Vaihdelaatikkoa piti aluksi käyttää manuaali puolella kun D:llä meinasi kierrättää turhan pitkään ennekuin vaihtoi suuremmalle, eikä kylmää konetta viitsinyt yli 1500 kierrättää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E30 316i, M40:
Pakkasta n. -30, lähti kyllä hyvin käyntiin ilman lämmitystä (ei ole ollut lämmityksessä viiteen vuoteen...), mutta öljynpainevalo ei sammunut ja koneesta kuului kaamea "räpätys". Luultavasti yläkerrassa ei öljy kiertänyt. Ääni loppui pian, mutta öljynpainevalo ei sammunut. Öljy oli maitokahvin väristä, jäähdytinneste näytti jokseenkin normaalilta. Mitähän lie tapahtui??? Tais tulla yli 7 vuotta hyvin palvellut puimuri tiensä päähän...Last edited by Tuonela; 08-02-2007, 17:43.
Comment
-
-
e36
e36 sedan -95 ja -37 pakkasta. Oli 2 tuntia lämmityksessä, ja kun löin käyntiin, niin eipä tullutkan enää lämmintä ilmaa, vaikka kone lämmöt nousi normaalille tasolle. Auto parkkiin ja vähän kuumailma puhaltimella lämpöä oikeaan paikkaan, niin johan taas toimii. Muuten ei mitää ongelmia.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostE30 316i, M40:
Pakkasta n. -30, lähti kyllä hyvin käyntiin ilman lämmitystä (ei ole ollut lämmityksessä viiteen vuoteen...), mutta öljynpainevalo ei sammunut ja koneesta kuului kaamea "räpätys". Luultavasti yläkerrassa ei öljy kiertänyt. Ääni loppui pian, mutta öljynpainevalo ei sammunut. Öljy oli maitokahvin väristä, jäähdytinneste näytti jokseenkin normaalilta. Mitähän lie tapahtui??? Tais tulla yli 7 vuotta hyvin palvellut puimuri tiensä päähän......
Comment
-
-
Öljynpaineet
Jahas, kohtalotovereita. (e30, 318i -89)
Itellä -30 celsiusta, niin syttyili kanssa hiljakseen ölynpainevalo ja moottorista sellasta "sydäntä" särkevää vinkunaa.. se tais sitte olla siinä...
Mulla tosin oli auto lämmityksessä n.3tuntia ennen käynnistystä
Kenelläkään syväluotaavaa analyysiä viasta?
Comment
-
-
Originally posted by Beilainer View PostJahas, kohtalotovereita. (e30, 318i -89)
Itellä -30 celsiusta, niin syttyili kanssa hiljakseen ölynpainevalo ja moottorista sellasta "sydäntä" särkevää vinkunaa.. se tais sitte olla siinä...
Mulla tosin oli auto lämmityksessä n.3tuntia ennen käynnistystä
Kenelläkään syväluotaavaa analyysiä viasta?
Comment
-
-
Mulla tuossa E46:ssa kovilla pakkasilla sivuikkunat menee ihan kuuraan. Varsinkin takaikkunat on ihan sinkissä. Ei ole juurikaan merkitystä, että on AUTO tai joku muu asento valittu ilmastointi paneelista. Liekö ominaisuus?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by -PT- View PostMulla tuossa E46:ssa kovilla pakkasilla sivuikkunat menee ihan kuuraan. Varsinkin takaikkunat on ihan sinkissä. Ei ole juurikaan merkitystä, että on AUTO tai joku muu asento valittu ilmastointi paneelista. Liekö ominaisuus?
Ja tietysti kuivattaa välillä märät/jäiset/lumiset matot.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostE39:ssä samaa ongelmaa.
Muuten pakkasen aiheuttamia oireita ovat:
-Takaluukun hydrauliikka ei oikein jaksa
-Webasto sammuu pienen käytön jälkeen
-Akku piti vaihtaa
-Tuuletin sirisee
-Perän tasonsäätö temppuilee
-Kuskin ovea saa paukauttaa melko kovaa kiinni ennen kuin se jää lukkoon.
-Jokin takaoikealla sisustuksen muoveissa pitää ihan mahdotonta narinaa ensimmäisten satojen metrien ajan. Epäilen subbaria siinä akun päällä.---
Comment
-
-
Originally posted by m-power View Poste34 535
ei mitään ongelmia...paitsi ohjtehostin mouruaa aikansa startatessa..niin ja pakkasta oli 31 eli lisää kylmää...
Comment
-
-
Sanotaan, että -20c asteesta kylmempään omassa e36 325ia coupessa vm.93 esiintynyt:
-kone pitää sekunnin kaksi käynnistyksen jälkeen hieman ilkeää ääntä
-kaikki jäykkää, tuntuu kuin ajaisi tiiliskivellä
-yleensäkkin kylmä, vaikka sisätilanpuhallin yrittääkin lämmittää ennen ajoa
-kaiketi jotain pikseleitä check control näytöstä kadonnut
-viime päivinä konepellin alta ruvennut tupruttamaan "usvaa" ja tuoksahtaa kumille/öljylle. Konepellin avattua pakosarjasta tai sen yläpuolelta tuli tätä usvaa. Tyhmänä en tietenkään tajunnut tarkistaa mitään öljyjä/nesteitä, vaan juoksin pakkaselta piiloon. Mitään varoitusvaloja ei palannut ja kone pelasi hyvin. No huomenna sitten täytyy yrittää tarkistaa nesteitä, foorumia selanneena epäilen tätä kuuluisaa huohotinputki ongelmaa, mutta pistäkää ihmeessä viestiä, mikäli on jotain neuvoja anettavana.
Viime talvena ex e30 316i vm.89 tuntui lähtevän tulille pakkasessa kuin pakkasessa, ilman mitään lohkareita. Ja hyvin toimi. Tosin ajoa tuli vähän, kun kortti oli hyllyllähttp://irc-galleria.net/view.php?nick=Eki-87
ex e30 323i cabrio -84 (kv pommi)
ex e36 325ia coupe -93
ex e34 520ia -90
ex e30 316i -89
Comment
-
Comment