Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    -29 pakkakkasta 330d farkku ja takalasit meni jäähän kun pulkka täynnä porukkaa. Ei valittamista defan säteilijällä 2h ja käyntiin -23 lähtee kuin palmun alta, sisään ajossa 300tkm mittarissa!
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • illu^^
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1703
      • Kajaani

      e30 318iS viikon seisonta yli -20 pakkasessa, ei mahdollisuutta lyödä lämmitykseen. Laakista käymään, tosin vähän nihkeästi pyöri. Ohjaustehostin huutaa karmeasti ja alusta on aivan jäykkä. Pitäisi mittailla mikä purkaa akkua, pakkasella jos on akun kenkä kiinni niin yössä menee akku niin heikoksi että ei jaksa startata mutta kestää parikin viikkoa seisottaa akun kenkä irti ja lähtee käyntiin..

      Comment

      • jazma
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1115
        • Oulu

        Pakkasen aiheuttama ongelma on jo pari vuotta ollut sama, eli kovemmilla pakkasilla edessä pyöränlaakeri meinaa ulista aika kovasti. Nyt kun ollut -30 pari päivää, niin ulina ei lakkaa missään vaiheessa. Tai ei tuota ulinaksi voi sanoa, enemmän kuulostaa pikkulintujen laulannalta. Onkohan olemassa vaara, että laakeri menisi sököksi? Jos pakkasta on -15, niin ulina vaimenee ajon myötä hiljalleen, mutta kovilla pakkasilla laulantaa kuuluu koko ajan. Jos ajon aikana vaimenee aavistuksen, niin valoista liikkeelle lähdettäessä ulina jatkuu samanlaisena. Liekö sillä vaikutusta, että edessä on abs-tolpat, mutta sensori ei ole paikallaan. Sensorin paikka toimii toistaiseksi tuuletusreikänä, kun laiskuuttani en ole kyhäillyt siihen peitelevyä päälle... Näin se talvi aina yllättää autoilijan tavalla tai toisella.
        e30 318i

        Comment

        • Jamppa1983
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 739
          • Pirkanmaa

          Originally posted by jazma View Post
          Pakkasen aiheuttama ongelma on jo pari vuotta ollut sama, eli kovemmilla pakkasilla edessä pyöränlaakeri meinaa ulista aika kovasti. Nyt kun ollut -30 pari päivää, niin ulina ei lakkaa missään vaiheessa. Tai ei tuota ulinaksi voi sanoa, enemmän kuulostaa pikkulintujen laulannalta. Onkohan olemassa vaara, että laakeri menisi sököksi? Jos pakkasta on -15, niin ulina vaimenee ajon myötä hiljalleen, mutta kovilla pakkasilla laulantaa kuuluu koko ajan. Jos ajon aikana vaimenee aavistuksen, niin valoista liikkeelle lähdettäessä ulina jatkuu samanlaisena. Liekö sillä vaikutusta, että edessä on abs-tolpat, mutta sensori ei ole paikallaan. Sensorin paikka toimii toistaiseksi tuuletusreikänä, kun laiskuuttani en ole kyhäillyt siihen peitelevyä päälle... Näin se talvi aina yllättää autoilijan tavalla tai toisella.
          Tarkista onko siellä voitelua, vaseliinia ja voihan sitä kirrata hieman. Ei ole abs reijällä merkitystä.
          Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

          M3 e90 & "M3" e30 turbo

          Comment

          • Pred
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 442
            • E-Pohjanmaa

            e46 320d ei meinaa startata kunnolla. Autossa uusi akku ja 30min webastolla lämmittämisen jälkeen ei meinaa startata. Pyörii kyllä hyvin mutta ei starttaa kuin vasta 4-5 yrityksen jälkeen. Hehkuista ei ainakaan anna vikakoodia... Mikä vialla? :think
            Tesla Model 3 Performance
            EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
            EX: VW Touran 2.0 TDI
            EX: VW R6 Polo GTI
            EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
            EX: BMW E91 325dA M-sport
            EX: BMW E46 320d touring M-sport
            EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
            EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
            EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
            EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

            Comment

            • carrillo
              Newbiemmer
              • Oct 2005
              • 26

              lämmöt

              eipä oikeastaan ongelma, mutta mietityttää,,,koneen lämmöt ok ainakin mittarin mukaan, kabiiniin tulee lämmintä, ei tosin kuumaa. Mutta alavesiletku ei ole oikeastaan yhtään lämmin. Mikä mättää? Auto pelaa muuten moitteettomasti vaikka 25 pakkasta. E39 523iA-97.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9990
                • KVLA

                Originally posted by carrillo View Post
                eipä oikeastaan ongelma, mutta mietityttää,,,koneen lämmöt ok ainakin mittarin mukaan, kabiiniin tulee lämmintä, ei tosin kuumaa. Mutta alavesiletku ei ole oikeastaan yhtään lämmin. Mikä mättää? Auto pelaa muuten moitteettomasti vaikka 25 pakkasta. E39 523iA-97.
                Ei kai siinä mikään mätä.Kone ei vaan lämpene niin paljon,että termari aukeaisi (kokonaan).Tällöinhän vesi ei kierrä jäähdyttäjän kautta.Pelkkä lämmityslaitteen puhallin ja ajoviima riittää moottorin lämpöjen kurissapitämiseen kovemmilla pakkasilla.


                Omia "murheita" on tuo joka talvinen takaluukun kaamea narina etureunastaan,kun sisätila lämppärin sulamislumet on jäätynyt luukun saumaan.
                Last edited by Heguli 31; 09-01-2010, 18:15.

                Comment

                • Pasa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 71
                  • Keski-Suomi

                  Pari aamua, kun 320da -02 ei oo ollut yhteistyökykyinen.

                  Ensimmäisenä ei lämmitystä ja pakkasta -26. Starttas, mutta ei jaksanut lähteä. Lähti kyllä 1 h lämmityksen jälkeen taas nätisti, kun en sillä kertaa sahannu akkua tyhjäksi.

                  Toinen aamu sama temppu samat pakkase erona vaan, että oli ollu tunnin lämmityksessä. Sillon tuli sahattua sen verran, ettei jaksanu lähteä enää ilman apuja ollenkaan. Sen jälkeen tulikin uus akku orginal teile:n tilalle.

                  Vielähän tuo tänäänkin vähän kyseli. Kait se vaan pitää diesel olla pari tuntia roikassa näillä keleillä, vaikka on letkulämppäri.

                  Muuta ei ookkaan, paitsi s-lasit jiässä.

                  Kai muuten hehkut ainakin kolme vuotta kestää, täh?

                  Comment

                  • Krynx
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 908
                    • á la Temmes

                    Olihan tuossa eräänä aamuna -32 vilpoista pihalla. Auto oli koko yön säteilylämmitin päällä. Törkeän laiskasti pyöräytti muutaman kerran ja tärähti tulille. kumman laiskasti pyöri kone vaikka kontissa viikko sitten ostettu vartan 100ah silverdynamic. Töissä auto oli lämmityksessä nelisen tuntia ja taas hidas pyörähdys ja tulille. Savua puski kuin vanha 200d mannelavetti konsanaan. Vastaavaa tapahtunut monena päivänä kun pakkasta ollut yli -20 Eli aamulla ei juuri savuta mutta töistä lähtiessä senkin edestä. Eikä koneen lämmöt nouse normaaliin vaikka 15km ajelee töihin. Termostaatti toimii ja ei ole vanha. Rottelona toimii e46 320d m47 kiukaalla.
                    E39 525d -00
                    E39 523i-96
                    E30 316 -86

                    Comment

                    • eki_boomer
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 223
                      • Klaukkala

                      Menee pikkuhiljaa järki noiden E39 takaovien kanssa, auki kyllä saa mutta kiinni ei pysy...
                      F31 moped edition...

                      Comment

                      • jjv
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 92
                        • Oulu

                        Samaa vaivaa etuovessa - jääsulaa oven lukkomekaniikkaan ja on auttanut toistaiseksi.

                        Toinen on että vaihteeksi taas syttyi airbagin häly päälle käynnistyksen jälkeen ja se tietää hälyn nollausta kevväämmällä. Taitaa liittyä akun hiipumiseen statatessa.

                        Comment

                        • Tijo
                          Newbiemmer
                          • Nov 2009
                          • 2
                          • Kalajoki

                          -34 pakkasesta käyntiin kuin palmun alta ilman lämmitintä 8 tunnin työpäivän jälkeen.
                          vakionopeussäädin ei toiminut muuten ei mitään. auto 330da E46

                          Comment

                          • Aceishigh
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 284

                            Eilinen uintireissu, mennessä kävin tankilla ja, kun lähdin ajamaan kaikki mittarit (nopeus-, kierros, polttoaine-, lämpö- ja kulutusmittari) olivat viisarit nollilla. Ihmettelin, että mit vit ja, kun lähdimme parin tunnin päästä jälleen ajamaan, kaikki pelasi normaalisti.

                            Voisiko johtua akun varauksesta?

                            EDIT: auto siis E39 vm. 1998
                            Old golfers never die, they only lose their balls.

                            BMW 740d xDrive (06/2014).

                            Comment

                            • Shifter
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 538
                              • Keski-Suomi. Pihtipudas

                              e36 316i '98

                              Ekoilla pakkasilla kaikki lukot jääty, laitoin jokasee aseöljyy eikä ongelmaa sen jälkeen, paitsi takakontti on taas umpijäässä, ilmeisesti perässä pöllyävä lumi menee kuitenkin lukkoon ja jäädyttää uusiks, no ei sen väliä niin kauan ku ei joudu rengasta vaihtaa...

                              muuta: nyt näillä -30 astee keleillä kuskinpuolen ovesta kylkilista lähti etuosastaan irti, vänkärin puolen ovi ei meinannu mennä enää kiinni, aseöljysin ne mekanismit ni johan ryhty toimimaan, ratti kitisee käänneltäessä, lämmityslaite vikisee, eikä minun makuu ole kyllä riittävän lämmityskykyinen kovilla keleillä.

                              Muuten toimii loistavasti, käyntii lähtee ilman sen kummempaa hankuuttamista oli pakkasta sitte -20 tai -30
                              Last edited by Shifter; 10-01-2010, 12:54.
                              G4 -00

                              Entiset ajokit:
                              e36 328i Coupé -95
                              e36 316i Sedan -98

                              Comment

                              • JaQu
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 58
                                • Hamina

                                E36 320 coupe -92

                                - Lukot jäätyi (korjattu lukkosulalla)
                                - Akku tyhjenee jos auto seisoo pari päivää (uus pitäis hommata)
                                - hitonmoista kitinää kuuluu muoviosista
                                - paksi lähestulkoon aina jäässä
                                - Konepelti ei meinaa kestää kiinni jos erehtyy avaamaan (jonka seurauksena "työvalo" ottaa virtaa ja vuorokaudessa tyhjentää akun!?)
                                - Ovien ikkunat joka kerta jumissa, mutta helpottaa heti kun pikkusen auttaa raapalla
                                F11 520D -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎