Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    Vaihdelaatikkoa piti aluksi käyttää manuaali puolella kun D:llä meinasi kierrättää turhan pitkään ennekuin vaihtoi suuremmalle, eikä kylmää konetta viitsinyt yli 1500 kierrättää.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • K.S.
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 649
      • Espoo

      Kuskia vituttaa ja paleltaa mutta autossa ei ole muita oireita huomannu kun pientä ovien jäykkyyttä

      Comment

      • Tuonela
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 368
        • Tampere

        E30 316i, M40:
        Pakkasta n. -30, lähti kyllä hyvin käyntiin ilman lämmitystä (ei ole ollut lämmityksessä viiteen vuoteen...), mutta öljynpainevalo ei sammunut ja koneesta kuului kaamea "räpätys". Luultavasti yläkerrassa ei öljy kiertänyt. Ääni loppui pian, mutta öljynpainevalo ei sammunut. Öljy oli maitokahvin väristä, jäähdytinneste näytti jokseenkin normaalilta. Mitähän lie tapahtui??? Tais tulla yli 7 vuotta hyvin palvellut puimuri tiensä päähän...
        Last edited by Tuonela; 08-02-2007, 17:43.

        Comment

        • dirck
          Newbiemmer
          • Feb 2007
          • 7

          lämppärin moottori sökö,en kyllä oo varma aiheuttiko pakkanen vai mikä!.. mutta no uus tulos jo!

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            e36 ei lohkolämmitintä -24 hyvin se lähti vähä alkuu rallatti ja ohjaus oli jäykkä

            ja e60/e61 omistajat
            näyttää paukkuvan ohjauskulma-antureita
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11086
              • Oulu

              e36

              e36 sedan -95 ja -37 pakkasta. Oli 2 tuntia lämmityksessä, ja kun löin käyntiin, niin eipä tullutkan enää lämmintä ilmaa, vaikka kone lämmöt nousi normaalille tasolle. Auto parkkiin ja vähän kuumailma puhaltimella lämpöä oikeaan paikkaan, niin johan taas toimii. Muuten ei mitää ongelmia.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                Toimii niinku kesällä. Ei mitään väliä kun on vehjettä huoltanut. Lämittämättä lähtee alle sekunnissa eikä yski. Musiikkivehkeet toimii. Kytkin poljin on jäykempi, mutta ei mikään paha. Iskarit vaan on jäykemmät, kun vaan ei korkkaisi.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  Originally posted by Tuonela View Post
                  E30 316i, M40:
                  Pakkasta n. -30, lähti kyllä hyvin käyntiin ilman lämmitystä (ei ole ollut lämmityksessä viiteen vuoteen...), mutta öljynpainevalo ei sammunut ja koneesta kuului kaamea "räpätys". Luultavasti yläkerrassa ei öljy kiertänyt. Ääni loppui pian, mutta öljynpainevalo ei sammunut. Öljy oli maitokahvin väristä, jäähdytinneste näytti jokseenkin normaalilta. Mitähän lie tapahtui??? Tais tulla yli 7 vuotta hyvin palvellut puimuri tiensä päähän...
                  Höpö höpö, nyt sellanen 2h tai muuten rankka setti ts.lämä tistikkä 80% ja auto on kuin uusi! Nm. Toimii
                  ...

                  Comment

                  • Beilainer
                    Newbiemmer
                    • Feb 2007
                    • 1

                    Öljynpaineet

                    Jahas, kohtalotovereita. (e30, 318i -89)
                    Itellä -30 celsiusta, niin syttyili kanssa hiljakseen ölynpainevalo ja moottorista sellasta "sydäntä" särkevää vinkunaa.. se tais sitte olla siinä...

                    Mulla tosin oli auto lämmityksessä n.3tuntia ennen käynnistystä

                    Kenelläkään syväluotaavaa analyysiä viasta?

                    Comment

                    • AKSU
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 402
                      • Nivala

                      Originally posted by Beilainer View Post
                      Jahas, kohtalotovereita. (e30, 318i -89)
                      Itellä -30 celsiusta, niin syttyili kanssa hiljakseen ölynpainevalo ja moottorista sellasta "sydäntä" särkevää vinkunaa.. se tais sitte olla siinä...

                      Mulla tosin oli auto lämmityksessä n.3tuntia ennen käynnistystä

                      Kenelläkään syväluotaavaa analyysiä viasta?
                      Keskiviikko aamuyö -36c: 3h roikan jatkona auto lähti hyvin käyntiin ja työmatka alkoi. n100km jälkeen tippakannun valo vilkahti---> samantien sammutin moottorin ja rullasin pysäkille ihmetteleen. 6.5l mobilia oli singahdellut konehuoneen sisällä ympäriinsä ja näky oli kyllä aika karmea mitä nyt sytkärin valossa näki. Konerikolta onneksi säästyttiin. Huohottimen putsaus, moottorinpesu+uudet öljyt sisälle ja taas kulkee ja raksuttaa...

                      Comment

                      • -PT-
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 580
                        • Rovaniemi

                        Mulla tuossa E46:ssa kovilla pakkasilla sivuikkunat menee ihan kuuraan. Varsinkin takaikkunat on ihan sinkissä. Ei ole juurikaan merkitystä, että on AUTO tai joku muu asento valittu ilmastointi paneelista. Liekö ominaisuus?
                        Peugeot 407 HDi 136 -04
                        Ex: E46 320i -00
                        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7397
                          • Oulu

                          Originally posted by -PT- View Post
                          Mulla tuossa E46:ssa kovilla pakkasilla sivuikkunat menee ihan kuuraan. Varsinkin takaikkunat on ihan sinkissä. Ei ole juurikaan merkitystä, että on AUTO tai joku muu asento valittu ilmastointi paneelista. Liekö ominaisuus?
                          E39:ssä samaa ongelmaa. Lattialta jos pistää puhalluksen pois ja sitten tarpeeksi paljon tarpeeksi lämmintä ilmaa niin auttaa.

                          Ja tietysti kuivattaa välillä märät/jäiset/lumiset matot.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            E39:ssä samaa ongelmaa.
                            Kehaista päräytän omaa E39:siä: Vaikka weba ei aamulla jaksanutkaan paljon lämmitellä ja autossa tunnelma oli kylmä kuin YT-neuvotteluissa, sivulasit pysyivät täysin huurteettomina koko matkan. Laitoin tuplalasit viime viikonloppuna ja pääsin nyt nauttimaan niistä ihan kuten toivoinkin. Ei enää tarvitse pitää puhallinta erikseen kovemmalla jotta saa lasit pysymään kirkkaina.

                            Muuten pakkasen aiheuttamia oireita ovat:
                            -Takaluukun hydrauliikka ei oikein jaksa
                            -Webasto sammuu pienen käytön jälkeen
                            -Akku piti vaihtaa
                            -Tuuletin sirisee
                            -Perän tasonsäätö temppuilee
                            -Kuskin ovea saa paukauttaa melko kovaa kiinni ennen kuin se jää lukkoon.
                            -Jokin takaoikealla sisustuksen muoveissa pitää ihan mahdotonta narinaa ensimmäisten satojen metrien ajan. Epäilen subbaria siinä akun päällä.
                            ---

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              Originally posted by m-power View Post
                              e34 535
                              ei mitään ongelmia...paitsi ohjtehostin mouruaa aikansa startatessa..niin ja pakkasta oli 31 eli lisää kylmää...
                              Ja takaluukun kansi ei auennut @ -37C. Yksi tubelesventtiili alkoi vuotamaan venttiilin ja vanteen välistä, mutta se oli oma moka...
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              • Tuning aloittaja
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2004
                                • 21
                                • Heinola

                                Sanotaan, että -20c asteesta kylmempään omassa e36 325ia coupessa vm.93 esiintynyt:
                                -kone pitää sekunnin kaksi käynnistyksen jälkeen hieman ilkeää ääntä
                                -kaikki jäykkää, tuntuu kuin ajaisi tiiliskivellä
                                -yleensäkkin kylmä, vaikka sisätilanpuhallin yrittääkin lämmittää ennen ajoa
                                -kaiketi jotain pikseleitä check control näytöstä kadonnut
                                -viime päivinä konepellin alta ruvennut tupruttamaan "usvaa" ja tuoksahtaa kumille/öljylle. Konepellin avattua pakosarjasta tai sen yläpuolelta tuli tätä usvaa. Tyhmänä en tietenkään tajunnut tarkistaa mitään öljyjä/nesteitä, vaan juoksin pakkaselta piiloon. Mitään varoitusvaloja ei palannut ja kone pelasi hyvin. No huomenna sitten täytyy yrittää tarkistaa nesteitä, foorumia selanneena epäilen tätä kuuluisaa huohotinputki ongelmaa, mutta pistäkää ihmeessä viestiä, mikäli on jotain neuvoja anettavana.

                                Viime talvena ex e30 316i vm.89 tuntui lähtevän tulille pakkasessa kuin pakkasessa, ilman mitään lohkareita. Ja hyvin toimi. Tosin ajoa tuli vähän, kun kortti oli hyllyllä
                                http://irc-galleria.net/view.php?nick=Eki-87
                                ex e30 323i cabrio -84 (kv pommi)
                                ex e36 325ia coupe -93
                                ex e34 520ia -90
                                ex e30 316i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎