Originally posted by JiiVee92
View Post
INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by _chris_ View PostJuu, yritin löytää devicen asetuksista muistialueen minkä olisin muuttanut COM1:n paikalle, mutta eipä löytynyt.
Tuollaisen sarjaportillisen läppärin löytyminen näyttää olevan kiven takana nykymaailmassa. Onko kellään vinkkejä yleisimmistä malleista, joita näkyisi vielä käytettyjen markkinoilla?
Yksi vaihtoehto olisi tietty invertterin käyttäminen, mutta sen joutuisi varmaan vetämään suoraan akulta, ettei sulakkeet paukkuisi. Ei kovin käyttökelpoinen ratkaisu, jos sitä joutuu useammin käyttämään.
Pistele privaa jos kiinnostaa.
Leave a comment:
-
-
Aika monissa vain muutaman vuoden ikäisissäkin yrityskoneissa on vielä sarjaportti, eli sellaista katsomaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEi tule toimimaan, ikinä koskaan, johtuen että USB-serial adapterin kanssa COM portti ei tule saamaan fyysistä muistiosoitetta. Vielä mutkikaammaksi homman tekee, että ADS ajuriin on koodattu kiinteänä fyysinen muistiosoite.
Tuollaisen sarjaportillisen läppärin löytyminen näyttää olevan kiven takana nykymaailmassa. Onko kellään vinkkejä yleisimmistä malleista, joita näkyisi vielä käytettyjen markkinoilla?
Yksi vaihtoehto olisi tietty invertterin käyttäminen, mutta sen joutuisi varmaan vetämään suoraan akulta, ettei sulakkeet paukkuisi. Ei kovin käyttökelpoinen ratkaisu, jos sitä joutuu useammin käyttämään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _chris_ View PostHommasin verkkokaupasta USB-serial adapterin, mutta en saanut sitä yrityksistä huolimatta toimimaan. Muutin portin numeron COM1:ksi (alkup. sarjaportin numero), yritin myös muuttaa viiveasetuksia, mutta ei apua.
Kysymys kuuluu, että pitäisikö tässä käyttää jotain tietyntyyppistä USB-sarja adapteria (linkkiä sopivaan?) vai onko tämä nyt vain asetuksista kiinni?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zeta View PostVarmin tapa on kun hommaat läppärin jossa on natiivi sarjaportti valmiina
Leave a comment:
-
-
Varmin tapa on kun hommaat läppärin jossa on natiivi sarjaportti valmiina
Leave a comment:
-
-
Mulla on tuollainen muutama vuosi sitten hankittu do-it-auto:n oranssi dignostiikkapalikka, mikä toimii sekä ADS- että OBD-väylässä INPA:n kanssa (v4.4.7). Olen käyttänyt sitä menestyksekkäästi sarjaportin kautta, mutta ongelmana on että diagnostiikkaläppärissäni on sarjaportti vain telakassa. Tämä estää ajonaikaiset dignostiikat, kun jatkoroikassa ei mitta riitä...
Hommasin verkkokaupasta USB-serial adapterin, mutta en saanut sitä yrityksistä huolimatta toimimaan. Muutin portin numeron COM1:ksi (alkup. sarjaportin numero), yritin myös muuttaa viiveasetuksia, mutta ei apua.
Kysymys kuuluu, että pitäisikö tässä käyttää jotain tietyntyyppistä USB-sarja adapteria (linkkiä sopivaan?) vai onko tämä nyt vain asetuksista kiinni?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Latvus View PostTere kaikille. Tietoa on foorumilla paljon, jopa niin paljon että sitä on vaikea järkevässä ajassa löytää. Kysynpä siis täällä.
Harkinnassa on ensimmäinen BMW, tarkemmin x3 2015 tai uudempi. Olen aina huoltanut autot itse öljynvaihdoista isompiin korjauksiin. Lähinnä kulmat käynyt säädättämässä liikkeessä ja renkaat rengaskoneessa. Miten tuollaisen uudemman bemun huolto onnistuu itse tehtynä? Näissä kun on sähköistä huoltokirjaa ja mukautuva huoltoväliä. Millaisen piuhan/ohjelman tarvitsisin tuollaiseen autoon ja onko itse tehtäessä jotain mitä nyt tämän merkin kohdalla olisi huomioitavaa. Iän puolesta noissa taitaa takuu olla mennyt, joten siitä tuskin surtavaa. Ehkä ensimmäisen huollon voisi merkkarilla käyttää, niin saa uusimmat softapäivitykset yms.
Itse voi ihan hyvin tehdä huollot/korjaukset, ihmiset nämä huoltaa siellä merkkihuollossakin. Vikakoodienlukemiseen ym. kannattaa homma windows läppäri ellei sellaista jo ole, Enet kaapeli ja ISTA & INPA (nämä on BMW omia softia). Ellei itselle halua hankkia laitteita, niin foorumilta löytyy harrastajia joilta tämä onnistuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Latvus View PostTere kaikille.
Miten tuollaisen uudemman bemun huolto onnistuu itse tehtynä?
Nykyisiä autoja voi aivan hyvin huoltaa ja ylläpitää itse kuten vanhempiakin, mikäli se tuntuu itselle sopivan ja nk. perushuoltotoimenpiteiden tekninen suorittaminen on tuttua. Samalla tavalla kuin muidenkin merkkien kohdalla, myös BMW:ssä huollot ovat pääasiassa suodattimien ja nesteiden vaihtoja, jarruhuoltoja ja yleisiä tarkistuksia. Lisävarusteiden ja muiden sähköllä toimivien laitteiden määrä suurentaa todennäköisyyttä, että satunnaisia vikakohteita saattaa ilmaantua karvalakkiversioita enemmän. Sähkötarpeesta johtuen auton akku tulee olla hyvässä kunnossa, kuten muidenkin merkkien kohdalla.
BMW:n kohdallakin valmistajan koritakuun säilyminen edellyttää valtuutetun merkkihuollon toimesta tehtyjä koritarkistuksia, jotka ovat yleensä ajokilometriperusteisia. Nämä suosittelen teettämään merkkihuollossa, sillä tarkistuksista jää merkintä huoltohistoriaan ja näitä tietoja tarvitaan harkittaessa takuunalaisia korjauksia.
Mikäli vikadiagnostiikkaa haluaa tehdä itse testereillä, niin merkkikohtaisen testerin käyttö on suositeltavaa. Auton ohjelmistopäivityksiä ja koodauksia pystyvät tekemään myös asiansa osaavat harrastajat, mutta mikään ei tietenkään estä teettämästä tällaisia toimenpiteitä esim. merkkihuollossa.
Leave a comment:
-
-
Tere kaikille. Tietoa on foorumilla paljon, jopa niin paljon että sitä on vaikea järkevässä ajassa löytää. Kysynpä siis täällä.
Harkinnassa on ensimmäinen BMW, tarkemmin x3 2015 tai uudempi. Olen aina huoltanut autot itse öljynvaihdoista isompiin korjauksiin. Lähinnä kulmat käynyt säädättämässä liikkeessä ja renkaat rengaskoneessa. Miten tuollaisen uudemman bemun huolto onnistuu itse tehtynä? Näissä kun on sähköistä huoltokirjaa ja mukautuva huoltoväliä. Millaisen piuhan/ohjelman tarvitsisin tuollaiseen autoon ja onko itse tehtäessä jotain mitä nyt tämän merkin kohdalla olisi huomioitavaa. Iän puolesta noissa taitaa takuu olla mennyt, joten siitä tuskin surtavaa. Ehkä ensimmäisen huollon voisi merkkarilla käyttää, niin saa uusimmat softapäivitykset yms.
Leave a comment:
-
-
Suurinta osaa ei ole koskaan käännetty ollenkaanKannattaa melkein alkaa siirtymään ISTA aikakauteen...
Leave a comment:
-
Leave a comment: