Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Latasin tossa ton kaikkialla hehkutetun Bmw Tools setin ja INPAlla nyt hetken leikkiny ja kiinnostais toi NCS Expert (e9x ja e46) mut muita profiileja ei löydy kuin Default ja Dummy. Saako jostain ladattua ja päivitettyä muitakin ja miten?

    Mistä kannattaa lähtee harjottelemaan ton käyttöä? Lähinnä alkuun kiinnostais ihan vaan esim. Jenkkiparkkien koodailut ja muut vastaavat
    Ei kai niitä profiileita niin paljon muita tarvita.

    Ncsdummy on hyvä kapine tuohon avuksi ja kurkkaa vaikka YouTubesta videoita aiheesta.

    Comment

    • Vicious_e36
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2015
      • 844
      • Hämeenlinna

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Ei kai niitä profiileita niin paljon muita tarvita.

      Ncsdummy on hyvä kapine tuohon avuksi ja kurkkaa vaikka YouTubesta videoita aiheesta.
      Hyvä tietää jotain kattelin aikasemmin nopeesti niin näytti käyttävän kaikkea muuta kuin noita kahta esim. Expertmodea mut pitääpä perehtyä lisää!
      Last edited by Vicious_e36; 15-07-2018, 11:39.
      e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

      ex:
      e36 328i ’95 Touring,
      e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
      e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
      e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
      e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
      e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
      e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
      e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
      e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6022
        • Sipoo

        No niin, 330d automaatti 2006 ja cruisen retrofittaus. FA listalle CAS ja FRM moduleihin lisätty 544 (jarrullinen cruise) ja sitten code car. DIS:llä kalibroitu ohjauskulma-anturi. Ei toimi. Tsekattu 10x että FA lista on ok..

        Viiksipaketti tosin oli 320d mallista.. Nämähän pitäisi toimia ristiin pl se 10kmh kerralla lisäys?. Kokeiltu kahdella eri slipringillä (alkup ja cruisellisen viiksipaketin), mutta ei silti pelaa.

        Mikä meni pieleen?
        Last edited by kmn; 28-07-2018, 00:07.

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2728
          • Tampere

          Originally posted by kmn View Post
          No niin, 330d automaatti 2006 ja cruisen retrofittaus.

          Mikä meni pieleen?
          Pari ajatusta:

          -Viiksipaketti on varmaankin jarrulliseen versioon?

          -LDM tarvitaan jarruvakkariin 5/2006 saakka, joten milloin auto on valmistettu ettei jää yhdestä moduulista kiinni? LDM ei tarvita 6/2006 eteenpäin, koska tällöin DSC hoitaa LDM:n tehtävät jarrullisen vakkarin kanssa.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            Originally posted by JaniLap View Post
            Pari ajatusta:

            -Viiksipaketti on varmaankin jarrulliseen versioon?

            -LDM tarvitaan jarruvakkariin 5/2006 saakka, joten milloin auto on valmistettu ettei jää yhdestä moduulista kiinni? LDM ei tarvita 6/2006 eteenpäin, koska tällöin DSC hoitaa LDM:n tehtävät jarrullisen vakkarin kanssa.
            Viiksipaketti on 320d:stä, eli väitän, että on jarruttomasta. Auto on näköjään 11/2006 tullut tehtaalta.

            Eipä kai siinä sitten muuta, kuin kokeilemaan oikealla viiksipaketilla, jos muuten nyt raati on sitä mieltä, että edellytykset toimimiseen pitäisi olla? Ei muuten toiminut myöskään 540 -varusteella (cruise ilman jarrua), mut en sitten tiedä pitäisikökään, jos viiksipaketti ja auto ei juttele. Koodasin myös mittaristoon TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert02, mutta tuon nyt ei pitäisi kait muutenkaan vaikuttaa mitään itse toimivuuteen. INPAssa näkyy kyllä kaikki cruisen viiksen asennot ja recall-napin painallukset.
            Last edited by kmn; 28-07-2018, 09:58.

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2728
              • Tampere

              Originally posted by kmn View Post
              Viiksipaketti on 320d:stä, eli väitän, että on jarruttomasta. Auto on näköjään 11/2006 tullut tehtaalta.

              Eipä kai siinä sitten muuta, kuin kokeilemaan oikealla viiksipaketilla, jos muuten nyt raati on sitä mieltä, että edellytykset toimimiseen pitäisi olla?
              Auton tekniikan puolesta pitäisi mielestäni olla tehtävissä, ja slip ring ja viiksipaketti ovat tarpeelliset komponentit retrofittausta varten + koodaus ja sitten tosiaan vielä se ohjauskulma-anturin kalibrointi, mikä ilmeisesti jo kertaalleen onnistuikin. Viiksipakettiin liittyen huomioit muutkin mahdolliset optiot, eli MFSW ja sadetunnistin tuon jarrullisen vakkarin option lisäksi. Slip ring on varmaan ehjä ja toimiva, ettei jää siitä kiinni.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • tommii_96
                Bimmer Rookie
                • Sep 2014
                • 129
                • Iisalmi

                Vin numero koodaus

                Moro! Voisko joku ohjeistaa hieman 😁 tuli 39 koodattua valoja ja sen jälkeen rupesi mittaristossa matkamittarin perään pistettä polttamaan eli eikös siellä oo muutunu jonkun boxien välillä km lukema? En tiesä miten tuo on onnistunut mutta nyt tartteis saaha lukemat kohdalleen että sais valon sammumaan:think
                530Da touring -99
                Ex323i turbo Coupe M-Sport -97
                EX S13 200sx m52 turbo
                e36 320i m52b25 turbo
                Instagram

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Tarkista nyt ensimmäisenä missä boksissa on mikäkin vin. Sitten arpomaan eteenpäin.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Jarcco80
                    BTCF Member
                    • Aug 2018
                    • 3
                    • Finland

                    Saakos tolla ncsexpertillä muutettua kellon aikaa? Toi bc nappi ei toimi niin en saa kellonaikaa mittaristoon enkä sitämyöten muutettua aikaa, vai onko jokin muu keino kellonajan muuttamiseen kun toi mittariston nappi? E46 on kori.
                    E46 330d -00

                    Comment

                    • noreply
                      Newbiemmer
                      • Dec 2005
                      • 18
                      • Päijät-Häme

                      Minkälainen homma on EKPM moduulin koodaus onko kokemuksia?Itselläni tod näk tuo sökö e60 535d:stä.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6746
                        • PK-seutu

                        Enemmänkin E-Sys kysymys kuin NCS: Miten koodata jarruenergian talteenotto pois F-sarjan autoista? Pelkkä varustekoodin poisto listalta?
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2043
                          • Riihimäki

                          Originally posted by Jarcco80 View Post
                          Saakos tolla ncsexpertillä muutettua kellon aikaa? Toi bc nappi ei toimi niin en saa kellonaikaa mittaristoon enkä sitämyöten muutettua aikaa, vai onko jokin muu keino kellonajan muuttamiseen kun toi mittariston nappi? E46 on kori.
                          Siis viiksen päässä oleva nappi ei toimi? Eikös nyt kannattaisi samalla vaivalla korjata se nappi toimivaksi? Johdon katkeaminen viiksen juuresta on tyyppivika ja sen korjaamiseen löytyy ohjeet searchilla. Eikä ole kovin paha homma... kunhan keksii miten bagin jousta pitää painaa että se irtoaa (Jousta painetaan ratin säteen suunnassa eli kohtisuoraan ohjausakselia kohti.).

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2728
                            • Tampere

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Enemmänkin E-Sys kysymys kuin NCS: Miten koodata jarruenergian talteenotto pois F-sarjan autoista? Pelkkä varustekoodin poisto listalta?
                            Ei tarvitse poistaa varustelistalta.

                            Talteenoton poiskytkentä:
                            DME
                            iGR ---> OFF

                            Mittaristosta akun varausnäytön poiskytkentä:
                            KOMBI
                            IGR_ENABLE ---> nicht_aktiv
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6746
                              • PK-seutu

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Ei tarvitse poistaa varustelistalta.

                              Talteenoton poiskytkentä:
                              DME
                              iGR ---> OFF

                              Mittaristosta akun varausnäytön poiskytkentä:
                              KOMBI
                              IGR_ENABLE ---> nicht_aktiv
                              Kiitos vinkeistä Toimiiko se mittariston varausnäyttö normaalisti jos sen jättää deaktivoimatta erikseen? Eli auto näyttäisi toimivan edelleen jarruenergiat keräten?
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • maukka86
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 490
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Kiitos vinkeistä Toimiiko se mittariston varausnäyttö normaalisti jos sen jättää deaktivoimatta erikseen? Eli auto näyttäisi toimivan edelleen jarruenergiat keräten?
                                Ei toimi, palkki ei enää mene charge-puolelle ollenkaan.
                                f22 220i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎