Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheKnight
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 538
    • Tuusula

    Eilen aamulla (-13c) ei lähtenyt käyntiin kun navi-dvd oli hyrränny ilmeisesti koko yön. Päivällä kun apuvirralla vihdoin saatiin käyntiin, niin oli ilmeisesti joku hehkukin vähän rikki. Ei ainakaan kaikki pytyt lähteny heti käyntiin kun kone käynnisty. Tänä aamuna (-16c) lähti mallikkaasti käyntiin mutta edelleen hetki meni että yks pytty lähti messiin. Autona siis 320d ja ilman lämmitystä, kun ei moista vielä ole.
    Timo Puustinen, Tuusula, Finland
    -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
    -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

    Oma Connection
    Kaide Motorsport

    Comment

    • nahkis
      Bimmer Fanatic
      • May 2009
      • 219
      • Helsinki (Kontula)

      autona e36 320i lähti hyvin käyntiin nakutti kuin tikka ja kun lähti liikkelle niin syylari hajos

      juuri pari viikkoa sitten vaihoin jäähytin nesteet

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16422
        • Asikkala

        Originally posted by Janza182 View Post
        Ja liekkö ominaisuus vai termostaatti särki mutta jumalauta tuo lämpeää hitaasti! (2h lämmitystä -> mittari nousi sinisen puoleen väliin. ajoa n. 5km/15min = vasta neljänneksen kohdalla mittari.)
        Ei varmaan monessakaan autossa lohkolämppäri lämmitä sinisen yli jos edes siniselle ? Ja ajaessa pidit lämmityslaitetta kuitenkin päällä kun ulkona on kylmä + keskinop. 20 km/h. niin ei se jäähdytysneste voikkaan lämmitä tuon enempää ?

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1590
          • Vähäkyrö

          Eilen oli n. 20 pakkasta. e39:ssä ei mittään erikoista, paitti öljyvalo sytty kesken ajon keltasena. Pysähyin hetken päästä ja tarkistin öljy, oli niitä ja valoki sammu. Ykskään ovi ei ollu jäätyny, vaikka toissapäivänä käytin auton harjattomassa pesussa.

          Vanhus taas lähti ku palmun alta lämmittämättä, ei tosin ekalla startilla jääny käyntiin. En ajanu ollenkaan, kuhan vaan koitin käyntiin.

          Comment

          • jii.veivo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 564
            • Haapavesi

            Ämmässä ei pelaa lohkolämmitin ja ei raski lyödä käyntiin ilman +20 pakkasilla.
            e38 750ial
            Husaberg 650 fs -05
            http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1176
              • Tuusula

              Originally posted by jii.veivo View Post
              +20 pakkasilla.
              :think

              E39:n kytkin vinkaisee kuin kumilelu ja pientä nitinää ja natinaa kuuluu jostain kojelaudasta.
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Janza182 View Post
                Ja liekkö ominaisuus vai termostaatti särki mutta jumalauta tuo lämpeää hitaasti! (2h lämmitystä -> mittari nousi sinisen puoleen väliin. ajoa n. 5km/15min = vasta neljänneksen kohdalla mittari.)
                M52 koneella? Mulla 2h tolpassa ja juuri sinisen alarajalle jaksaa lämpömittari nousta. Ei koskaa, ei edes nolla kelillä kokopäivä johdossa nouse sinisen puoleenväliin. Huono säteilijävastus?

                N.5km kaupunki ajolla lämmöt puolessa välissä ja kuumaa pukkaa. Lämmintä tulee jo 1km ajon jälkeen.

                Comment

                • Tume3
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 141
                  • Iisalmi

                  Auto uudempi sigusta ja termostaatti taitaa tulla tiensä päähän.
                  Lämmöt nousee normaaliin 10km maantieajelun jälkeen ja pysyy siinä koko ajan ajaessa. Mutta sitten parkissa tyhjäkäynnillä pyörittäessä mittari laskee muutaman viisarin verran puolesta välistä ja nousee aika hitaasti taas takaisin kun lähtee ajelee.

                  Uusi termari laitettu tilaukseen ja katotaan jos sen vahtaminen auttaisi asiaan...:think

                  Comment

                  • Janza182
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4987
                    • 013

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Ei varmaan monessakaan autossa lohkolämppäri lämmitä sinisen yli jos edes siniselle ? Ja ajaessa pidit lämmityslaitetta kuitenkin päällä kun ulkona on kylmä + keskinop. 20 km/h. niin ei se jäähdytysneste voikkaan lämmitä tuon enempää ?
                    Juu siis pointti ei ollutkaan että säteilijä lämmittäisi huonosti. Päinvastoin. Lämmittää hemmetin hyvin! Ja tuo lämmön nousu tuolla matkalla ihmetyttää sen takia koska samaa työmatkaa ajanut yli kymmenellä eri BMW:llä. Prikulleen samaa konetta ei ole ollut muissa mutta Noita M50/M52 koneita kyllä muuten ollut

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    M52 koneella? Mulla 2h tolpassa ja juuri sinisen alarajalle jaksaa lämpömittari nousta. Ei koskaa, ei edes nolla kelillä kokopäivä johdossa nouse sinisen puoleenväliin. Huono säteilijävastus?

                    N.5km kaupunki ajolla lämmöt puolessa välissä ja kuumaa pukkaa. Lämmintä tulee jo 1km ajon jälkeen.
                    Juu kyseessä M52B20 ja oisko lämpiämiseen syynä n. 1kk vanha defan säteilijä . Nuoruuttaan jaksaa lämmittää

                    Comment

                    • ^T-T^
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 218
                      • Veteli

                      Omassa autossa nyt tullut esiin kun pidemmän aikaa ollut -10 astetta ja ajoittain enemmän, että keskuslukko avaa ovet heti kerralla ennen vaati se kaksi kertaa napista painamisen, että sai auki. Lämmityslaitteen puhallin puhaltaa melkein täysillä koko ajan ja lämmintä tulee välillä hyvin ja välillä huonommin, vaikka lämmöt olisi nousseet normaaliksi, mutta ei ole itseäni haitannut vielä.
                      Nyt:
                      E39 540i Oxfordgrun
                      MB Vito 112cdi '00
                      EX:
                      E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
                      Nissan Pick-Up 2,5d
                      E34 M5 Calypsorot
                      BMW 325i Coupe Mauritius Blau
                      BMW 525i m20b25 Luxorbeige
                      E34 525td Diamantschwarz

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Janza182 View Post

                        Nuoruuttaan jaksaa lämmittää
                        Saiskohan sinne laitettua toisen vanhan kaveriksi Tai öljypohjaan öljynlämmitin...

                        Comment

                        • Eetu
                          Banned
                          • Oct 2008
                          • 2843

                          Itsellä ei ollut ongelmia, voitelin lukot aseöljyllä jne.

                          Pientä nihkeyttä vaihteistossa oli kyllä havaittavissa.

                          Comment

                          • Cor_Major
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 73
                            • Finland

                            Toinen etuvalon pesuri otti ja jäi jumiin "pesuasentoon" E60:ssä, -12 astetta pakkasta oli liikaa tällä kertaa baijerilaiselle. Mikähän tuossa lie vikana?

                            Comment

                            • nirsg0un
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 55
                              • Tampere

                              1kk vanhaa starttia piti vähän moukaroida ennenkun rupes pyöritteleen :o

                              Comment

                              • hemmett
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 81
                                • Ylivieska

                                Kehuvat siis vähäruokaseksi diisselkiisseleitä?

                                Mikä on ku 525tdsA:n kulutus on jo näillä pikkupakkasilla kymppiä sataselle!?
                                Varmaan johtuu siitä ku kone pyörii isohkoilla kierroksilla automaatin sekoillessa omiaan..?
                                No ei siinä että kyllä se parinkymmenen kilometrin rallattelun jälkeen alkaa olla jo inhimillisiä lukemia.

                                Niin ja lukot melko yleisesti jäätyilee, mutta siihen on jo aikalailla totuttu.

                                Ja oon havainnu semmosta outoa käryn hajua, ikään kuin märkiä koivun lehtiä poltettas, ku kone on ollu jonkin aikaa lämmin ja lämppäri tuhnuttanu kolmos-asennolla aikansa :0
                                Aluks tuumin tuossa työmatkavälillä että siinä voi yhellä maatilalla mahollisesti tapahtua moista, mutta tullut jo eteen tämmönen tilanne useammin niin ei voi olla jo ihan sattumaa? :P

                                Ei mutta näillä mennään..

                                ///M51

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎