Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heiskate
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 424
    • Tammela

    Laitetaan nyt tähänkin topickiin kuva salavalikon kautta näkyviin tulleista vikakoodeista. Potilashan on E65 730da -05.

    Perustin tuonne seiska palstalle oman topicin tästä, mutta kun täällä on oikein tämä vikakoodipalsta erikseen, niin laitetaan tännekin tosiaan.

    Aiemmin tuo valikko oli ihan tyhjä, mutta Superchipsin ohjelman asennuksen jälkeen ilmestyi nuo kolme alimmaista vikakoodia ja tuolla toisessa topicissa kuvatut ongelmat saivat mielestäni tuon ylimmäisen aikaiseksi. Ongelma on sen verran pitkä ja monisäikeinen, etten viitsi tänne sitä enää erikseen kirjoitella, mutta löytyy tosiaan helposti tuolta toiselta palstalta.

    Saako noista kukaan mitään irti?
    Attached Files

    Comment

    • Ape
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 474
      • Savonlinna

      Autoon vaihdettu käytännössä kaikki imuvuotoja aiheuttavat osat. Nyt tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan kylmällä koneella kun ilmat viilentynyt. Auton saa sammumaankin kun oikein varovasti kaasuttelee samaan tahtiin kun tyhjäkäynti seilaa. Välillä auto taas tuntuu paljon pirteämmältä, eikä tuota tyhjäkäynnin seilaamista aina ilmene.
      Tämmösistä oireista kirjottelin jokuaika sitten, mutta vikakoodeja ei antanut mistään. Nyt kuitenkin antoi koodin P1619.Mihin tuo viittaa?
      Id.4
      ex: Toyota avensis
      Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
      ex:Audi a6 avant 1.8t
      ex: Suzuki gsx-r750 k6
      ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
      ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
      ex: e36 320 coupe -93

      Comment

      • mijuko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2010
        • 951
        • ۩□□۩

        Originally posted by Ape View Post
        Autoon vaihdettu käytännössä kaikki imuvuotoja aiheuttavat osat. Nyt tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan kylmällä koneella kun ilmat viilentynyt. Auton saa sammumaankin kun oikein varovasti kaasuttelee samaan tahtiin kun tyhjäkäynti seilaa. Välillä auto taas tuntuu paljon pirteämmältä, eikä tuota tyhjäkäynnin seilaamista aina ilmene.
        Tämmösistä oireista kirjottelin jokuaika sitten, mutta vikakoodeja ei antanut mistään. Nyt kuitenkin antoi koodin P1619.Mihin tuo viittaa?

        Vaihda termostaatti:think
        P1619 MAP Cooling Control Circuit Signal Low
        Last edited by mijuko; 19-11-2012, 15:52.

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          Originally posted by Ape View Post
          Autoon vaihdettu käytännössä kaikki imuvuotoja aiheuttavat osat. Nyt tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan kylmällä koneella kun ilmat viilentynyt. Auton saa sammumaankin kun oikein varovasti kaasuttelee samaan tahtiin kun tyhjäkäynti seilaa. Välillä auto taas tuntuu paljon pirteämmältä, eikä tuota tyhjäkäynnin seilaamista aina ilmene.
          Tämmösistä oireista kirjottelin jokuaika sitten, mutta vikakoodeja ei antanut mistään. Nyt kuitenkin antoi koodin P1619.Mihin tuo viittaa?
          nakkaappa tuo koodi googleen ja perään kirjotat viel BMW niin löytyy tietoo....
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • KV1
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 410
            • Suomi

            M52B28 lambda-koodit

            Nämä viitannee imuvuotoon, mutta kysytääs silti vaivan säästämiseksi. Eli hiljattain vikavalo syttyi. Tyhjäkäynti hieman epätasainen, ei muuta havaittavaa vaikutusta käyntiin:

            202 lambda control bank 1 control block
            203 lambda control bank 2 control block
            Nämä tuli 760 kierroksella, voin laittaa noita muita INPAn antamia detaljeita jos hyötyä.

            227 lambda control tolerance bank 1 too big
            228 lambda control tolerance bank 2 too big
            Näissä oli 800 ja 1260 rpm ollut.

            Imusarjan takana iso kumitulppa oli hieman halki. Sen vaihdoin jo mutta tänään syttyi vikavalo taas liikennevaloissa. Öljyä ei ole vienyt yhtään joten separaattorin kalvo ehkä ok?

            Tutkailemallahan tämä selviää kun ehtii, mutta kysytään nyt mistä kannattaa aloittaa. Imuvuodot tietty mutta viittaako nuo mihinkään muuhun? Auto -00 Z3.
            E36 M3 -osia myynnissä
            E36 M3 -projekti

            Comment

            • jumppakuutio
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 131
              • Ylöjärvi

              Morjesta. Semmonen ongelma että laturin valo palaa jatkuvasti kirkkaana. Vaihdettu uusi laturi, toista akkua kokeiltu, toista mittaristoa kokeiltu, virta ja maajohdot puhdistettu. Vilkkujenkin merkkivalo kettuilee välillä, vilkut toimii mutta mittaristo ei vilkuta.

              Luin mittariston vikakoodit:

              190 Light module-EEPROM error
              Error frequency : 38
              Invalid working area
              Sporadic error

              Eli siis viittaako tuo valomoduuliin repsikan jalkotilassa, oikealla puolella kyljessä kiinni?

              Comment

              • BreeZi
                BTCF Member
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                Tämmöistä tuli eräästä x5:sta.

                Autossa oli tullessaan ilma-alustan vika päällä ja alustan toiminnot olivat pois käytöstä tämän vikakoodin takia.

                Click image for larger version

Name:	apf-909 alusta1.jpg
Views:	1
Size:	55.0 KB
ID:	4825673

                Samoin kiinnostais tämmöinen vikakoodi mikä tuli bmwscannerilla.
                VTG* -> 54C6/61 - Oil abrasion
                EHC -> 74/68 - Reservoir pressure remains constant, when filling of reservoir is requested(tämähän taitaa olla sama vikakoodi mikä kuvassa)
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4048
                  • Turku

                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Tämmöistä tuli eräästä x5:sta.

                  Autossa oli tullessaan ilma-alustan vika päällä ja alustan toiminnot olivat pois käytöstä tämän vikakoodin takia.

                  [ATTACH]106622[/ATTACH]

                  Samoin kiinnostais tämmöinen vikakoodi mikä tuli bmwscannerilla.
                  VTG* -> 54C6/61 - Oil abrasion
                  EHC -> 74/68 - Reservoir pressure remains constant, when filling of reservoir is requested(tämähän taitaa olla sama vikakoodi mikä kuvassa)
                  Kompressori?
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    Originally posted by jaki View Post
                    Tämä selvä tapaus. Kylmänä arvo pysyy paikallaan, tai no, pientä heittoa. Kun lämpenee, heiluu samassa tahdissa pre-lambdan kanssa. Katsoin ebay:stä, alta satasen tarvikekatti. Sellainen pitää tilata.

                    Edit: eipä tuollainen peruskatti heittämällä paikalleen menekään. Orggiksessahan sisääntulo on katin reunassa, jolloin tuollaiselle tarvikepötkölle joutuisi tekemään lisäpätkän ja muutenkin sovitusta & hitsaamista. Eli merkkikohtainen pitää ostaa. Naurattaa vain, kun varaosahaussa pyydetään 150 tkm ajetusta huomattavasti enemmän kuin Saksasta saa tarvikemerkkikohtaisen uuden.
                    Jaaha, olipas taas projekti. Vinkkinä, että katin jälkeen putki jostakin syystä on lytyssä (siis ihan tehtaan jäljiltä), jolloin normaalin pyöreän muhvin laittaminenhan jatkeeksi ei mene ihan heittämällä. Nyt ymmärrän, miksi tarvikekateissa tulee aina sekä etuputki, katti ja keskivaimennin yhtenä pötkönä.No, siitä selvittiin. Lamppu on pysynyt pimeänä, niin kyllä se vika katissa sitten oli, ihan niin kuin Inpa kertoi.
                    Katselin lambdan arvoja ja heitteleehän ne vieläkin, mutta eri tavalla. Kun rikkinäisellä menivät tasatahtia, nyt katin jälkeinen pääosin pysyy paikallaan, mutta jos arvo muuttuu, tuntuisi menevän päinvastaiseen suuntaan, kun ennen kattia. Eli eri tavalla ne nyt heiluu.

                    PS tinkiminen kannattaa: varaosahaun listahinnat ovat aika hanurista, kun käytetyistä pyydetään enemmän kuin Saksasta saisi uuden. Onneksi tinkimällä hinta asettui ihan kohtuulliseksi
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • KV1
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 410
                      • Suomi

                      Originally posted by KV1 View Post
                      Nämä viitannee imuvuotoon, mutta kysytääs silti vaivan säästämiseksi. Eli hiljattain vikavalo syttyi. Tyhjäkäynti hieman epätasainen, ei muuta havaittavaa vaikutusta käyntiin:

                      202 lambda control bank 1 control block
                      203 lambda control bank 2 control block
                      Nämä tuli 760 kierroksella, voin laittaa noita muita INPAn antamia detaljeita jos hyötyä.

                      227 lambda control tolerance bank 1 too big
                      228 lambda control tolerance bank 2 too big
                      Näissä oli 800 ja 1260 rpm ollut.

                      Imusarjan takana iso kumitulppa oli hieman halki. Sen vaihdoin jo mutta tänään syttyi vikavalo taas liikennevaloissa. Öljyä ei ole vienyt yhtään joten separaattorin kalvo ehkä ok?

                      Tutkailemallahan tämä selviää kun ehtii, mutta kysytään nyt mistä kannattaa aloittaa. Imuvuodot tietty mutta viittaako nuo mihinkään muuhun? Auto -00 Z3.
                      Nostetaan tätä jos tulisi jotain vinkkejä. Vikavalo sammui tänään itsekseen, eli ilmeisesti lambda -arvot ovat nyt pysyneet kohdillaan riittävän pitkään. Tämä viittaisi siihen että kyse on jostain muusta kuin imuvuodosta, koska sen ei luulisi kovin satunnainen olevan ?
                      E36 M3 -osia myynnissä
                      E36 M3 -projekti

                      Comment

                      • Axe10
                        Newbiemmer
                        • Feb 2012
                        • 1
                        • Jyväskylä

                        E60 525iA 2004

                        Moro!

                        Käytin autoa vikakoodin luvussa kun syttyi ikävänlainen DSC-valo ajon aikana.

                        Vikalista:

                        A3AE Message (engine speed, 0x0AA) faulty, receiver KOMBI, transmitter DME-DDE 100416km

                        A3B9 Message (Dynamic Stability Control, 0x1E9) faulty, receiver KOMBI, transmitter DSC. 102432km

                        991D SBSR: Battery lead (shield): implausible measured value. 112072km

                        A3B1 Message error (turn-signal indicator light cycle, 0x1F6), receiver instrument panel, transmitter light module. 117424km

                        5EBA DSC: Steering-angle sensor, plausibility. 126752km

                        ABCA M-ASK-BO: aerial power supply. 131152km

                        94E7 SZL: Steering-angle sensor, wiper contact. 133184km

                        Autolla ajettu nyt n.133400km

                        Vikakoodit nollattiin ja ajoin autolla n.250km ilman *BLIM*-ääntä, kunnes käynnistin auton viikon seisomisen jälkeen ja ehdin ajaa n.5km ja syttyi DSC-valo jälleen. Samassa hävisi vilkun palautustoiminto.
                        Viedäkkö siis auto nyt uudestaan vikakoodin lukuun että minkäs se noista koodeista uusi? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          Originally posted by Axe10 View Post
                          94E7 SZL: Steering-angle sensor, wiper contact. 133184kmSamassa hävisi vilkun palautustoiminto.
                          Viedäkkö siis auto nyt uudestaan vikakoodin lukuun että minkäs se noista koodeista uusi? Kiitos jo etukäteen vastauksista!
                          No, mietipä mikä voisi aiheuttaa sen, että elektroninen vilkun palautus (riippuu ohjausakselin asennosta) ei toimi ? :think

                          Eli eiköhän se tuo ohjauskulman anturi ole. DSC:hän tarvitsee myös tietoa ohjauspyörän asennosta.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Ohjauskulma-anturi vaihtoon, sen takia ei myöskään vilkun palautus toimi kun ei tiedässä missä asennossa ratti menee.

                            EDIT: Jaha, jaki kerkes ensi
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Ape
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 474
                              • Savonlinna

                              Originally posted by Ape View Post
                              Autoon vaihdettu käytännössä kaikki imuvuotoja aiheuttavat osat. Nyt tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan kylmällä koneella kun ilmat viilentynyt. Auton saa sammumaankin kun oikein varovasti kaasuttelee samaan tahtiin kun tyhjäkäynti seilaa. Välillä auto taas tuntuu paljon pirteämmältä, eikä tuota tyhjäkäynnin seilaamista aina ilmene.
                              Tämmösistä oireista kirjottelin jokuaika sitten, mutta vikakoodeja ei antanut mistään. Nyt kuitenkin antoi koodin P1619.Mihin tuo viittaa?
                              Originally posted by mijuko View Post
                              Vaihda termostaatti:think
                              P1619 MAP Cooling Control Circuit Signal Low
                              Onko termostaatissa muka jotain sähköistä "älyä" vai onko vika mahdollisesti jossain lämpötila anturissa? Sen huomasin myös että kylmällä koneella koodi tulee samantien uudestaan mut lämpimällä koneella ei tule enää uudestaan nollauksen jälkeen. Lämmöt pysyy mittarin mukaan täysin normaalissa lukemissa..
                              Id.4
                              ex: Toyota avensis
                              Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                              ex:Audi a6 avant 1.8t
                              ex: Suzuki gsx-r750 k6
                              ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                              ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                              ex: e36 320 coupe -93

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4048
                                • Turku

                                On "älyä".
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎