Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Axum
    replied
    Originally posted by Diikon View Post
    Pitääköhän autolle ilmoittaa akun vaihto, jos vaihtaa normaalista 90Ah:n akusta AGM 90Ah:n? Motonetissä melko suolaiseen 209€:n hintaan sais tuon Boschin AGM:n, mutta meneekö ihan päittäin. Taitaa olla auton alkuperäinen akku vielä kontissa ja kooksi mittailin 34 x 19 x 18. Isompi vaatisi kai jo lisähommia mahtumisen kanssa?
    Originally posted by Vesper View Post
    Maksaako todella Motonetissa noin paljon? Itse hain Sipoon Akkukellarista Exiden 90Ah:n AGM-akun ja maksoi asennettuna 215€.
    Ja autolle pitää ohjelmoida akkutyypin vaihto.
    samainen boschi maksoi muutama vuosi sitten mätänetissä 199e.. itse päädyin vastaavankokoseen Sznajder AGM-akun 140 euroon ja hyvin on pelannut (joskus päässyt tyhjäksi mutta onneksi AGM kestää paremmin syväpurkausta)

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    tuossa parinviikon pakkasten jälkeen starttasin vankkurin käyntiin niin moitteettahan se lähti, mutta abs valo paloi ja luistonesto ei toiminut... jonkin ajan ajelun jälkeen nekin lähti ja kaikki pelaa moitteetta. onko muilla ollut vastaavaa? auto e39 535i.
    On, E61:ssä viimetalvana, kun oli niin nihkeät vanteet että edessä oli satulan ja vanteen välissä parin millin rako -> eturenkaat jääty välillä.
    Pari kertaa rupes herjaamaan aspeista ja espeistä, vaikka renkaat jo pyöri. Ts. kun auto liikkui hivenen ja eturenkaat raahas vähän matkaa ennenkuin rupes pyörimään (siis joku kymmentä senttiä) niin luuli että on anturivikaa...

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    tuossa parinviikon pakkasten jälkeen starttasin vankkurin käyntiin niin moitteettahan se lähti, mutta abs valo paloi ja luistonesto ei toiminut... jonkin ajan ajelun jälkeen nekin lähti ja kaikki pelaa moitteetta. onko muilla ollut vastaavaa? auto e39 535i.

    Leave a comment:


  • Vibaa
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    eipä se marmorilla maksa kuin alta 50,- muistaakseni tai KL- varaosista voi ehkä saada hieman edukkaammin
    Marmorilta tilasin äsken uuden kalvon(47€) sekä neljä muuta pikkunippeliä mitä sen kanssa tarvitsee(?), oli pari tulppaa sekä alipaineletku, ja luonnollisesti tiiviste.

    Pitää tosiaan toivoa että vaihto onnistuu ilman imusarjan irroitusta
    Onneksi taitaa olla ihan alkuperäinen kalvo paikallaan, yllättävän kauan kestänyt (245tkm).

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Originally posted by Diikon View Post
    Pitääköhän autolle ilmoittaa akun vaihto, jos vaihtaa normaalista 90Ah:n akusta AGM 90Ah:n? Motonetissä melko suolaiseen 209€:n hintaan sais tuon Boschin AGM:n, mutta meneekö ihan päittäin. Taitaa olla auton alkuperäinen akku vielä kontissa ja kooksi mittailin 34 x 19 x 18. Isompi vaatisi kai jo lisähommia mahtumisen kanssa?
    Maksaako todella Motonetissa noin paljon? Itse hain Sipoon Akkukellarista Exiden 90Ah:n AGM-akun ja maksoi asennettuna 215€.
    Ja autolle pitää ohjelmoida akkutyypin vaihto.

    Leave a comment:


  • Diikon
    replied
    Pitääköhän autolle ilmoittaa akun vaihto, jos vaihtaa normaalista 90Ah:n akusta AGM 90Ah:n? Motonetissä melko suolaiseen 209€:n hintaan sais tuon Boschin AGM:n, mutta meneekö ihan päittäin. Taitaa olla auton alkuperäinen akku vielä kontissa ja kooksi mittailin 34 x 19 x 18. Isompi vaatisi kai jo lisähommia mahtumisen kanssa?

    Leave a comment:


  • Cock
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    eipä se marmorilla maksa kuin alta 50,- muistaakseni tai KL- varaosista voi ehkä saada hieman edukkaammin

    Sitten sormet ja varpaat ristiin että vaihto onnistuu ilman imusarjan irrotusta ! Omaani vaihtelin tossa ihan varmuuden vuoksi, ja olihan siellä jonkun saksansepän jäljiltä alimmista pulteista kannat soirona -> imusarja irti. Tosin empä ihmettele jos korkkaa, on ne orkkispultit sen verran onnettomat. No tulipahan samalla pestyä imusarja ja vaihdettua tiivisteet siihenkin

    Nyt kun tässä kirjoittelee, niin kysästäämpä samalla.

    Vaihtelin tossa eilen ajankuluksi Z3 kepin tohon toukkaan kun se on nyt vuoden verran pyöriny hanskiksessa. Vanhassa kepissä oli siellä juuressa nylon prikat, mutta tän uuden kepin kanssa ne prikat ei enää mahtuneet paikoilleen, eli kepin alapään kiinnitys oli prikkojen verran leveämpi. Ilman prikkoja meni paikalleen, ja sovitus jämpti.

    Onko ollut muilla vastaavia kokemuksia ?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Vibaa View Post
    Pettipä omassa juuri eilen kyseinen kalvo, muuten toiminut hyvin pakkasilla Nyt pitäisi kiireellä saada uusi kalvo jostain:think
    eipä se marmorilla maksa kuin alta 50,- muistaakseni tai KL- varaosista voi ehkä saada hieman edukkaammin

    Leave a comment:


  • Diikon
    replied
    -03 e46 330d aamulla jo kerran lupasi, mutta ensimmäisellä starttauksella akku jo tyhjenikin siihen pisteeseen, että ei enää lähtenyt edes pyörittämään. Yöllä oli pakkasta taas kolmenkympin tienoilla. Lataustaso oli tuon ensimmäisen starttikerran jälkeen enää 11.2, joten lienee akun vaihto edessä. Pari päivää, kun oli alle kolmenkympin pakkaset, auto toimi hyvin. Sitä ennen 17-18.2 yönä, kun pakkasta oli mittarin mukaan korkeimmillaan ollut -33.5, ei suostunut auto yhteistyöhön aamulla, vaan jäi viettämään vapaapäivää. Paljonko muuten tuon lataustason pitäisi olla? Edellinen auto ei juuri edes pyöritellyt enää 12.4:n kohdilla?

    Nyt on siis vikaa ilmeisesti tuossa dieselin saannissa ja akussa. Parasta aamussa oli, kun piti virtaa ottaa emännän Audista, se pullautteli öljyt pihaan. Talviautoilun iloja?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Terou View Post
    E39. Eipä oikeastaan muita oireita kuin, että yli -20 pakkasilla radio kuulostaa kuin ääni tulisi peltipurkeista :think Paranee siitä sitten kun koppi lämpiää. No vielä on se tyypillinen E39:n oire, että etupäässä kolisee kovilla pakkasilla melkoisesti, lämpimällä kelillä ei.
    Kolinakin helpottaa kun vaihtaa kaikki nivelet keulaan. Kolmeen autoon sen olen tehnyt ja taas olisi sama edessä
    ebay.de ja tukivarsipaketti tilaukseen. Älä unohda raidetankoja täydellisinä.

    Leave a comment:


  • Terou
    replied
    E39. Eipä oikeastaan muita oireita kuin, että yli -20 pakkasilla radio kuulostaa kuin ääni tulisi peltipurkeista :think Paranee siitä sitten kun koppi lämpiää. No vielä on se tyypillinen E39:n oire, että etupäässä kolisee kovilla pakkasilla melkoisesti, lämpimällä kelillä ei.

    Leave a comment:


  • Vibaa
    replied
    Originally posted by Axu83 View Post
    Ex 540:ssä petti 2007 huohottajan kalvo, keskellä kesää tosin, ja imaisi öljyä imusarjaan, savutti rankasti kiihdytyksissä ja kävi vain seitsemällä. Pelkäsin eka männänrenkaita tms kun olin kuulevinani myös kilinää, mutta kaveri laittoi 400e:lla kuntoon. Liikkeessä olisi maksanut varmaan 1000e kun olisivat etsineet vikaa V8:ssa sijainti oli koneen takana eli kutosessa päässee vähemmällä purkamisella.

    Kiitos vielä Markolle Lpr:aan!
    Pettipä omassa juuri eilen kyseinen kalvo, muuten toiminut hyvin pakkasilla Nyt pitäisi kiireellä saada uusi kalvo jostain:think

    Leave a comment:


  • Bastarda
    replied
    auto on lämpimässä tallissa niin ei oo mitään oireita

    Leave a comment:


  • Axu83
    replied
    Originally posted by Ileee View Post
    Perjantaina sammu E46 liikkeestä. Hiukan savutti ja veto katkeili ja moottorivalo syttyi ennen sammumista.

    Liekkö tämä nyt sitten se etelän maiden mallisen huohottimen vika. Tästä edettiin hinurilla korjaamolle!

    Kiva katella millainen lasku napsahtaa. Onko ideoita mitä tässä tapahtui ja mitä tulee maksamaan?
    Ex 540:ssä petti 2007 huohottajan kalvo, keskellä kesää tosin, ja imaisi öljyä imusarjaan, savutti rankasti kiihdytyksissä ja kävi vain seitsemällä. Pelkäsin eka männänrenkaita tms kun olin kuulevinani myös kilinää, mutta kaveri laittoi 400e:lla kuntoon. Liikkeessä olisi maksanut varmaan 1000e kun olisivat etsineet vikaa V8:ssa sijainti oli koneen takana eli kutosessa päässee vähemmällä purkamisella.

    Kiitos vielä Markolle Lpr:aan!
    Last edited by Axu83; 21-02-2011, 23:00.

    Leave a comment:


  • r0nx
    replied
    Originally posted by E.K. View Post
    syksyllä ennen pakkasia itsekin pari kertaa ihmettelin töihin mentyä. oik takaikkuna vähän auki itsestään?? aattelin sit painaneeni vahingossa kuskin oven ohjausnappeja,mut ????
    Itellä sama juttu mutta kyseessä vasen takaikkuna. Aukeaa pakkasilla välillä itsestään kokonaan kun joku menee ulos kyseisestä ovesta? :think

    Leave a comment:

Working...
X