Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aslakki
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 359
    • Kuusamo

    Sigun e39 autossa ratin etäisyyden säätö ei toimi avainmuistilla. Vikakoodi:
    steering column longitudinal adjustment: blocking front

    Tomii sitten kyllä oven muistinapista kun painaa ja säätöhanikasta ratin takaa. Mistä tota lähtis selvittelee?
    E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

    Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

    Comment

    • ozmousis
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 119
      • Tampere

      Originally posted by ozmousis View Post
      Käytin autoa katsastuksessa mutta hylätty tuli koska löytyi kaksi OBD-vikakoodia.

      Katsastusasemalla tulleet koodit:
      P0369
      P1620

      Katsastuksen jälkeen käytin autoa korjaamolla piuhan päässä, ohjelmana DELPHI, antoi tälläistä.
      7B Aktivointi, imusarjan jäähdytys
      12 Pakonokka-akselin tunnistin signaali

      Nyt tarvis hieman apua, mitä osia menee vaihtoon?
      Auto: E39 525i manuaali vm.2001

      -Ossi J

      Edit: Korjaamolla nollattiin koodit, heitin 60km lenkin. Auto piuhan päähän uudestaan ja samat koodit ilmestyivät.
      Onko tähän kellään neuvoja?

      -Ossi J
      Bmw E39 525i M-sport -01
      Ex: Bmw E36 328i M-sport cabriolet -96

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by ozmousis View Post
        Onko tähän kellään neuvoja?

        -Ossi J
        Pakonokan anturi ja uusi termostaatti, ei se ole oikeasti imusarjan jäähdytys vaan käännöskukkanen. Termostaatin sisällä oleva säätöön käytettävä lämmityselementti poikki, ei harvinaista.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4048
          • Turku

          Originally posted by Cell View Post
          Pakonokan anturi ja uusi termostaatti, ei se ole oikeasti imusarjan jäähdytys vaan käännöskukkanen. Termostaatin sisällä oleva säätöön käytettävä lämmityselementti poikki, ei harvinaista.
          Ja koodi ei tuu uudestaan paitsi käynnistettäessä, vinkki OBD testin läpäisyyn
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5512
            • Vaasa

            e46 316i vm2000 M43b19
            Eli autossa palaa välillä moottorin vikavalo. Sammuu ajossa, syttyy välillä. On pitkiäkin aikoja poissa ja taas syttyy. Ei mitään loogista yhteyttä.

            Carsoft antaa vikakoodin 165 eikä mitään selitystä vain numero. Jostain nettisivuilta löysin että tuo olisi "moottorin vikavalon vikakoodi" Olisiko jollain parempaa ehdotusta?

            Auto toimii normaalisti, ei kuluta bensaa enempää tai tee muutakaan ihmeellistä vaikka valo palaa.
            sigpic

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by MarQu View Post
              e46 316i vm2000 M43b19
              Eli autossa palaa välillä moottorin vikavalo. Sammuu ajossa, syttyy välillä. On pitkiäkin aikoja poissa ja taas syttyy. Ei mitään loogista yhteyttä.

              Carsoft antaa vikakoodin 165 eikä mitään selitystä vain numero. Jostain nettisivuilta löysin että tuo olisi "moottorin vikavalon vikakoodi" Olisiko jollain parempaa ehdotusta?

              Auto toimii normaalisti, ei kuluta bensaa enempää tai tee muutakaan ihmeellistä vaikka valo palaa.
              Katso jollain järkevämmällä softalla. Esim Inpa tai DIS.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • MarQu
                Moderator
                • Mar 2006
                • 5512
                • Vaasa

                Originally posted by Supa View Post
                Katso jollain järkevämmällä softalla. Esim Inpa tai DIS.
                kai se on pakko pian tuo inpa hommata.
                sigpic

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  Originally posted by MarQu View Post
                  e46 316i vm2000 M43b19
                  Eli autossa palaa välillä moottorin vikavalo. Sammuu ajossa, syttyy välillä. On pitkiäkin aikoja poissa ja taas syttyy. Ei mitään loogista yhteyttä.

                  Carsoft antaa vikakoodin 165 eikä mitään selitystä vain numero. Jostain nettisivuilta löysin että tuo olisi "moottorin vikavalon vikakoodi" Olisiko jollain parempaa ehdotusta?

                  Auto toimii normaalisti, ei kuluta bensaa enempää tai tee muutakaan ihmeellistä vaikka valo palaa.
                  Pikakooklauksella vika on Catalytic Converter, INPA:lla tod näk Katalysator Konvergierung. Itsellä ainakin antaa moista vikaa. Joku oli vaihtanut kolme! eri kattia ja silti vika olis pysynyt. Eli viaksi veikkaan katin jälkeistä lambdaa. Mutta korjaapa tuo vika, niin tiedän sitten itsekin missä se voisi olla.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • MarQu
                    Moderator
                    • Mar 2006
                    • 5512
                    • Vaasa

                    Originally posted by jaki View Post
                    Pikakooklauksella vika on Catalytic Converter, INPA:lla tod näk Katalysator Konvergierung. Itsellä ainakin antaa moista vikaa. Joku oli vaihtanut kolme! eri kattia ja silti vika olis pysynyt. Eli viaksi veikkaan katin jälkeistä lambdaa. Mutta korjaapa tuo vika, niin tiedän sitten itsekin missä se voisi olla.
                    Ahaa. Pitääpi tutkia asiaa. Ollu vähän orpo olo kun valo palaa muttei tiedä vikaa tai sen aiheuttajaa. Voipi olla ehjä lambdakin ylimääräsenä tuossa.
                    Eli tuo monitor lambda vois olla. Pitääpi tilata moinen ja kattoo auttaako
                    Last edited by MarQu; 06-11-2012, 12:26.
                    sigpic

                    Comment

                    • Jerski
                      Newbiemmer
                      • Nov 2012
                      • 2
                      • Turenki

                      Ongelmana on epätasainen tyhjäkäynti kylmäkäynnistyksissä, joka korjaantuu yleensä kaasua polkaisemalla. Auto on e39 523ia vm. 2000.

                      Ensimmäisellä kerralla tuntui käyvän myös vajailla pytyillä ja kiihtyksessä ravisti kovasti. Taisella kaasulla ei ollut ongelmia, mutta yli 80 ei voinut ajaa tai moottori ravisti liikaa. Ongelma hävisi seuraavana päivänä viikakoodin lukemisen jälkeen (tosin vikavalo syttyi heti uudelleen). Em. ongelmaa ei ole esiintynyt viikkoon muuten kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä epätasena käyntinä.

                      Tälläiset koodit sain tänään kun moottorin vikavalo syttyi viikon tauon jälkeen:
                      - 202 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                      - 203 Lambdatunnistimen säätöraja, ryhmä 2
                      - 227 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                      - 228 Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty

                      Ongelmat alkoivat 27.10.2012:
                      - F0 Sytytyshäiriö syl. 3
                      - EE Sytytyshäiriö syl. 1
                      - CA Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja
                      - 97 Lambdatunnistimen jännite ennen katalysaattoria ryhmä 2
                      - E3 227 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                      - E4 Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty

                      Vaihdoin sytytyspuolat 1 ja 3. Toimi viikon normaalisti.
                      Nollauksen yhteydessä (30.10.2012) oli vielä seuraavat koodit (valo syttyi heti uudelleen ekan nollauksen jälkeen pihasta lähdettäessä).
                      - E3
                      - F0
                      - CA

                      Olen käynyt läpi lukemattomia sivuja ja ainakin imuvuotojen on väitetty aiheuttavan vastaavanlaisia käyntiongelmia. Lisäksi huomasin, että hieman vastaavanlaisia ongelmia oli tullut samoilla koodeilla (tuoreimmat) kun bensansuodatin oli tukossa. Voisiko vika olla siinä?

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        Originally posted by MarQu View Post
                        Ahaa. Pitääpi tutkia asiaa. Ollu vähän orpo olo kun valo palaa muttei tiedä vikaa tai sen aiheuttajaa. Voipi olla ehjä lambdakin ylimääräsenä tuossa.
                        Eli tuo monitor lambda vois olla. Pitääpi tilata moinen ja kattoo auttaako
                        Pre- ja post lambdat on käsittääkseni samanlaiset. Hopi hopi vaihtamaan, että pääsen itsekin korjaamaan
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Jerski
                          Newbiemmer
                          • Nov 2012
                          • 2
                          • Turenki

                          Originally posted by Jerski View Post
                          Ongelmana on epätasainen tyhjäkäynti kylmäkäynnistyksissä, joka korjaantuu yleensä kaasua polkaisemalla. Auto on e39 523ia vm. 2000.

                          Ensimmäisellä kerralla tuntui käyvän myös vajailla pytyillä ja kiihtyksessä ravisti kovasti. Taisella kaasulla ei ollut ongelmia, mutta yli 80 ei voinut ajaa tai moottori ravisti liikaa. Ongelma hävisi seuraavana päivänä viikakoodin lukemisen jälkeen (tosin vikavalo syttyi heti uudelleen). Em. ongelmaa ei ole esiintynyt viikkoon muuten kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä epätasena käyntinä.

                          Tälläiset koodit sain tänään kun moottorin vikavalo syttyi viikon tauon jälkeen:
                          - 202 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                          - 203 Lambdatunnistimen säätöraja, ryhmä 2
                          - 227 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                          - 228 Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty

                          Ongelmat alkoivat 27.10.2012:
                          - F0 Sytytyshäiriö syl. 3
                          - EE Sytytyshäiriö syl. 1
                          - CA Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja
                          - 97 Lambdatunnistimen jännite ennen katalysaattoria ryhmä 2
                          - E3 227 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                          - E4 Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty

                          Vaihdoin sytytyspuolat 1 ja 3. Toimi viikon normaalisti.
                          Nollauksen yhteydessä (30.10.2012) oli vielä seuraavat koodit (valo syttyi heti uudelleen ekan nollauksen jälkeen pihasta lähdettäessä).
                          - E3
                          - F0
                          - CA

                          Olen käynyt läpi lukemattomia sivuja ja ainakin imuvuotojen on väitetty aiheuttavan vastaavanlaisia käyntiongelmia. Lisäksi huomasin, että hieman vastaavanlaisia ongelmia oli tullut samoilla koodeilla (tuoreimmat) kun bensansuodatin oli tukossa. Voisiko vika olla siinä?
                          Tähän vielä lisätietona, että lähdin tänään töihin ja vikavalo ei palanut. Kaikki pelasi normaalisti kunnes vikavalo syttyi ensimmäisissä liikennevaloissa n. 14km ajon jälkeen (ensimmäinen pysähdys kotipihasta lähdön jälkeen)... Ajoin vielä n. kilometrin toimiston pihalle enkä huomannut mitään outoa tyhjäkäynnissä tms.

                          Comment

                          • MarQu
                            Moderator
                            • Mar 2006
                            • 5512
                            • Vaasa

                            Originally posted by jaki View Post
                            Pre- ja post lambdat on käsittääkseni samanlaiset. Hopi hopi vaihtamaan, että pääsen itsekin korjaamaan
                            Heheh joo menee nyt hetki ennenkuin lambdan vuoro on. Itellä oli vääränlainen tallissa.
                            Korjaan ensin tuon öljynmäärän anturin ja vaihdan öljyt yms pientä huoltoa. Viimmestään ens kuus pitää tuo lambda vaihtaa.
                            sigpic

                            Comment

                            • MarQu
                              Moderator
                              • Mar 2006
                              • 5512
                              • Vaasa

                              tupla
                              Last edited by MarQu; 07-11-2012, 17:09.
                              sigpic

                              Comment

                              • MarQu
                                Moderator
                                • Mar 2006
                                • 5512
                                • Vaasa

                                Eli tuossa kuvassa lambda sensor voltage 1 arvot alkoivat koneen lämmettyä seilaamaan. Ensin ennen kattia ja sitten myöhemmin katin jälkeinen arvo lähti seilaamaan. Kun seilaaminen alkoi niin lämmitys pamahti 100%. Normaalia? äkkiseltään mietittynä ei ole.
                                Vikakoodi oli katalysator converter jotain. Sen kun nollasi niin vikavalo poistui.

                                Mitä muuten tuolta rough measurin valikon alta löytyy? Siis mitä ne arvot on? Pitäisikö joka pytyssä olla samat arvot? Nakutus?
                                Attached Files
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎