Originally posted by Valtsude
View Post
Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onkai siinä vikaa... Hyvin M20 starttaili E28 aikoina -35c pakkasillaki ilman lämmitystä, kun oli roikka sökö enkä hoksannu.Originally posted by Valtsude View Post-29c on näköjään liikaa M20:selle käynnistymiseen ilman lohkolämmittimen käyttöä. #%&%# kun ei saa tolppaan missään ja aaton vastaiselle yölle lupaa vielä -31c.
Comment
-
Originally posted by JJT View PostPuhaltimen moottori vaihtoon.jeshOriginally posted by Tiguan View PostMinullakin ujeltaa puhallin. Vaatii sen -20 astetta niin puhallin alkaa pitää pientä ujellusta kylmänä, kun lämmöt nousee ja puhallin alkaa puhaltamaan lämmintä ujellus lakkaa. Auto on e46 autom.ilmastointi.
toi tosiaan ei lakannu enää tänää ulisemasta vaik kuin ajo lämpöseks ( yli 500km)
kattoo jos ei lopu pakkasten mentyä ni onha se rassattava uus motori._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
ei ole vielä minun kohdalle osunut niin kylmää keliä ettei bmw olisi lähtenyt tulille ilman lämmittämistä.. pakkasta ollut parhaillaan tuo ~35 ja moottoreina ollut M30, M50, M51 ja M52Originally posted by zener View PostOnkai siinä vikaa... Hyvin M20 starttaili E28 aikoina -35c pakkasillaki ilman lämmitystä, kun oli roikka sökö enkä hoksannu.

M51:n kohdalla hiukan jännitti mutta piiitkä hehku -> startti pyöritti laiskasti -> 1s sahaamisella järkyttävän ronksotuksen saattelemana tulille.. lämmitystolppa olis ollu ihan vieres mutta johto ei aivan piisannu
Last edited by peto2; 22-12-2010, 21:56.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
moottorin lämpötilamittari loikkaa suoraa sinisen rajalle, kun kylmästä alkaa lämmetä..
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Vastaava auto ja sama "ominaisuus".Originally posted by Tiguan View PostMinullakin ujeltaa puhallin. Vaatii sen -20 astetta niin puhallin alkaa pitää pientä ujellusta kylmänä, kun lämmöt nousee ja puhallin alkaa puhaltamaan lämmintä ujellus lakkaa. Auto on e46 autom.ilmastointi.
G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
Entäs jos laitat sen lämmittimen päälle ja tunnin kuluttua laitat kätesi sen vastuksen lähelle?Originally posted by atpanula View Post
Mittasin lohkoa yhdellä systeemillä mutta....
EDIT: viime päivien raportoinnit.
E39:n rikkinäinen ASC/ABS boksi toimii loistavasti pakkasessa.
M57:n ärsyttävä toistaiseksi tarkemmin paikantamaton kilistysääni loistaa poissaolollaa paljon pidempään pakkasessa.
E30:n pyykijät toimivat kylmänä loistavasti mutta erittäin hitaasti täysin riippumatta viiksen asennosta, viiksessä ei myöskään tunnu varsinaisesti niitä asentoja, vaan se liikkuu tahmesti ja paukkuen vaikuttamatta pyyhkijöiden toimintaan. Oire katoaa kun kabiini lämpeää.
E30:n check contorl herhjailee aivan toimivasta polttimosta.
E30 touring natisee niin paljon että voisi luulla ajavansa e36:lla.
M20 kilistää käynnistyksen jälkeen, en käytä toistaiseksi esilämmitystä.Last edited by Rocla; 22-12-2010, 22:28.Olli.
Comment
-
No voi ää!Originally posted by rizzo View PostHittoku oisit aiemmin valittanu, mulla ois ollu oma paikka tyhjänä joulupäivään asti keskustassa. Nyt se loota on lukossa ja avain minun taskussa täällä hevonjeerassa

Ei vissiin pyöritä tarpeeksi nopeasti starttia kun paikat niin kohmeessa... Emt, pitää vara-akku ottaa myöhemmin vielä täyteen ladattuna rinnalle avuksi, vaikka kyllähän tuossa nykyisessäkin tuntuu virtaa riittävän erikoisen pitkään.Originally posted by zenerOnkai siinä vikaa... Hyvin M20 starttaili E28 aikoina -35c pakkasillaki ilman lämmitystä, kun oli roikka sökö enkä hoksannu.
M40 lähti viime talvena Suomussalmella -38c:stä ilman lämmityksiä, elämäni säksätykset kyllä silloin kuulin.
Comment
-
Ei pahemmin mitään, ei edes nitise mistään
no, kytkin on vähän jäykkä heti alussa. Niin ja CC heittää ylimääräisiä herjoja takavaloista, yms. Korkeudensäätömoottoreihin pitäis vaihtaa konkat tai nypätä ne johdot irti. Kesällä siis eimitään herjaa.
Comment
-
E30 ja M40 nykäisi tänään ajossa muutaman kerran, pakkasta -15. Muuten ei mitään ongelmia, käyntiin lähtee kelissä kuin kelissä oli lämmityksessä tai ei. Suurin apu tähän lienee uusi kunnollinen akku.
Muuten kyllä tekisi mieli vaihtaa tuo koppi johonkin nelivetotekniikan omaavaan kulkineeseen
Edit. Ratti vinkaisee satunnaisesti kun kääntää vasemmalle kovilla pakkasilla.M550d
Comment
-
Jumatsuikkeli mikä vaikutus on termarin vaihdolla.
Entinen termostaatti ilmeisesti vuoti, eikä lämmöt meinannut nousta niin millään... Nyt on mittarin mukaan lämmöt normaalissa tälläsellä päälle -20 C pakkasella noin 5km "matka" ajon jälkeen.
Lämpöjä ei viitti ees pitää e30 kabiinissa täysillä kun alkaa tulla aika pirun lämpönen...
Jos lämmöt ei meinaa m20:ssä nousta, niin kannattaa termari vaihtaa! Halpa, helppo ja nopea vaihtaa! Ja näkyyhän se vielä bensankuluutuksessakin.
Comment
-
Noniin, kovimmat pakkaset tälle talvelle tänä aamuna (-19 vain, mutta kuitenkin) ja kyllähän se pyöritti konetta ehkä 2 kierrosta pidempään, ku aikasemmin.. Nätisti lähti käymään ilman turhia nostajien rallatuksia jne. joka on aika ihme, koska yleensä ne rallattelee pikkasen.. :think Jos skidisti antaa kierroksia käynistämisen jälkeen, niin tuossa 2000rpm kohdilla välillä jättää kipinän tai pari välistä, mutta heti kun kone vähänkään lämepää (vaatii muutamia sekunteja), niin rauhottuu. Ja ei, en nyt tarkota, että polkisin kylmää konetta ruudussa..
Kuskin oven mikrokytkin (tai mikä ikinä sitä tässä vehkeessä ohjaakaan....) on alkanut temppuilla, eli näyttää lopullisia kuolemisen merkkejä sillointällöin.. Vähän tuntuu, niinkuin lämpenisi hitaasti, mutta pikkuhiljaa kiristyneet pakkaset varmaan on se vaikuttava tekijä tähän.. :think
Muuten ei mitään mainitsemisen arvoista..
Last edited by kmn; 23-12-2010, 08:11.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
29,5 ei ollut vielä liikaa 362 000km ajetulle M50-moottorille. Akkukin jo kohta 8-vuotta vanha, mutta vielähän tuossa potku riitti.Originally posted by Valtsude View Post-29c on näköjään liikaa M20:selle käynnistymiseen ilman lohkolämmittimen käyttöä. #%&%# kun ei saa tolppaan missään ja aaton vastaiselle yölle lupaa vielä -31c.
Aamulla en autoa saa lämmitykseen, mut töissä onneks nykysin saa.
Ei mitään ongelmia (vielä). Tyytyväinen pitää kyl olla
Last edited by ruupanen; 23-12-2010, 08:51.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
Comment