Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by peto2 View Post
    Mites jos laittas sinne apupitkiin xenon muutossarjan, lämpöä ainakin olisi vähemmän? :think
    Se voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen. Onhan siinä kuitenkin iso ero jo paljonko sitä lämpöä tulee.

    Originally posted by makkis View Post
    Ei vikakoodien poistamisessa mitään pahaa ole, kun sen tekee vain oikein.
    Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
    Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.

    Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.

    Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.

    Toki, vikakakoodien poistaminen on ok, kun poistetaan vaikka DPF/EGR/vastapaineanturi tms. Mutta jos DPF on paikallaan ja poistetaan DPF:n liittyvät vikakoodit, niin silloin kyllä mennään perse edellä puuhun. Tuossa esimerkissä oli ainakin ne DPF koodit poistettu, kenties muitakin (DPF paikallaan). En alkanut softaa tarkemmin tutkimaan, kun live-data jo kertoi, että koodeja on selvästi poistettu käytöstä. Näitä mielivaltaisesti poistetaan vaan koodit softia tuntuu olevan liikkeellä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      Tuossa lisäpitkähommassa pitäisi tietää että osassa autoja ne sisemmät valot on todellakin lisäpitkät, toisissa taas kulmavalot. Jos ne on lisäpitkät niin silloin ne voi tietysti koodata toimintaan (niinkuin ne ovatkin jo tehtaalta jos autossa ei ole kaukovaloavustinta), kulmavaloja taas ei pidä koodata "lisäpitkiksi" koska ne korkeintaan häikäisevät vastaantulijoita ja sulattavat umpion.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Missähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.

        Inpalla kun katsoo tuon purkin tietoja, tulee aluksi joku version mismatch herja. Coding index näyttää Inpalla olevan 5. Onko tuo sama asia kuin .C05 ?

        Jos Ncsdummylla lataa tuon tracen ja ottaa "filter modules by trace file" niin se näyttää GM.C05 97,5% ja GM.C04 96,6%.

        Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.

        fsw-psw toimii ilman ongelmia.
        E39 528iA

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2672
          • Tampere

          Originally posted by TJJ View Post
          Missähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.

          Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.

          fsw-psw toimii ilman ongelmia.
          Monesti tuo ilmoitus tulee kun/jos moduuli ei tue nettodatakoodausta. Kokeilepa tällaista lähestymistä, josko johtaisi onnistumiseen?
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by JaniLap View Post
            Monesti tuo ilmoitus tulee kun/jos moduuli ei tue nettodatakoodausta. Kokeilepa tällaista lähestymistä, josko johtaisi onnistumiseen?
            Noin jo tein. Mutta, pitäisikö tuon edes toimia E39:ssä? https://www.bimmerforums.com/forum/s...8#post21219258
            Täytyy jatkaa lukemista...
            E39 528iA

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              Originally posted by TJJ View Post
              Missähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.

              Inpalla kun katsoo tuon purkin tietoja, tulee aluksi joku version mismatch herja. Coding index näyttää Inpalla olevan 5. Onko tuo sama asia kuin .C05 ?

              Jos Ncsdummylla lataa tuon tracen ja ottaa "filter modules by trace file" niin se näyttää GM.C05 97,5% ja GM.C04 96,6%.

              Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.

              fsw-psw toimii ilman ongelmia.
              Mitä muutosta varsinaisesti yrität tehdä? Sehän laittaa oikean Coding Index:in, kun täppäät ensin Read ECU.

              Jos haluat puukottaa jonkun parametrin hex-arvoa, niin toinen vaihtoehto on muokata kyseisen CI:n Daten-filua NCS Dummyn Disassemble-Assemble optiota käyttäen. Valkkaa sieltä semmosen parametriarvon, joka ei yleensä ole käytössä. Muuttaa sille parametriarvolle haluamansa Hex-arvon ja sitten koodatessa valitsee sen parametriarvon.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Clavurion View Post
                Mitä muutosta varsinaisesti yrität tehdä? Sehän laittaa oikean Coding Index:in, kun täppäät ensin Read ECU.

                Jos haluat puukottaa jonkun parametrin hex-arvoa, niin toinen vaihtoehto on muokata kyseisen CI:n Daten-filua NCS Dummyn Disassemble-Assemble optiota käyttäen. Valkkaa sieltä semmosen parametriarvon, joka ei yleensä ole käytössä. Muuttaa sille parametriarvolle haluamansa Hex-arvon ja sitten koodatessa valitsee sen parametriarvon.
                Yritän lisätä Servotronicille omat käyrät, siis virta (pwm) ja nopeus, 16 eri pistettä molemmissa. Oletin, että sen voi tehdä tuolla nettodatalla. Mutta saattaa olla, ettei se sillä E39:ssä onnistukaan. Täytyy kokeilla tuota hex-muokkausta.

                edit: NCS Dummyn uusi versio taitaa tehdä tuonkin suoraa ilman disassemblea. Module functions napista.
                Last edited by TJJ; 14-11-2018, 18:57.
                E39 528iA

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  Originally posted by TJJ View Post
                  NCS Dummyn uusi versio taitaa tehdä tuonkin suoraa ilman disassemblea. Module functions napista.
                  Saattaa olla. Ei tuo Daten-filun puukotus disassembly-assembly muutoksellakaan ole ihmeellinen homma.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Saattaa olla. Ei tuo Daten-filun puukotus disassembly-assembly muutoksellakaan ole ihmeellinen homma.
                    Ei taidakaan tehdä, ei se ainakaan minulla ole aktiivinen. Täytyy kokeilla hex-muutoksia ja muuttaa jotain noista vakiokäyristä.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Ei taidakaan tehdä, ei se ainakaan minulla ole aktiivinen.
                      Kylläpäs tekee... Alkaa selviämään tämä juttu, täytyy huomenna testata autossa.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6022
                        • Sipoo

                        Originally posted by kmn View Post
                        Kysytäänpä täällä, kun toisaalla ei saanut ehkä tarpeeksi huomiota.

                        Eli 11/2005 E91 330d cruisen retrofittaus menossa. Iskin viiksipaketin paikalleen, lisäsin 544 FA-listalle ja kalibroin ohjauskulma-anturin. Tuon jälkeen LDM -modulin puuttuminen aukesi mulle - cruise control failure iDrivessä ja läjä kummallisia vikakoodeja.

                        Sen verran oon selvitellyt, että viisi piuhaa pitää kytkeä. Itse modulin oon tilannut jo ja siihen tarvittavan liittimen.



                        Kysymys kuuluu, että mitenkäs ton boxin koodaus? Nyt kun 544 on FA listalla, niin käsittääkseni ei pitäis vaatia mitään muuta, kuin moduli kiinni ja code car? :think
                        Itse itselleni vastaten, ei vaatinut muuta. Eikä olisi varmaan vaatinut edes koko auton koodausta, mutta tein niin silti, koska on jännää katella, kun NCS raksuttaa ne purkit läpi. LDM-moduli tuli jostain purku-E60:stä Liettuasta ja maksoi kuluineen 25 EUR. Sopiva liitin tuli jonkun purku-E39:n ovesta.

                        PT-CAN hi/low vedin apparin puolelta saakka ja loput CAS-modulin kupeesta. Mittaristossa ei näy lukittua nopeutta nyt mitenkään, eikä auttanut koodata TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert_02.. :think Sama ei onnistunut frendinkään E91 330d:hen. Mittaristoissa jotain eroa? Oma vehje on 11/2005.

                        EDIT: Mjaa näköjään tosiaan cruiselliseen eri osanumerokin mittaristolle tämän ikäisessä.

                        Oisko se sitten seuraavaksi FRM2 päivitys. Sitten riittää kyllä tämä käyttiksen harrastaminen..
                        Last edited by kmn; 15-11-2018, 07:35.

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • Nutcase
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 280
                          • Kymenlaakso

                          Tuli hommattua e60 autoon xenonumpiot halogenien tilalle ja luovuttaja-autosta tuli myös valomoduuli mukaan (tarvitseeko edes?).

                          Sen verran olen lukenut, että xenonumpioista pitää ne kaksi(?) ruskeaa johtoa yhdistää. Xenonumpioit eivät ole adaptiiviset tai kääntyvät, ihan perus xenonit. Täs eteenpäin on ilmeisesti kaksi koulukuntaa, toiset tinailee vastuksia ja poikkasee johtoja valojen sisältä ja toiset koodaa valot autoon, olenko ymmärtänyt oikein?

                          Itseäni kiinnostaisi se valojen koodaus autoon. Miten tämä toteutetaan käytännössä?

                          Varustelistaan eli fa write pitää lisätä lisövarustekoodi?
                          Mitä moduleita minun pitäisi tuon jälkeeb koodata?

                          Myös cruisen koodaus kiinnostaa eli $540 ilmeisesti varustelistaan ja sen jälkeen mitkä moduulit vaatii koodausta?

                          Comment

                          • ViljoNieminen
                            Bimmer Rookie
                            • May 2018
                            • 58
                            • Jyväskylä

                            Yritin poistaa jarruenergian talteenottoa. Sain otettua $1CD toiminnon pois varustelistalta CAS ja NFRM moduleista.

                            Koodausta DDE moduliin ei voinut tehdä, koska sitä ei ollut näkyvissä listalla.

                            Johtuisiko mahdollisesti vanhoista Dateneista?

                            Auto on E90 318D vm.2011

                            Edittiä: Datenit päivitetty BMW Coding Toolilla, tämä ei vielä auttanut.........
                            Last edited by ViljoNieminen; 30-11-2018, 15:24.

                            Comment

                            • dewaq
                              Newbiemmer
                              • Sep 2018
                              • 16
                              • Kajaani

                              Tarkoituksena NSC:llä laittaa OBC aktiiviseksi kun vaihdoin viiksen uuteen. Autona E46 2004.

                              INPA ja ISTA yhdistävät autoon normaalisti, koodit saa luettua ja nollattua, mutta NCS antaa kuvassa näkyvät errorit kun ZCS/FA f. ECU painiketta painaa ja valitsee minkä vain listalla olevista moduuleista.

                              Error: https://photos.app.goo.gl/5fuxRKzq8nm8HhLp6

                              Yritin myös tuon Enter FA painikkeen kautta, mutta sieltä VINin syötettyä tuli tyhjä lista

                              FA-list: https://photos.app.goo.gl/5t3GEVxHPKLx3nUH6

                              NSC Expert asennettu kolmesta eri paketista uusiksi ja tarkistettu kaikki tiedostot, mutta aina samat errorit, mistä voisi vikaa lähteä hakemaan seuraavaksi?

                              Comment

                              • JiiVee92
                                BTCF Member
                                • Mar 2017
                                • 923
                                • Kouvola/Myllykoski

                                Onhan käynnistetty hiiren kakkospainike--->suorita järjestelmänvalvojana
                                muuten ei toimi, vaikka olisit kirjautuneena järjestelmänvalvojana, ainakaan minulla.
                                Last edited by JiiVee92; 30-11-2018, 09:55.
                                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎