Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    Originally posted by J. Kuusisto View Post
    Pihassa kaksi kappaletta e39. Molemmissa sama ongelma, eli takaovi ei avaamisen jälkeen pysy kiinni. Kiva ku molemmissa autoissa on kiristysliinoilla sidottu ovet kiinni sisäkahvojen välillä, niin ei pysty muksuja kuljettamaan noilla ollenkaa.
    Ruiski kunnolla CRC:tä, kyllä ne sitten pitäisi pysyä.

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      Originally posted by J. Kuusisto View Post
      Pihassa kaksi kappaletta e39. Molemmissa sama ongelma, eli takaovi ei avaamisen jälkeen pysy kiinni. Kiva ku molemmissa autoissa on kiristysliinoilla sidottu ovet kiinni sisäkahvojen välillä, niin ei pysty muksuja kuljettamaan noilla ollenkaa.
      Vaijereiden sisällä kosteutta. Auto lämpöiseen paikkaan sulamaan, elektroniikkaspraytä joka syrjäyttää kosteuden, vaijerit täyteen niin alkaa toimimaan varmasti
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Vois olla pienimmän riesan tie viedä auto johonkin jossa rasvataan lukkomekanismit ovipahvin sisäpuolelta jos ei itte viitti =)

        E:Hidas
        Last edited by Perlenbacher; 04-02-2012, 13:06.

        Comment

        • MSam
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 181
          • Länsi-Suomi

          Originally posted by rizzo View Post
          Ruiski kunnolla CRC:tä, kyllä ne sitten pitäisi pysyä.
          Heh, E46 sedanissa minulla oli sama "ominaisuus" kovilla pakkasilla, kuskin ovessa. Se oli onneksi se helpoin: samalla kun vetää ovea reilusti kiinni, keskuslukko sisältä päälle ja kas, matka jatkui!

          Eikä muuten auttanut yhtään öljyämiset, ainakaan minun autossani. Joskin, moottori piti huolen siitä öljynkulutuksestakin (3-4 ltr/10000km). Sekin oli kuulemma täysin normaalia.

          Alkaa tämä "Premium-autoilu" ottamaan lievästi ohimoon.
          E60 523i

          E10 kiitos ei.

          Comment

          • syncro^^
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 765
            • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

            e60 ei lupaakkaan käyntii ja kaikki punaset ja keltaset merkkivalot palaa ym voi vittu. ensimmäinen ja viimene bemari ja kaikenhauskan lisäks wepasto nii järkevä ettei lämmitä ku hytin
            Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

            BMW G31 540D x-Drive
            BMW F11 530DA -12

            Ex:
            BMW E61 535da individual -10 340/680nm
            BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
            BMW F30 320Da -12
            Bmw E70 3.0DA -07
            Bmw F10 525DA -10
            Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              tuplat
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8258
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by syncro^^ View Post
                e60 ei lupaakkaan käyntii ja kaikki punaset ja keltaset merkkivalot palaa ym voi vittu. ensimmäinen ja viimene bemari ja kaikenhauskan lisäks wepasto nii järkevä ettei lämmitä ku hytin
                ensimmäinen ja vakavin virhe, diesel.. ei oo tuo vanhempikaan dieseli lähteny enää muutamaan päivään lämmittämättä.. bensamallilla ei pienintäkään vaikeutta käynnistymises -> viimenen dieseli tässä taloudessa
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • syncro^^
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 765
                  • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                  Originally posted by peto2 View Post
                  ensimmäinen ja vakavin virhe, diesel.. ei oo tuo vanhempikaan dieseli lähteny enää muutamaan päivään lämmittämättä.. bensamallilla ei pienintäkään vaikeutta käynnistymises -> viimenen dieseli tässä taloudessa

                  joo ja sehän meinaa olla jo samasa hinnasa bensan kans + diiselivero ja itellä tulee ajo niinki paljon ku kerran viikosa
                  Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                  BMW G31 540D x-Drive
                  BMW F11 530DA -12

                  Ex:
                  BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                  BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                  BMW F30 320Da -12
                  Bmw E70 3.0DA -07
                  Bmw F10 525DA -10
                  Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                  Comment

                  • aripaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 520
                    • Kuhmo

                    Takaluukun ja lasin pumput taisivat päästää kaasut pihalle, ei jaksa pysyä ylhäällä. -35,2
                    Ext. bmw:t
                    e28 518i -87
                    e34 518i -92
                    e39 540ia sedan 7/98
                    e39 540ia sedan 9/98
                    e39 540ia tour. 12/98
                    E34 525i Touring 7/92

                    Vikakoodien lukua/nollausta.

                    e39 540 ia sedan 7/96

                    Comment

                    • Juso
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2010
                      • 183
                      • Turku

                      Originally posted by MSam View Post
                      Parasta kuitenkin, että kyseessä on "ominaisuus", ei vika. (Eli ei voi kuin kärsiä ja kiittää.)

                      Omat jouluvalot näyttivät tänään (-28 C) tältä. Yksi kuva kertoo enemmän kuin noin 30 sanaa, keltaista ja punaista valoa säestettynä plimplom äänillä.



                      Ja moottori on N52B25. Kaverilla täsmälleen samanlainen ja tiistaina jo sai nauttia vastaavasta show'sta. Saa nähdä, koska ratin ja penkin välissä tapahtuu sellainen päätös, että tämä show ei enää koske Suomea?
                      Itselläni oli sama vika sigun autossa, auto oli päivän ajamatta ja yön yli ulkona, pakkasta -25.
                      Tällänenhän sieltä pamahti


                      Kaksi tuntia lämpimässä tallissa ja taas mennään.

                      Mitä vikakoodeja sulla anto?:think
                      E60 535dA M-Sport 350hp / 690nm Tällä mennään

                      - ex E46 330iA M-sport 2003 -
                      - ex E60 530iA M-sport 2007 -
                      - ex E90 325i 2006 -
                      - ex E46 330ci M-sport 2001 -

                      Comment

                      • biglimited
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1519
                        • Turku

                        Mittaristo temppuilee (viisarit ei herää) kun starttasin -22 duunipaikan pihalta
                        Lämpöhän siinä sitte autto, tietty
                        Deutchland uber alles!

                        Comment

                        • dieseljussi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 592
                          • Suomi

                          Originally posted by Juso View Post
                          Kaksi tuntia lämpimässä tallissa ja taas mennään.
                          Lähes kaikissa tietokoneohjatuissa autoissa tuntuu olevan aina sama vika: alle -25C lämpötiloissa akku ei tietenkään starttauksen aikana voi säilyttää normaalia jännitetasoa, mikä saa auton luulemaan, että jotain olisi vialla. "Vikaa" voi yrittää korjata vaihtamalla akun tai lataamalla sen, mutta todellista ongelmaa se ei poista. Ratkaisu olisi ohjelmoida jotkut "cold country"-säädöt tietsikkaan siten, ettei se säikähtäisi lyhytaikaisista jännitteenalituksista - varsinkaan kovilla pakkasilla.
                          Toinen, vähemmän hienostunut ratkaisu olisi kytkeä akkulämmitin, ei akkulaturia, lohkolämmittimen yhteyteen. Silloin peräkontissa kylmässä olevan akun lämpötila säilyisi niin korkeana, että se kykenee pitämään elektroniikan tulilla.

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...



                            Alkaa jo pikkuhiljaa v*tuttaa tällaiset kelit!
                            Saisi olla yleinen pakkasraja, -30 -> pakkasta niin kaikki liikkeet kiinni...
                            Eihän näissä keleissä toimi enään mikään kun pakkanen lähentelee -40 :think

                            e46:ssaki akku loppu ja lukko jäässä, ei onneksi ole menny kuin kaikki kolme autoa viimeisen viikon aikana siihen kuntoon että yhdelläkään ei pysty ajamaan
                            Taidan siirtyä tuonne pubin puolelle
                            Last edited by Jube; 04-02-2012, 16:54.
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • MSam
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 181
                              • Länsi-Suomi

                              Originally posted by Juso View Post
                              Itselläni oli sama vika sigun autossa, auto oli päivän ajamatta ja yön yli ulkona, pakkasta -25.
                              Tällänenhän sieltä pamahti


                              Kaksi tuntia lämpimässä tallissa ja taas mennään.

                              Mitä vikakoodeja sulla anto?
                              Ei ole itsellä piuhaa, mutta varmasti samaa kauraa, mitä viime ja edellistalvenakin, eli kaasuläppä jäätyy. Sen kuulee jo käynnistyksen jälkeen äänestä, että ahaa, tänään on taas sellainen päivän käynnistyminen edessä.

                              Huutia ja pyyhkeitä testaajille, jotka ovat jossain Ruotsin tai Suomen Lapissa näitä "talvitestaamassa". Siellä on ilma usein paljon kuivempaa, mitä täällä "etelässä", jossa nytkin heilutaan 80% (suhteellinen kosteus). Se on aivan liikaa tälle konstruktiolle. Aina kun kastepiste on hyvin lähellä (n. kaksi astetta ulkolämpötilasta alempana), tämä toistuu lähes 100% varmuudella.

                              Mikään muu ei auta, kuin lämmin talli tai muuttaminen jonnekin, jossa on kuivempaa ilmaa myös kovalla pakkasella. Jos siis haluaa auton säilyttää ja liikkuvuuden.

                              Testaajille vaan terveisiä! Ette vain osaa.

                              Onko muuten jollain tiedossa, onko kaasuläppärunkoa myöhemmin muutettu jollain tavalla - eli voisiko sen vaihtaminen revisio-osaan auttaa?
                              E60 523i

                              E10 kiitos ei.

                              Comment

                              • JTP
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 506
                                • Hpj

                                Originally posted by dieseljussi View Post
                                Lähes kaikissa tietokoneohjatuissa autoissa tuntuu olevan aina sama vika: alle -25C lämpötiloissa akku ei tietenkään starttauksen aikana voi säilyttää normaalia jännitetasoa, mikä saa auton luulemaan, että jotain olisi vialla. "Vikaa" voi yrittää korjata vaihtamalla akun tai lataamalla sen, mutta todellista ongelmaa se ei poista. Ratkaisu olisi ohjelmoida jotkut "cold country"-säädöt tietsikkaan siten, ettei se säikähtäisi lyhytaikaisista jännitteenalituksista - varsinkaan kovilla pakkasilla.
                                Toinen, vähemmän hienostunut ratkaisu olisi kytkeä akkulämmitin, ei akkulaturia, lohkolämmittimen yhteyteen. Silloin peräkontissa kylmässä olevan akun lämpötila säilyisi niin korkeana, että se kykenee pitämään elektroniikan tulilla.
                                Erillisiä akkulämmittimiä ei kannata ruveta suunnittelemaan, sillä markkinoilla on jo myynnissä akkuja joissa on sisäänrakennettu lämmitin valmiina!
                                iQ Power -Cold akku... http://www.aam.fi/fi/?ID=1567
                                e90 330i lci -09
                                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎