Originally posted by bavaria:39
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin diagnostiikka kaapeli
Collapse
X
-
Palataan vielä tähän kahden sarjaportin kaapeliin. Osaako kukaan sanoa, että mistä johtuu, että carsoft 3.4 ohjelma saa yhteyden vain osaan auton järjestelmistä? Muihin järjestelmiin sanoo ettei vastaa. Kun sarjaportti kaapelit kytki tietokoneeseen toisinpäin, vastasi ne järjestelmät mihin muuten ei saanut yhteyttä ja ne eivät johon aikasemmin sai yhteyden. Lisäksi ilmoitti "haamuvikoja" sellaisista järjestelmistä mitä autossa ei edes ole. Mistähän tällainen ominaisuus johtuu? Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
Comment
-
-
V-Teck UK (Vin-Star) näyttäisi valmistaneen myös diagnostiikka ohjelman BMW:lle.
www.v-techuk.com
Siellä oli joku demokin, mutta oli niin paska, ettei hyv'ksynyt kui c-aseman asennuksessa ja sellaista ei löydy täältä.
Tuo siihen kuuluva piuha kiinnostaa eli pystyyköhän valmistamaan?
Comment
-
-
Originally posted by -Tk-Olen saanu toimimaan, kytkentä http://www.miglenium.de/workshop_obd...tml#carscanner, Ohjelma Carscanner 1.0b ja auto BMW 318iS -90.
Ois ihan jees jos jaksasit muutenkin valottaa tota koko prosessia meille tietämättömille, tuntuu että olet ainut joka ton on e36sen kanssa saanu toimimaan, ja itteäkin kovasti kiinnostas -93 vuoden e36sen tietojen lukeminen kotikonstein...
Comment
-
-
Originally posted by IikooRakensitko rautapuolen itse, ja jos kyllä niin mistä sait tarvittavat osat, varsinkin tuon diagnostiikka portin pyöreän liittimen? Ja mistäs tuota softaa saa myöskin?
Ois ihan jees jos jaksasit muutenkin valottaa tota koko prosessia meille tietämättömille, tuntuu että olet ainut joka ton on e36sen kanssa saanu toimimaan, ja itteäkin kovasti kiinnostas -93 vuoden e36sen tietojen lukeminen kotikonstein...
En saanut hommaa toimimaan tuolla uudemmalla carscannerilla vaan sillä 1.0b versiolla, mutta en ole pystynyt nyt sen enempää sitä testailemaankaan, kun ei ole kannettavaa tällähetkellä. Mutta toi mun autohan on siis malliltaan E30.325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
Comment
-
-
No mulla toimii carscanner 1.0b-muistaakseni-jolla siis saa vikakoodit luettua, 91 E34:ssa. Piirilevy koottu tuon http://www.miglenium.de/workshop_obd...tml#carscanner sivuston ohjeen mukaan.
Diagnostiikkapistokkeen kannen hain romikselta puoli-ilmaiseksi, muttei se uutenakaan paljoa taida maksaa. Ja jos romikselta haet, niin eipä niissä juuri eroa ole, eli aika monen mallin pistokkeet menee ristiin.
Comment
-
-
Originally posted by jani73No mulla toimii carscanner 1.0b-muistaakseni-jolla siis saa vikakoodit luettua, 91 E34:ssa. Piirilevy koottu tuon http://www.miglenium.de/workshop_obd...tml#carscanner sivuston ohjeen mukaan.
Diagnostiikkapistokkeen kannen hain romikselta puoli-ilmaiseksi, muttei se uutenakaan paljoa taida maksaa. Ja jos romikselta haet, niin eipä niissä juuri eroa ole, eli aika monen mallin pistokkeet menee ristiin.
Sivulla oli linkki juu mutta sokea kun olen niin en sitä ohjelmaa sieltä löytäny kuitenkaan.Last edited by Tozi; 05-01-2005, 11:58.
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Rakentelin tuolla http://www.miglenium.de/workshop_obd...tml#carscanner sivustolla olleen 1 com portin kaapelin ja hyvin pelittää auto '88 324td ja softana car scanner 4.07Last edited by Velho; 05-01-2005, 02:55.Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
-
Jartsa 02 viittikkö pistää mu sähköpostiin ton Italiaanon ohjelman Dabe.Kiitos!
[email protected]BMW E39 M5
Comment
-
-
Originally posted by TriplexJartsa 02 viittikkö pistää mu sähköpostiin ton Italiaanon ohjelman Dabe.Kiitos!
[email protected]BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Nyt alkaa "pienien" kangertelujen jälkeen olemaan täällä http://www.miglenium.de/workshop_obd...tml#carscanner neuvottu kaapeli olemaan valmiina. Auton pään johtoihin jännitettä ja maata tarjoten ledit vilkkuvat kun Carscannerista naksuttelee, joten piirilevy saattaa yllätyksekseni jopa toimia.Ihme kyllä ettei savu noussut kolvailujeni tuloksena, regulaattori otti lämpöä varsin mukavasti ennen kuin tajusin idean MAXin pinnin 6 ja maan välillä olevassa konkassa. Älkää siis muut kokeilijat juottako sitä välissä olevaa konkkaa levylle, vaan ymmärtäkää mitä ohjekuvissa näkyy toisin kuin minä.
Ennen tositoimiin auton kanssa ryhtymistä pitäisi vielä diagnostiikkapistoke modifioida. Käyttikö joku tämän tai muunlaisen kaapelin rakentanut alkuperäistä diagnostiikkapistokkeen kantta hyväkseen? Mikäli käytitte, niin katkaisitteko korkissa olevan piirilevyn sillat eri pinnien välillä? Hankkimassani korkissa pinnit 19 ja 20 ovat suorassa yhteydessä toisiinsa (maa), samaten 14 ja 15 ovat toisiinsa yhteydessä parin komponentin kautta (+12 V).
Näin elektroniikasta mitään ymmärtämättömänä tuntuu hiukan kummalta, että datalinjat ovat kiinni maassa tai plussassa. Pystyykö noista jotain lukemaan ja kirjoittamaan, jos sillat jättää paikalleen? Vai onko noilla joku tarkoitus vain silloin, kun pistoke ei varsinaisesti ole käytössä ja normaali korkki on kiinni?
Tuolta saksalaiselta ohjesivulta en mitään mainintaa noista Babelfishin avustuksella keksinyt. Mielestäni siellä puhuttiin vain plussan muuttamisesta virta-avaimen taakse ja mahdollisista datapinnien eroista eri autoissa tai huoltovaloja nollatessa.
Comment
-
Comment