Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • porokoira2
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 49
    • vantaa

    No nyt joutaa multa pois toi saksassa myyty paketti kaapeleineen
    pois kahden portin kaapeli ja cd oma tunig tehty cd on myös
    kytkentä komponenteille ym voi tehdä pitää olla tarkka
    en lähetä postitse ei tehtailijalle käy vain 98 vm saakka
    oma e 39 turing mulla on ne mitä täällä kirjoitin 2 purkkia
    jenkeistä ne ei tehnyt mitään aktivointia elikkä esim sade tunnistin
    tällä cd:llä oli sekin/kaapelilla/cd mahdollista mukana kytkentöjä esim iso
    plus oli muita ohjelmia kuin carsoft nyt tään pakettin myyn pois

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      Originally posted by sand
      Originally posted by Iikoo
      Hetkonen, jäi vähän epäselväksi, onko vanhempiin pyöreäliittimisiin autoihin nyt löytyny toimiva ratkaisu, eli ennen tuota 2000, esim E36 korisiin? Joku jos viittis vähän valistaa etttä mikä hardware ratkasu tohon on paras ja mistä kannattaa hommata, ja mielellään se yhden sarjaportin versio (tai usb), ja mikä noista softista on paras noitten vanhempien autojen kanssa, ilmeisesti toi windowsin Carsoft?
      Jollain ulkomaisella foorumilla oli joku tehnyt oman yksinkertaisen adapterin, jonka väitti toimivan (ainakin hänellä). Autona oli 740i -97. Siis näin:

      In the round 20-pin BMW diagnostic adapter there are the following relevant pins for this: #14=+12V, #15=RxD,#17=TxD,#19=Ground. One then needs to make an adapter cable so that these pins then connect to the corresponding pins in the ODB-II connector: #4/5=Ground,#7=K-line/TxD,#15=L-line/RxD,#16=+12V
      No sviddu toihan kuulostaa kummalta??? Miten toi nyt voi oikeen pelittää, jos ODB-II on eri protokolla kuin toi DS2???? Kuulostaa kyllä järjenvastaiselta...
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        Originally posted by arnop
        Kävin Megachipin sivuilla. Näyttää olevan toi DiaSoft ohjelma käyttävän adapteria PRINTERI portin kautta. Joten eipä taida meidän purkit pelittää :(
        Printteriportista saa tehtyä ihan nakkina adapterin commille, joten samat signaalit siellä kulkee. Ne on tehny ton tod. näk. sen takia, että kaikis notebookeis ei oo enää commeja... Ei se adapteri mikään älyä sisältävä ts. ohjelman kopioimista ehkäsevä taida olla. Eli hommaa vaan yhen prinnteriporttiin menevän liittimen, yhen commin ja pari pätkää piuhaa. Piuhajärkkää en muista, mutta kyl se netist löytyy.

        Ai niin ja noi Diasoftit maksaa beemeriin ja mersuun kumpaankin 1500 egee kappale, eli jos joku tosi friikki hommaa virallisen uuden version, niin mulle kopio siitä
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • lubino
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 33
          • kempele

          Originally posted by KFZ-Koenig
          jartsa02

          Veikkaan, että tuon purkin sisältä löytyy sama kytkis kuin tossa carscanner-kaapelissakin on .. käytännössä tää homma on niin, että toi interface ei oo mikään ongelma vaan se mistä löytyy toimiva ohjelma tähän hommaan :|. Nää 96-00 autot on se pahin juttu kun on toi DS2 käytössä johon kunnon softaa ei tahdo löytyä, uudemmissa (esim. E39 2001-2003) ei oo mitään probleemaa kun ne on OBD-2-autoja, niihin saa softaa ja interfaceja ihan mistä vaan

          Löysin tost jotain tietoo DS2-ongelmaan: Carsoft-Newsin mukaan Carsoft BMW 5.8 osais lukee vm. 88-2001 poikkeuksena esim. E38 ja E39:n mittaristot ja hälärit. Mut lootat ja moottorinohjaukset jne. pitäs pelittää. En kyl tiedä mistä ton softan sais, mulla on itellä vaan 3.4 ja 3.7 lontooks ja hollaniks. Carsoftil on myös softat mersuun ja volkakriin, joten ne ei sit käy.

          Laitoin meilii firmalle joka tekee Diasoft-softaa ja kysyin mitä maksaa softa jne. Mul on joku vanha 3.02-versio siit ja tuet löytys:

          GESAMTTEST
          DME BMW E24/28/30/31/32/34/36/38/39/46/53/Z1/Z3 alle 4, 6, 8 & 12-Zylinder
          Motoren Fehler, teilweise Bauteile ansteuern. bis Ez.: 09/01
          DME BMW 525i 24V E34 & BMW 325i E36 jeweils ohne VANOS,
          Fehler, Status abfragen & Bauteile ansteuern.
          DDE BME E30/34/38/39/46/53 Fehler, teilweise Bauteile ansteuern. bis Ez.: 09/01
          EML BMW E31/32/38 Fehler. bis EZ.: 09/01
          EGS BMW E31/32/34/36/38/39/46/53 Fehler. bis EZ.: 09/01
          ZKE/ZVM BMW E31/32/34/36/38/39/46/Z3 Fehler, Bauteile ansteuern.
          Tacho BMW E32/34/36/38/39/46/53/Z8 Fehler, Selbsttest, teilweise KM-Stand & VIN Nr., SIA Management
          Optional umcodierung der Landessprache bei E32/34/38/39/53/Z8
          BC/MID BMW E31/32/34/36 Fehler, Bauteile ansteuern.
          Airbag BMW E31/32/34/36/38/39/46/53/Z3 Fehler. bis EZ.: 09/01
          NAV BMW E38/39/46/53 Fehler.
          EWS BMW E34/36/38/39/46/Z3/Z8/X5 Fehler.
          IHK BMW E31/32/34/36/38/39/X5 Fehler.
          ABS BMW E31/32/34/36/38/39/46/53/Z3 Fehler. bis EZ.: 09/01
          LCM/LSZ BMW E38/39/46/53/Z8 KM-Stand & VIN Nr.
          PDC BMW E38/39/46/53 Fehler, Bauteile ansteuern.
          ZUH/STH BMW E38/39/46/53 Fehler, Bauteile ansteuern.

          SIA Rueckstellung BMW alle Modelle mit 20-poligem Diagnoseanschluss.

          Joo jos jartsa02 haluut testaa noit, niin voin koittaa laittaa emaililla, mut vast viikon pääst duunist... Laita siis osottees tulee jos kiinnostaa tai lataa demo http://www.megachip.de/de/index.html ja testaa sil eka.
          Mulla pitäs olla Carsoftilta 5.8 jossain laatikon pohjalla, olisko ollu lontoon kielinen.
          Mutta se vaatii hexdumpin siihen boxiin jotta toimii.
          Jos sulla on kaapeli tohon ja haluat kokeilla niin saat kyllä ton ohjelman.
          Kuten jo aikaisemmin sanoin niin odottelen tossa 6.1 .
          7.62mm one size. Fits all.

          Comment

          • arnop
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 55
            • Pohjois Espoo

            Siitä DiaSoftista vielä sen verran, että tämä versio mikä nyt on uusin tarvitsee DONGLEN. Se demo on tosiaan vain demo millä ei mitään pysty tekemään. Oliko jollain olemassa joku vanha versio mikä ei tarvitse donglea?
            E36 328 touring -95

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              Originally posted by arnop
              Siitä DiaSoftista vielä sen verran, että tämä versio mikä nyt on uusin tarvitsee DONGLEN. Se demo on tosiaan vain demo millä ei mitään pysty tekemään. Oliko jollain olemassa joku vanha versio mikä ei tarvitse donglea?
              ...mikä on dongle...

              Comment

              • DiisseliKiisseli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 550
                • Uusimaa

                Dongle on sellainen elektroniikkapalikka, joka kytketään johonkin tietokonenn porttiin ja jonka olemassaolon ohjelmisto tarkistaa piratismin estämiseksi. Vähän hankalaa kopioida ohjelmaa kun donglea ei pysty kopioimaan.

                Comment

                • sand
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 155
                  • palokka

                  Originally posted by KFZ-Koenig
                  No sviddu toihan kuulostaa kummalta??? Miten toi nyt voi oikeen pelittää, jos ODB-II on eri protokolla kuin toi DS2???? Kuulostaa kyllä järjenvastaiselta...
                  Olisiko homma siitä kiinni mikä ECU autossa on? Tuossa -97 740 mallissahan on moottorina M62 ja ECU:na Bosch Motronic M5.2, joka tukee OBD-II:sta (ainakin joidenkin taulukoiden mukaan).

                  Comment

                  • lubino
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 33
                    • kempele

                    kaapeli

                    Tuli tänään saksasta toi 1 com porttiin oleva interface.
                    Näytti olevan mukana carscanner 4.07 ohjelmakin, ei vielä päässy kokeileen kun läppäri on duunissa mutta huomenna...
                    Kattelin sitä softaa pöytä koneella, ainakin siinä oli kohtuu lista eri toimintoja mikä lie ei näyttäny kuitenkaan demolta.
                    7.62mm one size. Fits all.

                    Comment

                    • Masinol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 988
                      • "Turku"

                      Originally posted by KFZ-Koenig
                      Printteriportista saa tehtyä ihan nakkina adapterin commille, joten samat signaalit siellä kulkee. Ne on tehny ton tod. näk. sen takia, että kaikis notebookeis ei oo enää commeja... Ei se adapteri mikään älyä sisältävä ts. ohjelman kopioimista ehkäsevä taida olla. Eli hommaa vaan yhen prinnteriporttiin menevän liittimen, yhen commin ja pari pätkää piuhaa. Piuhajärkkää en muista, mutta kyl se netist löytyy.

                      Jaahas tuota.... Täällä puhutaan taas reikiä päähän... ei siitä nyt ihan pelkällä piuhalla selviä kun pritteriportti on rinnakkaisliikennettä ja sarjaportti on sarjaliikennettä ja vaikka tekisitkin sarjaliikenne->rinnakkaisliikenne adapterin (joka ei muuten ole pelkkää piuhaa!) niin ei se ohjelma varmaan osaa kuunnella printteriporttia :!:

                      Ratkaisu voisi olla esim. lisä-sarjaportti joka kytketään USB väylään. Tai jos pöytäkone käytössä niin sellanen PCI väylään tuleva sarjaporttikortti.
                      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        Originally posted by Masinol
                        Originally posted by KFZ-Koenig
                        Printteriportista saa tehtyä ihan nakkina adapterin commille, joten samat signaalit siellä kulkee. Ne on tehny ton tod. näk. sen takia, että kaikis notebookeis ei oo enää commeja... Ei se adapteri mikään älyä sisältävä ts. ohjelman kopioimista ehkäsevä taida olla. Eli hommaa vaan yhen prinnteriporttiin menevän liittimen, yhen commin ja pari pätkää piuhaa. Piuhajärkkää en muista, mutta kyl se netist löytyy.

                        Jaahas tuota.... Täällä puhutaan taas reikiä päähän... ei siitä nyt ihan pelkällä piuhalla selviä kun pritteriportti on rinnakkaisliikennettä ja sarjaportti on sarjaliikennettä ja vaikka tekisitkin sarjaliikenne->rinnakkaisliikenne adapterin (joka ei muuten ole pelkkää piuhaa!) niin ei se ohjelma varmaan osaa kuunnella printteriporttia :!:

                        Ratkaisu voisi olla esim. lisä-sarjaportti joka kytketään USB väylään. Tai jos pöytäkone käytössä niin sellanen PCI väylään tuleva sarjaporttikortti.
                        No ainakin osa noista ebayn myyjistä väittää, että mikäli tietokoneessa ei ole sarjaporttia, niin printteriportti->sarjaportti -adapterilla interfacen saisi toimimaan. en ole asiaa tutkinut, mutta kuulostaa kyllä kummalta, että myyjät kusettaisi tuollaisessa??? Mutta mutta donglea ei kyllä adapterista saa, jos sellasta softa tosiaan vaatii...
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          Koitin hommaa vähä lisää tietoa omaa romuani varten ja lueskelin mm. http://www.europeancarweb.com/features/0402ec_bmwcodes/, http://www.quantum-tuning.com/www/SPSListing.pdf ja www.obd-2.de -sivuja.

                          OBD-II on tullut kaikkiin bemareihin tuotantopäivästä 01.06.1999 alkaen lukuunottamatta E31 ja M-techejä. Autossa voi olla myös pyöreä liitin konehuoneessa, vaikka rattiputken vas. puolella kojelaudan alla (jossain malleissa vielä luukku edessä). olisikin jo OBD-II -liitin. Mikäli autossa on kummatkin liittimet, niin pyöreen liittimen kantta ei saa avata samaan aikaan kun diagnosoi OBD-II -liittimen kautta. Ei kerrottu mitä tapahtuu, mutta tuskin kukaan haluu kokeilla...

                          Ensimmäisen sivuston mukaan oman autoni M52-kone (Siemens MS41) pitäisi olla OBD-II:lla, mutta jälkimmäisen sivuston mukaan jos autossa ei ole tota liitintä vaan vain konehuoneen 15 tai 20-pinninen liitin tai auto ei täytä Euro 3-normia eli autossa ei ole ennen ja jälkeen kattia lambda-anturia, niin kyseessä on vain OBD-I ei siis OBD-II. Tällasissa tapauksissa vikakoodit voi lukee ja resetoida, mutta mitään suurempaa infoa autosta ei voi lukea.

                          Sitten se kommentti jonka mukaan joku oli lukenut -97 740:n oman adapterin avulla. Jos tsiigaa yllä olevien linkkien kautta, niin se tyyppi luki tolla ISO 9141-2 -protokollalla, mutta miten se onnistu lukeen tai miksi se luki pinnin 17 eikä 20 kautta??? Pinni 17 on 4-sylinterisille ja tuskin 740 on sellanen... Niin ja pinniä 15 L-output ei tarvii ollenkaan, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole.

                          Monen chiptuning-sivuston mukaan Siemens MS41 olisi OBD-II -yhteensopiva, joten ehkä toi 740-tyypin adapteri moddattuna + OBD-II -hardis ja sopiva softa on paras keino. En jaksanut ottaa selvää miten toi OBD-I kommunikoi, mutta kai sen sitten lähettelee dataa samalla lailla kuin OBD-II, mutta vain vähemmän koska noi muut pinnit jää kytkemättä...
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by jartsa02
                            Bentleyn mukaan 06/2000 poistui konehuoneen pyöree plugi kokonaan ja vain OBD-2 liitin jäi, joten tän jälkeen kaikki E39:t on varmasti OBD-2-autoja. Ennen tätä valmistetuista joistakin E39:stä saattaa löytyä myös OBD-2-plugi (esim. jenkkiautoista), mutta se on aika epävarma juttu.
                            Minulla on (Saksasta tuotu) E39 joka on tehty 2/99, siinä on molemmat plugit. OBD on ohjauspyörän vasemmalla puolella olevan säilytyslokeron yläpinnassa suojaluukun alla. Onkohan tuo siis jo OBD-2:lla varustettu vai oliko jossain vaiheessa käytössä OBD-1 tai joku BMW:n oma muunnos? Onko liittimet kuitenkin samanlaiset OBD-1:ssä ja 2:ssa? Miten asian voisi varmistaa? Laakkosella ne kuitenkin käytti tuota konehuoneen plugia.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • AIN-1
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2002
                              • 103
                              • Kemi

                              Moro

                              Oisko kellään ideoita miksi omasta autosta(320 m20 -89) ei pysty lukemaan vikakoodeja edes bmw-liikkeessä, ei löydä autoa. Oisko johto poikki vai boksissa vikaa???

                              T:Hannu
                              E39 520 Touring -01
                              E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

                              Comment

                              • KFZ-Koenig
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2900

                                TJJ

                                Minulla on (Saksasta tuotu) E39 joka on tehty 2/99, siinä on molemmat plugit. OBD on ohjauspyörän vasemmalla puolella olevan säilytyslokeron yläpinnassa suojaluukun alla. Onkohan tuo siis jo OBD-2:lla varustettu vai oliko jossain vaiheessa käytössä OBD-1 tai joku BMW:n oma muunnos? Onko liittimet kuitenkin samanlaiset OBD-1:ssä ja 2:ssa? Miten asian voisi varmistaa? Laakkosella ne kuitenkin käytti tuota konehuoneen plugia.

                                No jos sulla on myös se OBD-II -plugi, niin sitten sun autoa voi diagnosoida kummankin liittimen kautta. Seuraavalla kerralla kun meet bemarille, niin pyydä, että ne käyttää vuorostaan toista liitintä ja kato josko sieltä tulis enemmän tietoa. Toi konehuoneen plugi on siis noin uudessa OBD-I ja jossain monta vuotta vanhemmissa se ei ole edes sitä. OBD-II pitäs olla paremmin standardoitu ku noi vanhemmat, joissa valmistaja pystyi ite määrittelemään ite vähä mitä halus mistäkin pinnistä.
                                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎