Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    Originally posted by Valtsude View Post
    -29c on näköjään liikaa M20:selle käynnistymiseen ilman lohkolämmittimen käyttöä. #%&%# kun ei saa tolppaan missään ja aaton vastaiselle yölle lupaa vielä -31c.
    Hittoku oisit aiemmin valittanu, mulla ois ollu oma paikka tyhjänä joulupäivään asti keskustassa. Nyt se loota on lukossa ja avain minun taskussa täällä hevonjeerassa

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14449
      • Oulu

      Originally posted by Valtsude View Post
      -29c on näköjään liikaa M20:selle käynnistymiseen ilman lohkolämmittimen käyttöä. #%&%# kun ei saa tolppaan missään ja aaton vastaiselle yölle lupaa vielä -31c.
      Onkai siinä vikaa... Hyvin M20 starttaili E28 aikoina -35c pakkasillaki ilman lämmitystä, kun oli roikka sökö enkä hoksannu.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • mixxis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2009
        • 1877
        • Jyväskylä / Uurainen

        Originally posted by JJT View Post
        Puhaltimen moottori vaihtoon.
        Originally posted by Tiguan View Post
        Minullakin ujeltaa puhallin. Vaatii sen -20 astetta niin puhallin alkaa pitää pientä ujellusta kylmänä, kun lämmöt nousee ja puhallin alkaa puhaltamaan lämmintä ujellus lakkaa. Auto on e46 autom.ilmastointi.
        jesh

        toi tosiaan ei lakannu enää tänää ulisemasta vaik kuin ajo lämpöseks ( yli 500km)

        kattoo jos ei lopu pakkasten mentyä ni onha se rassattava uus motori.
        ___________________________________
        __________________________________________________
        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



        [ Focus stw ]
        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by zener View Post
          Onkai siinä vikaa... Hyvin M20 starttaili E28 aikoina -35c pakkasillaki ilman lämmitystä, kun oli roikka sökö enkä hoksannu.
          ei ole vielä minun kohdalle osunut niin kylmää keliä ettei bmw olisi lähtenyt tulille ilman lämmittämistä.. pakkasta ollut parhaillaan tuo ~35 ja moottoreina ollut M30, M50, M51 ja M52

          M51:n kohdalla hiukan jännitti mutta piiitkä hehku -> startti pyöritti laiskasti -> 1s sahaamisella järkyttävän ronksotuksen saattelemana tulille.. lämmitystolppa olis ollu ihan vieres mutta johto ei aivan piisannu
          Last edited by peto2; 22-12-2010, 21:56.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            moottorin lämpötilamittari loikkaa suoraa sinisen rajalle, kun kylmästä alkaa lämmetä..

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • Ozzy #69#
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1642
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Tiguan View Post
              Minullakin ujeltaa puhallin. Vaatii sen -20 astetta niin puhallin alkaa pitää pientä ujellusta kylmänä, kun lämmöt nousee ja puhallin alkaa puhaltamaan lämmintä ujellus lakkaa. Auto on e46 autom.ilmastointi.
              Vastaava auto ja sama "ominaisuus".
              G20 330e M-Sport sunset orange

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                Originally posted by atpanula View Post

                Mittasin lohkoa yhdellä systeemillä mutta....
                Entäs jos laitat sen lämmittimen päälle ja tunnin kuluttua laitat kätesi sen vastuksen lähelle?

                EDIT: viime päivien raportoinnit.

                E39:n rikkinäinen ASC/ABS boksi toimii loistavasti pakkasessa.

                M57:n ärsyttävä toistaiseksi tarkemmin paikantamaton kilistysääni loistaa poissaolollaa paljon pidempään pakkasessa.

                E30:n pyykijät toimivat kylmänä loistavasti mutta erittäin hitaasti täysin riippumatta viiksen asennosta, viiksessä ei myöskään tunnu varsinaisesti niitä asentoja, vaan se liikkuu tahmesti ja paukkuen vaikuttamatta pyyhkijöiden toimintaan. Oire katoaa kun kabiini lämpeää.

                E30:n check contorl herhjailee aivan toimivasta polttimosta.

                E30 touring natisee niin paljon että voisi luulla ajavansa e36:lla.

                M20 kilistää käynnistyksen jälkeen, en käytä toistaiseksi esilämmitystä.
                Last edited by Rocla; 22-12-2010, 22:28.
                Olli.

                Comment

                • Valtsude
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 739
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Hittoku oisit aiemmin valittanu, mulla ois ollu oma paikka tyhjänä joulupäivään asti keskustassa. Nyt se loota on lukossa ja avain minun taskussa täällä hevonjeerassa
                  No voi ää!

                  Originally posted by zener
                  Onkai siinä vikaa... Hyvin M20 starttaili E28 aikoina -35c pakkasillaki ilman lämmitystä, kun oli roikka sökö enkä hoksannu.
                  Ei vissiin pyöritä tarpeeksi nopeasti starttia kun paikat niin kohmeessa... Emt, pitää vara-akku ottaa myöhemmin vielä täyteen ladattuna rinnalle avuksi, vaikka kyllähän tuossa nykyisessäkin tuntuu virtaa riittävän erikoisen pitkään.

                  M40 lähti viime talvena Suomussalmella -38c:stä ilman lämmityksiä, elämäni säksätykset kyllä silloin kuulin.
                  E34

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1996
                    • Tampere

                    Ei pahemmin mitään, ei edes nitise mistään no, kytkin on vähän jäykkä heti alussa. Niin ja CC heittää ylimääräisiä herjoja takavaloista, yms. Korkeudensäätömoottoreihin pitäis vaihtaa konkat tai nypätä ne johdot irti. Kesällä siis eimitään herjaa.

                    Comment

                    • Hunni84
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 65
                      • Jämsänkoski

                      Muovissa mitään vikaa ole. Tänäänkin ilman lämmitystä -24 asteen pakkasesta käyntiin.
                      Nykyinen edelleen ???
                      Ex:E36 325i -91

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        E30 ja M40 nykäisi tänään ajossa muutaman kerran, pakkasta -15. Muuten ei mitään ongelmia, käyntiin lähtee kelissä kuin kelissä oli lämmityksessä tai ei. Suurin apu tähän lienee uusi kunnollinen akku.
                        Muuten kyllä tekisi mieli vaihtaa tuo koppi johonkin nelivetotekniikan omaavaan kulkineeseen

                        Edit. Ratti vinkaisee satunnaisesti kun kääntää vasemmalle kovilla pakkasilla.
                        M550d

                        Comment

                        • Eepo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 5388
                          • Tampere

                          -29,5 huutaa obc ja takaiskarit tuntuu tulevan peräkontin puolelle (sp/suspension W self-leveling suspension), muuten auto toimii.
                          -Harley Davidson Sportster - 89-
                          -Harley Davidson softail -89-
                          -Suzuki PV50 -86-

                          Comment

                          • FroZ
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 298
                            • jkl

                            Jumatsuikkeli mikä vaikutus on termarin vaihdolla.
                            Entinen termostaatti ilmeisesti vuoti, eikä lämmöt meinannut nousta niin millään... Nyt on mittarin mukaan lämmöt normaalissa tälläsellä päälle -20 C pakkasella noin 5km "matka" ajon jälkeen.
                            Lämpöjä ei viitti ees pitää e30 kabiinissa täysillä kun alkaa tulla aika pirun lämpönen...

                            Jos lämmöt ei meinaa m20:ssä nousta, niin kannattaa termari vaihtaa! Halpa, helppo ja nopea vaihtaa! Ja näkyyhän se vielä bensankuluutuksessakin.

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6022
                              • Sipoo

                              Noniin, kovimmat pakkaset tälle talvelle tänä aamuna (-19 vain, mutta kuitenkin) ja kyllähän se pyöritti konetta ehkä 2 kierrosta pidempään, ku aikasemmin.. Nätisti lähti käymään ilman turhia nostajien rallatuksia jne. joka on aika ihme, koska yleensä ne rallattelee pikkasen.. :think Jos skidisti antaa kierroksia käynistämisen jälkeen, niin tuossa 2000rpm kohdilla välillä jättää kipinän tai pari välistä, mutta heti kun kone vähänkään lämepää (vaatii muutamia sekunteja), niin rauhottuu. Ja ei, en nyt tarkota, että polkisin kylmää konetta ruudussa..

                              Kuskin oven mikrokytkin (tai mikä ikinä sitä tässä vehkeessä ohjaakaan....) on alkanut temppuilla, eli näyttää lopullisia kuolemisen merkkejä sillointällöin.. Vähän tuntuu, niinkuin lämpenisi hitaasti, mutta pikkuhiljaa kiristyneet pakkaset varmaan on se vaikuttava tekijä tähän.. :think

                              Muuten ei mitään mainitsemisen arvoista..
                              Last edited by kmn; 23-12-2010, 08:11.

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5156
                                • Joensuu

                                Originally posted by Valtsude View Post
                                -29c on näköjään liikaa M20:selle käynnistymiseen ilman lohkolämmittimen käyttöä. #%&%# kun ei saa tolppaan missään ja aaton vastaiselle yölle lupaa vielä -31c.
                                29,5 ei ollut vielä liikaa 362 000km ajetulle M50-moottorille. Akkukin jo kohta 8-vuotta vanha, mutta vielähän tuossa potku riitti.

                                Aamulla en autoa saa lämmitykseen, mut töissä onneks nykysin saa.

                                Ei mitään ongelmia (vielä). Tyytyväinen pitää kyl olla
                                Last edited by ruupanen; 23-12-2010, 08:51.
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎