Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MGUarto
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 192
    • Vantaa-Nissas

    Help me please

    Nyt on ensimmäisen kerran luettu vikakoodit tuosta 5kk käytössä olleesta 523 -96 autosta, periaattella nollataan ja sitten ajoa.

    Nämä pomppasivat uudestaan:
    a/c - 173 error number AD
    dme - 212 VANOS jammed
    dme - fuel trim bank 1
    dme - fuel trim bank 2

    Shadow memoryssä:
    dme - fuel trim bank 1
    dme - fuel trim bank 2
    dme - vanos jammed
    dme - 016 pulse width modulated signal for imput air condition comressor
    dma - 052 muffler flap

    Olisiko kellään hajuakaan? Maffi näyttää ok kuntoiselta, sisältäpäin katottuna hyvässä hapessa, muuta en tiedä on kuulema vuosi sitten vaihdettu, siemens taitaa olla. Vanhat tulpat olivat noessa, uusissa nyt katottu ja löytyy nokea kanssa jonkin verran. Käynti mielestäni normaali kulutus 11-12l 80% kaupunki ajoa (40-70km/h).

    Jossain nyt vikaa olis, lambadaa voisin veikata, mutta mites sen vois tsekata muuten kun vaihtamalla, pikkasen taitaa käydä rikkaalla mielestäni. BMW "erikoistunut" mekaanikko sano, että varmaan ajotukset pielessä, kun tulppia näytin.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      No mihin suuntaan korjausarvot näyttää nyt? Säätörajathan ei riitä joten todennäköisesti imuvuotoa ainakin.
      Vanos voi olla jumissa joko kuolleen nokan anturin johdosta tai mekaanisesti.
      Mitä näyttää nokan asennoksi käynnissä ja muuttuuko mihinkään jos kaasuttelee?
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • MGUarto
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 192
        • Vantaa-Nissas

        Originally posted by Supa View Post
        No mihin suuntaan korjausarvot näyttää nyt? Säätörajathan ei riitä joten todennäköisesti imuvuotoa ainakin.
        Vanos voi olla jumissa joko kuolleen nokan anturin johdosta tai mekaanisesti.
        Mitä näyttää nokan asennoksi käynnissä ja muuttuuko mihinkään jos kaasuttelee?
        Katotaan nyt jos oppis inpaa käyttämään, bmw scannerilla noi katoin. Se ei tietääkseni paljoa liveä näytä
        Tietääkseni jos vanos jumissa mekaanisesti niin lukee Vanos mechanically jammed

        Imuvuodot olen mielestäni kattonut http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832 mukaan osat 10 ja 14, muuta en oo purkanut sitten.
        Last edited by MGUarto; 06-03-2013, 20:22.

        Comment

        • Homebrew
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 349
          • Paimio

          Originally posted by Supa View Post
          Tuo on vaan varsinaisen vikakoodin lisäselitys (virransyöttölinja 15 = virtojen 2. asento, oikosessa maihin).
          Mutta tarvis tietää miltä moduulilta luettu ja itse vikakoodi.
          DDE:ltä tulee, mutta vikakoodia ei tähän hätään ole laittaa, tarvii kattoa kun taas tuota diagnostiikkaläppäriä käyttelee..
          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
          Ex. E91 330d -07

          Comment

          • Jaanis
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 50
            • Vanda

            Originally posted by Supa View Post
            Oliko nuo varsinaisesta vikamuistista (paloiko keltainen/vihreä/punainen täppä edessä?) vai ns. shadow memorystä?
            Activation on ohjaus. Tuntuu nyt vähän että scanneri luulee sulla olevan jenkkiversio, taikka sitten moottorinohjaus on softaltaan jenkkiversioisen...
            Pumppuun ja jenkkien saastejärjestelmiin liittyvät activation eli ohjauskoodit olivat näköjään varjomuistista eli ei huolta niistä.

            Tänään kävin kuittaamassa öljynvaihdon jälkeen huoltovalon pois ja samalla tutkin aktiivisia koodeja sekä inpalla, että skannerilla.

            Yksi usein tallentunut koodi oli pakopuolen nokka-akselin asentotunnistimesta. Mielestäni auto kuitenkin toimii ihan normaalisti starttaa kaikissa lämpötiloissa. Tilasin kuitenkin anturin ja vaihtelen sen joskus. Minkähän takia tuo kuitenkin pukkaa jatkuvasti tuota koodia eikä kuitenkaan mitään varsinaista vikaa ole?

            Tällaiset koodit kuitenkin kaipaisivat selitystä:

            -Dimmer potentiometer, wire open (not present) Ainakin mittariston himmeninpotikka on aina pelannut ihan ok.

            -Mirror error BT, potentiometer or cable (Static error) Mitä tämä vika meinaa? Mikä on static error? Entä BT? Peilit ei taitut alas peruuttaessa, liittyy ilmeisesti siihen?

            -Relay washer jet heating (error present) Mikä tämä sitten on? Kusijussi ainakin pelaa ihan normaalisti ja suuttimien kohdalta konepelti lämpiää.

            -Power on reset (static error) Mikä tämä on? Taas tuo kummallinen static error.

            -Hännänhuippuna skanneri antoi tämmöisen: Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete. Mitä se ei pysty käsittelemään?
            Last edited by Jaanis; 09-03-2013, 21:26.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4048
              • Turku

              Static lienee että vika on "päällä" tai ajankohtainen.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • _Rontti
                BTCF Member
                • Sep 2008
                • 1192
                • Raahe

                mikäs vaivaa kun e60 535d 2005. näyttää vikakoodeja:

                - eka oli valomodulilta:
                9CB6 HVAC kelan pulssitus, ei signaalia tai arvoa. Jatkuva vika.


                toinen koodi:
                kaikki hehkut, aktivointia herjaa!
                ja hiukkassuodatinjärjestelmä.

                hehkuihin auttas varmaan boksin ja releen vaihto? ja myös tuo hiukkassuodatinjärjestelmän koodi häviäis kans.
                Last edited by _Rontti; 12-03-2013, 22:21.
                -Raahe connection-
                E39 LeMans BlueM5
                E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                E39 523i Montrealblau
                E34 DiamantSchwartz 535i
                Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                Comment

                • Crossmx
                  BTCF Member
                  • Apr 2006
                  • 144
                  • Lahti

                  Auto on e39 528 -00 ja tälläsiä koodeeja antoi inpa:

                  227 lambda control tolerance bank 1 to big
                  228 lambda control tolerance bank 2 to big

                  Lambda prope system test näytti tälläistä:



                  Osaisiko kukaan auttaa että mistä lähtisi vikaa etsimään?

                  -Olli
                  e30 325i M-Tech I -86
                  e61 530i M-Sport -08

                  e30 318i 2d -89


                  Ex:
                  e91 320d M-sport -06
                  e39 528i M-sport -00
                  e39 528i -97


                  Vikakoodien lukua Lahdessa!

                  Comment

                  • BreeZi
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Crossmx View Post
                    Auto on e39 528 -00 ja tälläsiä koodeeja antoi inpa:

                    227 lambda control tolerance bank 1 to big
                    228 lambda control tolerance bank 2 to big

                    Lambda prope system test näytti tälläistä:



                    Osaisiko kukaan auttaa että mistä lähtisi vikaa etsimään?

                    -Olli
                    Imuvuotoja tutkimaan. Näyttää molempien sylinteriryhmien lambda-arvot olevan pyllyllään. Mikäli ei imuvuotoja löydy, sitten vasta tutkimaan noita lambaadoja tarkemmin.

                    Tässä ohjeet imuvuotojen etsintään
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • BreeZi
                      BTCF Member
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by _Rontti View Post
                      mikäs vaivaa kun e60 535d 2005. näyttää vikakoodeja:

                      - eka oli valomodulilta:
                      9CB6 HVAC kelan pulssitus, ei signaalia tai arvoa. Jatkuva vika.


                      toinen koodi:
                      kaikki hehkut, aktivointia herjaa!
                      ja hiukkassuodatinjärjestelmä.

                      hehkuihin auttas varmaan boksin ja releen vaihto? ja myös tuo hiukkassuodatinjärjestelmän koodi häviäis kans.
                      Tuo suomennos on jotain niin jäätäävää, mutta:
                      Headlight vertical aim control:Ajovalojen korkeudensäätö. Täältä lisää:
                      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by Crossmx View Post
                        Auto on e39 528 -00 ja tälläsiä koodeeja antoi inpa:

                        227 lambda control tolerance bank 1 to big
                        228 lambda control tolerance bank 2 to big

                        Osaisiko kukaan auttaa että mistä lähtisi vikaa etsimään?

                        -Olli
                        Jos lambdoja on räpelletty tai niiden johtoja, niin kannattaa kokeilla heittää piuhat toisinpäin, eli tällä hetkellä lambda 1:ssä oleva johto lambda 2:een ja toisin päin.
                        Itselleni kerran kävi näin, liittimet kun ovat samanlaiset ja silloin antoi kyseistä vikakoodia kun ei korjaukset toimi kun yrittää vääriä sylintereitä ohjata.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Originally posted by BreeZi View Post
                          Imuvuotoja tutkimaan. Näyttää molempien sylinteriryhmien lambda-arvot olevan pyllyllään. Mikäli ei imuvuotoja löydy, sitten vasta tutkimaan noita lambaadoja tarkemmin.

                          Tässä ohjeet imuvuotojen etsintään
                          http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
                          Niin ja nuo Voltage palkit kuuluu liikkua jos Lambdat kunnossa...
                          Jos ei moottorin lämmettyä liiku mihinkään niiin uudet LAmbdat tilalla
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Ei noi nyt kerro taas mitään korjausarvoista mistä varsinaiset vikakooditkin on.
                            Katso se sivu mistä löytyy korjausarvot. Jos anturit itsessään olisivat kuolleet, tulisi niistä eri vikakoodi kyllä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Jaanis
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 50
                              • Vanda

                              Mitäs raati oli näistä mieltä?

                              -Dimmer potentiometer, wire open (not present)

                              -Mirror error BT, potentiometer or cable (Static error)

                              -Relay washer jet heating (error present)

                              -Power on reset (static error)

                              -Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete. Mitä se ei pysty käsittelemään?

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4048
                                • Turku

                                Originally posted by Dunky View Post
                                Niin ja nuo Voltage palkit kuuluu liikkua jos Lambdat kunnossa...
                                Jos ei moottorin lämmettyä liiku mihinkään niiin uudet LAmbdat tilalla
                                Ei ne mihinkään seilaa jos on tarpeeksi iso imuvuoto.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎