Code car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.
Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.
Juurikin näin, näitä tuntuu nykyään näppäilevän ketkä sattuu ja miten sattuu. Tänään esim oli pajalla semmonen E90 missä ei cruise toiminut, lopulta viaksi paljastui että joku tumpelo oli ajanut moottorinohjaimeen jonkin muun korimallin softan .
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Joo monissa on varustelistat ihan sekaisin. Monien autojen kohdalla kun lukaiset tiedot NCS:llä, niin tulee jo herjaa, ettei varuste x kelpaa. Sitten kun katsot minkä varusteen koodi se oli, niin ko. koodia ei edes löydy BMW listoilta tai sitten siellä on joku sellainen varuste jota ei ko. koriin ole koskaan saanut. Kiva sitten alkaa selvittämään mikä se oikea varustelista on. Samoin kivoja on virisoftat, joista on vikakoodeja/vikakoodit vaan poistettu käytöstä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Samoin kivoja on virisoftat, joista on vikakoodeja/vikakoodit vaan poistettu käytöstä.
Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
Taitaa useimmin olla kyseessä että raja-arvoja muokataan niin kauas että vikakoodia ei enää tule jos arvo ylittyy. Amatöörimäinen softaaja nostaa syötöt ja ahdot tappiin ja laittaa turvarajat niin kauas että puolimoottorivaloja ei tule vaikka vehkeet olisi jo paskana
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
Tuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
E91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?
F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Code car tekee varsinaisen koodauksen (parametriarvojen muutos) kaikille ohjainlaitteille, kuten SG_CODIEREN tekee yhdelle ohjainlaitteelle. Varustelista pitää tallentaa erikseen (FA_WRITE) niille kahdelle ohjainlaitteelle, jonne se on tallennettuna.
Code car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.
Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.
Kiitoksia kaikille näistä vinkeistä, nyt on varustelista laitettu FA_WRITE:llä CAS:iin ja FRM:ään Sen jälkeen löytyi 2RAD moduuli ja homma pelittää 100%:sti!
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Saa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?
Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
Mites jos laittas sinne apupitkiin xenon muutossarjan, lämpöä ainakin olisi vähemmän? :think
E91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?
Riittää, samaan lopputulokseen pääset näppäiletpä sitten manuaalisesti pois tai poistamalla varustelistalta ja koodaamalla moduulin. Varustelistalta poisto tosin varmistaa sen että ei kytkeydy takaisin päälle edes tehdasparametrien palautuksella. Uudemmissa malleissa toinen ko. keksintöön liittyvä täppä löytyy KOMBIn alta, joka poistaa sinisen EfficientDynamics latauspalkin kulutusmittarista.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
En tiedä minkä verran adaptiiviset valot asiaan vaikuttaa, mutta e61 preLCI:ssä kestää kyllä muuten umpiot h7 palamisen pitkissä. Suurimmassa osassa suomi malleja nämä ovat palaneet jo tehtaalta lähtiessä.
Tuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.
Ei vikakoodien poistamisessa mitään pahaa ole, kun sen tekee vain oikein.
Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.
Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.
Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment