Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DropIt
    BTCF Member
    • Feb 2004
    • 1081
    • Ylivieska

    #76
    e30 325i 4D

    Lohkolämmittimen vastus meni paskaksi (calix)

    En tiennyt että oli mennyt paskaksi (useita käynnistyksiä -30 asteessa ihmetellen miksi ei meinaa käynnistyä)

    Huohotin letku tukossa ja joka paikka moottorista öljyssä, vuotanut ties mistä. Niin kova paine että öljykorkki pamahtanut halki!

    Ohjaustehostin ihan helvetin jäykkä -20 eteenpäin, nesteet vaihdetaan lähipäivinä.

    Ovia -20 eteenpäin pitää paiskoa ihan fidusti.

    Lukot pelaavat ihan uskomattoman huonosti.

    Lasit eivät pysy sulana -30 asteessa vaikka puhallin täysillä! (ei edes tuulilasi kuin pätkän matkaa. Termostaatti vaihdettu syksyllä.

    Vaihdelaatikko toimii hyvin. (kesällä vaihdettu öljyt)

    Yhteenveto: Bemari on paska talviauto
    [Youtubessa]
    e70 X5 3.0sd
    e87 116i
    e36 328i cab :think
    -
    Ex e46 320d
    Ex e30 325i
    Ex e30 318i

    Comment

    • himonussija
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 392
      • Finland

      #77
      Originally posted by DropIt
      Yhteenveto: Bemari on paska talviauto
      Taitais paremminkin olla paska huoltaja tuolla autolla Sulla mahtaa olla lattiamatto aivan läpimärkä jos ikkunat huurtuu? Huohotinongelmankin vois välttää putsaamalla huohottimen edes kerran vuoteen.

      Comment

      • DropIt
        BTCF Member
        • Feb 2004
        • 1081
        • Ylivieska

        #78
        Originally posted by himonussija
        Taitais paremminkin olla paska huoltaja tuolla autolla Sulla mahtaa olla lattiamatto aivan läpimärkä jos ikkunat huurtuu? Huohotinongelmankin vois välttää putsaamalla huohottimen edes kerran vuoteen.
        Lattia hitsattu kesällä, enpä tommosia huohotin hommia oo paljon hoksannut ajatella (auto ei todellakaan ole ollut minulla vuosia)

        Sanotaanko näin että autoon menee kyllä niin paljon rahaa kuukaudessa etten yhtään enempää haluaisi laittaa...

        En ole ainoa jolle on käynyt samalla tavalla tälle talvelle.
        Last edited by DropIt; 23-01-2006, 23:07.
        [Youtubessa]
        e70 X5 3.0sd
        e87 116i
        e36 328i cab :think
        -
        Ex e46 320d
        Ex e30 325i
        Ex e30 318i

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #79
          Originally posted by DropIt
          e30 325i 4D
          ...
          Yhteenveto: Bemari on paska talviauto
          Joopa joo. E30:ssä pysyy lasit paremmin sulina kuin monissa nykyautoissa (osiltaan varmaan johtuu ettei yleensä ole raitisilmasuodattimia, ilmastointeja ja että ilmanottoaukoille on jätetty hieman patopainetta, mikä sitten hieman nostaa ilmanvastusta). 320i 2d:ssä tuulilasi aukeaa nopeasti 2-asennolla. Tämän jälkeen, jos auto on liikkeessä ei välttämättä tarvi pitää ollenkaan puhallinta päällä tai ei ainakaan 1-nopeutta suuremmalla.

          Oireesi viittaa, että kabiinissa on kosteutta ja rankasti. Kosteus tulee lähinnä kahdesta mahdollisesta paikasta : 1) mädän pohjan läpi sadekelillä tai 2) lämppäri vuotaa.

          Ohjaustehostin toimi hyvin -24 asteen pakkasessa, öljyt on synteettiset.

          Ovet ja lukot toimii hyvin kun ne on putsattu ja laitettu juuri oikea määrä voiteluaineita.

          Tuttavapiirissä on ollut monia M20-koneita, eikä missään ole ollut ongelmia huohottimen kanssa. Ainoastaan PSA-konsernin koneissa törmännyt moiseen. Onko tämä tosiaan yleistä M20-koneissa? Näissä minun tietämissä koneissa huohotinta ei kyllä ole koskaan putsailtu.

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #80
            E30 320 -87

            -ohjaustehostin on jäykkä
            -keskulukosta ei aukee kuin etuovet

            et ei tän kummasempia ole ollut
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • henkkah
              Newbiemmer
              • Jan 2006
              • 2
              • Sievi

              #81
              e39

              -28.. vänkärinovi jäätyi piti laittaa eka ovet lukkoon ja sit käyä "paukauttamasa" ovi kiinni.. kekuslukko toimi vähä laiskasti.. ohjaus tosi jäykkä eka metrit.. karahtelua startilta.. pakkaset loppu auto ei starttaa.. purkanu n.1kk vanhan akun jotenki ei viel tietoa miten.. ei lähe starttaan ees lisävirralla.. kaverilla e46 oli laittanu valot pois nii auto oli samalla avannu kontinluukun..
              Last edited by henkkah; 24-01-2006, 11:39.

              Comment

              • E38
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 269
                • HKI,TKU

                #82
                E38/728
                1. pakkasta oli yöllä -22c ja akku tyhjentynyt. (Akku ainakin 3v vanha). K-lukko ja valot toimivat mutta startatessa kuuluu vain jonkun releen(?) napsutusta. -> uusi akku kehiin ja auto taas tulille.

                2. -19c, pelkääjän puolen peilin lämmitys ei skulaa.

                3. Ajoin auton lämpimään talliin päiväksi. Sieltä ulos tultaessa huomasin, että kuskin ikkuna ei toimi. 3min ajon jälkeen ikkuna toimi taas. Kosteutta jossain...?

                E36/328
                1. Pakkasta -10c ja kauppakassi seisonut 3 päivää (hälyyttimen ollessa päällä) = Akku totaalisen gone. Autossa ei mitään pienintäkään eloa. Takaluukusta löytyy Marine Freetime akku jonka edellinen omistaja on asentanut! -> uusi akku kehiin ja auto tulille.

                2. -15c ja ikkunat eivät laskeudu kun avaat oven. Oven paiskominen muutaman kerran kovaa kiinni saa ne heräämään pikkasen henkiin. Toivottavasti moottorit eivät pala kiinni kun ikkunat eivät pääse laskeutumaan...

                3. -20c = käännät rattia auton ollessa vielä kylmä ja ratin sisältä kuuluu vinkumista / jotain jäätymisestä johtuvaa kummallista. Asia naurattaa kuskia jokaisessa kadunkulmassa... Ääni poistuu kun lämpee.

                4. -20c ja alaspäin: lämppärin kapasiteetti tulee vastaan ja autossa ei ole enään kovin lämmin. Lämpöä tulee mutta tuntuu ettei sisälle tule kuitenkaan kuuma. Seiska on tässä verrattuna sauna jossa voi olla t-paidassa vaikka ulkona olisi -30c...
                Autotalli:
                -07 Lexus GS300
                -96 Mercedes-Benz SL320
                -79 Wartburg 353W Tourist
                -66 Cadillac Coupe De Ville


                Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                Comment

                • DropIt
                  BTCF Member
                  • Feb 2004
                  • 1081
                  • Ylivieska

                  #83
                  Originally posted by SledgeHammer82
                  Joopa joo. E30:ssä pysyy lasit paremmin sulina kuin monissa nykyautoissa (osiltaan varmaan johtuu ettei yleensä ole raitisilmasuodattimia, ilmastointeja ja että ilmanottoaukoille on jätetty hieman patopainetta, mikä sitten hieman nostaa ilmanvastusta). 320i 2d:ssä tuulilasi aukeaa nopeasti 2-asennolla. Tämän jälkeen, jos auto on liikkeessä ei välttämättä tarvi pitää ollenkaan puhallinta päällä tai ei ainakaan 1-nopeutta suuremmalla.

                  Oireesi viittaa, että kabiinissa on kosteutta ja rankasti. Kosteus tulee lähinnä kahdesta mahdollisesta paikasta : 1) mädän pohjan läpi sadekelillä tai 2) lämppäri vuotaa.

                  Ohjaustehostin toimi hyvin -24 asteen pakkasessa, öljyt on synteettiset.

                  Ovet ja lukot toimii hyvin kun ne on putsattu ja laitettu juuri oikea määrä voiteluaineita.

                  Tuttavapiirissä on ollut monia M20-koneita, eikä missään ole ollut ongelmia huohottimen kanssa. Ainoastaan PSA-konsernin koneissa törmännyt moiseen. Onko tämä tosiaan yleistä M20-koneissa? Näissä minun tietämissä koneissa huohotinta ei kyllä ole koskaan putsailtu.
                  En osaa sanoa tuosta ensimmäisestä kohdasta. Edellisessä autossa oli vähän samaa vaivaa, lasit eivät kirkkaina kovilla pakkasilla (e30 318 -86). Tänä talvena tosiaan kävin naapurikaupungissa -30 oli pakkasta lasit huurussa eikä kabiinissa kovin lämmin tunnelma ollut. Pienemmillä pakkasilla menee ihan ok (-15 ja alle)

                  Tietääkseni kaikki vuotokohdat on korjattu kesällä, jäähdytin nestettä pitää lisätä silloin tällöin mutta olen luullut sen johtuvan lohkolämmittimen käytöstä, lattia on hieman märkä kaasupolkimen läheltä koska kengästä valuu kaikki vedet siihen. Pitää tutkia tuleeko sieltä kennosta nestettä.

                  Ohjaustehostimeen vaihdettu nesteet tänään, pitäisi toimia nyt paremmin.

                  Huohotinletku oli aivan tukossa, järkyttäviä klimppejä tuli sieltä. Auto on tullut keväällä saksasta eikä ole varmasti ikinä sitä putkea hoonattu.
                  [Youtubessa]
                  e70 X5 3.0sd
                  e87 116i
                  e36 328i cab :think
                  -
                  Ex e46 320d
                  Ex e30 325i
                  Ex e30 318i

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #84
                    Viime viikolla e39 530dat seisoi tuulisella paikalla 2 vuorokautta (-20 C). Eikös mulla tullu kiire lähteä sen kanssa, ja yritin kylmiltään sitä käyntiin. Startti kyllä jaksoi pyörittää, mutta ei toivoakaan.

                    Kiltisti webasto päälle kymmeneksi minuutiksi, ja johan lähti. Rattia sai veivata hampaat irvessä, ja automaatin kaikki asennot piti auton nätisti paikoillaan, eli vasta kunnolla kaasua painamalla se lähti liikkeelle. Heti piti kuitenkin rynnistää muun liikenteen sekaan, mutta kyllä otti sydämestä!

                    Kaikki kuitenkin toimi ok, ja lämmötkin nousi nopeasti.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • HarzaTheMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 458
                      • Sawo

                      #85
                      Originally posted by DropIt
                      En osaa sanoa tuosta ensimmäisestä kohdasta. Edellisessä autossa oli vähän samaa vaivaa, lasit eivät kirkkaina kovilla pakkasilla (e30 318 -86). Tänä talvena tosiaan kävin naapurikaupungissa -30 oli pakkasta lasit huurussa eikä kabiinissa kovin lämmin tunnelma ollut. Pienemmillä pakkasilla menee ihan ok (-15 ja alle)

                      Tietääkseni kaikki vuotokohdat on korjattu kesällä, jäähdytin nestettä pitää lisätä silloin tällöin mutta olen luullut sen johtuvan lohkolämmittimen käytöstä, lattia on hieman märkä kaasupolkimen läheltä koska kengästä valuu kaikki vedet siihen. Pitää tutkia tuleeko sieltä kennosta nestettä.

                      Ohjaustehostimeen vaihdettu nesteet tänään, pitäisi toimia nyt paremmin.

                      Huohotinletku oli aivan tukossa, järkyttäviä klimppejä tuli sieltä. Auto on tullut keväällä saksasta eikä ole varmasti ikinä sitä putkea hoonattu.
                      Pitäis E30 lasit kirkkaina pysyä helpostikin jos puhallus on tuulilasille ja sivulaseille. Eli säätövivuista 2 ylintä vipua auki-asentoon, kojelaudan päädyistä suuttimet puhaltamaan laseja kohti ja kojelaudan keskisuuttimet kokonaan kiinni. Jos matto on märkä niin ihan sama mikä auto on kyseessä, lasit huurtuu pakkasilla.

                      Lattiamatto voi kastua myös ylhäältä päin tulevasta vedestä. Searchilla löytyy tyypillisiä vuotokohtia, mutta esim. tuulilasin pyyhkijöiden alla olevassa kotelossa on korissa sauma joka voi vuotaa sateella. Helmoissa olevat poistoreiät on myös syytä olla auki ettei kotelot kerry vettä täyteen ja jossain vaiheessa ne tulee sieltä lattialle.

                      Ois varmaan hyvä meikäläisenkin vaihtaa nuo mineraali ATF:t tehostimesta täyssynteettisiin. Tuntuu alle -20 asteessa tehostin naukuvan vaikka on syksyllä vaihdetut öljyt.
                      Last edited by HarzaTheMan; 24-01-2006, 13:08.
                      ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                      Comment

                      • Cyrbanen
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2003
                        • 66
                        • Helsinki

                        #86
                        Muuten sähköt sun muut OK, mutta lämppärin puhallin pitää aivan kipeetä vikinää nyt paukkupakkasten jälkeen - taisi ottaa osumaa.
                        Sitä se on.

                        Comment

                        • SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1651
                          • Pk-seutu

                          #87
                          Originally posted by HarzaTheMan
                          Lattiamatto voi kastua myös ylhäältä päin tulevasta vedestä. Searchilla löytyy tyypillisiä vuotokohtia, mutta esim. tuulilasin pyyhkijöiden alla olevassa kotelossa on korissa sauma joka voi vuotaa sateella. Helmoissa olevat poistoreiät on myös syytä olla auki ettei kotelot kerry vettä täyteen ja jossain vaiheessa ne tulee sieltä lattialle.
                          Juu tuosta unohtui kirjottaa. Yhdessä e30:ssä ihmeteltiin kun maton alla oli vettä vaikka pohja oli kunnossa. Siinä kojelaudan takaa löytyi kaksi reikää, toinen keskeltä autoa ja toinen melko läheltä vasenta reunaa. Kun vettä tuli paineella auton päälle niin matot kastu vähän ajan päästä. Hitaasti vettä kaatamalla vesiä ei tullu sisälle ainakaan kuskinpuolen reiästä.

                          Comment

                          • easy_ac
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 452
                            • Tampere

                            #88
                            hihna vinkuu kylmänä hetken kun käynnistää, lämppärin moottori ujeltaa kylmänä, ööh ja tietty lämmöt ei kovin innokkaat nousemaan ja muutenki paikat suhteellisen jäykät laatikko ohjaus jne .. tosin mittarissa aamulla oli 32 kun nuo huomasin.

                            Comment

                            • DropIt
                              BTCF Member
                              • Feb 2004
                              • 1081
                              • Ylivieska

                              #89
                              Harzalle Sledgelle: Tiedän miten käytetään niitä vipuja ja tuokin paikka on korjattu kesällä. Lattiamatot eivät ole erityisen märät, talvella on aina hieman kosteaa jostakin kohti koska polkimia pitkin valuu vesi. Autoni on aina ulkona enkä omista sisätilanlämmitintä.

                              Yritän kuitenkin ottaa selvää joskos se siltikin vuotaisi jostain, jäähdytinnestettä kun pitää lisäillä aika ajoin. Kaikki mahdolliset tyyppiviat on hyvä tietää
                              [Youtubessa]
                              e70 X5 3.0sd
                              e87 116i
                              e36 328i cab :think
                              -
                              Ex e46 320d
                              Ex e30 325i
                              Ex e30 318i

                              Comment

                              • st2000
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2003
                                • 100
                                • Helsinki

                                #90
                                read http://www.btcf.fi/forum/showthread....270#post540270
                                kaunis auto...kaunis nainen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎