Ai. Luulin että luit soveltamis ohjeita etkä ehdotuksia/suunnitelmia
Odota päätöksiä niin arvotaan sitten mitä ne tarkoittaa. Noihin jo esille tulleisiin en ottais mitään kantaa vielä. Liian monta asiaa on vielä auki noiden vertausmallien lisäksi.
"Trafista on virallisesti vahvistettu, että pitkään vireillä olleet uudet rakentelumääräykset tulevat voimaan 1.10.2015. Sisällöstä ei toistaiseksi ole tietoa, mutta määräys ja siihen liittyvät ohjeistukset julkistetaan viimeistään ensi viikon alussa."
"Trafista on virallisesti vahvistettu, että pitkään vireillä olleet uudet rakentelumääräykset tulevat voimaan 1.10.2015. Sisällöstä ei toistaiseksi ole tietoa, mutta määräys ja siihen liittyvät ohjeistukset julkistetaan viimeistään ensi viikon alussa."
Tämähän hienoa että asiasta ollaan hiljaa kusi sukassa, kunnes tiedotetaan että viikon päästä määräykset on voimassa :think
Meniköhän asetusteksti sellaisenaan läpi vai tuliko siihen muutoksia, jää nähtäväksi. Seuraava kädenvääntö onkin siitä jo mainitsemastani "mallista". Onko e30 mallisarjan tehokkain Hartge H36-24 vai BMW 325i?
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Tämähän hienoa että asiasta ollaan hiljaa kusi sukassa, kunnes tiedotetaan että viikon päästä määräykset on voimassa :think
Meniköhän asetusteksti sellaisenaan läpi vai tuliko siihen muutoksia, jää nähtäväksi. Seuraava kädenvääntö onkin siitä jo mainitsemastani "mallista". Onko e30 mallisarjan tehokkain Hartge H36-24 vai BMW 325i?
Tuskin mallisarjojen määritelmiin kajotaan, sanokaa mun sanoneeni, ei sieltä loppupelissä helpotuksia ole luvassa, ihan vaan siltä pohjalta miten nämä "yleensä on mennyt".
Tulkitsinko nyt aivan oikein että ensimmäisiä vähäpäästöisiä saisi ruveta laillisesti ahtamaan ilman että tarvitsee käydä vtt:n pussitestissä testissä?:think.
Niin ja onkos se vääntö rajoitus tullu vai ei?jos se voimassa ja 325 e30 luokitellaan mallisarjan tehokkaimmaksi niin ahtamisenki voi sitte unohtaa... :(
Tulkitsinko nyt aivan oikein että ensimmäisiä vähäpäästöisiä saisi ruveta laillisesti ahtamaan ilman että tarvitsee käydä vtt:n pussitestissä testissä?:think.
Sata varmasti tiedän että näin on mulla on siitä sisäpiiritietoa
Onkohan konttoreilla mitään esitietoa? Onko e30 koppaan m30b32 tic paree hakee jotain lupa lippuja ja lappuja ennen 1.10. vakkei ois valmis vielä silloin jos tuo vääntöpykälä tuleekin?
Tänä aamuna olin Kärkkäisen kanssa puhelin keskustelussa ja lyhennettynä asia menee näin.
Tehon mittaus vaati entistä tarkemman pöytäkirjan, mitä muutoksia on tehty.
Voidaan kuulema paremmin valvoa mitä muutoksia tehty..
Alle euro3 luokan ajoneuvot voi ahtaa ilman vtt testiä.
Vääntö raja ei tule käytäntöön.
Tehoraja on sama 20 %
Kuutioraja on 25%
Mallisarjan tulkintaan ei kosketa. ELi hartget voidaan unohtaa. Sanoi että tapaus on tietenkin auto kohtainen/malli sarja kohtainen. Eli todennäköisesti se 325 on edelleen e30:pin tehokkain malli...
Omavalmiste moottorin käsitys säilyy samana kuin ennenkin.
Harmi kun en muistanut kysyä, kuinka käy 7kg/kw rajan kanssa
Vanhan lain mukaan saa muutoskatsastaa vuoteen 2019 asti. Mitään ilmoitusta ei tarvitse tehdä asemalle, koska kyseinen laki uudistus ei vaikeuta mitään muutosta mitä vanha laki hyväksyisi.
Eli kiteytettynä "ainut" isompi muutos on, että alle euro3 luokan ajoneuvot voi ahtaa ilman vtt testiä. Riittä pelkstään katsastuksessa läpäistävä pakokaasu mittaus..
Asiasta informoidaan katsastus asemia ensi viikon aikana
Tarkoituksena on lähinnä helpoittaa harrastamista ja tehdä tehdyistä muutoksista tarkemmin ja helpommin luvettavia. Näin hän itse sanoi. Tai näin minä ainakin asiat ymmärsin..
Hyvän kuuloinen uudistus.
Hieman haastava saada ahdetusta M52B28:sta tuo +20% lappu.
Missä vaiheessa/minä vuonna autoihin tuli Euro3 vaatimus? Haaveilin jo käyttis e39 ahtamisesta mutta ei onnistu tuon mukaan laillisesti.
1985 e30 320i Baur Cabriolet
1995 328 ex ratakikkare
Comment