-29c on näköjään liikaa M20:selle käynnistymiseen ilman lohkolämmittimen käyttöä. #%&%# kun ei saa tolppaan missään ja aaton vastaiselle yölle lupaa vielä -31c.
Hittoku oisit aiemmin valittanu, mulla ois ollu oma paikka tyhjänä joulupäivään asti keskustassa. Nyt se loota on lukossa ja avain minun taskussa täällä hevonjeerassa
-29c on näköjään liikaa M20:selle käynnistymiseen ilman lohkolämmittimen käyttöä. #%&%# kun ei saa tolppaan missään ja aaton vastaiselle yölle lupaa vielä -31c.
Onkai siinä vikaa... Hyvin M20 starttaili E28 aikoina -35c pakkasillaki ilman lämmitystä, kun oli roikka sökö enkä hoksannu.
Minullakin ujeltaa puhallin. Vaatii sen -20 astetta niin puhallin alkaa pitää pientä ujellusta kylmänä, kun lämmöt nousee ja puhallin alkaa puhaltamaan lämmintä ujellus lakkaa. Auto on e46 autom.ilmastointi.
jesh
toi tosiaan ei lakannu enää tänää ulisemasta vaik kuin ajo lämpöseks ( yli 500km)
kattoo jos ei lopu pakkasten mentyä ni onha se rassattava uus motori.
Onkai siinä vikaa... Hyvin M20 starttaili E28 aikoina -35c pakkasillaki ilman lämmitystä, kun oli roikka sökö enkä hoksannu.
ei ole vielä minun kohdalle osunut niin kylmää keliä ettei bmw olisi lähtenyt tulille ilman lämmittämistä.. pakkasta ollut parhaillaan tuo ~35 ja moottoreina ollut M30, M50, M51 ja M52
M51:n kohdalla hiukan jännitti mutta piiitkä hehku -> startti pyöritti laiskasti -> 1s sahaamisella järkyttävän ronksotuksen saattelemana tulille.. lämmitystolppa olis ollu ihan vieres mutta johto ei aivan piisannu
Minullakin ujeltaa puhallin. Vaatii sen -20 astetta niin puhallin alkaa pitää pientä ujellusta kylmänä, kun lämmöt nousee ja puhallin alkaa puhaltamaan lämmintä ujellus lakkaa. Auto on e46 autom.ilmastointi.
Entäs jos laitat sen lämmittimen päälle ja tunnin kuluttua laitat kätesi sen vastuksen lähelle?
EDIT: viime päivien raportoinnit.
E39:n rikkinäinen ASC/ABS boksi toimii loistavasti pakkasessa.
M57:n ärsyttävä toistaiseksi tarkemmin paikantamaton kilistysääni loistaa poissaolollaa paljon pidempään pakkasessa.
E30:n pyykijät toimivat kylmänä loistavasti mutta erittäin hitaasti täysin riippumatta viiksen asennosta, viiksessä ei myöskään tunnu varsinaisesti niitä asentoja, vaan se liikkuu tahmesti ja paukkuen vaikuttamatta pyyhkijöiden toimintaan. Oire katoaa kun kabiini lämpeää.
E30:n check contorl herhjailee aivan toimivasta polttimosta.
E30 touring natisee niin paljon että voisi luulla ajavansa e36:lla.
M20 kilistää käynnistyksen jälkeen, en käytä toistaiseksi esilämmitystä.
Hittoku oisit aiemmin valittanu, mulla ois ollu oma paikka tyhjänä joulupäivään asti keskustassa. Nyt se loota on lukossa ja avain minun taskussa täällä hevonjeerassa
No voi ää!
Originally posted by zener
Onkai siinä vikaa... Hyvin M20 starttaili E28 aikoina -35c pakkasillaki ilman lämmitystä, kun oli roikka sökö enkä hoksannu.
Ei vissiin pyöritä tarpeeksi nopeasti starttia kun paikat niin kohmeessa... Emt, pitää vara-akku ottaa myöhemmin vielä täyteen ladattuna rinnalle avuksi, vaikka kyllähän tuossa nykyisessäkin tuntuu virtaa riittävän erikoisen pitkään.
M40 lähti viime talvena Suomussalmella -38c:stä ilman lämmityksiä, elämäni säksätykset kyllä silloin kuulin.
Ei pahemmin mitään, ei edes nitise mistään no, kytkin on vähän jäykkä heti alussa. Niin ja CC heittää ylimääräisiä herjoja takavaloista, yms. Korkeudensäätömoottoreihin pitäis vaihtaa konkat tai nypätä ne johdot irti. Kesällä siis eimitään herjaa.
E30 ja M40 nykäisi tänään ajossa muutaman kerran, pakkasta -15. Muuten ei mitään ongelmia, käyntiin lähtee kelissä kuin kelissä oli lämmityksessä tai ei. Suurin apu tähän lienee uusi kunnollinen akku.
Muuten kyllä tekisi mieli vaihtaa tuo koppi johonkin nelivetotekniikan omaavaan kulkineeseen
Edit. Ratti vinkaisee satunnaisesti kun kääntää vasemmalle kovilla pakkasilla.
Jumatsuikkeli mikä vaikutus on termarin vaihdolla.
Entinen termostaatti ilmeisesti vuoti, eikä lämmöt meinannut nousta niin millään... Nyt on mittarin mukaan lämmöt normaalissa tälläsellä päälle -20 C pakkasella noin 5km "matka" ajon jälkeen.
Lämpöjä ei viitti ees pitää e30 kabiinissa täysillä kun alkaa tulla aika pirun lämpönen...
Jos lämmöt ei meinaa m20:ssä nousta, niin kannattaa termari vaihtaa! Halpa, helppo ja nopea vaihtaa! Ja näkyyhän se vielä bensankuluutuksessakin.
Noniin, kovimmat pakkaset tälle talvelle tänä aamuna (-19 vain, mutta kuitenkin) ja kyllähän se pyöritti konetta ehkä 2 kierrosta pidempään, ku aikasemmin.. Nätisti lähti käymään ilman turhia nostajien rallatuksia jne. joka on aika ihme, koska yleensä ne rallattelee pikkasen.. :think Jos skidisti antaa kierroksia käynistämisen jälkeen, niin tuossa 2000rpm kohdilla välillä jättää kipinän tai pari välistä, mutta heti kun kone vähänkään lämepää (vaatii muutamia sekunteja), niin rauhottuu. Ja ei, en nyt tarkota, että polkisin kylmää konetta ruudussa..
Kuskin oven mikrokytkin (tai mikä ikinä sitä tässä vehkeessä ohjaakaan....) on alkanut temppuilla, eli näyttää lopullisia kuolemisen merkkejä sillointällöin.. Vähän tuntuu, niinkuin lämpenisi hitaasti, mutta pikkuhiljaa kiristyneet pakkaset varmaan on se vaikuttava tekijä tähän.. :think
-29c on näköjään liikaa M20:selle käynnistymiseen ilman lohkolämmittimen käyttöä. #%&%# kun ei saa tolppaan missään ja aaton vastaiselle yölle lupaa vielä -31c.
29,5 ei ollut vielä liikaa 362 000km ajetulle M50-moottorille. Akkukin jo kohta 8-vuotta vanha, mutta vielähän tuossa potku riitti.
Aamulla en autoa saa lämmitykseen, mut töissä onneks nykysin saa.
Ei mitään ongelmia (vielä). Tyytyväinen pitää kyl olla
Comment