Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • M-ERiMiEs
    replied
    E91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
    Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
    Tuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
    Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
    Taitaa useimmin olla kyseessä että raja-arvoja muokataan niin kauas että vikakoodia ei enää tule jos arvo ylittyy. Amatöörimäinen softaaja nostaa syötöt ja ahdot tappiin ja laittaa turvarajat niin kauas että puolimoottorivaloja ei tule vaikka vehkeet olisi jo paskana

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Samoin kivoja on virisoftat, joista on vikakoodeja/vikakoodit vaan poistettu käytöstä.
    Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
    Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Joo monissa on varustelistat ihan sekaisin. Monien autojen kohdalla kun lukaiset tiedot NCS:llä, niin tulee jo herjaa, ettei varuste x kelpaa. Sitten kun katsot minkä varusteen koodi se oli, niin ko. koodia ei edes löydy BMW listoilta tai sitten siellä on joku sellainen varuste jota ei ko. koriin ole koskaan saanut. Kiva sitten alkaa selvittämään mikä se oikea varustelista on. Samoin kivoja on virisoftat, joista on vikakoodeja/vikakoodit vaan poistettu käytöstä.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Code car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.

    Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.
    Juurikin näin, näitä tuntuu nykyään näppäilevän ketkä sattuu ja miten sattuu. Tänään esim oli pajalla semmonen E90 missä ei cruise toiminut, lopulta viaksi paljastui että joku tumpelo oli ajanut moottorinohjaimeen jonkin muun korimallin softan .

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Code car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.

    Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Code car tekee varsinaisen koodauksen (parametriarvojen muutos) kaikille ohjainlaitteille, kuten SG_CODIEREN tekee yhdelle ohjainlaitteelle. Varustelista pitää tallentaa erikseen (FA_WRITE) niille kahdelle ohjainlaitteelle, jonne se on tallennettuna.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Jäikö päivitetty VO tallentamatta LMA:lle ja CAS:lle?
    Eikö tuon pitäisi mennä tuolla Code Carilla? :think Jos ei, niin saa vinkata miten asia pitää tehdä

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Vaihdoin E82:een Business -radion tilalle Professional -radion. Oletin, että lähtisi toimimaan laakista mutta ääntä ei kuulunut kaiuttimista, kaikki toimi muuten. Noh, koodasin VO:hon uuden varusteen $663, sen jälkeen Code Car ja kaikki meni ok, ei virheilmoituksia. Radiosta tuli ääntä tämän jälkeen.

    Nyt kun yritän NCS Expertillä lukea ECUja/moduuleja, niin listalta löytyy 1RAD vaikka käsittääkseni sen pitäisi olla 2RAD. Yllättäen tuon 1RADin lukeminen ei onnistu. Tarkistin huvikseni VO:n ja nyt sieltä puuttuikin tuo $663, mutta radio toimii täysin.

    Eli missä meni vikaan ja miten homma korjataan? Pitääkö WinKFP:llä koodata radioon uusi VIN? Haluaisin katsoa mitä asetuksia radiossa on, eli voiko esim. peruutustutkan voimakkuutta säätää yms.
    Jäikö päivitetty VO tallentamatta LMA:lle ja CAS:lle?

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Vaihdoin E82:een Business -radion tilalle Professional -radion. Oletin, että lähtisi toimimaan laakista mutta ääntä ei kuulunut kaiuttimista, kaikki toimi muuten. Noh, koodasin VO:hon uuden varusteen $663, sen jälkeen Code Car ja kaikki meni ok, ei virheilmoituksia. Radiosta tuli ääntä tämän jälkeen.

    Nyt kun yritän NCS Expertillä lukea ECUja/moduuleja, niin listalta löytyy 1RAD vaikka käsittääkseni sen pitäisi olla 2RAD. Yllättäen tuon 1RADin lukeminen ei onnistu. Tarkistin huvikseni VO:n ja nyt sieltä puuttuikin tuo $663, mutta radio toimii täysin.

    Eli missä meni vikaan ja miten homma korjataan? Pitääkö WinKFP:llä koodata radioon uusi VIN? Haluaisin katsoa mitä asetuksia radiossa on, eli voiko esim. peruutustutkan voimakkuutta säätää yms.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Kysytäänpä täällä, kun toisaalla ei saanut ehkä tarpeeksi huomiota.

    Eli 11/2005 E91 330d cruisen retrofittaus menossa. Iskin viiksipaketin paikalleen, lisäsin 544 FA-listalle ja kalibroin ohjauskulma-anturin. Tuon jälkeen LDM -modulin puuttuminen aukesi mulle - cruise control failure iDrivessä ja läjä kummallisia vikakoodeja.

    Sen verran oon selvitellyt, että viisi piuhaa pitää kytkeä. Itse modulin oon tilannut jo ja siihen tarvittavan liittimen.

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ent/1VnXoCfaza

    Kysymys kuuluu, että mitenkäs ton boxin koodaus? Nyt kun 544 on FA listalla, niin käsittääkseni ei pitäis vaatia mitään muuta, kuin moduli kiinni ja code car? :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Tullut suht paljon koodailtua mut nyt tuli eteen sellainen valitus kuin


    Invalid mark-1
    Invalid mark-2 $250


    Eikä pääse koodaamaan, tuosta en ole varma onko just $250 mut jotain sinnepäin.
    Ilmeisesti jotain FA:han liittyvää mut mikä neuvoksi? softa yms. pitäis olla suht tuore kuitenkin, Icom piuhana.


    Ja auto tosiaan E61 535d -05
    Päivitä datenit.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Tullut suht paljon koodailtua mut nyt tuli eteen sellainen valitus kuin


    Invalid mark-1
    Invalid mark-2 $250


    Eikä pääse koodaamaan, tuosta en ole varma onko just $250 mut jotain sinnepäin.
    Ilmeisesti jotain FA:han liittyvää mut mikä neuvoksi? softa yms. pitäis olla suht tuore kuitenkin, Icom piuhana.


    Ja auto tosiaan E61 535d -05

    Leave a comment:


  • phuksi
    replied
    Kaarrevalot sumareihin E87

    Moro,

    Sanokaas viisaammat mikä menee pieleen... Auto E87, FRM3.C32 ohjaa valoja. Tehty seuraavat muutokset, ei toimi.

    ABBIEGELICHT_MIT_NSW: nicht_aktiv --> aktiv
    KLS_BEI_AL_AKTIV: nicht_aktiv --> aktiv
    PWM_FL_NSW_FKT_ABBLIEGEL: wert_03 --> wert_01 (wert_03=0% vaihdettu wert_1=13V)
    ENTGEGENGES_RKW: aktiv --> aktiv (eli ei tehty mitään, oli jo kohdillaan, peruutettaessa)
    ABSTELLPOS_SMC: aktiv --> aktiv (eli ei tehty mitään, oli jo kohdillaan, sammuttaa ratin suoristuessa)
    DEF_ABBIEGELICHT_CKM: nicht_aktiv --> aktiv (oletusasetus profiilille)
    UNP_ABBIEGELICHT_CKM: nicht_aktiv --> aktiv (arvo vierasprofilille)
    ABBIEGELICHT_CKM_0: nicht_aktiv --> aktiv (avaimen 1 muistin arvo)
    ABBIEGELICHT_CKM_1: nicht_aktiv --> aktiv (avaimen 2 muistin arvo)
    ABBIEGELICHT_CKM_2: nicht_aktiv --> aktiv (avaimen 3 muistin arvo)
    ABBIEGELICHT_CKM_3: nicht_aktiv --> aktiv (avaimen 4 muistin arvo)

    Tavoitteena siis saada sumarit kaarrevaloiksi. Sumareiden jännittettä sain jo nostettua niin on vähän kirkkaammat...

    -p
    Last edited by phuksi; 29-10-2018, 22:48.

    Leave a comment:

Working...
X