Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    Originally posted by Juppe View Post
    Täällä kaivattaisiin ohjeita e46 sumuvalojen kanssa. Pitäisi saada PWM ohjaus vasempaan kontissa olevaan parkkivaloon, että sumuvalo palaisi molemmilla puolilla. Nyt palaa vain oikealla. Vaihtoehtoisesti oikean sammuminen ja vasemman syttyminenkin kävisi. Aikani tuota jo koitin näplätä autossa, mutta toistaiseksi tuloksetta.

    Edit:
    Löytyihän se lopulta.
    :think Sumari taitaa olla vain vasemmalla puolella? Mitä tässä haettiin siis?

    Erääseen facelift E46:een koodailtiin DRL-jenkkiparkkeja, niin samalla alkoi vasemman puolimmaisessa takaumpiossa palaa 0-asennossa kirkkaammin ne reunaledit.. Oikeassa ei tapahdu mitään. Muissa asennoissa toimii, eli reunat palaa himmeästi ja keskiosat normaalisti. Mikähän homma? :think

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Juu, vasemmalla oli. Hakkasin päätä seinään tuon kanssa aika kauan, mutta lopulta sain molemmat luukun valot palamaan sumareina. Muuten palavat siis parkkeina, eli PWM-ohjausta sinne tarvittiin ja sen lisäksi vasen sumari käyttöön.

      Comment

      • Tony0
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 172
        • Parkano

        Ncs expert probleema

        Elikkäs olin aikomassa muuttaa akun kapasiteettia, mutta en päässyt mihinkään koska ncs väittää että $820 ja $963 ei ole kelvollinen. Auto on 06 e61 ja muihin bemareihin on onnistunut koodaukset yms ongelmitta. Yritin poistaa nämä FA:sta, mutta sitten heittää coapi-1000 erroria. Mikähän mahtaa olla vikana?

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          Originally posted by Tony0 View Post
          Elikkäs olin aikomassa muuttaa akun kapasiteettia, mutta en päässyt mihinkään koska ncs väittää että $820 ja $963 ei ole kelvollinen. Auto on 06 e61 ja muihin bemareihin on onnistunut koodaukset yms ongelmitta. Yritin poistaa nämä FA:sta, mutta sitten heittää coapi-1000 erroria. Mikähän mahtaa olla vikana?
          Joku sotkenut varustelistan.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • Tony0
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 172
            • Parkano

            Originally posted by suppari View Post
            Joku sotkenut varustelistan.
            Milläs saamme sitten tuon varustelistan muokattua oikeaksi, kun ei anna poistaa noita vääriä?

            Edit: Itse itselle kertoen eli bmw decoderilla varustelistan purku vin-numerolla ja ne sitten tarkastaa ncs:stä ja lisätä puuttuvat ja poistetaan väärät. Johan alko homma taas pelittään
            Last edited by Tony0; 12-06-2017, 22:18.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              Saakos ncs:llä koodattua peruutusvalojen cold checkin pois 10/97 E39 LCM3?

              Itelläkin on ncs mutta en ole ikinä päässyt chassis is faulty ilmotusta pidemmälle.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by peto2 View Post
                Saakos ncs:llä koodattua peruutusvalojen cold checkin pois 10/97 E39 LCM3?

                Itelläkin on ncs mutta en ole ikinä päässyt chassis is faulty ilmotusta pidemmälle.
                Ei saa koodattu LCMIII. Ainakin LCMIV onnistuu, LCMIIIB:stä en ole varma.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • MikaSe
                  BTCF Member
                  • Sep 2016
                  • 34
                  • Tampere

                  Saako E60 M5 SMG vaihdelaatikon vaihteenvaihto ohjelman default ohjelman koodattua siten, että defaulttina olisi ohjelma 2, eikä nykyinen 1?
                  E92 M3 -08

                  Comment

                  • >Jon1<
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1054
                    • Kuopio

                    Onnistuuko service listaa koodailemaan kun cic asenukksen jälkeen jäi i driveen tyhjiä rivejä ja mittaristolta huoltokohteet löytyy. Kombille kun cicin koodasin niin tyhjät kohdat hävis ja mittaristolta kyseiset huoltokohteet mutta bägin valo syttyi ilman herjoja :think piti sitten koodata takas niin hävis tuo valo mittaristosta
                    ex:F11 535xd M-Sport
                    ex:e61 530D M-Sport
                    ex:e38 740i mafia
                    ex:e36 328
                    ex:e36 320
                    ex:e30 320->325

                    Comment

                    • Dj Niksperi
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 2437
                      • Salo, Finland

                      NCSExpert

                      Mikä mahtaa olla ongelmana/vikana kun autoon pääsee kiinni ja boksien koodaus onnistuu mutta CKM(Car Key Memory) koodaus ei onnistu. Ilmoittaa General fault 1000. Tuosta vikakoodista ei ole googlettamisen kanssa löytynyt mitään apuja. Tarvitsisi päästä koodaamaan ns. mukavuustoimintoja vm.2002 E46 320iA:sta. GM5 boksi on vaihdettu toiseen mutta ei vaikutusta.
                      BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                      Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                      -Team Pussihousu-
                      Salo///Works
                      sigpic

                      Comment

                      • alumiini
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 163
                        • Lempäälä

                        Koodaus ohjeita vailla

                        Moro!

                        Onnistuuko e61 LCI versioon koodaamaan moottorin lämmöt OBD näyttöön.
                        Näin clipin, jossa oli koodattu digitaalinen nopeusmittari siihen.
                        Niin:think miksei lämpömittaria, jottei tartte aina salavalikkoon mennä.

                        Onko kukaan koodannut CCC:n android puhelinta bluetoothin välityksellä.. siis spotify yms streemausta. Paritetulla puhelimella, kun on normi puhelut saatavilla muttei muuta.
                        Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                        BMW FOREVER

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by alumiini View Post
                          Moro!

                          Onnistuuko e61 LCI versioon koodaamaan moottorin lämmöt OBD näyttöön.
                          Näin clipin, jossa oli koodattu digitaalinen nopeusmittari siihen.
                          Niin:think miksei lämpömittaria, jottei tartte aina salavalikkoon mennä.

                          Onko kukaan koodannut CCC:n android puhelinta bluetoothin välityksellä.. siis spotify yms streemausta. Paritetulla puhelimella, kun on normi puhelut saatavilla muttei muuta.
                          Ei onnistu kumpikaan. Jälkimmäinen toki aftermarket-osilla tai päivittämällä CIC:n jne muut hilut.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • j-a
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1522
                            • PohojosPohojammaa

                            Alkaisi olla tarve opetella E-SYSin lisäksi myös NCS Expertin käyttöä. Laatikosta löytyy joku +10v sitten ostettu USB-OBD2 -piuha johon muistaakseni piti jotkut pinnit yhdistää että toimi, ja sillä piuhalla joskus niihin aikoihin Z4:stä sain vikakoodit luettua sekä jopa livearvoja ruudulle parkkisensoreilta..

                            Kysymys kuuluukin, arvaako tuolla modatulla piuhalla yritellä mitään vai onko viisaampaa ostaa uusi piuha? Onko linkkiä sellaiseen mikä toimisi luotettavasti NCS Expertin kanssa? Tarviiko sen olla ICOM-kaapeli?
                            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                            Ylimääräisenä tarjolla:

                            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Ei tarvitse olla icom välttämättä mut onhan se tämänpäivän laitteistoa versus usb-obdII.
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by j-a View Post
                                Alkaisi olla tarve opetella E-SYSin lisäksi myös NCS Expertin käyttöä. Laatikosta löytyy joku +10v sitten ostettu USB-OBD2 -piuha johon muistaakseni piti jotkut pinnit yhdistää että toimi, ja sillä piuhalla joskus niihin aikoihin Z4:stä sain vikakoodit luettua sekä jopa livearvoja ruudulle parkkisensoreilta..

                                Kysymys kuuluukin, arvaako tuolla modatulla piuhalla yritellä mitään vai onko viisaampaa ostaa uusi piuha? Onko linkkiä sellaiseen mikä toimisi luotettavasti NCS Expertin kanssa? Tarviiko sen olla ICOM-kaapeli?
                                E-sys kanssa ENET kaapeli ja NCS Expertin kanssa K+DCAN kaapeli. Jos yhdellä haluat selvitä, niin sitten ICOM, mutta hintaa on reilusti vrt. nuo edelliset. Pelkkään koodaukseen riittää nuo halvemmat, softapäivityksiin vaatii ICOM:in.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎