Originally posted by henri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bmwci View PostItselläni kusi tänään coupen ikkunoiden lasku/nostosysteemi, kun jotenkin jäässä. (Ei näköjään kannata unohtaa lyömästä autoa töpseliin illalla.) Sisään siis pääsee, mutta ongelmana ovien takaisin kiinni saanti. Mitäs neuvoisitte tähän, joka parhaiten ehkäisee tämän :think
Comment
-
-
joo kyllä saapas on talviauto from sweden
vielä ei edes pakkasta ole ollut parhaimmillaan kun -10
ajelkaa te vaan bemareilla, saabismi se on tosimiesten laji
-nesteitä ruvennut vuotamaan (öljyä, jäähdytinnestettä sekä jotain muita epämääräisiä nesteitä)
-vakionopeudensäädin lakkas toimimasta
-sähköikkuna(t) toimii enää kuskinovessa, mikä on oikeastaan se ikkuna minkä minäkin valitsisin toimivaksi. toisaalta ylös lasi ei nosta vaan kampeaa koko ruudun vinoon jumiin karmien väliin, ilmeisesti siis irronnut koko perkeleen lasi.
-puhallin vikisee ku kissaa syötäis
-mittaristo ilmottaa takavalojen toimimattomuutta (asia korjaantuu kun laittaa vilkun päälle ja painaa samaan aikaan jarrua)
-saab on mainio lähtemään käyntiin, mutta kuulosuojaimet on hyvä varuste tai vaihtoehtoisesti kannattaa laittaa radio tarpeeksi kovalle. noin suunnilleen jokaikinen laakeri ja metallinpala pitää omaa sulosointuaan moottorissa kunnes moottori on täysin lämmin.
-saappaalla ajaessa kaiken a ja o on opetella ranneliike, millä saadaan kylmään laatikkoon 1 vaihde päälle
-takasivulasien yberhienot tuulettimet puhalsivat viimeisen henkäisynsä syyskuussa, nyt kuulostaa kovin hiljaiselta.
-kattoluukkua tuossa koitin ihan mielenkiinnosta joka sekin on kuulemma alustavien tietojen mukaan poissa käytöstä ainakin kevääseen 2008.
-saab on limusiinisukua, apukuljettajan täytyy avata takana istuvalle ovi koska oveen on iskenyt tilapäinen toimintahäiriö. ovi siis avautuu vain ulkopuolelta.
-itseäni ehkä eniten hermostuttava (pelottava) varuste on saabissa abs-jarrujärjestelmä. se kun pakkasella tahtoo hakata omiaan puhtaalla asfaltilla ja jatkaa hetken naksutteluaan vaikka jarrupoljin on vapautettu. aika ajoin järjestelmä asettuu lakisääteiselle tauolle. (ehkä näin parempi...)
-välillä sisälle leviää öljyntuoksahdus kun jostakin päin moottoria ruiskaava öljysuihku muistaa myöskin pakosarjaa.
-istuinlämmitys toimii sillä toisella puolella jota kuljettaja ei käytä (nahkapenkit on suht perkeleen kylmät pakkasella, nimimerkillä munat jäässä)
-kojelaudan valoista muutama sammunut
-check engine valo syttynyt mittaristoon, mistä lie johtuu (kuhan kiusottelee)
-tyhjäkäynti ajoittain 1300 riippumatta lämpötiloista
-kytkin luistaa silloin tällöin kylmänä
-sähköpeilit sanoneet sopimuksensa myöskin irti. vielä lämmitys toimii kuskinpuolella ja hyvin toimiikin.
-uusimpana uutuutena startti on ruvennut sanomaan naks naks
mutta käsijarru toimii erinomaisesti ja mitään suurempia murheita varmaan päästään tämäkin talvi läpi iloisesti saabillaLast edited by turbopuusti; 20-11-2007, 21:49.e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
-
Vielä ei kummempia oireita ole näkynyt, lähinnä se että lämppärin laakeri kiljasee käynnistyksessä ja ovet pitää kiskasta auki. Eihän tälle talvelle ole vielä kyllä ollut kuin -17c, tänään koko päivän n. -15c...
Kyllä takavetonen auto hyvillä nastoilla on paras valinta heti nelivedon jälkeen talveksi, auto kyllä kertoo kuinka kovaa kannattaa ajaa - jos ei merkkejä ite huomaa niin sen huomaa viimeistään penkassa. Useamman etuvetosen olen jo ojassa nähny tälle talvelle, yksi volvo oli jotenki ihmeessä päätyny kaiteen päälle mutkassa - se on jo isompi oire!
Comment
-
-
autona on siis 530d -00 touring
-peräluukun päälle kerääntyy ajaessa lunta todella paljon(kiitos kattospoikan)joka tietenkin jäätyy.Yrität avata lunkkua,valot syttyy sisälle mutta luukku ei inahdakkaan..keväämmällä sitten.
-moniurahihna ilmottelee olemassaoloaan aika-ajoin kun kone kylmä.Liekkö uuden hihnan asentaminen auttaisi..
-penkinlämmittimet ovat todeeellla laiskat lämpiämään.Lämmitys alkaa noin 7km ajon jälkeen jolloin olen JO työpaikkani pihassa,ei ole kovin eksoottista istua pakkasen kovettamilla nahkapenkeillä muutenkin vitutuksen vallatessa mieltä aina aamuisin.
-3vkoa vanhat valeon pyyhkijänsulat ovat antautuneet parin kovemman pakkasen jälkeen mielenkiitoisille kaarille.
Mutta kaikesta huolimatta toivotaan että tämä talvi menisi suurempia murheita auton suhteen.
Noh,lisätäänpä tähän että akku oli tyhjä kun äsken töistä lähdin..että näin..-e21 m50-
Comment
-
-
Originally posted by tigu View Postautona on siis 530d -00 touring
-peräluukun päälle kerääntyy ajaessa lunta todella paljon(kiitos kattospoikan)joka tietenkin jäätyy.Yrität avata lunkkua,valot syttyy sisälle mutta luukku ei inahdakkaan..keväämmällä sitten.
Onkohan kellään mitään tuulenohjainta viriteltynä ko. värkkiin,mikä poistas tuon ongelman?
Se Bmw:n originaali pidempi lippa pahentanee vaan tuota ongelmaa?
Comment
-
-
e34 525 kaasu hirttää hieman kiinni, kun ajelee vähänaikaa ei hirtä enää niin paljon mut hirttää silti. Oli ennen e36 1.8is ja oli sama homma... onko kellään kokemuksia tai ehdotuksia mitä tekis?
tekee jo pikkupakkasilla tota niin saa nähdä mitä kovemmilla..540i V8 Lazurblau...
ex mb 500 v8
ex e30 325 2,7 stroker
ex e34 525i
ex e30 318is
Comment
-
-
Kyllä sen taas huomaa ettei coupea ole suunniteltu talvisiin oloihin. Etenkään tällasiin et välillä sulaa ja välillä pakkasta. Ja kaiken lisäks ei autona mikään erikoisen lämmin. Ja onko tosiaan et bemareissa nää takalasinlämppärit on ihan paskoja? itellä kummassaki(e34 ja e36) pommissa ei saa tossa 30 kilsan työmatkan aikana muutaku pikkaset raidat sulatettua takalasista. Vanhassa volvossa oli hyvä vaikka oli 5 senttiä lunta nii ei tarttenu ku pari kilsaa ajaa nii seki tipahti poies.
Comment
-
-
Tänä aamuna ei tuon e39:n oikean puoleinen takaovi suostunut sulkeutumaan kunnolla. Lähdin liikkeelle niin kongi huusi ja ovi aukesi. Vähän ajan päästä meni kiinni, mutta ainakin toistaiseksi pysyvästi. Tällä hetkellä on onneksi lämmppäri asennuksessa, jos vaikka auttaisi jotain.BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Näihin karmittomiin autoihin menee kyllä käämit, kun ikkunat jäätyy tiivisteisiin kiinni vaikka ne voitelisi millä tahansa Glidillä. Voi niitä hyviä aikoja, kun oli E30 talviautona - vaikka laseista ei nähnyt ikinä mihinkään painamatta pitkin matkaa peukuilla ensin silmien kohdalle länttejä, niin ovet kyllä aukesivat 99%-varmuudella aina.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Comment