Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cell
    replied
    Näinköhän tuo vikakoodi on bägiyksiköltä? Jos tuntuisi olevan, niin uudestaan luku inpalla ja screenshotti näkyville.

    Leave a comment:


  • Jiilii
    replied
    Moi
    Eli E61 airbagin valo palaa.Antaa vikanoodia 94DD FAULT IN ALARM SYSTEM.
    Kuittauksen jälkeen ei heti vikakoodi palaudu,mutta n.vuorokauden sisällä palautuu ja aina startatessa ei ikinä ajossa.Löysin Puolalaisen foorumin ,jossa asiaa oli käsitelty ja siellä käskettiin vaihtaa osa
    Coil spring cartridge 61319129499,Laakkoselta sai sitä nimellä kellojousi.
    Osa vaihdettu,mutta ei vaikutusta.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by hkohtama View Post
    Tänään katsastuksessa todettiin OBD-mittauksessa seuraava vikakoodi: P1619. Katsastusmies epäili vikakoodin johtuvan jollakin tapaa termostaatista. Katselin vikakoodilistaa, jossa mainitaan P1619 kohdalla: "Map Cooling Control Circuit Signal Low". Osaisikohan joku valottaa hieman asiaa, kun tuo ei itselleni kamalasti kerro?
    Jep. Termari vaihtoon.

    Leave a comment:


  • hkohtama
    replied
    Tänään katsastuksessa todettiin OBD-mittauksessa seuraava vikakoodi: P1619. Katsastusmies epäili vikakoodin johtuvan jollakin tapaa termostaatista. Katselin vikakoodilistaa, jossa mainitaan P1619 kohdalla: "Map Cooling Control Circuit Signal Low". Osaisikohan joku valottaa hieman asiaa, kun tuo ei itselleni kamalasti kerro? Lisäyksenä vielä, että auton lämpötila pysyy ajettaessa normaalina eli ylikuumenemista ei mittariston perusteella ole havaittavissa.
    Last edited by hkohtama; 30-08-2012, 18:19.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Holo44 View Post
    Elikkäs tämmönen vikakoodi lista tuli katsastuksesta... P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input ja p1512 Koodin selkokielinen selite puuttuu... Eli onko kellään ollut moisia ja tarviiko tehdä mitään muutaku käyttää kuittauksessa.?
    Tuskin tarvii muuta kuin tuon kuittauksen ja pikku lenkin päälle uusi luenta.

    Leave a comment:


  • Holo44
    replied
    Elikkäs tämmönen vikakoodi lista tuli katsastuksesta... P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input ja p1512 Koodin selkokielinen selite puuttuu... Eli onko kellään ollut moisia ja tarviiko tehdä mitään muutaku käyttää kuittauksessa.?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Ipe_Larha View Post
    Vika selvisi, joten vastaanpa itse omaan kysymykseeni että muutkin tietävät mistä oli kyse. Ei toki ollut kyse omasta vaan kaverin autosta.

    Eli imusarjan läppien poistossa oli jäänyt liitin irti imusarjasta. Tuo kyseinen vikakoodi oli siis imusarjan läpistä.

    Lisäksi turbolle menevä alipaineletku oli hinkkautunut ajan saatossa puhki.

    Nyt kulkee!!
    Mitäs kun -99 e39 530d lykkää samaa vikakoodia vaikkei siinä koskaan ole kaiketi läppiä ollutkaan? Tai sitten imusarja on vaihdettu sellaiseen missä ei edes ole paikkoja läpille (imusarja on ollut minulla irrallaan joten olen varma ettei läppiä ole koskaan ollutkaan). Lisäksi autossa on salmiakki mallin avain joten mietin olisko edes teoriassa mahdollista että virtalukko olisi vaihdettu uudemmasta ja viritetty toimimaan tuossa keksinnössä?(mahdollisesti vaihtamalla samalla dde?) Varmaankin tyhmä kysymys mut alkaa ideat loppumaan kun autoa ei saa kirveelläkään käyntiin. Ajettu pihaan ja senjälkeen ei ole enää käyntiin lähtenyt. Ainut vikakoodi mikä jää muistiin niin on tuo 6690 flap. Myöskin moottorinohjausboxin ympäröivä kotelo oli siististi sikaliimalla vuorattu kasaan

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    DME CDA8 - mittaristo oli rikki
    Last edited by jake2710; 08-09-2012, 07:34.

    Leave a comment:


  • pmtk
    replied
    Kyseessä on 525iAT, 2001.

    Tähän asti koettua ja tehtyä (käyntiongelmien ja erinäisten vikakoodien perusteella):
    - Uusi ilmamassamittari.
    - Imuvuotoja tutkittu ja imusarjan takana olevat tulpat vaihdettu.
    - Imupuolen nokka-akselin asennontunnistin vaihdettu.

    Noiden toimenpiteiden jälkeen pelasi jonkin aikaa oikein hyvin, kunnes laatikko meni nilkutustilaan. Toiminta oli normaalia ennen sitä, mutta "Getriebenotprogrammin" jälkeen erittäin huonoa. Ajoin merkkiliikkeen pihaan, jossa ei enää seuraavana aamuna käynyt kuin tyhjäkäyntiä, todella huonosti sitäkin.

    Kaiken tämän jälkeen luetut vikakoodit:



    Kertokaas nyt gurut, mistä on kyse? Alkaa olla omat ja paikallisen "merkkiliikkeen" ideat lopussa.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    DME CDA8



    Mittariston vaihdolla selvittiin.
    Attached Files
    Last edited by jake2710; 08-09-2012, 07:33.

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Engine Roughness: 6 ja 5 sylinteri näytti 0. Ja muut seilasi mitä sattuu.

    Olisko kenelläkään tietoa tai linkkiä mistä voisi vähän opiskella mitä toi yllä mainittu asia meinaa?:think

    Kiitos.


    Misfire detection kappale.

    Tuossa siis kampiakselin asentotunnistimen mittaaman kampiakselin pyörähdysmatkan ja kellon avulla mitataan jokaisen sylinterin osalta sytytyksen jälkeen paljonko heittää ajallisesti verrattuna muiden sylinterien aikoihin tietyllä samalla matkalla. Toi matka on sytytyksien väli ennen seuraavaa.

    6 koneisessa tuo matka on 120 astetta (720 astetta / 6 sytytystä) kampiakselin kierroksesta ja 8 koneisessa 90 astetta (720 astetta / 8 sylinteriä). 4 tahtisessa kun menee kaksi kampiakselin kierrosta täyteen työkiertoon.

    Voi korjata jos meni väärin. Tuo arvo lienee joku suhteutettu korjausarvo vain. Suurempi, niin heittää enempi optimista.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    tommosta e34 540. label byte 34,00.. gearbox oil temperature -55.00degrees c...battery voltage 13.00 volt. operating hours -608.0 hours. label byte 21 36.00 .. että mitähän mahtaa meinata.?

    Leave a comment:


  • Pe-te
    replied
    Tätä joskus aiemminkin kysellyt, mutta oletin tämän johtuvan antennivahvistimesta. Ongelmana siis radion huono kuuluvuus. Kaukosäädin ottaa kyllä jälleen hienosti antennivahvistimen vaihdon jälkeen, mutta radion kuuluvuus ei parantunut.

    Nyt antennivahvistin vaihdettu ja INPA antaa tällaista vikakoodia:

    Code:
    DAD2 Die Diversity ist nicht angeschlossen.
    Tuohan kai tarkoittaa että piiri jotenkin auki (?), mutta mistä?

    Liittimet ovat kunnolla kiinni antennivahvistimen päästä, radion päästä en ole vielä päässyt kurkkaamaan mutta liekö radio kuuluisi ollenkaan jos olisi irti?
    Pinnien pitäisi myös olla hyvässä kosketuksessa lasiin. Kulkeekos tuo antennisignaali suoraan radiolle vai kiertääkö jotain kautta? Antennithan itsessään taitavat olla vain takalasissa vaikka antennivahvistimesta piuha haineväänkin menee...?

    Jotain vinkkiä..? Lähtee järki tuon kanssa... ja tuota antenniakaan ei taida olla ihan helppo korvata millään tarvikeratkaisulla.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Saa toki.

    Leave a comment:


  • wexa
    replied
    Elikkä auto E46 330D automaatti laatikolla. Laatikossa jotain vikaa, jota ODB testeri ei näytä niin saako laatikosta erikseen luettua vikakoodeja. Lukijaa turun seudulla?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎