa sorkkia. Pitää kuiteskin muistaa että sisäänjoustokin on erittäin tarpeellista ylipäätänsä että alusta toimii. Lisäksi täytyy muistaa että pyörägeometriakin muuttuu kun madalletaan, johonkin asti pystyy pyöränkulmien säädöllä korjaamaan muttei se mielestäni koskaan vastaa sitä suunniteltua.
Nyt kesällä kun myin auton pois useampikin soittaja tiedusteli onko autossa alkuperäinen alusta ja muut komponentit ettei sitä ole sorkittu mitenkään. Siitä voisin päätellä että tehtaan asetuksissa oleva peli on myös helpompi myydä.
Minua ei ainakaan se haitannut jos kaarien ja renkaitten välillä hieman yli ylimääräistä rakoa. Ajettavuus on tärkein asia.
Send SMS
Call from mobile
Add to Skype
You'll need Skype CreditFree via Skype
Leave a comment:
-
Originally posted by Sampsa View PostMitkäs moiset? Tämmöset? http://www.z4-forum.com/forum/viewto...oskirts+fitted
Leave a comment:
-
Originally posted by Midas View Post.. Laitoin juuri orkkis aero-helmat tilaukseen. Katsotaan miltä ne näyttää kunhan joskus sellaiset saan paikoilleen.
Leave a comment:
Leave a comment: