Tänä aamuna -27 astetta, ja eilen tankattua Nesteen dieseliä tankissa. Ei mitään ongelmia. Ainoastaan parin sekunnin hehkutus ja hetkessä käyntiin. Lieneekö ABC:n tavara kuraa näillä asteilla :think
mulla ei vielä koskaan ongelmia ja tankannu vihreellä kortilla viimeset ~5 vuotta dieseliä...
Eilen tuli sitten testattua -28 asteen kylmäkäynnistys. Hyvinhän tuo lähti, bensatankin luukku vaan jäätynyt kiinni ja takaluukku jäi auki. Jäänpoiston jälkeen toimi kaikki luukutkin hyvin.
Joulupöperöiden jälkeen n. 4 tunnin seisotuksen jälkeen lähti kun kesällä käyntiin paluumatkalle, ehkä paremminkin (starttasi n. sekunnissa). Renkaat vaan oli jäätynyt muotoon eli alkumatka sellasta vähän ylös-alas menoa.
Alle vuoden vanha calixin moottorinlämmitin sano sopimuksensa irti. Ei ainakaan mittarilla mitattuna löytyny eloo. Nyt ei lähde ollenkaan käyntiin. Myös hehkut ja hehkujen ohjausyksikkö (Beru) vaihdettu n. vuosi sitten.. Kyllä nyt vituttaa. En tosin ole saanut autoa testeriin, että onko hehkuissa taas vikaa. Kysymys kuuluukin voiko olla/onko tiedossa jokin vika, mikä hajoittaisi hehkut/ohjausyksikön. Tämä nyt noin ajatuksena, mutta mitään faktaa hehkujen tilasta ei ole tällä hetkellä. Auto ei vain starttaa vaikka on vain -15. Onko se sitten seo:n diesel jotain uskomatonta kuraa, mene ja tiedä....?? Töihinkin pitäis mennä ja tässä on nyt kaikkee muutakin...
En tiedä onko pakkasen takia mutta vesipumppu petti ja kone keitti.... ja sit ku sain auton kotiin 100 pysähdyksen jälkeen niin jätin auton pariks tunniks ulos ja kun menin laittaa jäänesto nestettä koneeseen niin oli jäätyny kaikki letkut ja pari tunnin sulattelun jälkeen alan nyt vaihtaa vesipumppua ja hihnaa... ja ens viikonloppuna lähtee kansi vaihtoon ja vanha kansi lähtee pajalle ja katotaan paljon vauriota tapahtunu onneks oli tarkotus avartaa kantta ja vaihtaa nokat muutenki niin plaanaus ja oikasu ei tunnu missään
Joo pumppun siivet oli kaikki VINOSSA ja todella huonossa kunossa... nyt sit painin ja yritän irottaa tota viskon "ratasta"...
niin onko kellään tietoa tosta pilotin käytöstä käynnistyksessä näissä "uudemmissa" diisseleissä? auto e39 00- tomaatti
en suosittele.. moni rikkonut vehkeensä!
intissä yks jeppe käytti pilottia "vanhan" 250d mesen käynnistykseen, viikon oli auto seissyt -20/-25..
ja tämän jälkeen kunnolla pilottia koneeseen ja väänti avaimesta.. hetken mersu mylvi lähellä huippukierroksia ja sitten möööhhh..
lomilta palattaessa mese oli vieläkin samoissa jäljissä..
Toissapäivänä lähtiessä tarkistin jäähdytysnesteen paisarista ja jäässähän se. Letkuissa oli jäähileisenä. parin tunnin lämmitys lohkolla ja silleen. Käynnistyi auto ongelmitta ja rauhallisen ajon jälkeen ja puhtaan jäädnesteen lisäyksne jälkeen suli kyllä.
Jäätyi vielä uudelleen kun pysähtyi päiväksi.
Pitäisi vetästä vieläkin enemmän tiukkaa tavaraa kiertoon.
Nyt joka ajolla vahtinu lämpöjä digitaalisen kautta että tietää ettei lämpeä. :F.
Luotto kohillaan.
Nyt loppu ikkunoidenkin huurtuminen mikä lie oikku ollu.
Se varmaan johtuu maagisista pattereista kun nämä korjaantuu itsestään
Havainnut samaa jos auto on muuten kylmässä ja sitten roudaa lämpimään päiväksi pariksi. Ei kylläkään kyseessä bmw. Ongelma poistuu jos on oikeasti lämmintä tallissa -> 20+
Veikkaan että jotenkin verhoilussa oleva kosteus alkaa haihtua ja tivistyy ikkunoihin siinä kohtaa kun viedään takaisin kylmään.
Itselleni vastaten... Äkkiseltään vaikuttaisi siltä, että polttoainepumppu ei ainakaan pyörinyt. Nyt kun oli akku latauksessa, niin ekalla yrityksellä ei mitään, mutta toisella lähti ja samalla huomasin, että aikaisemmin ei kuulunut polttoainepumpun ääntä...:think
Nyt sytty jäähdytinnesteen valo...
Alle vuoden vanha calixin moottorinlämmitin sano sopimuksensa irti. Ei ainakaan mittarilla mitattuna löytyny eloo. Nyt ei lähde ollenkaan käyntiin. Myös hehkut ja hehkujen ohjausyksikkö (Beru) vaihdettu n. vuosi sitten.. Kyllä nyt vituttaa. En tosin ole saanut autoa testeriin, että onko hehkuissa taas vikaa. Kysymys kuuluukin voiko olla/onko tiedossa jokin vika, mikä hajoittaisi hehkut/ohjausyksikön. Tämä nyt noin ajatuksena, mutta mitään faktaa hehkujen tilasta ei ole tällä hetkellä. Auto ei vain starttaa vaikka on vain -15. Onko se sitten seo:n diesel jotain uskomatonta kuraa, mene ja tiedä....?? Töihinkin pitäis mennä ja tässä on nyt kaikkee muutakin...
...auto tuon auton perään, johto helvettiin ja oma tilalle. Vituttaa tuollaiset, kun ei selviydytä yksinkertaisista asioista kunnolla.
Näin tein kerran, tosin auto oli vaan parkissa minun paikalla. Ajoin oman auton siihen perään ja olin jo sammuttamassa autoa ku joku akka juoksi sisältä siirtelemään autoa.
Sanoin asiallisesti kyllä vielä että voisi harkita minne autoa ja parkkeeraa.
Comment