Katson siis yleismittarilla "jatkuvuuden" noiden välillä.
Ei vaan mittaat vastuksen kaapelin päiden välillä. Tuloksen pitäisi olla aika lailla sama kun pistämällä suoraan yleismittarin päät yhteen, eikä sitten mitata millää MOhm alueella
Autona 9/98 oleva 523i touring. Ilmastointi lakannut toimimasta ihan yhtäkkiä. "ilmastointihuollossa" sanottu että ei osata korjata eikä tiedetä vikaa. Kompuralle tulee ainoastaan noin 4-5v jännitettä kun nappia painaa. Jos kompuralle syöttää 12v niin ilmastointi lähtee toimimaan normaalisti. Mitään hajua kellään missä vika vois olla? En saa inpaa vielä hetkeen tähän kun läppäri ei oo käsillä tässä niin sillä kyselen alustavasti.
EDENNYT-->
INPAlla katottu, ilmastointi ei anna vikakoodeja. Ainuat koodit mitä tulee A/C valikon alta on washer jet heatingit, eli pesurin suuttimien lämmitys? INPAlla kun pakottaa kompuran päälle niin ihan normaalisti lähtee hyrräämään ja kylmää tulee vaikka tunnin.
Ei vaan mittaat vastuksen kaapelin päiden välillä. Tuloksen pitäisi olla aika lailla sama kun pistämällä suoraan yleismittarin päät yhteen, eikä sitten mitata millää MOhm alueella
Mittasin kaikkien kuuden pinnin ja DME:n väliset vastukset 200 Ohmin alueella ja tulos oli 0,1 - 0,2. Arvot tosin heiluivat kovasti ennen kuin asettuivat. Jatkuvuustestissä yleismittari piippaili joka johdon kohdalla. Piippauksen raja on 50 Ohmia tai vähemmän.
Mittaillessa huomasin kaasuläppäkotelolle menevässä johdossa erkkateipillä paikatun kohdan. Teipin poiston jälkeen paljastui seuraava:
Tuo ei varmaankaan kuulu orkkis-johtosarjaan. Voisiko vika olla kuitenkin tässä, vaikka vastusta ei tuntunut olevan? Oireet alkavat mielestäni koneen lämmettyä ja nythän se oli tietenkin kylmä.
Kannattaisiko noita koettaa kolvata uudelleen? Vai olisiko parempia ehdotuksia? En mielellään alkaisi tuon takia moottorin johtosarjaa uusimaan.
Autona 9/98 oleva 523i touring. Ilmastointi lakannut toimimasta ihan yhtäkkiä. "ilmastointihuollossa" sanottu että ei osata korjata eikä tiedetä vikaa. Kompuralle tulee ainoastaan noin 4-5v jännitettä kun nappia painaa. Jos kompuralle syöttää 12v niin ilmastointi lähtee toimimaan normaalisti. Mitään hajua kellään missä vika vois olla? En saa inpaa vielä hetkeen tähän kun läppäri ei oo käsillä tässä niin sillä kyselen alustavasti.
EDENNYT-->
INPAlla katottu, ilmastointi ei anna vikakoodeja. Ainuat koodit mitä tulee A/C valikon alta on washer jet heatingit, eli pesurin suuttimien lämmitys? INPAlla kun pakottaa kompuran päälle niin ihan normaalisti lähtee hyrräämään ja kylmää tulee vaikka tunnin.
Rahallinen korvaus sille joka ratkaisee vian
Täyttyykö nämä ehdot?
ON:A/C button ON and evaporator temperature > 4°C (depending on the outside temperature) and coolant temperature < 117°C and terminal 30 at control unit > 9.7 Volt.
Mitä moottorinohjaus sanoo? Sehän tuota kompressoria releen kautta ohjaa ilmastointipaneelin käskyttämänä väylän kautta.
ON:A/C button ON and evaporator temperature > 4°C (depending on the outside temperature) and coolant temperature < 117°C and terminal 30 at control unit > 9.7 Volt.
Mitä moottorinohjaus sanoo? Sehän tuota kompressoria releen kautta ohjaa ilmastointipaneelin käskyttämänä väylän kautta.
Katsotaan huomenna töitten jälkeen, kiitos ohjeista.
Tuli muuten mieleen että myyjä sanoi auton ostaessani että pari kertaa oli humpannut lämpimältä kylmälle tuo puhallus itestään ja sen jälkeen loppunut kylmän tulo kokonaan.
Mutta katsotaan nuita arvoja huomenna kunhan pääsee taas auton luo.
12. Systems:
<--------------------------->
Junction Box Passenger / Beifahrer:
- Fault: Auxiliary water pump
- Code: BMW A6D1
Ensimmäinen vaikuttaisi 6-sylinterin hehkutulpan virheilmoitukselta, eli vaihtoon?
Toinen aiheuttaa enemmän kysymyksiä, mikä tuo voisi olla?
Kolmas, vesipumppu? Tähän voisi liittyä se, että autossa on Eberspächer. Ainakin jossain oli mainintaa, että polttoainelisälämmitin voisi antaa tuon...
Huomaat sen hymiön sen rahalauseen perässä Tottakai saat, tilinumeroa tulemaan niin laitan euron tulemaan !
Laita ny ees femma. Kyllä minäkin oon miettiny et Supalle rahaa laittaa jos ratkaisee seuraavan ongelman, ne kun tuuppaa olee sellaisia "ei tavallisia"
Comment