Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViljoNieminen
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 58
    • Jyväskylä

    Originally posted by dewaq View Post
    INPA ja ISTA yhdistävät autoon normaalisti, koodit saa luettua ja nollattua, mutta NCS antaa kuvassa näkyvät errorit kun ZCS/FA f. ECU painiketta painaa ja valitsee minkä vain listalla olevista moduuleista.

    Error: https://photos.app.goo.gl/5fuxRKzq8nm8HhLp6
    Mulla tuli samantapainen virhelista, kun ICOM mokkula ei ollut varattu tilassa, niinkuin ohje käskee. Kun laitoin varattutilan päälle toimi yhteys OK.

    Näin aloittelevana koodarina veikkaisin että, sinulla yhteys autoon ei ole kunnossa. Outoa kuitenkin on jos INPA ja ISTA toimivat.

    Kokeneemmat voi sitten kertoa sen oikean syyn
    Last edited by ViljoNieminen; 30-11-2018, 08:33.

    Comment

    • ViljoNieminen
      Bimmer Rookie
      • May 2018
      • 58
      • Jyväskylä

      Originally posted by ViljoNieminen View Post
      Yritin poistaa jarruenergian talteenottoa. Sain otettua $1CD toiminnon pois varustelistalta CAS ja NFRM moduleista.

      Koodausta DDE moduliin ei voinut tehdä, koska sitä ei ollut näkyvissä listalla.

      Johtuisiko mahdollisesti vanhoista Dateneista?

      Auto on E90 318D vm.2011

      Edittiä: Datenit päivitetty BMW Coding Toolilla, tämä ei vielä auttanut.........
      Nyt on tehty Code Car, elikkä koodattu kaikki motukat, kun sitä DDE motukkaa ei erikseen löytynyt. Homma meni ilman virheitä ja ilmeisesti muutenkin OK. Auto suostui jopa käynnistymään ja liikkumaan.

      Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut? :think

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        Originally posted by ViljoNieminen View Post
        Nyt on tehty Code Car, elikkä koodattu kaikki motukat, kun sitä DDE motukkaa ei erikseen löytynyt. Homma meni ilman virheitä ja ilmeisesti muutenkin OK. Auto suostui jopa käynnistymään ja liikkumaan.

        Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut? :think
        Ei poistunut kun moottoriohjainta ei ole koodattu.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • dewaq
          Newbiemmer
          • Sep 2018
          • 16
          • Kajaani

          Originally posted by ViljoNieminen View Post
          Mulla tuli samantapainen virhelista, kun ICOM mokkula ei ollut varattu tilassa, niinkuin ohje käskee. Kun laitoin varattutilan päälle toimi yhteys OK.

          Näin aloittelevana koodarina veikkaisin että, sinulla yhteys autoon ei ole kunnossa. Outoa kuitenkin on jos INPA ja ISTA toimivat.

          Kokeneemmat voi sitten kertoa sen oikean syyn
          Sovellus on käynnistetty järjestelmänvalvojana. Mistäs tuo varattutila saadaan päälle? En ohjeistuksessa tuollaista huomannut.

          Comment

          • ViljoNieminen
            Bimmer Rookie
            • May 2018
            • 58
            • Jyväskylä

            Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut?

            Originally posted by suppari View Post
            Ei poistunut kun moottoriohjainta ei ole koodattu.
            Mitenköhän sen DDE mokkulan sais koodattua, kun se ei näy NCS Expertin listassa?

            Comment

            • ViljoNieminen
              Bimmer Rookie
              • May 2018
              • 58
              • Jyväskylä

              Originally posted by dewaq View Post
              Sovellus on käynnistetty järjestelmänvalvojana. Mistäs tuo varattutila saadaan päälle? En ohjeistuksessa tuollaista huomannut.
              Varattu tilan voi muuttaa IToolRadarilla, aktivoit rivin (ylimmän), ja oikealla on painike varattu /vapaa. Tämä koskee ICOM yhteyttä, muista kaapeleista en osaa sanoa, kun niitä ei minulla ole.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2672
                • Tampere

                Originally posted by ViljoNieminen View Post
                Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut?

                Mitenköhän sen DDE mokkulan sais koodattua, kun se ei näy NCS Expertin listassa?
                Laturikuormitusta ja latausjännitettä seuraamalla voi päätellä jotain, kuten että muuttuuko latausjännite moottorijarrutuksen aikana suuremmaksi kuin ajossa.

                Listaatko purkit jotka NCS:llä näkyy?
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • ViljoNieminen
                  Bimmer Rookie
                  • May 2018
                  • 58
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Laturikuormitusta ja latausjännitettä seuraamalla voi päätellä jotain, kuten että muuttuuko latausjännite moottorijarrutuksen aikana suuremmaksi kuin ajossa.

                  Listaatko purkit jotka NCS:llä näkyy?
                  Auto on E90 318D vm. 2011

                  NCS Expertin listassa näkyy:

                  2JBBF
                  2RAD
                  44DMO
                  ABG
                  CAS
                  DSC
                  EGS
                  EKP
                  FZD
                  IHK
                  KOMBI
                  NFRM
                  PDC
                  RLS

                  Jarruenergian talteenottoasetus pitäis olla DDE modulissa, jos olen ymmärtänyt oikein???

                  ISTAn listassa näkyy lisäksi: RAD2-GW, JBE, DDE, EKPS, FRM

                  ISTAN ja NCS listojen EKPS/EKP ja FRM/NFRM ovat varmaankin sama mokkula, mutta näkyvät pikkusen erilailla noissa listoissa ??
                  Last edited by ViljoNieminen; 03-12-2018, 08:14.

                  Comment

                  • M-ERiMiEs
                    BTCF Member
                    • Jun 2013
                    • 210
                    • Porvoo

                    Originally posted by ViljoNieminen View Post
                    Auto on E90 318D vm. 2011

                    NCS Expertin listassa näkyy:

                    2JBBF
                    2RAD
                    44DMO
                    ABG
                    CAS
                    DSC
                    EGS
                    EKP
                    FZD
                    IHK
                    KOMBI
                    NFRM
                    PDC
                    RLS

                    Jarruenergian talteenottoasetus pitäis olla DDE modulissa, jos olen ymmärtänyt oikein???

                    ISTAn listassa näkyy lisäksi: RAD2-GW, JBE, DDE, EKPS, FRM

                    ISTAN ja NCS listojen EKPS/EKP ja FRM/NFRM ovat varmaankin sama mokkula, mutta näkyvät pikkusen erilailla noissa listoissa ??
                    Kokeiles lukee 4DMO. Näkyy tommosena siellä mutta kun sen lukee niin se muuttuu dde:ksi.
                    F11 LCI 535i M-Sport
                    Voorti -12

                    Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2672
                      • Tampere

                      Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                      Kokeiles lukee 4DMO. Näkyy tommosena siellä mutta kun sen lukee niin se muuttuu dde:ksi.
                      Juuri näin.

                      Voit myös INPA:lla katsoa purkkien tiedot kohdasta Identification ja saksankielisenä DME:n kohdalla lukee Motorelektronik tms.
                      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • ViljoNieminen
                        Bimmer Rookie
                        • May 2018
                        • 58
                        • Jyväskylä

                        Kiitoksia raadille hyvistä vinkeistä !!!

                        Tarkistin NCS Expertillä tuon moduli 44DMO:n koodaukset. Sillä näkyi olevan IGR Nicht_aktiv tilassa, elikkä olisko homma hoidettu ?

                        Ja sitten eteenpäin kohti uusia haasteita ! Seuraavaksi vois yrittää koodata lämpömittaria ja lampunpesimiä. Nyt vaan niitä opiskelemaan !

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2672
                          • Tampere

                          Originally posted by ViljoNieminen View Post
                          Kiitoksia raadille hyvistä vinkeistä !!!

                          Tarkistin NCS Expertillä tuon moduli 44DMO:n koodaukset. Sillä näkyi olevan IGR Nicht_aktiv tilassa, elikkä olisko homma hoidettu ?
                          DME:n osalta kyllä ja kun aiemmin olet jo muokannut FA:n, niin valmista tuli. Mittaristossa sinulla ei taida olla animaatiota talteenotosta, jota tarvitsisi muokata (koodata pois käytöstä)?
                          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • ViljoNieminen
                            Bimmer Rookie
                            • May 2018
                            • 58
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            DME:n osalta kyllä ja kun aiemmin olet jo muokannut FA:n, niin valmista tuli. Mittaristossa sinulla ei taida olla animaatiota talteenotosta, jota tarvitsisi muokata (koodata pois käytöstä)?
                            Joo. Mittaristossa ei ole ollut mitään näyttöä jota pitäis poistaa. Joten homma kunnossa !!!

                            Comment

                            • AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

                              Eikö lcm3:sta saa koodattua pitkistä warm checkiä pois?:think

                              Edit: Ja miten koodataan e39 vilkut välähtämään kun laittaa ovet lukkoon?
                              Last edited by AnttiR; 18-12-2018, 18:57.
                              E61 535d -04

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by AnttiR View Post
                                Eikö lcm3:sta saa koodattua pitkistä warm checkiä pois?:think

                                Edit: Ja miten koodataan e39 vilkut välähtämään kun laittaa ovet lukkoon?
                                Muistelisin, että kyllä pitäisi saada koodattua pois. Ellei sulla ole varashälyytintä, niin se pitää koodata autoon, että vilkut välähtää. Toki ne vilkutkin pitää koodata välähtämään.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎