Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijeri88
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 958
    • Mikkeli

    -jonkuu luukun ku avaa ni todennäkösesti ei mee kiinni vaikka miten rytkyttäis..
    -startatessa vaikka jos jonkinlaista ihme ääntä konehuoneesta
    -lukot jäässä vähän väliä
    -keskuslukko reistailee (tänä talvena ollu vähemmän ongelmia)

    että kyllä kesää odotellaan täälläkin
    E36 Cab Atlantisblau
    E92 325i


    eX:
    E39 525i, E36 325i
    E34 Sedan Alpinweiss II
    , 316 -87 & 316i -90

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      Yks hyvinki yleinen oire näin talvella tuntuu olevan, että joutuu pitämään bemua piuhan päässä
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6022
        • Sipoo

        Originally posted by huppu View Post
        Yks hyvinki yleinen oire näin talvella tuntuu olevan, että joutuu pitämään bemua piuhan päässä
        Ei täällä vaan? 535:ttä sai eilen veivata aika huolella, ennenku heräsi. Lupaili vain. Tosin auto seissyt jotain 2,5vkoa kertaakaan ruuvaamatta. Cäpi hörähti ihan yhtä hienosti, kuin mikä tahansa muukin aamu.

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • teppo_h
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 337
          • Finland

          e61 525d, 2006

          On tämä nyt yhtä perkelettä....

          Johtuneeko pakkasesta vai mistä, mutta tulipas eilen "mielenkiintoinen" vika penkinlämmittimeen.

          Penkinlämmitin (kuskin) lopetti eilen toimintansa.
          Elikkäs: aamulla ja iltapäivällä toimi aivan hyvin, lämpeni ihan normaalisti. Lähdin sitten illalla hakemaan vaimoa töistä ja tökkäsin penkinlämmittimen päälle (täysille tietenkin ku -28 mittarissa). Siinä sitten matkalla ihmettelin, että perskeles ku ei lämmitä oikeastaan ollenkaan ja vaikka paineli penkinlämmityksen nappia, niin koko ajan vaan palaa ne kaikki 3 valoa siinä. Sammutin auton ja otin virta-avaimenkin irti, niin edelleen palaa kaikki 3 valoa siinä kuskinpenkin penkinlämmityksen napin päällä!!!

          Apukuskin penkinlämmitin toimii aivan normaalisti.

          Eipäs siinä auttanu muu ku käyttää sen ohjausboksin piuha irti (siinä samassa siis molempien penkkien lämmitys napit, dsc nappi ja peruutustutkan nappi). Oli helppo käyttää irti, ku ne muovit siitä ympäriltä irti jo valmiiksi ku oon tapellu sen he****tin CCC-boksin kans muutaman viikon.

          Nyt sitten tilanne on se, että apukuskin penkinlämmitin toimii aivan normaalisti, kuin myös ne muut nappulat siitä boksista. Vain ja ainoastaan kuskin penkinlämmitin ei toimi...ei edes sytytä mitään valoja siihen vaikka sitä nappulaa hakkais kuinka paljon.

          Onko kenelläkään tietoa/taitoa/ymmärrystä, että mistä mahtais johtua? Sulake on vielä tarkistamatta, mutta pitää tänään töiden jälkeen tsekata se...


          Ranskalaisiako näistä on tullu, ku sähkövikaa alkaa olemaan ihan omiksi tarpeiksi??
          Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
          Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
          EX:
          Chevy Suburban K2500 4x4 -97
          Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
          E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
          E36 320i Coupe, E21 318i
          MB W115 240D

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7396
            • Oulu

            Originally posted by teppo_h View Post
            Lähdin sitten illalla hakemaan vaimoa töistä ja tökkäsin penkinlämmittimen päälle (täysille tietenkin ku -28 mittarissa).
            Säätääkö se nappi E6x:ssä tehoa vai termostaattia? E39:ssä ei ainakaan säädä tehoa, vaan sitä missä lämpötilassa se katkaisee sen pois.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • teppo_h
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 337
              • Finland

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Säätääkö se nappi E6x:ssä tehoa vai termostaattia? E39:ssä ei ainakaan säädä tehoa, vaan sitä missä lämpötilassa se katkaisee sen pois.
              Eipä kyllä oo tuosta tietoa, että miten se sitä säätää.... Mutta ihmetyttää tuo kun ei edes sytytä mitään valoja, ku nappia painaa - nappi rikki? :think
              Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
              Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
              EX:
              Chevy Suburban K2500 4x4 -97
              Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
              E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
              E36 320i Coupe, E21 318i
              MB W115 240D

              Comment

              • mchammeri
                Newbiemmer
                • May 2007
                • 2
                • Espoo

                E90 330i kiukuttelee pakkasella

                Laitetaas tänne viesti josko vaikka saisi apua tai mielenrauhaa... Auto joka murheet taas aiheuttaa on E90 330i. Eilen lähdettyäni ajelemaan autolla iski ainakin kolme erilaista virheilmoitusta tauluun, joista yksi oli mm. vakionopeussäätimen häiriö (jota autossa ei siis ole ). Sitä näin kyllä viime talvenakin, joten kovin huolestunut en siitä ollut. Mutta: laittoi sitten moottorin johonkin vikamoodiin, eli tehot leikattiin kokonaan pois. Hyvä kun pääsi ylämäet ylös.

                Yritin ajella hetkisen autoa lämpimäksi, mutta kun ongelma ei poistunut, ajoin sen parkkihalliin lämpiämään päivän ajaksi. Illalla sen sieltä hakiessani kaikki taas toimikin kuten normaalisti. Mutta tietenkin se keltainen moottorivalo jäi päälle, oletettavasti sen takia että vikamuistiin jäi joku jälki tästä episodista.

                Onko tietoa sammuuko se valo siitä itsekseen jonkin ajan kuluessa jos vika ei uusiudu? Vai pitääkö se käydä nollauttamassa jossain? Ei viitsisi oikein Laakkoselle ainakaan viedä, tuollaisen operaation varmaan pystyy tekemään melko alkeellisillakin vehkeillä, jos varsinaista vikaa ei ole, ja pitää vaan nollata vikakoodimuisti? Melkein voisi harkita vikakoodinlukijan ostamistakin, mutta jotenkin veikkaan että tämä auto on menossa kohta vaihtoon joten jos jokaiseen tarvitsee erilaisen vehkeen, ei oikein houkuta... Jos jollain on hyviä ja halpoja vinkkejä, niitä otetaan vastaan.

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by kmn View Post
                  Ei täällä vaan? 535:ttä sai eilen veivata aika huolella, ennenku heräsi. Lupaili vain. Tosin auto seissyt jotain 2,5vkoa kertaakaan ruuvaamatta. Cäpi hörähti ihan yhtä hienosti, kuin mikä tahansa muukin aamu.
                  Eihän teillä siellä päin ole edes kunnolla pakkasta

                  Comment

                  • asdf1
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 162
                    • interweb

                    Apuja kaivattais kun nyt jäi ensimmäistä kertaa bemari pihaan. 99 520ia on kyseessä.

                    Yöllä ja aamulla oli semmoset -31 pakkasta ja viimeset 12h ollu lohkolämppärissä. Nyt ei meinaa pyörittää kone ollenkaan ja avaimesta kun kääntää niin flekti nitkahtelee vähän kerrallaan eteenpäin ja ei mitään tietoo että starttais.

                    Akussa näyttäs olevan virtaa 11.5v kun yleismittarilla katoin. Sähköt toimii.
                    -05 e61 530d msport

                    Comment

                    • VaihtoVirta
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 558
                      • Kuusamo

                      Originally posted by asdf1 View Post
                      Apuja kaivattais kun nyt jäi ensimmäistä kertaa bemari pihaan. 99 520ia on kyseessä.

                      Yöllä ja aamulla oli semmoset -31 pakkasta ja viimeset 12h ollu lohkolämppärissä. Nyt ei meinaa pyörittää kone ollenkaan ja avaimesta kun kääntää niin flekti nitkahtelee vähän kerrallaan eteenpäin ja ei mitään tietoo että starttais.

                      Akussa näyttäs olevan virtaa 11.5v kun yleismittarilla katoin. Sähköt toimii.
                      No akkuhan sieltä on tyhjä. Hanki uusi.

                      Comment

                      • asdf1
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 162
                        • interweb

                        ookke.
                        Last edited by asdf1; 15-02-2011, 14:01.
                        -05 e61 530d msport

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Area 03

                          Originally posted by teppo_h View Post
                          On tämä nyt yhtä perkelettä....

                          Johtuneeko pakkasesta vai mistä, mutta tulipas eilen "mielenkiintoinen" vika penkinlämmittimeen.

                          Penkinlämmitin (kuskin) lopetti eilen toimintansa.
                          Elikkäs: aamulla ja iltapäivällä toimi aivan hyvin, lämpeni ihan normaalisti. Lähdin sitten illalla hakemaan vaimoa töistä ja tökkäsin penkinlämmittimen päälle (täysille tietenkin ku -28 mittarissa). Siinä sitten matkalla ihmettelin, että perskeles ku ei lämmitä oikeastaan ollenkaan ja vaikka paineli penkinlämmityksen nappia, niin koko ajan vaan palaa ne kaikki 3 valoa siinä. Sammutin auton ja otin virta-avaimenkin irti, niin edelleen palaa kaikki 3 valoa siinä kuskinpenkin penkinlämmityksen napin päällä!!!

                          Apukuskin penkinlämmitin toimii aivan normaalisti.

                          Eipäs siinä auttanu muu ku käyttää sen ohjausboksin piuha irti (siinä samassa siis molempien penkkien lämmitys napit, dsc nappi ja peruutustutkan nappi). Oli helppo käyttää irti, ku ne muovit siitä ympäriltä irti jo valmiiksi ku oon tapellu sen he****tin CCC-boksin kans muutaman viikon.

                          Nyt sitten tilanne on se, että apukuskin penkinlämmitin toimii aivan normaalisti, kuin myös ne muut nappulat siitä boksista. Vain ja ainoastaan kuskin penkinlämmitin ei toimi...ei edes sytytä mitään valoja siihen vaikka sitä nappulaa hakkais kuinka paljon.

                          Onko kenelläkään tietoa/taitoa/ymmärrystä, että mistä mahtais johtua? Sulake on vielä tarkistamatta, mutta pitää tänään töiden jälkeen tsekata se...


                          Ranskalaisiako näistä on tullu, ku sähkövikaa alkaa olemaan ihan omiksi tarpeiksi??
                          Mulla oli Aikoinaan E60:nen ja huomasin kerran,että kun Webasto oli päällä,niin penkinlämmittimet eivät lämmenneet,vaikka napit (1-3 lediä) olivat päällä...:think
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • ruupanen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 5150
                            • Joensuu

                            Originally posted by mchammeri View Post
                            Laitetaas tänne viesti josko vaikka saisi apua tai mielenrauhaa... Auto joka murheet taas aiheuttaa on E90 330i. Eilen lähdettyäni ajelemaan autolla iski ainakin kolme erilaista virheilmoitusta tauluun, joista yksi oli mm. vakionopeussäätimen häiriö (jota autossa ei siis ole ). Sitä näin kyllä viime talvenakin, joten kovin huolestunut en siitä ollut. Mutta: laittoi sitten moottorin johonkin vikamoodiin, eli tehot leikattiin kokonaan pois. Hyvä kun pääsi ylämäet ylös.

                            Yritin ajella hetkisen autoa lämpimäksi, mutta kun ongelma ei poistunut, ajoin sen parkkihalliin lämpiämään päivän ajaksi. Illalla sen sieltä hakiessani kaikki taas toimikin kuten normaalisti. Mutta tietenkin se keltainen moottorivalo jäi päälle, oletettavasti sen takia että vikamuistiin jäi joku jälki tästä episodista.

                            Onko tietoa sammuuko se valo siitä itsekseen jonkin ajan kuluessa jos vika ei uusiudu? Vai pitääkö se käydä nollauttamassa jossain? Ei viitsisi oikein Laakkoselle ainakaan viedä, tuollaisen operaation varmaan pystyy tekemään melko alkeellisillakin vehkeillä, jos varsinaista vikaa ei ole, ja pitää vaan nollata vikakoodimuisti? Melkein voisi harkita vikakoodinlukijan ostamistakin, mutta jotenkin veikkaan että tämä auto on menossa kohta vaihtoon joten jos jokaiseen tarvitsee erilaisen vehkeen, ei oikein houkuta... Jos jollain on hyviä ja halpoja vinkkejä, niitä otetaan vastaan.

                            Nimimerkki _nixu_ lukee vikakoodeja Keravalla, Rahu Tuusulassa.
                            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                            Comment

                            • Tamme
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 307
                              • Tampere-Turku

                              Originally posted by mchammeri View Post
                              Laitetaas tänne viesti josko vaikka saisi apua tai mielenrauhaa... Auto joka murheet taas aiheuttaa on E90 330i. Eilen lähdettyäni ajelemaan autolla iski ainakin kolme erilaista virheilmoitusta tauluun, joista yksi oli mm. vakionopeussäätimen häiriö (jota autossa ei siis ole ). Sitä näin kyllä viime talvenakin, joten kovin huolestunut en siitä ollut. Mutta: laittoi sitten moottorin johonkin vikamoodiin, eli tehot leikattiin kokonaan pois. Hyvä kun pääsi ylämäet ylös.

                              Yritin ajella hetkisen autoa lämpimäksi, mutta kun ongelma ei poistunut, ajoin sen parkkihalliin lämpiämään päivän ajaksi. Illalla sen sieltä hakiessani kaikki taas toimikin kuten normaalisti. Mutta tietenkin se keltainen moottorivalo jäi päälle, oletettavasti sen takia että vikamuistiin jäi joku jälki tästä episodista.

                              Onko tietoa sammuuko se valo siitä itsekseen jonkin ajan kuluessa jos vika ei uusiudu? Vai pitääkö se käydä nollauttamassa jossain? Ei viitsisi oikein Laakkoselle ainakaan viedä, tuollaisen operaation varmaan pystyy tekemään melko alkeellisillakin vehkeillä, jos varsinaista vikaa ei ole, ja pitää vaan nollata vikakoodimuisti? Melkein voisi harkita vikakoodinlukijan ostamistakin, mutta jotenkin veikkaan että tämä auto on menossa kohta vaihtoon joten jos jokaiseen tarvitsee erilaisen vehkeen, ei oikein houkuta... Jos jollain on hyviä ja halpoja vinkkejä, niitä otetaan vastaan.
                              Jos haluat sen vikakoodin muistin käydä vaan nollauttaa niin katsele vaikka tuolta pääkaupungiseuden osiosta keskusteluja, siellä varmasti kavereita joilla tarvittavat vehkeet ja saatat päästä vodkapullolla maksusta tai ihan parikymppisellä.

                              Ja E90:tä en tiedä mutta kaverin E46 coupessa ainakin näin kylmällä toi moottorivalo palaa välillä ja ajossa lähtee poiskin, toki sinne muistiin yleensä jää kyllä mikä sen on sytyttänyt, sitten ku piuhan päähän saat niin näkee tarkemmin.

                              Toivottavasti auttoi ny edes hiukan tämä
                              BMW E92 325d
                              Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4

                              Comment

                              • TFV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 3080
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Tamme View Post
                                Jos haluat sen vikakoodin muistin käydä vaan nollauttaa niin katsele vaikka tuolta pääkaupungiseuden osiosta keskusteluja, siellä varmasti kavereita joilla tarvittavat vehkeet ja saatat päästä vodkapullolla maksusta tai ihan parikymppisellä.

                                Ja E90:tä en tiedä mutta kaverin E46 coupessa ainakin näin kylmällä toi moottorivalo palaa välillä ja ajossa lähtee poiskin, toki sinne muistiin yleensä jää kyllä mikä sen on sytyttänyt, sitten ku piuhan päähän saat niin näkee tarkemmin.

                                Toivottavasti auttoi ny edes hiukan tämä
                                E10 voi myös sytytellä keltaisia valoja. Käy laihalla, ennenkuin korjailee jos korjailee.
                                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎