Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noxman
    replied
    750ial -96 pukkaa seuraavia. Oireena on miehekästä asennetta vaativa ohjaustehostus(tai sen puute) pienissä nopeuksissa.

    -----------------------------------------------
    128 open circuit servo-valve or cable

    Error frequency : 1

    Static error
    -----------------------------------------------
    129 short circuit servo-valve or cable

    Error frequency : 31

    Static error
    -----------------------------------------------

    moduuli mistä nämä tuli on ZKE. Servotronicin johdot?
    Last edited by Noxman; 10-09-2012, 08:32.

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    E39 530dA antoin tällaisen vikakoodin, ei ole aikaisemmin moista löytynyt ja ei ole kulkupuolessakaan muutoksia.

    Vai onko INPA hukannut vaan jotain, kun varoittelee kaikenlaista tuossa alempana ja ko. ohjelmaa käynnistäessä...

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 09/09/12 10:55:27
    ECU: D40M57A1
    JobStatus: OKAY
    Variant: D40M57A1
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    4368 1110 Ladelufttemperaturfuehler T21

    Warning: F_HFK doesn´t exist in result record 1 !
    Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
    Warning: F_ART_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
    Errorcode: 11 10 02
    ===============================================

    Leave a comment:


  • petmik
    replied
    elikä oma e36 328 antaa tälläistä vika koodia carsoftilla mitähän mahtaa tarkoittaa "injection signal not plausible"

    Leave a comment:


  • Ezra
    replied
    Tällästä koodia 535i e39:stä. Oireina epätasainen joutokäynti ja alakierroksilla nykiminen/puutuminen.

    Etummaiset lambdat ilmeisesti menee vaihtoon ? Sen verran mitä livedataa tajusin niin tuntuu, että aika hitaasti säätävät.

    Nuo muut taitaa olla sytytyshäiriöitä, eli aluksi ainakin tulpat vaihtoon, puolat ristiin ja imuvuodot katsotaan

    Mikäköhän on suht normaali kulutus 535:lle kaupungissa ?
    Nyt vie n. 12L kaupungissa.

    Ja mites noitten puolien ja lambda-antureiden kanssa, onko tarvikkeet toimineet miten ?

    ================================================== =========== E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
    Date: 09/08/12 13:10:56 ECU: DM528DS3 JobStatus: OKAY Variant: DM528DS3-------------------------------------------------------------
    RESULT: 6 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
    21 Lambdasondenalterung Periodendauer Bank 2

    Error frequency : 1 Logistic counter: 40
    Motordrehzahl 1760.00 /min Lastsignal 2.10 ms Batteriespannung 13.80 V Fehler aufgetreten vor 0.00 h
    Maximalwert ueberschritten Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein) Fehler momentan vorhanden statischer Fehler-------------------------------------------------------------
    15 Lambdasondenalterung Periodendauer
    Error frequency : 5 Logistic counter: 27
    Motordrehzahl 1360.00 /min Lastsignal 2.00 ms Batteriespannung 13.70 V Fehler aufgetreten vor 0.00 h
    Maximalwert ueberschritten Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein) Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler-------------------------------------------------------------
    62 Aussetzererkennung Summenfehler
    Error frequency : 9 Logistic counter: 39
    Motordrehzahl 600.00 /min Lastsignal 1.85 ms Motortemperatur 108.75 Gr C Fehler aufgetreten vor 0.00 h
    Maximalwert ueberschritten Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein) Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler-------------------------------------------------------------
    54 Aussetzererkennung Zylinder 5
    Error frequency : 9 Logistic counter: 39
    Motordrehzahl 600.00 /min Lastsignal 1.85 ms Motortemperatur 108.75 Gr C Fehler aufgetreten vor 0.00 h
    Maximalwert ueberschritten Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein) Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler-------------------------------------------------------------
    57 Aussetzererkennung Zylinder 8
    Error frequency : 9 Logistic counter: 39
    Motordrehzahl 600.00 /min

    Lastsignal 1.85 ms Motortemperatur 108.75 Gr C Fehler aufgetreten vor 0.00 h
    Maximalwert ueberschritten Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein) Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler-------------------------------------------------------------
    56 Aussetzererkennung Zylinder 7
    Error frequency : 1 Logistic counter: 37
    Motordrehzahl 1040.00 /min Lastsignal 2.25 ms Motortemperatur 82.50 Gr C Fehler aufgetreten vor 0.00 h
    Maximalwert ueberschritten Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein) Fehler momentan nicht vorhanden statischer Fehler
    Last edited by Ezra; 08-09-2012, 14:39.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Ape View Post
    Ei anna mitään vikakoodeja:think
    Ei ehkä OBD puolelle mutta miten on oikean diagnostiikan kautta?

    Leave a comment:


  • Ape
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ja mitäs vikakoodeja oli? OBD2 readinessit ei mee läpi jos on päällä joku vika.
    Ei anna mitään vikakoodeja:think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Ape View Post


    Mitäs noista voi päätellä? Autona tuo sigun e46. Olin lukevinani että olisi harvinaista tuo lambdojen hajoaminen. Autoon vaihdettu käytännössä kaikki imuvuotoja aiheuttavat osat. Tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan kylmällä koneella nyt kun ilmat viilentynyt. Auton saa sammumaankin kun oikein varovasti kaasuttelee samaan tahtiin kun tyhjäkäynti seilaa. Välillä auto taas tuntuu paljon pirteämmältä, eikä tuota tyhjäkäynnin seilaamista aina ilmene.
    Ja mitäs vikakoodeja oli? OBD2 readinessit ei mee läpi jos on päällä joku vika.

    Leave a comment:


  • Ape
    replied


    Mitäs noista voi päätellä? Autona tuo sigun e46. Olin lukevinani että olisi harvinaista tuo lambdojen hajoaminen. Autoon vaihdettu käytännössä kaikki imuvuotoja aiheuttavat osat. Tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan kylmällä koneella nyt kun ilmat viilentynyt. Auton saa sammumaankin kun oikein varovasti kaasuttelee samaan tahtiin kun tyhjäkäynti seilaa. Välillä auto taas tuntuu paljon pirteämmältä, eikä tuota tyhjäkäynnin seilaamista aina ilmene.

    Leave a comment:


  • Jiilii
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Satelliiteissa voi olla myös koodia, esim. päävirtakaapelin kunnonvalvonta tekee vain toiseen b-pilarin satelliittiin koodin ja polttaa silti bägivaloa.

    Onko tosiaan tuo SZL ainoa jossa on vikakoodi koko autossa?
    Antaa moottorin ohjauksesta hehkuista ja joskus on antanut jotain takakontilta ,mutta satelliiteistä ei anna mitään ja jos SZL:n kuittaa niin bagin valo sammuu joksikin aikaa.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Satelliiteissa voi olla myös koodia, esim. päävirtakaapelin kunnonvalvonta tekee vain toiseen b-pilarin satelliittiin koodin ja polttaa silti bägivaloa.

    Onko tosiaan tuo SZL ainoa jossa on vikakoodi koko autossa?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Jiilii View Post
    SGW modulia en löytänyt inpasta,mutta SIM/SGM modulista ei antanut vikakoodia ainoastaan SZL modulista.
    Niin siis SGM tarkoitin, typo.
    Jos se on tyytyväinen niin ei pitäisi polttaa bägivaloa.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Jiilii View Post
    SGW modulia en löytänyt inpasta,mutta SIM/SGM modulista ei antanut vikakoodia ainoastaan SZL modulista.
    No eikös ole inpassa ihan vain airbag?

    Leave a comment:


  • Jiilii
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Yksikkönä siis steering columi (SZL) eli mihin tulee viikset kiinni ja missä ohjauskulma-anturi. Ei varsinaisesti liity mitenkään airbägin toimintaan.
    Joten kuten Cell totesikin, lue vikakoodit airbägi moduulilta. SGW eli safety gateway module.
    SGW modulia en löytänyt inpasta,mutta SIM/SGM modulista ei antanut vikakoodia ainoastaan SZL modulista.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Jiilii View Post
    Elikkä tätä vikakoodia pukkaa.

    Yksikkönä siis steering columi (SZL) eli mihin tulee viikset kiinni ja missä ohjauskulma-anturi. Ei varsinaisesti liity mitenkään airbägin toimintaan.
    Joten kuten Cell totesikin, lue vikakoodit airbägi moduulilta. SGW eli safety gateway module.

    Leave a comment:


  • Jiilii
    replied
    Originally posted by Jiilii View Post
    Moi
    Eli E61 airbagin valo palaa.Antaa vikanoodia 94DD FAULT IN ALARM SYSTEM.
    Kuittauksen jälkeen ei heti vikakoodi palaudu,mutta n.vuorokauden sisällä palautuu ja aina startatessa ei ikinä ajossa.Löysin Puolalaisen foorumin ,jossa asiaa oli käsitelty ja siellä käskettiin vaihtaa osa
    Coil spring cartridge 61319129499,Laakkoselta sai sitä nimellä kellojousi.
    Osa vaihdettu,mutta ei vaikutusta.
    Elikkä tätä vikakoodia pukkaa.

    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎