Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Muuris tuossa jo vastailikin, mutta Järvikumpu Ky:n kanssa olisi tarkoitus tehdä myös Motronic 1.3-versiota. Minä siis läjään ja Järvikumpu myy. Kustannus on tosiaan kdfi:n luokkaa, mutta toimivuus sitten aika paljon varmempaa. Kustannuksia kun vertailee, niin kannattaa muistaa että hintaan sisältyy myös tuotetuki, joka itsekasatun kanssa on foorumien varassa :think
    Vaikuttaa hyvälle olen aika varma että jos kdfi hintaan saa tällaisen valmiin paketin niin voisin ostaa. Kdfi ecua olin jo aiemmin hankkimassa, mutta mitä siitä sitten kuullut ja lukenut niin sai perääntymään aikeissani. Vaikka sähköalalla olen toiminut koko aikuisikäni, niin elektroniikan näprääminen ei todellakaan ole meikäläisen vahvuuksia Ja toisaalta kun kyse fiilistelypirssistä eikä kilpa-autosta niin ei raaskisi hankkia mitään +1k€ boksia.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Muuris tuossa jo vastailikin, mutta Järvikumpu Ky:n kanssa olisi tarkoitus tehdä myös Motronic 1.3-versiota. Minä siis läjään ja Järvikumpu myy. Kustannus on tosiaan kdfi:n luokkaa, mutta toimivuus sitten aika paljon varmempaa. Kustannuksia kun vertailee, niin kannattaa muistaa että hintaan sisältyy myös tuotetuki, joka itsekasatun kanssa on foorumien varassa :think

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Onko tuossa BOM listassa (45 riviä) kaikki tarvittavat komponentit? Ja ostetaanko tuo piirilevy raku lta? Jos noin satasella saa tarvittavat komponentit,niin ei tuossa paljoo häviä vaikkei onnistuiskaan..

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Paljonko tällainen speeduino ecu kustantaa M20 (vapari) moottoriin? Tekeekö joku näitä valmiiksi paketiksi rahaa vastaan?

    Tarkoitus olisi päästä eroon viimeisiään vetelvästä "ladonovi"ilmamäärämittarista ja saada laajakaista-lambda että tuon esihistoriallisen moottorin saisi kunnolla säädettyä. Onko tässä mahdollisuus käyttää kuumalanka maffia vai onko map-anturilla niinku kdfi?
    M20 pnp levyä on käsitelty aiemmin tässä topicissa. Ebayssa olen tainnut valmiitakin nähdä joskus.. mutta jos sen joku muu kasaa niin kustannukset lienee jotain 200-400€ (osat ~100€).

    Mitään AFM/MAF tukea ei ole, MAP:lla mennään.


    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Sama kiinnostaisi itseä mitä tämmönen valmis ecu maksaisi m20:iin. Ei tuo tarkka kolvaus omilla vapisevilla käsillä onnistu
    Ei se nyt kovin tarkkaa kolvausta näissä ole kun on läpiladottavat komponentit (kts esim Pazi88 videot kasauksesta).


    Originally posted by MikeDry View Post
    Myös minua, sitten herää muutama kysymys..Onko hyvä käyttää esim motronic 1.3 antureita, vai parempia, toimisiko auton omalla johtosarjalla, vai onko tarvetta tehdä uudestaa johdotus, että parempia antureita:think
    M20:ssa ei kovin paljoa antureita ole. Kaasuläpän asentokytkin kannattaa vaihtaa asentoanturiksi, kampuran VR toimii MAX conditionerilla ok (pitää olla se yhden anturin malli, eikä kaksi vauhtipyörällä) ja lämpöanturit ei teknisessä mielessä ole sen kummemmat kuin uudemmissakaan.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Myös minua, sitten herää muutama kysymys..Onko hyvä käyttää esim motronic 1.3 antureita, vai parempia, toimisiko auton omalla johtosarjalla, vai onko tarvetta tehdä uudestaa johdotus, että parempia antureita:think

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Sama kiinnostaisi itseä mitä tämmönen valmis ecu maksaisi m20:iin. Ei tuo tarkka kolvaus omilla vapisevilla käsillä onnistu

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Paljonko tällainen speeduino ecu kustantaa M20 (vapari) moottoriin? Tekeekö joku näitä valmiiksi paketiksi rahaa vastaan?

    Tarkoitus olisi päästä eroon viimeisiään vetelvästä "ladonovi"ilmamäärämittarista ja saada laajakaista-lambda että tuon esihistoriallisen moottorin saisi kunnolla säädettyä. Onko tässä mahdollisuus käyttää kuumalanka maffia vai onko map-anturilla niinku kdfi?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Uusi koodi on ilmestynyt. Sisältää mm. ohjelmoitavia lähtöjä ja erillisen vesi-metanoliruiskutuksen.


    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by miksutus97 View Post
    Täytynee laittaa viestiä! Dfs käynyt viimeksi toukokuussa foorumilla saas nähdä vastaako

    Kannattaa soittaa tai laittaa viestiä watsapilla:






    040 912 0364, JOUNI

    Leave a comment:


  • miksutus97
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Yksi valmis M52 1.3-versio ois 2.5bar mapilla. Järvikumpu ky myy. Nimimerkki dfs täällä foorumilla.
    Täytynee laittaa viestiä! Dfs käynyt viimeksi toukokuussa foorumilla saas nähdä vastaako

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by miksutus97 View Post
    Ymmärrän Kiire nyt ei sinänsä ole kun keväällä olisi tarkotus auto ajaa tallista ulos e36 m52b28 moottorilla tätä siis kaipaa.

    Yksi valmis M52 1.3-versio ois 2.5bar mapilla. Järvikumpu ky myy. Nimimerkki dfs täällä foorumilla.

    Leave a comment:


  • miksutus97
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    No minä esim. tai vauhtivaunu mut ei tahdo olla aikaa tehdä näitä että aika vähän tulee kasattua Mut jos m40/m50/m60 versiolle on tarve, niin diy-efi.uk:lta saa SMD versiota kohta: https://www.instagram.com/p/CDlZUfkn..._web_copy_link

    Ja myös m52tu/m54 versio kans kohta tarjolla: https://www.instagram.com/p/CEAF8mVn..._web_copy_link

    Noissa toki ei ihan kaikkia normi version hyviä puolia ole, kuten esim. SMD version korjaaminen on hankalempaa jos siihen ei ole vehkeitä. Mut schemat sun muut on noihin saatavilla että korjaaminen kyllä onnistuu.

    BTW uus firmis pitäs kohta olla valmis. Siinä on mukana ohjelmoitavat outputit jotka on puuttunu pitkään. Ja lisäksi esim. closed loop VVT ohjaus, niin m52tu/m54 vanoksen ohjauskin onnistuu kunnolla. Myös dual VVT on tulossa että kummankin nokan ohjaus onnistuu, mut ei varmaan vielä tässä riliisissä.
    Ymmärrän Kiire nyt ei sinänsä ole kun keväällä olisi tarkotus auto ajaa tallista ulos e36 m52b28 moottorilla tätä siis kaipaa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by miksutus97 View Post
    Rakentaako näitä kukaan rahaa vastaan? 2 tullut näprättyä kasaan parille kaverille ja hermot ei välttämättä kestä 3 kertaa

    No minä esim. tai vauhtivaunu mut ei tahdo olla aikaa tehdä näitä että aika vähän tulee kasattua Mut jos m40/m50/m60 versiolle on tarve, niin diy-efi.uk:lta saa SMD versiota kohta: https://www.instagram.com/p/CDlZUfkn..._web_copy_link

    Ja myös m52tu/m54 versio kans kohta tarjolla: https://www.instagram.com/p/CEAF8mVn..._web_copy_link

    Noissa toki ei ihan kaikkia normi version hyviä puolia ole, kuten esim. SMD version korjaaminen on hankalempaa jos siihen ei ole vehkeitä. Mut schemat sun muut on noihin saatavilla että korjaaminen kyllä onnistuu.

    BTW uus firmis pitäs kohta olla valmis. Siinä on mukana ohjelmoitavat outputit jotka on puuttunu pitkään. Ja lisäksi esim. closed loop VVT ohjaus, niin m52tu/m54 vanoksen ohjauskin onnistuu kunnolla. Myös dual VVT on tulossa että kummankin nokan ohjaus onnistuu, mut ei varmaan vielä tässä riliisissä.

    Leave a comment:


  • miksutus97
    replied
    Rakentaako näitä kukaan rahaa vastaan? 2 tullut näprättyä kasaan parille kaverille ja hermot ei välttämättä kestä 3 kertaa

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ei siihen guuglella oikein löydy suoraa vastausta, mutta juutuubissa on pätkä, jossa asiaa selvitetään:


    https://www.youtube.com/watch?v=lJgi8l-2XG4

    Tein tuon filmin ohjeilla taulukon, ja testasin MS2-prosun testi-toiminnolla Siemensin 870cc dekoja.


    Tuossa tulos:





    Taulukko on tehty OpenOfficella, enkä tiedä näkyykö "trendijana" millään muulla, joten suoraan tuosta linkistä ei näy DT/offset.


    PS: Jännite tuossa mittauksessa oli 12,2V
    PPS: Ja paine 3bar. Testineste on Nessol D60. Jos testailette itse niin älkää missään nimessä käyttäkö bensaa tai RE85:sta. Kaupasta saatavista aineista turvallisinta ja lähimpänä tuota käyttämääni on ns. hajuton tärpätti.
    Last edited by Vauhtivaunu; 09-08-2020, 20:16.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎